- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Angel
Angel
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Spike is geweldig in seizoen 5, en heeft dan ook terrecht een vaste rol gekregen.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Inderdaad.
Zit nu op de helft en moet zeggen dat ik in het begin nog wel mijn bedenkingen had, het vierde seizoen was dan wel mijn favoriet maar werd tegen het eind en dan heb ik het vooral over dat hele Jasmine gebeuren wat ongeloofwaardig en te ver gezocht maar het ziet er nu echt naar uit alsof de schrijvers veel aandacht besteed hebben aan dit seizoen, de nieuwe locatie zorgt voor een verrasend effect, de personages weten nog steeds te boeien en de afleveringen zijn ook nog steeds eng boeiend, hoop dat het op die niveau blijft en kijk vooral uit naar de finale, wel erg jammer want hierna ben ik toch echt definitief door het hele buffy/angel/whedon wereldje heen en zijn er jammer genoeg geen andere alternatieve spinoff series.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Wat een geweldig seizoen is dit zeg, de ene top aflevering na de andere, ik zie nou eigenlijk in hoe goed deze show is en ondanks dat ik nog steeds Buffy prefereer moet ik zeggen dat dit seizoen heel dicht bij zit (ben vooral erg blij met de terugkeer-
van Spike ) hij zorgt net als in Buffy voor vuur, daarnaast gebeurde er ook wat ik hoopte (aangezien Buffy al afgelopen was in de tijd dat dit seizoen werd genaakt) heeft Whedon waarschijnlijk wat actiever meegeschreven aan dit seizoen en dat is te zien ook. Nog vier afleveringen en dan ben ik er (zoals ik al zei) toch echt definitief doorheen.
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
hoe vond je de aflevering smile time??
met angel die in een pop veranderde
ik heb daar zo ontzettend om gelachen!!
wat een humor.......
ik vond seizoen 5 ook inderdaad erg goed....en het einde ook...hm misschien moet ik ze allemaal maar eens opnieuw gaan kijken,net als ik nu ook met the X-files doe...
kom door jouw verhaaltjes weer in de stemming voor angel!!
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Smile Time was simpelweg hillarisch, echt helemaal mijn humor (lekker droog)
Spike: You're a bloody puppet!
En bedankt voor het compliment . Zou je ook graag Buffy aanraden, weet niet of je dat al gezien hebt maar dat is imo nog een stuk beter/leuker dan Angel.
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
ja buffy ken ik ook al helemaal...vond beide series geweldig,ik vond angel net iets beter,duisterder enzo....maar dat is een kwestie van smaak...was wel erg blij toen spike erin kwam,bracht zoveel humor erbij!!hij was ook altijd al mijn favoriet in Buffy
ik ben verslaafd aan series!!
twinpeaks,x-files,buffy,angel,alias ben ik nu aan het kijken,lost,charmed,john doe,heroes,veronica mars ken je die al??zou je denk ik ook erg leuk vinden!
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Vind Buffy een stuk beter omdat die serie altijd erg fris was en vol zat met orginele ideeen, goed geschreven en daarom zeer boeiende verhaallijnen, hele leuke personages en een heerlijk sfeertje. Bij Angel daarintegen duurde het maarliefs 3,5 seizoen voor ik er heelmaal inzat en er optimaal van kon genieten en het eigenlijk pas de laatste twee seizoenenn het niveau van het gemiddelde Buffy seizoen weet te halen. Maar goed dat is mijn mening natuurlijk.
Ben me vooral het afgelopen jaar veel meer voor series gaan interesseren en voor mij is het ook zeer verslavend. Van de doo jou genoemde series heb ik enkel The X Files echt gevolgt en dat vond ik ook helemaal geweldig, aan Twin Peaks ga ik zeer waarschijnlijk snel beginnen (ben er al heel lang benieuwt naar en ook de rest van de series os Lost, Alias en Heroes wil ik graag eens gaan zien. Er is dus nog veel voor mij om te ontdekken.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Zondagnacht dan toch echt de laatste drie afleveringen gezien en ik was echt ontzettend benieuwd naar de finale en ik moet zeggen dat ik de laatste aflevering-
Not Fade Away dan ook verrasend goed vond en dan vooral het open einde. Wel erg jammer dat het destijds stopte want als het op dit niveau was doorgegegaan hadden ze nog zeker twee seizoenen door kunnen gaan. Hoe kun je nou in godesnaam in twee jaar tijd twee van zulke succesvolle series cancellen maar goed in de televisie land gaat wansmaak als reality tv en soaps zeker boven echte kwaliteit en orginaliteit als dit.
Nu ga ik nog maar even opzoek naar die andere (overige) Whedon serie Firefly en seizoen 8 (of te wel) comics van Buffy. Hoop in ieder geval dat Whedon ooit nog eens met een andere spinoff serie gaat komen met in de hoofdrol een ander personage uit Buffy of Angel, misschien een speelfilm of een reunie serie want het dit hele Buffy/Angel/Whedon wereldje is en blijft matenloos boeiend, zou er dan ook zeker nog tien jaar naar kunnen kijken zoniet langer.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Zijn er misschien ook nog andere mensen die iets te zeggen hebben over deze serie ?
bazillion
-
- 253 berichten
- 1209 stemmen
Firefly
En de nieuwe productie van Whedon gaat geloof ik binnenkort ook van start. Dollhouse met Eliza Dushku, voor Buffy fans a.k.a Faith. Heb laatst de trailer gezien, ziet er veelbelovend uit.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik zit ook echt te wachten op Dollhouse, vorige maand heb ik Firefly nog ns herbekeken en ik wil meer Josh Whedon!
De trailer van Dollhouse blijft nog een beetje vaag.
Het verhaal:
Echo (Eliza Dushku) is just one of the playthings in The Dollhouse, a secret - and highly illegal - facility where human slaves are programmed to fulfill the fantasies, needs, and whims of the rich and powerful. These "Dolls" can be the perfect companion, lover, even the perfect spy, and when the job is done they forget everything. But something is wrong with Echo. She is no longer just a blank slate waiting for her next assignment. She is remembering flashes of the lives that she has lived and the games she has played, and she is starting to wonder just who she really is...
En naast Eliza Dushku maakt ook Tahmoh Penikett (bekend als Helo uit Battlestar Galactica) deel uit van de vaste cast.
En ondertussen heb ik ook alweer zin om Angel en Buffy nog ns te herbekijken!
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
tru calling is ook een leuke serie met eliza dushku!!
helaas maar anderhalf seizoen...maar wel leuk....
ook ik vind het jammer dat angel destijds is gestopt...en zou het wel leuk vinden als er nog eens een buffy/angel spin off of film komt...gewoon kijken hoe het iedereen dan is vergaan...
wishful thinking......
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
net ook ff dollhoude opgezocht en zie dat Amy Acker a.k.a Fred uit Angel er ook in gaat spelen! leuk!!
ben benieuwd naar de serie...
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Van Firefly heb ik nog niet zo heel lang geleden twee of drie afleveringen gezien en ook de film Serenity (maar dat is al weer te lang geleden), het zag er erg aardig uit maar echt een indruk heb ik er nog niet van gekregen.
Het verhaal van Dollhouse klinkt in ieder geval goed, had ook al een kleine trailer gezien maar had toch liever gehad dat het over Faith zelf ging dat had namenlijk zoveel kanten opgekunt aangezien haar personage erg veelzijdig en interessant was.
En btw was er niet ooit sprake van een spin off voor Giles (genaamd Ripper) ??
Ben toch ook nog steeds ontzettend benieuwd naar de comics van Buffy, ben niet iemand die graag leest maar aangezien Buffy tot mijn favoriete series ooit behoort en ik toch wel een beetje benieuwd ben hoe het nou verder gaat na Chosen zou ik in ieder geval eens een deel willen proberen. Verder zijn er nog de X-Box games en natuurlijk de soundtrack van Once More With Feeling ga ik zeker nog in huis halen.
Sja en ook van Angel schijnt er nog een serie comics te zijn.
Zo kun je wel aan de gang blijven natuurlijk.
bazillion
-
- 253 berichten
- 1209 stemmen
Persoonlijk vind ik chosen een briljante afsluiter van Buffy. Tuurlijk wil ik als fan langer nagenieten van buffy en de scoobygang, maar ik denk dat ze er op het hoogtepunt mee zijn gestopt. Als Joss Whedon de creator zou zijn, zal ik er zeker nog over twisten. Een film van Angel of Buffy zou wel eens heel erg slecht uitkunnen pakken. Kijk naar satc e.a films. Serenity was destijds nodig om een einde te breien aan Firefly.
Dollhouse ga ik in ieder geval zeker kijken!
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Een film van Buffy of Angel zie ik ook niet direct werken, als zoiets niet met de originel cast kan dan hoeft het voor mij niet, en ik denk dat de meesten nu wat te oud zijn.
Over het einde van Angel: eerste keer dat ik het zag vond ik het enorm erg, hoe konden ze ons laten zitten met zo'n open einde?!
Maar nu vind ik het eigenlijk een perfect einde, the fight never ends en het maakt ook niet uit wie dan wel of niet overleeft. Voor mij overleven ze allemaal natuurlijk
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat Angel toen moest stoppen, er hadden nog gerust een paar seizoenen bij gemogen, net als Buffy maar bon, tegenwoordig mogen we al blij zijn als een serie een 2e seizoen krijgt.
Ik hou m'n hart al vast voor Dollhouse!
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
http://www.imdb.com/name/nm0923736/news#ni0265578 (eerste bericht)
Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen tenslotte zijn die eerdere Whedon series ook allemaal gecanceld waaronder Firefly die het maar een seizoen uithield. Ik denk persoonlijk dat veel mensen in televisieland (en niet enkel daar) Whedon's schrijftalent onderschatten en daarom op een of andere manier geen vertrouwen in hem hebben, geheel onterecht aangezien hij wel mooi twee series heeft gemaakt die vandaag de dag nog miljoenen fans tellen en dat is voor een groot deel te wijden aan hem, hij bracht de series de orginele verhaalijnen, de geweldige memorabele personages, de humor, de duisterheid en nog veel meer.
Een speelfilm voor Buffy of Angel was inderdaad niet zo'n erg goed idee maar goed het feit dat de acteurs inmiddels vijf jaar ouder zijn heeft daar toch niets mee te maken?. Ik merkte wel dat ik na Chosen gezien te hebben steeds benieuwder werd hoe het Buffy en de andere scoobies verder zou vergaan. Angel en Spike daarintegen hebben het eeuwige leven en aangezien Angel's halve crew stierf en enkel Gunn nog over is (?) ben ik daar in zekere zin niet meer zo benieuwd naar (maar goed misschien komt dat nog), maar goed, ik merkte wel dat toen ik eindelijk iets over Buffy hoorde ik me doodergerde aan het feit hoe makkelijk die hele verhaallijn in Angel werd afgesloten (vlak voor de finale) she dates the first evil , komop zeg laat me niet lachen, als dat zo zou zijn dan zou dat wel erg lomp zijn en bovendien vond ik het erg jammer dat Gellar niet nog een keer terug kon komen dat had het misschien wat leuker gemaakt allemaal.
Ook naar Firefly en Dollhouse kijk ik erg uit en ik hoop (natuurlijk) stiekem nog wel een beetje op een spinoff serie.
Supernatural
-
- 985 berichten
- 834 stemmen
angel is een leuke serie.ik moet wel zeggen dat ik buffy toch iets leuker vind.maar angel komt hierin wel beter over als in buffy.ik vind hem hierin grappig en stoerder.seizoen 5 vind ik het leukste want spike speelt daar in mee.ik vind spike echt een geweldige personage.ook in buffy speelt ie het geweldig.ik denk dat ik seizoen 4 het minste vind.maar zeker nog steeds leuk..