- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Alias
Alias
aryan
-
- 986 berichten
- 1736 stemmen
Het verbaasde me een beetje dat er nog geen topic was over deze topserie. Twee jaar besloot ik een keertje een willekeurige aflevering van Alias te pakken (van seizoen 5) en na 10 minuten heb ik de aflevering gestopt en was ik al helemaal overtuigd.
Sindsdien heb ik alle afleveringen verzameld en ik heb inmiddels seizoen 1 en 2 gezien en dus ook de enorme cliffhanger van seizoen 2 die zeker van Lost niveau was.
Het genre, Spy-sci-fi spreekt mij echt ontzettend veel aan. En ook karakters zoals Arvin Sloane, Micheal Vaughn, Marshall, Weiss en uiteraard Jack&Sidney Bristow zijn ook helemaal geweldig.
Waar de serie ook bekend om staat zijn de vele gastrollen van bekende sterren zoals Tarantino (twee van de gaafste afleveringen van seizoen 1), Rutger Hauer, Roger Moore, Ricky Gervais e.a.
De serie is in 2006 gestopt na 5 seizoenen. Ik ga binnen een paar maanden beginnen met seizoen 3, ik kijk er erg naar uit.
Even nog als toevoeging:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar deze serie: kijk gewoon de aller eerste aflevering van Alias, dat is een aflevering van een uur en na deze aflevering weet je of je het een leuke serie of geen leuke serie zal vinden.
bazillion
-
- 253 berichten
- 1209 stemmen
Ik ben het volmondig met je eens. Echt een hele goede serie!
Vond Tarantino's rol ook heel gaaf idd.
Heb inmiddels alle 5 seizoenen in bezit en gekeken.
Zeker de moeite waard.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Opvallend leeg topic.
Erg leuke spionage serie met een hoog 'addiction' niveau. Acteerwerk op niveau, boeiende episodes (ook opvallend dat het niveau van de episodes hoog blijft, ben nog geen enkel onvermakelijke episode tegengekomen) en Garner zet een interessant personage neer (deed me een beetje denken aan een ideale mix tussen Lara Croft en Solid Snake).
Ook zijn er heel wat leuke guest roles in. Ik zit nu op het eind van seizoen 1, hopen dat dit niveau wordt vastgehouden.
Wannes84
-
- 643 berichten
- 675 stemmen
Inmiddels zijn de 5 seizoenen op dvd verschenen. Omdat ze toch wat prijzig zijn (ongeveer 40 euro per seizoen), vroeg ik me af of ze ooit zijn uitgebracht en nog beschikbaar zijn in een verzamelbox, een soort ultimate edition?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij Play.com zijn ze 18 euro per stuk (met Nederlandse subs).
Wannes84
-
- 643 berichten
- 675 stemmen
Ja, dat weet ik, maar de vraag was of ze ooit in een verzamelbox zijn verschenen, met alle 5 seizoenen er netjes in verpakt?
Ben onlangs bij Fnac geweest: voor de kerstdagen zijn er boxen verschenen van alle mogelijke series: Desperate Housewives, Lost, Dawson's Creek, Grey's Anatomy. Alleen Alias lijkt enkel verkrijgbaar als je alle delen los koopt...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die is er wel, heb ik nog niet in de winkels zien liggen. Hij heet de "Rambaldi" 5 season Alias box set.
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik heb alleen seizoen 1 thuis, maar ben er nooit echt aan begonnen. Is dat een goed seizoen Gilles?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik had hem ook al een tijdje en begon er ook maar niet aan. De pilot wist me niet echt te boeien maar na episode 2 was ik gelijk 'hooked'. Probleem is wel dat bijna elke aflevering met een enorme cliffhanger eindigt waardoor je nachtrust verstoort wordt. Dan begon ik om half 12 en was ik om half 5 in de morgen nog aan het kijken (terwijl ik om half 9 gewoon weer op mijn werk moest zijn ).
Erg verslavende serie dit, dus Roel; seizoen 1 is heel goed. Waag je er maar eens aan.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2559 stemmen
Ik vind het persoonlijk wat minder verslavend. Vooral de eerste 2 afleveringen vond ik erg saai en het wist me niet vast te houden om verder te kijken. Ik heb later nog wat afleveringen gezien halverwege het eerste seizoen en dat was toch wel van hoger niveau. Jennifer doet het leuk en er zitten ook goede acteurs in en leuke bijrollen., maar toch heb ik niet de drang om elke keer verder te kijken.
Het is dan ook niet helemaal mijn genre, en ben dus na een tijdje wel uitgekeken. Maar het is zeker geen slechte serie.
Wannes84
-
- 643 berichten
- 675 stemmen
Hmm, helemaal niet slecht. Ik zoek natuurlijk wel de R2NL versie van die box, ik vermoed dat die nog niet verschenen is?
Weet iemand of er soms plannen zijn om zo'n box uit te brengen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Op amazon.co.uk hebben ze wel de regio 2 box (incl. Ned. subs).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Net seizoen 2 achter de rug en wat een seizoen was dit. Veel informatie, veel hectische gebeurtenissen en een Lena Olin die veel indruk maakt.
Waar in seizoen 1 je af en toe nog wat semi stand alone episodes had is dat hier totaal niet het geval. Het is van begin tot eind puntje van je stoel niveau. Had ik ook met de eerdere seizoenen van 24, beetje dat werk. Net de laatste episode gezien en die Rambaldi wordt steeds mysterieuzer, nu begin je helemaal te merken dat dit een serie is van J.J. Abrams. Alias ontpopt zich tot één van mijn favoriete series ooit. Het lijktop het eerste gezicht een recht toe recht aan spionage serie maar niets is minder waar. I'm blown away! Wat een cliffhanger ook weer, nu gelijk maar aan S3 beginnen.
aryan
-
- 986 berichten
- 1736 stemmen
Ik heb gisteren de aller laatste Alias episode gezien en deze serie is zo goed dat je het 5de seizoen accepteert omdat het gewoon Alias is , dat kunnen maar weinig series.
Arvin Sloane, Vaughn, Jack Bristow, Dixon, Marshall en vooral Sidney, geweldige karakters. Het grote Milo Rambaldi verhaal was super. De drama, humor, actie, beetje scifi, ik ga het missen. Over een paar jaar deze serie maar weer opnieuw bekijken .
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Even een flinke pauze maar seizoen 3 inmiddels afgerond. En wat blijft dit een dijk van een serie. De Cliffhanger van vorig seizoe nzorgt voor heel wat acclimatisatie, dit is qua omvang nog wel de biggest season. Vooral de rol van Melissa George als Lauren is geweldig en wat ga je dat wijf haten na verloop van tijd. Sterk gespeeld.
Ook het hele Rambaldi mysterie wordt weer stukken mysterieuzer in dit seizoen. Ook dit wordt steeds omvangrijker. Wat een topserie blijft dit toch en disc 3 van S4 kan vanavond alweer in mijn dvd speler.
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Hmm, misschien moet ik seizoen 1 toch maar weer eens uit de kast halen. Ooit op de bonnefooi gekocht en nooit echt aan toegekomen.
Erg verslavende serie dit, dus Roel; seizoen 1 is heel goed. Waag je er maar eens aan.
Inmiddels al een jaar geleden zie ik.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Ben er dan toch maar eens aan begonnen. Ondanks het feit dat ik Jennifer echt niet goed vind valt deze serie goed mee.
Het tempo zit goed waardoor het vaak spannend overkomt ook waar dat niet het geval is (mede door de muziek), wat eigenlijk wel mooi gedaan is! Verder bevat de serie enkele schoonheidsfoutjes maar oke, die neem je er makkelijk bij!
(Wel duidelijk niet het niveau van Lost en Fringe)
rkdev
-
- 216 berichten
- 609 stemmen
Briljante spy-fi serie die zoals al eerder gemeld perfect in elkaar zit en elke aflevering eindigt met een dusdanig spannende cliffhanger dat je blijft kijken. Ik ben ooit per ongeluk halverwege seizoen 3 ingestapt (Veronica zond de serie destijds uit) en heb daarna geen aflevering gemist. Toen ook mijn vriendin verslaafd raakte aan de serie zijn we deze ook op DVD gaan aanschaffen (via E-Bay enkele leuke koopjes gehad ). Ik vind dit een echte aanrader en ik begrijp niet goed dat deze serie zo onbekend is. Ben het overigens niet met louisvf eens dat deze serie het niveau van de andere series van hetzelfde team (Lost en Fringe) niet haalt.
i.Ron S.
-
- 255 berichten
- 2720 stemmen
Deze serie haalt wat mij betreft gemakkelijk het niveau van Lost, Fringe ken ik niet. Spooks is ook minder dan deze.
Ik vind dat elke aflevering van alias is zoals een nieuwe Bondfilm, gadgets, actie, emotie...
Ik ben bijna 10 jaar geleden vrijdagavond op VRT beginnen te kijken en was direct verkocht. Goede acteurs, veel stijl en veel spanning.
Helaas moest VRT er na 2 seizoenen weer eens mee stoppen terwijl er ,ondanks dat men eerst nog eens de herhaling van tennis moesten geven en het dan om 1.00u 's nachts kwam, toch nog een heleboel kijkers waren.
Seizoen 3 is dan nog even op een andere zender begonnen, maar met reclame ertussen was het niet te volgen.
Dan heb ik maar alle dvd-boxen gekocht maar verder dan het midden van seizoen 3 lijk ik maar niet te geraken, geen reden daarvoor want het wordt niet minder interessant, wel iets fictiever want het hoofdpersonage Sydney is 2 jaar vermist geweest en weet niet meer wat ze in die 2 jaar gedaan heeft...
Het was een mooie gewoonte om hier op vrijdagavond naar te kijken, ik beschuldig dus de VRT . Voor de rest is het trouwens ook een vrij miserabele zender.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1755 stemmen
Maar begonnen aan de serie, zat wat te spitten in de lijst van The 50 greatest tv shows of... en vond daar Alias tussen, een serie waar ik de naam wel is van gehoord had en volgens mij wel eens een flash gezien.
Maar goed de pilot erop zitten, de pilot zelf is nog niet echt hoogstaand. Zeker niet slecht, maar echt iets bijzonders heb ik nog niet gezien. Maar het schijnt beter te worden.
De serie doet me een beetje denken aan Chuck. Ook over spionnen de CIA en slechte organisaties. SD-6 tegenover Fullcrum. Alleen is Alias veel serieuzer dan een Chuck.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
zat wat te spitten in de lijst van The 50 greatest tv shows of...
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1755 stemmen
Inderdaad staan ongelofelijk veel dingen niet tussen en dingen die er niet tussen horen. Maar gebruikt het puur als inspiratie bron om aan andere series te komen.
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1755 stemmen
Ik heb Alias laten vallen naar een paar episodes. Nu zocht ik iets om te kijken en vond dit nog op mijn externe schijf. Toch maar weer ingestapt en nu wat verder. Ik lees dat het in het 2e seizoen allemaal beter word. Nu vind ik veel missies nogal saai en oninteressant. Ik hoop dan ook dat ze puur voor de rode draad gaan in plaats van elke aflevering een nieuwe missie. De serie is wel heel anders opgebouwd en werkt echt van cliffhanger naar cliffhanger. Er zitten weinig episodes tussen met een duidelijke afsluiting van een chapter.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
JJ Abrams begon goed met deze serie. Het was heel anders destijds dan de andere series.
Glacius
-
- 4255 berichten
- 2874 stemmen
Zacht uitgedrukt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, die nummer 3 vooral .
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1755 stemmen
Haha ineens iedereen reacties op een post van een jaar geleden. The West Wing heb ik ook nog steeds op mijn lijstje staan. Zie er alleen beetje tegenop. Lijkt me nogal zware onderwerpen hebben.