ad
  • 140.677 films
  • 6.737 series
  • 20.448 seizoenen
  • 460.863 acteurs
  • 284.169 gebruikers
  • 8.143.184 stemmen

Kleine Huis op de Prairie / Little House on the Prairie

zoeken in:

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Een van mijn favoriete series allertijden. Ik was vroeger een grote geschiedenis fan, en toen kwamen mijn ouders met dit, en zijden ze dat ik het eens moest kijken, dit is waarschijnlijk de beste beslissing die ik ooit in mijn leven genomen heb. MIsschien klinkt dit allemaal wel wat overdreven maar ik vind het gewoon een geweldige serie. Een prachtig tijdsbeeld, de personages in de serie zowel de volwassenen en de kinderen spelen de sterren van de hemel maar vooral de grote dosis liefde en warmheid die de hele serie beheert geeft een hele mooie en warme sfeer en zorgt ervoor dat je blijft kijken. En dan michael landon de grote man achter deze serie, wat is dat een ondergewaardeerd acteur/producer zeg die verdiend echt veel meer aandacht. Ik heb nu 4 seizoenen, op dvd en vroeger heb ik de hele serie waarchijnlijk hellemaal gezien en een heel hoop getaped, en van al de seizoenen zien eigenlijk al de afleveringen wel goed tot meesterlijk. Het is voor sommige mensen misschien een wat te simpele serie, en de vele prekerige scenes en bijbel verwijzingen zullen niet iedereen aanspreken, maar dat vind ik nou juist de kracht van de serie, een arm gezin dat met tegenslag na tegenslag te maken krijgt en altijd hun geloof blijft houden. Kortom een prachtige serie die nooit vergeten mag worden. Alles is aanwezig, liefde, warmte, maar bovenal is de serie gewoon erg mooi. De serie zal zeker niet iedereen aanspreken, maar ik vind het in ieder geval geweldig, en ik schaam me nergens voor. Als er meer fans zijn van deze serie willen die dat dan even zeggen, dat zal ik graag horen, dat er tenminste een paar mensen zijn die deze serie waarderen.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Dze serie vond ook ik helemaal geweldig. Elke week zat ik trouw voor de buis. Deze serie is een paar jaar geleden nog herhaald volgens mij.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Klopt toen heb ik het gezien.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Kom op zeg is er dan niemand anders die deze serie kan waarderen.

geronimo

• 1955 berichten
  • 0 stemmen

Jawel! Ik keek vroeger ook altijd naar deze serie. Vond 't alleen nooit zo leuk dat dat blonde verwende rotkind Nellie heette, want zo heet ik ook...

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Ongelofelijk dat deze top serie zo ondergewaardererd is zeg, prachtige serie.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Wie zegt hier dat hij zo ondergewaardeerd wordt?

Volgens mij trok hij destijds veel kijkers.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Dat weet ik, maar het is gewoon dat sommige mensen deze film zo prekerig en kinderachtige vinden (ik herhaal een quote eo troep).

Ik ben vanaf kinds af aan al een grote fan van deze serie, en na het jaren niet gezien te hebben dacht ik wel dat ik er overheen was, maar dat was dus niet zo, ik kon de serie nog beter waarderen als ik vroeger deed. En ik zou gewoon willen dat sommige mensen eens wat verder kijken dan 1 aflevering, en al meteen ordelen over de rest. Maar in ieder geval bedankt hinie dat jij je mening erbij gaf dat geeft me tenminstre nog een beetje het gevoel dat ik niet de enigste ben die de serie goed vind.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Er zullen er vast wel heel veel meer zijn. Maar ook die er niks aan zullen vinden. Dat blijf je toch altijd houden he ( gelukkig)

Wie was jou favoriete personage?

Ik was helemaal weg van Mary. Sommige vonden mij wel op haar lijken. ( vond zelf van niet trouwens)

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Ik had eigenlijk geen favoriet personage vond iedereen wel leuk.

Maar als ik er een paar moest noemen. De rol van de vader, ik vond hem altijd zo sterk en sympatiek spelen, en ook niet te groot om af en toe een traantje te laten. Voor de rest vond ik laura altijd erg schattig een van mijn favoriete kindersterretjes, ze is niet alleen schattig maar ze speelt ook erg leuk voor zo'n klein kind (in de eerste seizoenen dan he). Ook ik vond mary erg leuk, echt een erg leuk meid, die altijd erg sterk speelde. Voor de rest vond ik die nellie altijd erg humoristisch zo'n verwend kind neerzetten, en haar moeder natuurlijk mrs olson. Voor de rest het bijpersonage in de eerdere seizoenen, en het laatste seizoen mr edwards altijd een erg grappige man, maar ook hij kon erg serieus over komen.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Vond de hond ook altijd erg leuk.

Mocht die vroeger nooit geen . Nu heb ik ook een hond die wel wat op de hond in de serie lijkt. Weet jij nog hoe die hond heette?

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

De hond in de eerste 3 seizoenen heette jack en die in de overige seizoenen heette bandit.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Is er misschien nog iemand die de serie wel leuk vond??

gotti

• 13935 berichten
  • 5293 stemmen

De Balkenende achterban wellicht?

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Sja dit soort reacties had ik vroeg of laat wel verwacht te krijgen vind het alleen nergens op slaan. Ik geef toe deze serie heeft een behoorlijk hoog eo gehalte en normaal gesproken hou ik hellemaal niet van die eo shit in series en films. Maar dit is toch zo'n stuk beter vond ik zelf. Dus gotti respecteer andere mensen die de serie wel leuk vonden, ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vind maar uit dat dan op een andere manier aub.

gotti

• 13935 berichten
  • 5293 stemmen

Verklaar je nader, waarom dit zo heel veel beter is dan anderse, gelijksoortige eo series. Ik zie niet meer dan een brave, zoetsappige, tenenkrommende en vooral erg moralistische serie...

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Het is een stuk toegankelijker om te kijken. Het word naar (MIJN) mening niet in je gezicht gegooit, zoals bij een hoop andere dingen. Het is inderdaad soms een erg brave serie. En ach ja ik kan je ook niet precies uitleggen waarom dit nou beter is als al dat andere. Het is gewoon als ik hier naar kijk stoor ik me er absoluut niet aan ik vind het zelfs erg goed bij de serie passen, maar als ik bijvoorbeeld iets anders kijk waar zoveel eo in zit dan kan ik me er wel aan ergeren (ik weet ook niet wat het is, misschien komt het wel omdat ik hier mee opgegroeit ben en toen ik het later ging herkijken al wist wat me te wachten stond. Ik vind gewoon dat de serie een goed tijdsbeeld geeft van hoe het er in die tijd aan toe ging, ik vind het juist erg mooi om te zijn dat een familie die met tegenslag naar tegenslag te maken krijgt nooit hun geloof verliest, ach misschien wordt het hier en daar een beetje verheelijkt dat vergeef ik de serie gewoon.

Voor de rest is het gewoon gotti zoals ik al eerder zei ik kan best begrijpen dat jij de serie niet goed vond, ik weet ook niet wat ik van de serie zou vinden als ik vandaag mijn eerste aflevering zou kijken.

Weet je ik respecteer je mening jij vind het niets ik wel daar zullen we het nooit over een worden. Maar wat mijn betreft even goede vrienden

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Ben door mijn boxen heen volgende week maar weer eens een nieuwe aanschaffen, vind het nog steeds heel erg leuk.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Is er echt niemand anders die deze serie kan waarderen??

Ganesha

• 95 berichten
  • 92 stemmen

niethie schreef:

Is er echt niemand anders die deze serie kan waarderen??

Ja, hoor, ik heb de serie ook met veel plezier gekeken in de herhalingen van een aantal jaar geleden

Er zitten erg mooie afleveringen tussen

Ik vind zelf vooral de laatste seizoenen mooi, het hele verhaal van Mary die blind wordt en met Adam gaat trouwen; de school met Hester-Sue, en Laura die met Almanzo trouwt.

A christmas to remember heb ik nog op dvd en is een van mijn favorieten. Vooral door het verhaal van Hester-Sue, die vertelt hoe ze als klein meisje te horen kreeg dat zwarte kinderen geen kadootjes krijgen van de kerstman en dat haar vader zich dan als kerstman verkleed en haar een pop geeft.

Het is een beetje sentimenteel, maar er zitten ook grappige afleveringen tussen.

Al met al best een mooie serie.

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

mooie aflevering inderdaad a christmas to remenber.

Ben blij dat er tenminste nog een paar mensen zijn die deze serie kunnen waarderen, dacht al eventjes dat ik de enigste was

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

Ik durf het bijna niet te vragen maar zijn er misschien ook nog mannen die deze serie kunnnen waarderen??

stinissen (crew)

• 20959 berichten
  • 40613 stemmen

Ja hoor ik heb alle seizoenen gezien en ook de daarbij horende tv-films , zeer aardig allemaal maar de serie kan niet tippen aan de Waltons die ik vele malen beter vond , ik kan niet wachten op het vierde seizoen , zodat ik met me vrouw en dochter weer verder kunnen genieten van de serie waar ik in de jaren '70 echt fan van was en nog steeds ben

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Die was ook mooi ja.

Wouter

• 18479 berichten
  • 2877 stemmen

Nog zo'n kloteserie....

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Jij was stoer, jij hield weer van andere dingen...

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

The Waltons nooit gezien trouwens

niethie

• 7281 berichten
  • 5721 stemmen

esther kl

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook helemaal gek van deze seire, keek em eerder al toe ik kind was.

Blijft een leuke serie voor jong en oud.

Phantasm

• 4948 berichten
  • 4895 stemmen

Ik heb de complete serie gezien, het was geweldig.Eigenlijk komt alles er wel in voor zoals drama, emotie, verdriet, blijheid en nog veel meer van dat.Als ik deze een cijfer zou geven, dan is het wel een vette 9!!!!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.