- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Westenwind
Westenwind

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Dit topic eens even doorgespit en ik ben vervast dat er nog niets over een van nederland's beste serie westenwind staat.
De serie is een soort soap, maar dan met goede acteerprestaties, goede niet te over de top verhaallijnen (behalve tegen het einde aan dan he.) De serie heeft het allemaal, het is spannend, het bevat meer seks en geweld dan de gemiddelde nederlandse series. Opgenomen op mooie locaties in rotterdam.
De serie was vooral op zijn top tussen seizoen 1 t/m4, daarna ging het bergafwaarts met deze serie, veel van de vaste acteur verdwenen, de normaale geloofbare verhaallijnen wat de eerste paar seizoenen zo goed maakte, werden ineens behoorlijk ongeloofwaardig, en vooral het laatste seizoen was barslecht, het werd in de laatste aflevering ook nog eens aprupt afgekapt.
Maar ondanks dat heb ik altijd ontzettend van deze serie genoten, en vind ik het nog steeds erg leuk om de serie eens te herzien.
Nog meer fans hier ???.

Spartaan1986
-
- 3598 berichten
- 2116 stemmen
Heb de serie gevolgd 1 van de of zeg maar de spannendste Nederlandse serie die ik ken. Jammer dat nog niet alle seizoenen op dvd uit zijn gekomen

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
is er echt niemand anders die deze serie goed vond, ik zelf heb er jaren plezier aan beleefd. En ik had wel gedacht dat er veel fans van nederlandse films-series zouden reageren.

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Lees op imdb dat je ook een paar afleveringen hebt geregisseerd stephan welke waren dat ??

hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Ik vond dit ook een geweldige serie.
Vond vooral Daan Schuurmans hierin geweldig. De aflevering waar hij aan het kruis genagelt wordt staat me nog helder bij. Een van de mooiste series die me nog bijstaan. Alhoewel ik vroeger het wassende water ook helemaal top vond.

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
he he eindelijk iemand die hierop reageert, ook ik vond schuurmans geweldig, ik zag hem laats nog bij de burger king trouwens, toen ik hem te lang aankeek liep ie snel weg, raar mannetje maar goed. Dit is echt een top serie die boven de gemiddlde soap uitstijgt, alleen jammer dat met de jaren de kwalitiet enorm achteruit ging.

hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Waarom een raar mannetje? Zou misschien ook wel weglopen als jij mij te lang aan zou kijken..

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Ja maar hij keek ook een beetje van herken je me niet ofzo, nou van dat soort eggortippers houd ik niet, maar dat neemt niet weg dat hij een goede acteur is natuurlijk

Lilyroos
-
- 177 berichten
- 191 stemmen
Vitaya zend nu sinds vorige week het eerste seizoen uit. Elke dag een aflevering om 20.00u. Ik ben beginnen kijken en het bevalt me.Had er vroeger al over gehoord maar nooit gevolgd. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren. In de laatste aflevering die ik heb gezien heeft de verloofde van Fleur, Maurits, een gevecht met Marco, dus we zitten nog in het prille begin denk ik,...

Lilyroos
-
- 177 berichten
- 191 stemmen
Wat dus ehh ??? dat is een goeie zender.

tukkerstein
-
- 2195 berichten
- 3304 stemmen
Ja, dat zal best , maar ik bedoelde dus dat Niethi, die in Rotterdam woont gezien haar profiel, die zender dus niet kan zien.

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Ja erg jammer inderdaad dat ik die zender niet heb, zou ook wel weer eens aan westenwind willen beginnen vond het altijd vooral in het begin een geweldige serie.

Lilyroos
-
- 177 berichten
- 191 stemmen
Hallo, ik ben een paar dagen op reis geweest en ik heb 3 afleveringen gemist oa waarin Sophie aan Fleur uitlegd dat zij niet haar echte moeder is. Ik hoor ze nu praten over Myrna. Wie is Myrna eigenlijk?

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Myrna is fleur's echte moeder. De dochter van emma dus die zelfmoord heeft gepleegt, en na ze dit deed. Hebben max en sophie fleur verder opgevoed.

Ewing Oil
-
- 146 berichten
- 49 stemmen
Ik had laatst een discussie over Westenwind met iemand gehad, die zei dat Westenwind uit 7 seizoenen bestaat, maar volgens de RTL4 site en de studio's die de rechten hebben van Westenwind bestaat de serie maar uit 6 seizoenen, en ik zelf had ook altijd gedacht dat het maar uit 6 seizoenen bestond.
Denk eens goed na.
Seizoen 1, 2 en 5 bestaan uit meer dan 25 aflveringen en seizoen 6 is een niet afgemaakte seizoen, waarom zou seizoen 3 en 4 maar uit 13 afleveringen bestaan, daar klopt gewoon helemaal niks van want de verhaallijnen zijn daar te lang voor om dat allemaal maar in 13 afleveringen af te ronden.
Ik denk dat het mis is gegaan bij de telling van de afleveringen bij seizoen 3, en dat de resterende 13 afleveringen gewoon nog bij seizoen 3 horen, anders hadden ze bij de dvd-box van seizoen 3 wel opstaan seizoen 3 en 4.
Binnenkort ga ik de dvd's van Westenwind bekijken, en dan wil ik zien of het ook waar is dat de verhaallijen gewoon doorlopen bij seizoen 3 en dat er aan het eind een ware cliffhanger plaats vindt.
Nogmaals ik ben er niet van overteugd dat Westenwind uit 7 seizoenen bestaat, maar uit 6.

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Heb de heel serei vroeger wel gezien zou je alleen niet kunnen vertellen uit hoeveel seizoenen het nou ook alweer bestond, het klopt inderdaad wel dat het laatste seizoen erg abrupt afgekapt werd, de serie was toen ook van zo'n laag niveau dat ik hier alle begrip voor kan tonen.

Lilyroos
-
- 177 berichten
- 191 stemmen
Hoe is westenwind eigenlijk geeindigd? Ik heb de laatste afleveringen gemist en vergeten opnemen. het laatste wat ik zag is dat Emma nog altijd doet alsof ze dement is en de schilderij van Iris en Charlotte zogezegd heeft beklad. Soukje is nu met die jonge gast ipv met Max en Conny De Graaf heeft zelfmoord willen plegen.
't moet geen uitgebreid verslag zijn hoor maar komt Anton nog terug in de serie op 't laatst?

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Ik heb het zelf tot aan het einde gezien en vond het steeds meer bergafwaarts gaan, ik weet het niet precies meer maar volgens mij vond er op het laatst een ongeluk plaats bij een terwaterlating van een schip Charlotte kwam vast te zitten (ofzo) en Emma die aan Charlotte nog het enigste familielid overhad voelde zich zo schuldig dat ze zelfmoord pleegde door middel van in de zee te lopen (dat was het eind shot) . zoiets was het volgens mij, ik herriner me het behoorlijk fragmatisch aangezien het alweer zeker een jaar of 5/6 geleden is dat ik het zag...
Anton kwam dacht ik niet meer terug, tenminste de laatste keer dat hij terug kwam was toen zijn moeder Sophie hem kwam opzoeken op een of ander vaag eiland waar hij een drugskoning was geworden en aan het eind van die aflevering werd hij (dacht ik doodgeschoten) .

LEIDENAAR187
-
- 993 berichten
- 0 stemmen
Niethie,niet goed opgelet.
Anton komt wel degelijk terug.
Hij komt Sam halen in een aflevering,die ik niet helemaal gezien heb,maar dat is hoe Sam de serie uitgaat.
En op het moment dat Emma zelfmoord pleegt,komt haar hoed bovendrijven,Anton pakt de hoed uit het water en zegt: what the fuck granny of zoiets.
Hij kijkt dan uit over de haven,over het water waar Emma dood in ligt onder water.

Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Vroeger naar gekeken, tot een bepaalde acteur verdronk ofzo. Weet het allemaal niet zo goed meer waar het was een blond gekrulde die ik redelijk goed vond acteren.

niethie
-
- 7317 berichten
- 6948 stemmen
Niethie,niet goed opgelet...
@Kevin13: Was dat niet Marco de Graaf, die blonde jongen die verdonk?

Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
ja dat kan. Het is allemaal al zo lang geleden dat ik het ook niet zo goed meer weet

Elineloves
-
- 24062 berichten
- 3620 stemmen
Anton Noordermeer... wat was dat een creepy mannetje zeg! Heb seizoen 1 op DVD, vroeger wel alles via TV gevolgd maar nooit echt op dvd bijgehouden. Dit was gewoon een top serie. Mooie vrouwen, stoere kerels en haat en nijd tussen twee families.
Haha, ik heb zelfs mijn cavia's naar karakters uit deze film genoemd vroeger, omdat ik zo'n fan was.. Zo hadden we Sophie en Max, en Marco en Fleur..
Ik wou dat er weer eens meer series van dit niveau op de Nederlandse TV kwamen, beter dan al die 'Dubbeltje op zijn kant' en 'Help mijn man is klusser'- programma's.
Bitchfight, baby!

Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Precies,goede serie,goede acteer-prestaties en verhaallijnen,zeker voor de nederlandse series stak deze serie boven de rest uit.
Daan Schuurmans gaf deze serie nog een extra inslag,wat een top prestatie zet die hier neer,daarna heb ik hem nooit meer wat gevonden.
Ook de maker van deze serie verspilt zijn talent,met Costa,Westenwind,en nu die kinderserie waar ook wat films van zijn verschenen.
Erg jammer.
Emma Noordermeer,Max Noordermeer,allemaal erg mooi.
De dood van Fleur was ook echt zielig en mooi gebracht waar in andere nederlandse series dat nooit echt indruk maakt.
Mooiste verhaallijn was tussen Anton en Gideon wat tot een hoogtepunt komt op een boot.
Voor een nederlandse serie was dit echt te goed.

Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Voor de mensen die het trouwens niet weten,een acteur die in Westenwind meedeed heeft in 2008 zelfmoord gepleegt,van een theaterschool gesprongen.Hij had ook ooit een rol in ONM.
nu.nl/achterklap | Acteur Youssef Idilbi pleegt zelfmoord (video)

Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
http://www.trouw.nl/achtergrond/Naschrift/article1696889.ece
Hier nog een interesting verhaal over deze man,heb het net zitten lezen en maybe zit daarin de reden verwerkt dat die zelfmoord heeft gepleegt,hij wou echt beroemd worden en was te kritisch op zichzelf.
Ook was hij homo,wist ik niet.
Apart verhaal.

Elineloves
-
- 24062 berichten
- 3620 stemmen
Abdullah... ja, ik had een crush op 'm vroeger. Mijn vriendinnen waren into Marco, ik into hem. Heb hem daarna ook nog in ONM gezien. Schrok wel van het nieuws dat hij dood was.
Wist ook niet dat hij homo was, dacht dat hij al jaren een vaste vriendin had.
Sad.