menu

Overig / Televisie / The Last Don (1997)

zoeken in:
Mik
Watch out for Pippi the hammer !!

Ik heb de DVD voor 4,99 Euro aangeschaft en verwacht er - o.m. gezien de waardering op IMDB - erg veel van. Alleen is het nogal vreemd allemaal; de miniserie duurt ruim 250 minuten en deze film 150 minuten! Er wordt toch geen 100 minuten(!) aan materiaal/scenes uitgeknipt??? Dat lijkt me wat teveel van het goede. Maar goed, ik zal hem snel gaan kijken...

Lang geleden een keer gezien. Maakte wel een goede indruk op mij. Was natuurlijk niet zo goed als bijv. Goodfellas of the Godfather, maar het was een aardige maffia film. Voorlopig hou ik het maar op 3,5 sterren totdat ik hem weer een keer gezien heb.

Mik
Even over dat 150 en 250 minuten gedoe.. Ikzelf heb the Last Don op 3 koopvideo's staan, wel de volledige versie dus. Heeft iemand ze misschien allebei gezien? Die kan zeggen dat er inderdaad 100 minuten verdwenen zijn?

een stinker, de filmversie toch ...
** 2 op 5 **

tovenaar
Mik schreef:

Even over dat 150 en 250 minuten gedoe.. Ikzelf heb the Last Don op 3 koopvideo's staan, wel de volledige versie dus. Heeft iemand ze misschien allebei gezien? Die kan zeggen dat er inderdaad 100 minuten verdwenen zijn?

Na vandaag zal het kijken van The Last Don nooit meer hetzelfde zijn! Het Last Don Research Team (Boule, Mik, Jarre en Tovenaar) is op onderzoek uit gegaan naar het rare verschijnsel van de twee Last Dons die verkrijgbaar zijn in de winkel.

Hier op de site staat de versie van 150 minuten, dat is de versie die op DVD verkrijgbaar is en op enkele VHS-tape verkrijgbaar is. Ikzelf heb nu zowel de DVD van 150 minuten en de 3 VHS-tapes van 260 minuten. Ik dacht, jeetje, zou het nou gelul zijn?!?! Of is er echt een uur geknipt?

Er is maar 1 (leuke) manier om erachter te komen en dat is op 2 schermen de film af te spelen, op 1 de versie van 150 en op de ander de versie van 260 minuten. En jezus wat is er veel geknipt! Als je de 150 minutenversie hebt gezien, dan kan ik me voorstellen dat je niet boven een 2 uit komt. De karakters komen in deze versie totaal niet uit de verf, simpelweg omdat veel zeer belangrijke scene's weggelaten zijn...

ERG slecht die 150 minuten versie Geef mij die 260 minuten maar!

Er is maar 1 (leuke) manier om erachter te komen en dat is op 2 schermen de film af te spelen, op 1 de versie van 150 en op de ander de versie van 260 minuten

holy F*ck dan word je toch helemaal gek als je steeds naar allebei moet kijken?

Mik
Macmanus schreef:

holy F*ck dan word je toch helemaal gek als je steeds naar allebei moet kijken?

JA! Vooral voor Tovenaar de VeeJay was het heel zwaar, hij moet na een geknipt stuk weer de film precies tegelijk zien te krijgen

tovenaar
Mik schreef:

JA! Vooral voor Tovenaar de VeeJay was het heel zwaar, hij moet na een geknipt stuk weer de film precies tegelijk zien te krijgen

Oef ja Even bijpitchen enzo Ach, goed trainen, dan komt het allemaal in orde hehe

Nou, dat was een echte tegenvaller. Misschien dat ik te veel hoopte op een Godfather-remake, maar het was gewoon een lachwekkend slechte film. Wellicht dat de lange versie beter is, maar ik moet er echt niet aan denken om meer van deze film te zien. 2*

Diesel
THE LAST DON is een slappe "wanna-be Godfather film". Het enige postitieve aan de film is het acteerwerk van Joe Mantegna (The Godfather: part III). Meer valt er niet te zeggen.

1.0/5.0

Dustyfan
Ik vind het een beetje flauw om The Last Don met The Godfather te vergelijken. De enige overeenkomst tussen deze twee is dat beide boeken door Mario Puzo zijn geschreven, en hij maakt geen films (naar mijn weten).

The Last Don op zichzelf beoordeeld vond ik heel behoorlijk en heeft mij van begin tot eind kunnen boeien. Vandaar 3,5*.

Ik vond het ook een goede film en het acteren was ook niet slecht. Ik heb de versie van 150 min. gezien maar vond het al lang genoeg om in 1 stuk te kijken. Vond het ook zeker geen "wanna-be Godfather film", het was gewoon een aangename mafia film. 3.5*

Valt me op dat niemand het nog over het boek van Puzo heeft gehad: dat is namelijk briljant, en kan zich zonder problemen met de Godfahter (het boek, dus) meten.
De film/serie heeft z'n goede momenten, maar daar is alles ook mee gezegd. De grootste misser is wel het feit dat ze de hele Santadio-geschiedenis aan het begin van de film al weggeven; in het boek gebeurt dat niet, en dat maakt het verhaal van de Clericuzio's juist zo goed. 2,5*, meer is dit niet waard.

Die man op de voorkant van deze film heeft iets weg van Steven Seagal (het is hem natuurlijk niet).

weet iemand hoe ik aan de volledige versie van 260 minuten kan komen ??

BVD

Matige film, weinig spanning. En die Kirsti Alley, wat een kutrol speelt die. Beetje irritant. Die acteurs/trices hebben gewoon niet de klasse om een groots persoon neer te zetten. Ik vin et allemaal erg matig, zonder overtuiging.

Redelijke film ,maar komt zeker niet in rijtje met The Godfather en Goodfellas!!!!!!

Erch goede film weliswaar niet zo goed als the gothfather, maar zeker niet slecht. ik denk alleen wel dat het cht een film is voor de di-hard maffia film fan.

Wat een slechte film zeg... niet te geloven: wil graag op de Godfather lijken, maar lukt niet door slechte acteurs, voorspelbare situaties, teveel standaardzinnen etcetc. 't enige wat nog een beetje positief was, was degene die ook nog ergens in een Godfather speelt, Joe Mantegna.

1 ster

deze film komt op onze maffia films lijst. prima film heeft 4 sterren gekregen.

U-96 schreef:
Die man op de voorkant van deze film heeft iets weg van Steven Seagal (het is hem natuurlijk niet).

Ik vind hem ook heel erg op hem lijken.

The Last Don voor de derde keer gezien. De versie van 150 minuten. Ik zou graag de langere versie willen zien, maar die is volgens mij moeilijk te krijgen.

Ik vind The Last Don echt heel erg goed. Er zitten verhaal elementen in die ik een stuk boeiender vind dan in the Godfatherreeks. Het verhaal is nog meer een familie drama. Doordat je door de ogen van een neef en 2 kleinzonen van the Don mee kan kijken in de familie krijg je een interessante kijk op een mafia familie.
Jammer dat sommige dingen erg slecht zijn waardoor The Last Don zich niet kan meten met The Godfather. Zo zijn enkele acteurs en actrices erg slecht. Darryl Hannah is zo iemand die de film heel wat minder maakt.
Het het verhaal The Last Don is 5 sterren waard de film geef ik 4 sterren.

Wat een slap aftreksel van het boek. Ik heb helaas de versie van 150 min gezien, wat wellicht mijn mening beinvloed. Ze hebben de gehele film afgerafeld. Iedereen die het boek gelezen heeft zal deze mening delen. Erg jammer want ik had er veel van verwacht. Wellicht kan ik ooit nog de mini serie zien, hopelijk is die VEEL beter. Verder dan 2* komt hij bij mij echt niet

Ik heb ook de 150 minuten versie gezien, en daarbij het boek van Puzo niet gelezen. Wat ik zag? Standaard mafia filmpje met familie, eer, wraak, gokken en geweld met zo nu en dan bedroevend slecht acteerwerk (K.D. Lang die in een telefoon schreeuwt... je moet het zien om te geloven). Ondanks dit alles toch niet erg vervelend om naar te kijken.

2,5*.

Remi
Een beetje te veel op 'The Godfather trilogie' lijken.
Maar inderdaad niet vervelend om naar te kijken...

2,5*

gideonvdb
goed verhaal mischien nog wel een beter verhaal dan the godfather maar red het bij lange na niet als film. mocht je van de mafia genre houden dan is het wel meer dan de moeite waard. 3 sterren

Prima maffia relaas.
Degelijk acteerwerk.
Net niet gelijkwaardig aan The Godfather reeks.
Maar wel enige raakvlakken.
Soms langdradig maar over het algemeen boeiend.
Film komt realistisch over..

3,5*

Misschien komt de vergelijking wel door het feit dat The Godfather en The Last Don dezelfde auteur hebben. Mario Puzo heeft beide boeken geschreven.

goede film alleen spijtig dat ik alleen de versie van 150 minuten heb

heeft er iemand een idee waar ik de versie van 250 minuten kan vinden?

4*

606
Metalfist schreef:
goede film alleen spijtig dat ik alleen de versie van 150 minuten heb
heeft er iemand een idee waar ik de versie van 250 minuten kan vinden?
4*

zeker jammer maar hij is wel echt super
goed acteerwerk en leuke moordscenes.

5 sterren

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.