- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Last Don (1997)
The Last Don (1997)
=Untouchable=
-
- 44 berichten
- 238 stemmen
Heb vandaag het boek uitgelezen en moet zeggen dat deze briljant is. De film heb ik nog niet gezien, dat zou ik graag willen maar het lukt mij op geen enkele manier om aan deze film te komen. Dus als iemand iets weet?
De kwaliteit van het verhaal (in het boek) kan ik gemakkelijk meten met de kwaliteit van The Godfather (boek en film).
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
lol ik dacht al wtf doet Steven Seagal in een mafia film !
=Untouchable=
-
- 44 berichten
- 238 stemmen
Heb eindelijk de DVD in huis van de gehele mini-serie. Vanavond gelijk even kijken, ben benieuwd.
De 250-minuten versie heb ik via internet besteld, om precies te zijn via Boudisque.
Lientjuh
-
- 191 berichten
- 251 stemmen
Weet iemand waar ik deze dvd kan kopen in België?
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1820 stemmen
Weet iemand waar ik deze dvd kan kopen in België?
heb deze ooit gekocht in freerecord shop maar dat is wel de korste versie.
Niet de mini serie.
En hij was niet duur.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1820 stemmen
Heb het boek uit en dan nog eens naar de film versie gekeken en moet zeggen ga mijn stem verlagen.
De film is niet slecht maar ze verspringen soms iets te rap en ze vertellen sommige zaken veel te rap hoe het in elkaar zit.
Zou wel eens graag de serie zien.
Film versie veel te kort moet ik zeggen.
Verlaag mijn stem naar 3 en kwam van 3.5
Kevin M
-
- 5 berichten
- 4 stemmen
Ik krijg de complete miniseri zaterdag uit Amerika. en deel 2 ook. Kan niet wachten ik vond de verkorte versie echt vet. laat wel weten hoe de volledige versie is.
Drs. DAJA
-
- 4352 berichten
- 4512 stemmen
Wat een gedrogt van een film zeg.
Uiterst irritante overbelichting, vreselijk kitcherige muziek, zodanig irritante acteurs dat je er geen seconde mee zit als er een word vermoord. De meest ongeinspireerde regie van het hele Mafia genre...
Zonde van het verhaal.
1 ster voor het verhaal.
Antina
-
- 113 berichten
- 1079 stemmen
Ik vond dit een prima mafiafilm, ik heb hem met veel plezier gekeken. 3.5*
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
2 sterren, kan niet anders. Die consigliere was werkelijk lachwekkend, wat een acteur.
Maar er is dus een lange versie/ mini-serie? Ik heb de goedkope sloeber uitgave van Indies gekeken.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Er zijn dus mensen die dit 5 sterren hebben gegeven? Dat kan je toch niet serieus menen?
606
-
- 23821 berichten
- 11997 stemmen
Er zijn dus mensen die dit 5 sterren hebben gegeven? Dat kan je toch niet serieus menen?
jawel als een misdaad fan vond ik dit erg goed en leuk verhaal
zoals het echt gaat.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Waarom zou je dit niet serieus nemen? Smaken verschillen nu eenmaal ... Jij vind de film Fight Club 4* waard, ik vind het een flutfilm ... Als je nu echt graag van het Maffiagenre houdt dan vind je deze film zeker goed. Hij is natuurlijk niet zo fantastisch als The Godfather maar dat neemt niet weg dat het een goede film blijft en gewoon omdat jij niet vind dat dat niet kan betekent niet dat het niet klopt
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Heeft er iemand een idee waar ik de volledige versie kan vinden of misschien Last Don II want ik zoek hier al verschrikkelijk lang achter en ik vind het maar nergens (heb wel de gewone versie)
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Heb je het boek gelezen??? THE LAST DON in boekvorm is de moeite waard
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Jaja heb ik ook gelezen en vlak daarvoor The Godfather en daarna Omerta
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Oh, gelukzak! Ik moet OMERTA nog lezen!!! Waar haalde jij die boeken??? Ik heb mijn edities van een boekenvoordeelbon in de krant.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Gewoon in de standaard. Omerta is zeker ook goed maar haalt wel het niveau niet van Last Don en Godfather niet, moet zelf ook nog de Sicilliaan lezen
Theatertje
-
- 1235 berichten
- 1143 stemmen
Mja, ik heb in de bib de korte inhoud van DE SICILIAAN gelezen, en het staat mij niet bepaald aan
Falcone
-
- 32 berichten
- 9 stemmen
Gewoon in de standaard. Omerta is zeker ook goed maar haalt wel het niveau niet van Last Don en Godfather niet, moet zelf ook nog de Sicilliaan lezen
Ik ben het niet volkomen met je eens, ik heb alle boeken gelezen, en de godfather stijgt er inderdaad ver bovenuit. Maar ik vond Omerta toch ook echt een prachtboek, geweldig verhaal wat je echt meesleept, ik zou er graag een verfilming van zien.
nacbreda076
-
- 91 berichten
- 79 stemmen
Ik vond het ook een goede film en het acteren was ook niet slecht. Ik heb de versie van 150 min. gezien maar vond het al lang genoeg om in 1 stuk te kijken. Vond het ook zeker geen "wanna-be Godfather film", het was gewoon een aangename mafia film. 3.5*
niks aan toe te voegen
frans123
-
- 4242 berichten
- 1113 stemmen
Ik ben er mee bezig en heb nog een uur te gaan Morgen verder, zo goed is het niet om te nachtbraken, een B- productie. Een goede maffia film heeft een constante onderhuidse spanning en dramatiek, deze film totaal niet. Wat iemand hier schreef is dat je niets met de personages hebt, en wie er vermoordt wordt zal je een worst wezen. De film gaat mank aan de snelle verhaallijn en slechte acteurs op uitzondering van Mantegna ( en Aeillo) . Kirstie Alley is ronduit belachelijk, evenals Hannah die zo van het amateurtoneel lijkt te komen., Cross is een flop en die killer met dat petje lijkt zo uit Flodder te zijn weg gelopen.
Tijdens de film dacht ik, wat ik hier ook lees, dat het boek van Puzo vele malen beter is. Het haalt in de verste verten niet bij The Godfather ( en Goodfellas in mindere mate), beiden monumenten in de maffia film geschiedenis, die blijven hangen. Morgen de rest en overmorgen ben ik de film vergeten .