• 12.317 nieuwsartikelen
  • 166.230 films
  • 10.734 series
  • 30.943 seizoenen
  • 623.954 acteurs
  • 195.107 gebruikers
  • 9.111.581 stemmen

De Legende van de Bokkerijders (1994)

zoeken in:

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

duysterbos schreef:

wel jammer dat er niks leukers of mooiers is gedaan met het menu.

Geen geanimeerd menu en geen achtergrondmuziek ?

duysterbos

• 25 berichten
  • 19 stemmen

ha Quido!! heb jij die DVD nog niet? inderdaad geen bewegende beelden of achtergrond muziek in het menu.

nouja.. de serie zelf staat er tenminste goed op.

mocht je ,m hebben of binnenkort krijgen, dan moet je ook maar eens op de hoes kijken, want zoals ik al zei, die in het midden op de voorkant zit volgens mij helemaal niet in deze serie, wel maf eigelijk.

en ja... helemaal gelijk by_the_way!! al die spullen van Karst zijn leuk om op DVD te hebben!

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Ik ben nog aan het wachten op de box. Heb de serie dit jaar nog niet bekeken in afwachting van de originele release, zodat ik straks weer volop kan genieten. Wel jammer van de menu's dan ... Hoe is de beeldkwaliteit ? Is het 4:3 fullscreen of letterboxed ? Hopelijk klinkt de muziek ook een beetje vol, met diepte en laag ? Zou zonde zijn als dit niet zo is, want de muziek is echt schitterend. Die man midden op de voorkant is volgens mij een van de rakkers die de koets van de kanunnik bestuurt als de Bokkerijders een kijkje gaan nemen bij de staking in de mijn (ik zie de hoes in het klein, dus zeker weten doe ik het niet).

Extra beeldmateriaal is er overigens bijna niet. Op de NL televisie is tenminste nooit een reportage of iets dergelijks over de serie uitgezonden. Maar ja, ben erg blij dat zijn werk eindelijk beschikbaar komt (of al is) !

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Extra beeldmateriaal is er overigens bijna niet

En van de Zevensprong wel?? Als het er was is het een gemiste kans dat ze dat niet op de dvd box hebben gezet.

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Van De Zevensprong is in het archief van Beeld en Geluid ook niks terug te vinden. Vorig jaar is er wel een soort van terugblik gemaakt door een regionale omroep, waarin Karst van der Meulen samen met de presentatrice een bezoekje brengt aan het trappenhuis en wat anekdotes verteld. Heb Just nog getipt over die 'docu', ze hebben hem ook bekeken (werd me meegedeeld), maar besloten om hem niet op dvd te plaatsen. Waarom weet ik ook niet, kon men me niet vertellen.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Dat leek me wel leuk. Het kon makkelijk op dvd 7 want daar staat maar 1 aflevering op. Hebben ze iets (een korte docu) zetten ze het er niet toch wel irritant maar goed.

duysterbos

• 25 berichten
  • 19 stemmen

ha Quido;

de beeldkwaliteit:

die is wel goed vind ik (je kan zoiets vandaag de dag wel nog beter optimaliseren, maar dan zou de uitgave van deze DVD niet meer rendabel zijn)

maar ik heb er in ieder geval geen onvrede over.

het beeld is 4:3 letterbox. dus op een normale TV heb je dan onder en boven een zwarte streep.

het geluid:

dat is wel even iets apart aflevering 1 is namelijk volledig mono tot aan de aftiteling, daarna springt ie in de aftiteling (die is dan dus al begonnen) ineens over op stereo, en valt ie zelfs nog weer even terug in mono.

vreemd, maarja...

voor de rest blijft het daarna volgens mij wel stereo, maar dat moet ik nog even bekijken.

en dan over die man op de voorkant...

de scene die jij noemt dacht ik ook meteen aan, dus heb meteen even gescipt, maar die is het dus niet, toen heb ik nog gekeken of het niet de koetsier kon zijn van de heer van roden, maar die was het ook niet, dus dat blijft nog een leuk raadseltje.

riivas

• 64 berichten
  • 260 stemmen

Aah, wat een goed nieuws dat 'ie eindelijk verschenen is Toch nog eerder dan ik verwacht had...

Maar

Quido schreef:

Ik ben nog aan het wachten op de box. Heb de serie dit jaar nog niet bekeken in afwachting van de originele release, zodat ik straks weer volop kan genieten.

Hoe zit het daar dan mee? Waar zit het verschil tussen hetgeen nú uitgebracht is en die box?

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ik denk dat hij bedoeld dat hij wou wachtten op de Box zodat het dan nog leuker is om de serie weer te zien?

riivas

• 64 berichten
  • 260 stemmen

En wanneer komt de Box dan uit?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8410 stemmen

Vanaf vandaag.

riivas

• 64 berichten
  • 260 stemmen

Wat fijn Bedankt!

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Inderdaad een vreemd verschijnsel met dat geluid. Begint mono, daarna stereo, om vervolgens nog een paar keer tussen beide te wisselen.

Maar wat heerlijk om dit weer terug te zien

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Win de dvd-box van De Legende van de Bokkerijders op NeerlandsFilmdoek!

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Met De Legende van de Bokkerijders maakte regisseur Karst van der Meulen (voorlopig) zijn laatste productie. Het begon allemaal in 1972, met de jeugdfilm Circus op Stelten. Later volgden onder andere nog Peter en de Vliegende Autobus, Martijn en de Magiër en de meest legendarische Nederlandse jeugdserie ooit: De Zevensprong.

Van der Meulen maakte in de ruim twintig jaar als filmmaker een duidelijk zichtbare en mooie ontwikkeling door. Waar in zijn eerste paar films op momenten nog duidelijk werd ingespeeld op het jonge publiek en er voorspelbare en opzichtig geregisseerde scènes de revue passeerden, kenmerkte zijn latere producties zich door hun menselijkheid, de alledaagsheid en het naturelle spel. In deze latere films is de hand van de regisseur ogenschijnlijk minder opvallend aanwezig, maar juist daardoor zo sterk en krachtig. De Legende van de Bokkerijders is de kroon op het werk van een uniek filmmaker, een regisseur die in elke productie een sfeer, warmte en gevoel weet op te roepen waarin geen enkele eerdere of latere filmmaker slaagde.

Hier de complete (DVD-)recensie.

Wouter

• 18675 berichten
  • 3015 stemmen

Iemand zou er een speelfilm van moeten maken. De legende is immers heel interessant voor film. Deze serie is helaas amateuristisch gedraaid, knullig geacteerd en met de hark geschreven.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1200 stemmen

Gooit hier iemand een balletje voor zichzelf op?

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ja ga aan de slag zou ik zeggen.

Goodfella_90

• 10401 berichten
  • 2522 stemmen

Ligt nu voor 12,- bij Mediamarkt.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ik zag de serie liggen en vond het best lelijk/jammer dat er geen extra kartonnetje omheen zat. Nu lijkt het niet compleet bij de Zevensprong was dit overigens wel.

as

• 3548 berichten
  • 5905 stemmen

Wouter schreef:

Iemand zou er een speelfilm van moeten maken. De legende is immers heel interessant voor film. Deze serie is helaas amateuristisch gedraaid, knullig geacteerd en met de hark geschreven.

Ik zie je volgende film alweer opdoemen

Quentin

• 10202 berichten
  • 8410 stemmen

De opnamen vonden plaats op 25 locaties in België en Nederland, in de periode van 14 juli-31 oktober 1993. Er is opgenomen en gemonteerd op super16 film, en afgewerkt op video. Op de Duitse acteur Arthur Brauss na spreken alle acteurs Nederlands. Hij is nagesynchroniseerd. De serie heeft ruim vijf miljoen gulden gekost.

Bron

phantomlord

• 11 berichten
  • 443 stemmen

Super goede serie.

Echt jeugd sentiment voor me om deze serie weer eens te zien.

Beter dat die eindelijk op dvd is uitgebracht:D:D:D:D:D:D.

riivas

• 64 berichten
  • 260 stemmen

Het was heerlijk om de serie weer te zien, maar ik had er toch meer van verwacht. In mijn herinnering was het allemaal veel geweldiger. Nou was ik ook wel vrij jong destijds...

Joost Prinsen was erg goed, Gene Bervoets ook. En op zich zit het qua acteerwerk allemaal wel goed, maar het ziet er af en toe zo home-made uit. Zo genant lowbudget.

Echter wel materiaal waar ik al lang op wachtte, en alleen al het gevoel dat mij bekroop als ik de intro weer hoorde... Zalig 4*

Castor Troy

• 307 berichten
  • 2918 stemmen

Leuk om nog eens terug te zien, verder ook niks bijzonders,deze serie.

Exploitation

• 370 berichten
  • 3254 stemmen

Heerlijk, dat jeugdsentiment. En schijnbaar lette ik in mijn jeugd niet zo zeer het acteer werk, buiten dat wel leuk om terug te zien.

Quido

• 14638 berichten
  • 6058 stemmen

Vereycken maakt film over de Bokkerijders

[08.05.2007]

De Belgische filmproducent Eddy Vereycken gaat een film over de bokkenrijders maken. De roversbende zou in de achttiende eeuw in Zuid-Limburg, de Voerstreek en rond Luik actief zijn geweest.

In de jaren negentig is er al een tv-serie over de Bokkenrijders gemaakt, gebaseerd op de boeken van Ton van Reen. De opnames voor de film beginnen in 2008 en duren een half jaar.

Bron: L1

tommykonijn

• 4998 berichten
  • 2249 stemmen

Laatst weer eens gehuurd. Ik heb de serie al vaker gezien, en het blijft een mooie serie in mijn ogen. Ik heb het boek nooit gelezen, dus hier kan ik geen vergelijking uit trekken. Acteerwerk etc. is allemaal dik in orde. Eén dingetje wel: De vechtscène bij de mijnen tussen de Schout en de Zwarte Kapitein is een van de amateuristische gevechten die ik zelden heb gezien, had wel wat beter gekund. Maar verder vond ik het echt (nog steeds, ik zag deze voor het eerst in groepje 5 of 6 van de basisschool) een erg leuke serie.

4*

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.