menu

Overig / Televisie / Will & Grace

zoeken in:
Tot mijn verbazing nog geen topic over deze zeer leuke comedyserie over een binnenhuisarchitect (Grace) en een homofiele advocaat (Will) die samen gaan wonen. De leukste personages zijn echter die andere homoseksueel Jack en Grace's assistent, de altijd bezopen Karen.

De hoofdrollen zijn voor: Eric Mc Cormack (Will), Debra Messing (Grace), Sean hayes (Jack) en Megan Mullally (Karen). In de loop van de jaren zijn er flink wat emmy's aan deze serie uitgereikt, en volgens mij hebben ze er alle 4 al eentje mee naar huis mogen nemen. Er schijnt in de laatste seizoenen ook flink ruzie te zijn geweest tussen de cast.

De serie doet heel erg denken aan Friends en is volgens mij inmiddels afgelopen bij het achtste seizoen. Net 5 zendt de serie nog steeds op werkdagen uit om 8 uur.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://blog.jimmy.fr/will_grace/images/will%20&%20grace_golden_globe2.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik hoor graag jullie mening over deze serie.

Hier kan ik kort over zijn: Flauw maar vermakelijk

kos
1 van de minst grappige comedies van de laatste jaren.

Ik vind Fraiser de beroerdste

kiriyama
Te amerikaans en flauw naar mijn smaak maar daarom niet minder vermakelijk.

kos
En Frasier rules .

Je mag gerust zeggen dat de Publieke Omroep ook wel eens een flater slaat mbt comedy's.

Die Engelse comedy's zijn geweldig: Fawlty Towers,My Hero,Keeping Up Appearances.
Fraiser is flauw en vrij saai. Maar goed ook in dit geval: Smaken verschillen.

Ontopic: Debra Messing is 1 van de mooiste actrices in Hollywood dus dat maakt een hoop goed

Grappige serie. Kreeg aflevering 1 t/m 8 gratis bij een gewonnen dvd-speler en heb hem drie keer gezien. Daarna gaf ik die dvd weg en kocht ik het complete seizoen 1 (voor 10 euro, seizoen 2 voor dezelfde prijs, maar die moet maar even wachten).

Debra Messing mag dan wel knap zijn, ze is ook niet al te grappig. Zij en Will hebben eigenlijk de minste humor en het meeste gezeur in de serie. Een Karen & Jack show zou véél leuker zijn geweest.

Jac is echt geweldig maar van de stem van Karen word ik misselijk

Gruwelijk irritante serie.

Will & Grace is behoorlijk moeilijk te beoordelen. Deze komedie serie heeft namelijk zowel geweldige als afschuwelijke afleveringen. Soms lig ik helemaal in een deuk en soms is het weer teenkrommend slecht.

Will & Grace is dus simpel weg niet constant genoeg. Jammer.

Ondanks dat het simpel en een sitcom is, blijft het een van mijn favoriete televisieseries. Ik heb seizoen 1 t/m 5 op DVD en al helemaal grijs gedraait. Karen vind ik geweldig, haar uitspraken blijven geweldig:

Good Lord. I can't believe I'm at a public pool. Why doesn't somebody just pee directly on me?

Honey, I'm too tired to slap you. Bash your face up against my palm.

Oh honey, I would, but... I don't want to.

The kids will be fine. I left the limo window cracked.

You dragged me down to this God-forsaken place to tell me my kids made the Honor Roll? Honey, my time is precious, call me when one of them gives birth at the prom!

This is a place of business! We are trying to get some work done in here and we don't need you just barging... wait, I'm saying it and I don't even buy it!

It's not something you can just run away from like a hotel bill or a crying baby.

I'd give you a credit card, but I used my AmEx to hit a face I didn't like.

It's the oldest story in the book. Boy meets girl. Boy wants girl to do dominatrix film. Girls says, "Naked?" Boy says, "Yeah." Girl says, "No way." Boy says, "Okay how about you just wear this rubber dress and beat this old guy with a scrub brush?" Girl says, "How hard?"

I must have been sober. That won't happen again.

Let's take pictures of us eating all this food and then show it to some homeless person.

You know what else is sad? Poor people who have dreams. Well that's not sad as much as it is extremely funny.

I love you like the mother I had committed.
My mother's crazy, that's why I had her committed. Well, she's not as crazy, as so much as she really bugs me... yeah, she's a bitch.

I just love gambling here in Vegas. Sure, I may lose $100,000 but the drinks are free so it evens out!

I'm a lady, assface!

Knap dat zo'n simpele serie 8 seizoenen heeft gemaakt. Niet veel anderen hebben dat kunnen doen.

Die derde is van Phoebe uit Friends gepikt, in aflevering 1 zegt ze namelijk

"I wish I could, but I don't want to."

Will&Grace is echt helemaal geweldig! Als je een lachbui wilt, dan moet je dit gaan kijken!

Ik vind het echt grappig..! Ik kijk het niet vast ofzo, maar wel vaker.. Soms vind ik het ook helemaal niet grappig, maar meestal echt wel!

miepke
Mijn favoriete serie, samen met the oc.

En de naam Will & Grace is juist wél goed uitgekozen. Het gáát ook om Grace en Will, hoe zij met elkaar omgaan, zij wonen samen, zij kennen elkaar al hun hele leven, zij zijn het vaakst in beeld.
Als het Jack & Karen zou zijn, zou een groot gedeelte van de serie wegvallen. Jack en karen ontmoeten elkaar pas in de 2e aflevering. Zij kennen elkaar níet van vroeger uit, etc.

Maar. Ik hou juist van karen walker. Geweldige uitspraken, geweldig stemmetje. Ik lig constant dubbel.

Ik vind het irritant dat mensen deze serie altijd met friends vergelijken. Mijns insziens zijn dat twee compleet andere series, met twee compleet andere verhaallijnen.
In Friends is geen enkele homo te zien en heeft níemand zo'n smakelijke uitspraken dan Miss Karen.

Dit vind ik.

Angrod_Pallanén schreef:
Debra Messing mag dan wel knap zijn, ze is ook niet al te grappig. Zij en Will hebben eigenlijk de minste humor en het meeste gezeur in de serie. Een Karen & Jack show zou véél leuker zijn geweest.

Nee, Karen & Jack zijn leuke (grote) bijfiguren. Als het alleen op hen geconcentreerd zou zijn, zou hun humor gaan vervelen. Juist omdat ze niet te vaak in beeld komen, blijven ze verrassend.

Overigens vind ik Grace afbsoluut niet knap, eerlijk gezegd.

BlueVelvet schreef:
(quote)

Nee, Karen & Jack zijn leuke (grote) bijfiguren. Als het alleen op hen geconcentreerd zou zijn, zou hun humor gaan vervelen. Juist omdat ze niet te vaak in beeld komen, blijven ze verrassend.

Overigens vind ik Grace afbsoluut niet knap, eerlijk gezegd.

Inderdaad, bijrollen zijn altijd het leukst.

Grace is inderdaad niet zo mooi, Debra Messing wel!

Super serie!
Moet wel toegeven dat het vanaf seizoen 5/6 minder grappig word.
Erg zonde want de eerste 4 seizoenen zijn in ieder geval helemaal geweldig!
Vooral om Karen moet ik altijd lachen en de domme acties van Grace.

Geinige serie. Soms wat flauw, maar de vele homo-grapjes en verwijzingen naar de film- en popcultuur zijn erg leuk.
Grace is een sympathiek karakter en niet al te grappig, en Will vind ik eigenlijk ook niet zo grappig. Maar er is wel chemie tussen beiden, en voor de humor is er Jack. Die vind ik vaak echt de show stelen.
Karen vind ik meestal vooral irritant. Vooral dat stemmetje. Ik moet er niet aan denken dat zij in 1 serie zou zitten met Fran Drescher. Ik zou gek worden.

laundromat
1 van de beste series ever.

Vaak on-amerikaanse humor en doordenkgrappen.

Ruzies tussen Karen en Rosario. Geniaal. Karen is het coolst. Ik kan haar stem hebben

De afleveringen dat Will & Grace ruzie hebben is niet zo leuk

En wie heeft er géén bijrol in gespeeld.

Topserie. Af en toe stop ik er gewoon een seizoen in. Heb alle seizoen behalve 1 op dvd. Ik zeg Marktplaats.

Maar goe nu eerst Lost en daarna Dexter.

Zie er elke morgen een aflevering van, ze geven het op televisie en ik neem het op, maar het is toch geen serie die ik op DVD moet hebben. Zit nu ergens aan seizoen 7 maar de reeks kent soms teveel dipjes om te blijven boeien. Het is gewoon simpel vermaak dat vanwege de korte speelduur (toch in vergelijking met reeksen die ik nu volg) en de hoofdpersonen redelijk boeiend blijft.

De vergelijking met Friends is trouwens echt wel terecht, er zijn vaak afleveringen geweest waarvan ik dacht dat het ook in Friends kwam. Waar ik me soms ook wel aan stoor is dat er iets groots gebeurt en dat er voor de rest gewoon nooit meer over wordt gesproken. Hiermee bedoel ik dat ze hun verhaallijnen precies nooit echt deftig weten af te maken.

Karen

Het is zo'n eenvoudige serie, met een heel gewone verhaalllijn.
Maar dat maakt deze serie niet minder vermakelijk, in tegenstelling tot anderen vind ik deze serie één van de beste comedy's van de laatste jaren, ook al lijkt het plot dat er zit aan te komen me niet echt leuk.
Ik vind de quotes van elk personage hilarisch en het acteerwerk van de cast is best goed,
een vermakelijke comedy die ik al jaren met veel plezier volg.

Ik heb deze serie al enkele keren opnieuw bekeken en hij blijft echt goed.
Degene waar ik vooral voor kijk is Jack. Hij is HILARISCH!!! Echt niet normaal!

http://www.youtube.com/watc...

laundromat
Net als Friends kan ik dit eeuwig herbekijken. Op paar episodes na. Ken complete scènes uit mijn hoofd en oneliners.

Karen!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.