- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
MAANDAG 6 JULI
13:30u.-Ketnet- De Magische Draaimolen
Animatiefilm van Frank Passingham
14:35u.-Vitaya- Sinners Need Company
(The Sure Hand of God). Drama van Michael Kolko (VS 2004)
20:40u.-VT4- Ocean's Twelve (***)
Matig vervolg op Ocean's Eleven.
12:35u.-Vijftv- Goldfinger (***,5)
Goed scorende Bond-film met Sean Connery.
20:40u.-Vijftv- Her Best Friend's Husband (***)
03:10u.-Vijftv- Switchback (***)
20:10u.-NED 3- Million Dollar Baby (****)
Wie zijn keuze niet goed kan vinden van de films op de Belgische stations kan altijd naar Nederland 3 kijken, Million Dollar Baby een Sportdrama van Clint Eastwood (VS 2004) Nr. 142 in de top 250.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Voor mij wordt het zeker en vast million dollar baby. Heb hem nog niet gezien.
Heeft ned 3 reclame ?
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ik zal vanavond Ocean's Twelve opnemen en Switchback.
@ JDSsmetje en alle andere mensen die gingen kijken naar Million Dollar Baby, die film wordt vanavond NIET uitgezonden. Er staat een special van Michael Jackson op het programma in de plaats.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
@ JDSsmetje en alle andere mensen die gingen kijken naar Million Dollar Baby, die film wordt vanavond NIET uitgezonden. Er staat een special van Michael Jackson op het programma in de plaats.
Nu gaan ze toch echt te ver met die MJ aandacht, voor mij Top Gear vanavond.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Voor mij geen filmpje vanavond, ik moet nog bekomen van 4 dagen Rock Werchter 
voor de rest van de week zijn het vooral de talrijke Bondfilms die mij interesseren (voor zover ik ze nog niet gezien heb)
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Verdomme, en ik heb mijn gehuurde film (righteous kill) al bekeken, express voor Million Dollar Baby ook nog te kunnen zien. (rond 22h) Heb nog naar Top Gear gekeken maar ik vond het een van de mindere aflveringen...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
DINSDAG 7 JULI
20:35u.-2Be- The Juror **,5
Thriller van Brian Gibson (VS 1996), gebaseerd op het boek van George Dawes.
22:45u.-2Be- Liar ***,5
Misdaaddrama met Chris Penn, Michael Rooker en Tim Roth.
13:30u.-Ketnet- Casper's Scare School **
Jeugdfilm.
14:35u.-Vitaya- The American ***
TV-drama van Paul Unwin.
21:55u.-Vitaya- Lucky 7 ***
Romantische tv-komedie van Harry Winer (CDN 2003)
20:40u.-VT4- Enemy at the Gates ****
Oorlogsfilm van Jean-Jacques Annaud (D/VS/GB/IRL 2001).
Het is kies je ster op VT4 dus ofwel is het deze film of te wel word het Showtime.
Al hoop ik wel dat het deze film word. (Er kan dus gestemd worden, ik denk via sms.)
20:41u.-VT4- Showtime **,5
Politiekomedie van Tom Dey (VS 2002)
(Onder voorbehoud.)
22:25u.-VT4- Meatballs Part II *
Deze film staat dus wel vast. (20 stemmen met een gemiddelde van 1,35*.)
Komedie van Ken Wiederhorn (VS 1984)
12:15u.-Vijftv- Never Say Never Again ***
James Bond-film met Sean Connery.
20:45u.-Vijftv- Fighting for my Daughter ***
22:30u.-Vijftv- Obsessed **,5
TV-thriller van John Badham (VS 2002)
03:25u.-Vijftv- New Jack City ***
Misdaadfilm van Mario Van Peebles (USA 1991) met Wesley Snipes, Ice-T en Mario Van Peebles.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Voor mij wordt het een 2be filmavondje morgen.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
DINSDAG 7 JULI
20:40u.-VT4- Enemy at the Gates ****
Oorlogsfilm van Jean-Jacques Annaud (D/VS/GB/IRL 2001).
Het is kies je ster op VT4 dus ofwel is het deze film of te wel word het Showtime.
Al hoop ik wel dat het deze film word. (Er kan dus gestemd worden, ik denk via sms.)
20:41u.-VT4- Showtime **,5
Politiekomedie van Tom Dey (VS 2002)
(Onder voorbehoud.)
.
ik hoop dan weer op Showtime (een filmpje met Robert DeNiro weet ik altijd wel te smaken), maar het is vooral omdat ik Enemy At The Gates op DVD heb.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Voor mij wordt het een 2be filmavondje morgen.
Idem voor mij! The Juror en Lair zal ik opnemen.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik heb eigenlijk beide films al gezien, maar Showtime hebben ze al laten zien op tv. Enemy at the Gates laten ze niet vaak zien op tv en vind ik een betere film dan Showtime omdat die film maar een standaard actiekomedie is.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
WOENSDAG 8 JULI
15:05u.-VTM- The Sandlot ***
Avonturenfilm van David M. Evans (VS 1993)
20:40u.-2Be- Aftershock: Earthquake in New York **,5
TV-actiedrama van Mikael Salomon (VS 1999)
13:30u.-Ketnet- Hua Mulan
Animatiefilm van Peter Pau (China 2005)
20:40u.-Canvas- Salvador (Puig Antich) ***,5
Biografisch drama van Manuel Huerga (Sp. 2006), over het leven van Salvador Puig Antich.
14:30u.-Vitaya- Under the Greenwood Tree ***,5
Drama van Nick Laughland (GB 2005)
12:45u.-Vijftv- Curly Sue **
Familiefilm van John Hughes (VS 1991)
21:10u.-Vijftv- The Bodyguard ***
De I Love Woensdagfilm van Vijftv. Romantische thriller van Mick Jackson (VS 1992)
Met Kevin Costner, Whitney Houston en Gary Kemp.
03:35u.-Vijftv- Lone Star State of Mind **,5
Misdaadkomedie van David Semel (VS 2002)
(Kijkt er hier eigenlijk nog iemand naar de films op Vitaya of Vijftv?)
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
(Kijkt er hier eigenlijk nog iemand naar de films op Vitaya of Vijftv?)
Ik niet ! Wat mij wel al opgevalllen is dat de nachtfilm op Vijftv veel beter is dan de avondfilm. Gezien het aantal sterren dan.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Voor mij wordt het Salvador (Puig Antich). Aftershock in NY lijkt me prul.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik kijk tegenwoordig veel naar films op VijfTV, maar zoals JDSsmetje al zei is het dan vooral de nachtfilm die me boeit of zoals nu deze week en volgende week zijn het smiddags veel bondfilms die ik nog niet gezien heb.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ik kijk zo goed als nooit naar VijfTV. Meestal weten hun films me niet echt te boeien.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ik kijk regelmatig naar films op VijfTV of neem die op. Zoals laatst Switchback, Below, Grease, Snake Eyes,...
Het filmprogramma van vanavond laat ik aan mij voorbij gaan.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ik kijk tegenwoordig veel naar films op VijfTV, maar zoals JDSsmetje al zei is het dan vooral de nachtfilm die me boeit of zoals nu deze week en volgende week zijn het smiddags veel bondfilms die ik nog niet gezien heb.
Ja ik kijk soms ook naar die Bondfilms op Vijftv niet dat ik er een fan van ben hoor maar gewoon eens leuk om gezien te hebben. Ik stel die vraag maar omdat ik ook telkens de films op Vitaya en Vijftv vermeldt en ik vermoed dat er niet veel mensen naar de films op Vitaya kijken. Normaal is het Film Pegasus die hier altijd het weekoverzicht post maar hij heeft de laatste tijd ook weinig tijd dus neem ik het even tijdelijk over. Zoals jullie ook weten zet ik het gemiddelde van de film ook telkens achter de naam van de films in *, ik heb de laatste tijd ook niet echt veel tijd meer omdat ik nu ook werk heb, nu is mijn vraag hoe willen jullie dat ik het overzicht maak? Want als ik ook de films vermeld waar niemand naar kijkt is dat ook een beetje nutteloos om ook altijd die films te vermelden. Al vind ik het wel fijn dat er ook een topic bestaat waar Belgen kunnen discussiëren over films die op Belgische commerciële stations komen.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ik stel het in ieder geval op prijs dat je het tijdelijk overneemt van Film Pegasus. Voor mij hoef je de films op Vitaya alvast niet te vermelden (ook die op Ketnet lijken me overbodig). Voor de rest van de zenders is er altijd wel een film die iemand zou kunnen boeien denk ik. Nu, als je echt niet genoeg tijd hebt, moet je het maar eens een keertje overslagen. We kunnen zo ook wel zeggen welke film op ons programma staat of welke film we boeiend/interessant/slecht/... vinden.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Het filmprogramma van vanavond laat ik aan mij voorbij gaan.
Ik ook. Ofwel wordt het een dvd'tje ofwel een van de opgenomen films. 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Voor mij hoef je de films op Vitaya alvast niet te vermelden (ook die op Ketnet lijken me overbodig).
Ik sluit me aan bij Kr!kke. Vitaya en Ketnet hoeven ook niet voor me.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik sluit me aan bij Kr!kke. Vitaya en Ketnet hoeven ook niet voor me.
Oké het is maar dat ik er ook rekening mee kan houden, ik doe het overzicht wel graag maar ik heb ook niet altijd tijd en ik wil dit werk ook niet als een 'verplichting' zien.
DONDERDAG 9 JULI
20:35u.-2Be- The Big Hit ***
Actiethriller van Kirk Wong (VS 1998) met Mark Wahlberg, Lou Diamond Phillips en Christina Applegate.
22:20u.-2Be- Starkweather **,5
Misdaaddrama van Byron Werner (VS 2004)
20:39u.-VT4- Kies je Ster: John Travolta of Jim Carrey
Op donderdag is de kijker baas bij VT4. In 'Kies je ster' krijgt de kijker de keuze tussen twee films met twee sterren in de hoofdrol.
De film met de meeste stemmen wordt effectief uitgezonden. Stemmen kan via sms of via www.VT4.be.
(Hebben ze nu ook al de kijker nodig voor de films te bepalen? En er nog geld voor vragen ook per sms, al is het wel positief dat je ook kan stemmen via de site van vt4.)
20:40u.-VT4- Swordfish ***
Actiefilm van Dominic Sena (VS 2001), Keuzefilm.
Het maakt voor mij eigenlijk toch niet uit welke film het wordt omdat ik vanavond moet gaan werken.
20:41u.-VT4- The Truman Show ****
Al denk ik wel dat deze film een grote kans maakt, Jim Carrey heeft al meer dan eens bewezen dat hij ook serieuze rollen aankan. Nr. 209 in de top 250 trouwens.
22:30u.-VT4- Truth or Dare: In Bed with Madonna ***
Documentaire waarin Madonna wordt gevolgd tijdens haar 'Blond Ambition Tour' uit 1990, alleen voor de fans dus.
12:35u.-Vijftv- Live and Let Die ***
James Bond-film van Guy Hamilton (GB 1973) met Roger Moore.
20:40u.-Vijftv- See Jane Date **
03:15u.-Vijftv- Youngblood ***
Film van Peter Markle (VS 1986)
(Wat vinden jullie trouwens van dat 'Kies je Ster' gedoe? Ik vind het alleen een beetje jammer dat je vooraf niet weet welke film het gaat worden.)
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Dat je niet weet welke film er komt is inderdaad een minpunt. Maar wat ik ook minder vind, is dat je om je voorkeur uit te brengen, je een sms van 0.8 euro moet sturen.
Voor mij vanaf vanavond een dikke week lang geen films vrees ik. 'k ga namelijk op berghuttentocht met de CM.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Dat je niet weet welke film er komt is inderdaad een minpunt. Maar wat ik ook minder vind, is dat je om je voorkeur uit te brengen, je een sms van 0.8 euro moet sturen.
Voor mij vanaf vanavond een dikke week lang geen films vrees ik. 'k ga namelijk op berghuttentocht met de CM.
Je kan ook altijd stemmen via de site van VT4, ik heb me trouwens al gratis geregistreerd. Veel plezier op je tocht!
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ah, dat wist ik niet en dat zeiden ze ook niet op tv. Dan valt dat minpunt natuurlijk weg.
Bedankt
, hopelijk is de groep goed, dan komt dat wel in orde.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik vind dat stemgedoe ook maar dom, zoals je zelf al zei RD omdat je dan niet weet welke film er nu uiteindelijk gaat gespeeld worden.
Zonet Live and Let Die opgenomen, die ga ik morgen zien denk ik. Voor vanavond ga ik een dvd zien (30 days of night)
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Vanavond zal ik de Big Hit opnemen.
Ik ben ook niet zo zot van dat stemgedoe op VT4. Je weet inderdaad niet welke film dat ze gaan spelen. Vervelend als je één van de twee films wilt opnemen. En ook waarom stemmen? Binnen enkele weken tonen ze de andere film toch nog eens.
@doodah have fun!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Ben zwaar aan het twijfelen, deels door dat VT4 'kies je ster' gedoe. Moest Swordfish op Vt4 zijn zou ik daar zeker naar willen kijken, maar ik zou ook graag Starkweather om 22u20 op 2be zien. En moest ik naar swordfish kijken heb ik niets meer om daarna te bekijken want Truth or Dare: In Bed With Madonna lijkt me driedubbele kut. Moest Jim Carrey winnen (heb een hekel aan zijn over-acting style) zou ik gewoon weer een 2be avontje worden maar als het Swordfish wordt ga ik echt twijfelen!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.