• 155.384 films
  • 9.292 series
  • 27.639 seizoenen
  • 604.202 acteurs
  • 346.058 gebruikers
  • 8.759.122 stemmen

Smallville

zoeken in:

Ataloona

• 734 berichten
  • 3830 stemmen

Dat was wel het nadeel van Smallville eigenlijk. Nadat Michael Rosenbaum (Lex Luthor) wegging hadden ze opeens geen vijand meer voor Clark Kent. Davis Bloome/Doomsday vond ik nog wel overtuigend en het werd in het seizoen goed opgebouwt totdat hij opeens in de laatste aflevering ineens vermoord werd door Clark, enorme anti-climax. Zod in S9 was ook nog wel aardig en had dezelfde opbouw qua relatie met Clark als Lex in het begin, maar Zod's verhaallijn werd ook plots in de seizoensfinale afgeraffeld en hetzelfde geld voor Darkseid in seizoen 10. Gelukkig kwam Lex nog terug in de serie finale al was zijn rol daarin te klein.

Michael Rosenbaum was eigenlijk wel 1 van de weinige hoofdpersonen die mij wist te overtuigen, het acteerwerk van Smallville had beter gekunt. Ook vaak onnodige afleveringen waardoor vaak de rek er een beetje uitging.

999chimi

• 18 berichten
  • 12 stemmen

Ik heb erg genoten van 10 seizoenen Smallville.

Weet iemand of er nog een seizoen 11 in de maak is?

Ataloona

• 734 berichten
  • 3830 stemmen

Komt er niet, de laatste aflevering van Seizoen 10 was de afsluiting. (was al na S8 bekend, werd in de laatste aflevering ook gezegt: ''series finale of Smallville'')

999chimi

• 18 berichten
  • 12 stemmen

Toch heb ik een intervieuw gezien met Tom Wellink en de Amerikaanse Broadcaster ABC, waarin hij aangeeft in te zijn voor een 11e Seizoen, dus misschien zijn hierin inmiddels al vorderingen.

We wachten gewoon maar af, wie weet............

Ataloona

• 734 berichten
  • 3830 stemmen

Mwa, ik hoop niet dat het ervan gaat komen, vond toch wel dat het eind erg gerekt werd. Ook veel te veel afleveringen die niets toevoegen aan het Superman verhaal. De laatste aflevering was een goed, typisch eind voor Superman. Volgens mij zou het ook wel lastig zijn om Smallville bij ABC door te laten gaan. Met rechten zal dat niet simpel gaan, me dunkt.

AmazingPP

• 2436 berichten
  • 1788 stemmen

Ik vond dit een leuke serie tot en met seizoen 7. Seizoen 8, 9 en 10 vond ik allemaal veel te uitgesponnen en veel te verwarrend. Het werd echt allemaal een beetje wazig. Welling is zeker perfect gecast als Superman, dat deed hij wel overtuigend vond ik. OK, het is niet de beste acteur, maar dat mag de pret niet drukken. Chloe stal voor mij de show. Jammer dat ze in de laatste twee seizoenen matig te zien is. Aardig om alle tien seizoenen gezien te hebben, maar het is zeer zeker niet mijn lievelingsserie. Dat is toch nog steeds met kop en schouder boven alle series uit: Six Feet Under! Deze serie? Ik ben blij dat ik de laatste 24 afleveringen volgehouden heb!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Na Six Feet Under en Breaking Bad was het weer tijd voor iets luchtigs en ben blij dat ik weer begonnen ben.

Wat vooral opvalt is dat de insteek, zoals verwacht, veel 'volwassener' is. Ook lijkt er wat meer 'rode draad' storyline in te komen. Showdown tussen Clark en Jonathan was really nice iig. Ga me hier nog prima 8 seizoenen mee vermaken .

supermovieman

• 177 berichten
  • 551 stemmen

Wat een fantastische finale voor de serie! Echt heel mooi hoe het afloopt!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Weer begonnen en inmiddels al weer op eenderde van het derde seizoen. Wel weer een stap voorwaarts, erg fijne Jor-El uitdieping en weer lekker veel gedraai tussen Clark en Lana. Uiteraard is het stand alone / story line concept nog niet veranderd al lijkt het meer balans te vinden. Ik begreep dat er vanaf seizoen 6 helemaal een juiste balans is gevonden en er heel veel rode draad episodes zijn. Zin in maar ook op deze voet is het ook heel makkelijk vol te houden. Heerlijke Superman lore ook, word ook goed gepresenteerd. Blijft toch een heerlijke serie die iets heel interessant met het Superman universum doet, en dat komende van een groot Superman fan. Dan doe je het goed.

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Dus dit is een beetje Coming of age meets comic?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo kan je het wel samenvatten ja. Lijkt me ook wel echt jouw ding.

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Toch maar eens achteraan dan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Seizoen 3 inmiddels afgerond. Sterk seizoen en langzaam maar zeker merk je toch dat de schrijvers meer 'feel' beginnen te krijgen. Standalone en story arc vind een goede balans, fijne soundtrack op momenten en ook de dik aangezette sentimentele scenes blijven gewoon zeer effectief. OOk een aantal sterke episodes. Memoria steekt er toch wel bovenuit en natuurlijk het airport segment is goud waard wat mij betreft. Friendship's done. Finally!

Ook erg blij dat het zoveel anders doet dan de comic. Ik ben dan één van de weinige fanboys die dat toejuicht. Al met al een typische CW serie natuurlijk maar het kijkt wel bijzonder goed weg en de uitwerking vind ik ook buitengewoon solide.

Nu op naar S4 en Lois Lane.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.