• 155.446 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.575 gebruikers
  • 8.762.642 stemmen

Spongebob SquarePants

zoeken in:

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

En deze enge meneer uit o.a. Highlander, Starship Troopers en The Shawshank Redemption is de stem van Mr. Krabs:

(afbeelding)

jester

• 729 berichten
  • 1081 stemmen

Eén van de weinige series waar de Nederlandse stemmen beter zijn dan het origineel. Met name Spongebob is in de Nederlandse versie top: die mengeling van naïeve vrolijkheid en hysterie die Spongebob typeert.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Geweldige serie met absurde en originele humor. Favoriete aflevering is die waarin Spongebob een tv koopt voor de doos en daar met patrick in gaat zitten om ingebeelde avonturen te beleven.

Die oude afleveringen zijn ook wel leuk, maar hebben een heel andere soort humor. Die waarin Spongebob nepspierballen koopt en niet eens een glas melk kan optillen vond ik altijd wel leuk.

En ja, de Nederlandse stemmetjes zijn beter.

Een paar quotes die ik regelmatig gebruik (ja echt):

"Gedaan wat je moest doen?"

"Dat klinkt als een boel... HERRIE!"

"[regenboog-gebaar met de handen] Fantasieeee!!"

huVILEub

• 3081 berichten
  • 537 stemmen

Geniale kinderserie. Begon net toen ik oud genoeg was. Dit is een van de enigste kinderseries waar zowel jong als oud om kan lachen.

thunderball

• 5592 berichten
  • 1341 stemmen

Ook een favoriet van mij.

Compleet gestoord en qua absurditeit kan Hans Teeuwen hier nog wat van opsteken.

Voor kinderen zal het gewoon leuk zijn, maar als volwassenen kan je hier ook echt om lachen. Dat is toch knap.

Bugs Bunny had dat vroeger ook.

De Nederlandse stemmen zijn vele malen beter dan de originelen. Vooral ook Octo!

Ik heb ook zo'n beetje alle afleveringen plus een boxset van Spongebob de afgelopen jaren gekocht.

Kinderachtig om dit als 42 jarige te hebben? Ik dacht het NIET!

Beste afleveringen zijn waarin Octo langzaam maar zeker van zijn geloof/mening valt en compleet doordraait.

Beste voorbeeld hiervan is:

aflevering Het papier, die werkelijk geniaal is.

Die met die TV doos is idd ook erg goed.

Helaas is die volgens mij niet op dvd verschenen.

alcapachino

• 293 berichten
  • 108 stemmen

Fantastische serie . Veeeeel betr dan die neiuwe 3d achtige troep op nickelodeon en die andere zenders samen met fairley odd parents mijn favoriet

De bol van verwarring hahahaha

mikey

• 27831 berichten
  • 4733 stemmen

ik vind dit ook grappig. de nederlandse stemmen zijn geweldig.

de piratenkapitein die de filmpjes introduceert is de beste

kobe bryant fan

• 445 berichten
  • 355 stemmen

WA voor slechte serie is da da een domme lach.

Wolfenstein

• 96 berichten
  • 0 stemmen

Geweldig dit. Leuk voor kinderen, maar misschien nog wel meer voor volwassenen. Heerlijk droge en soms briljante humor, leuke personages met als favorieten Patrick en Octo.

Pas de boxsets van de eerste 3 seizoenen in Engeland gekocht. Jammer genoeg hadden de sets van de latere seizoenen geen NL audio, want die stemmen zijn echt veel leuker.

Absoluut een aanrader. Samen met Fairly Odd Parents en Avatar de beste serie van Nickelodeon van de afgelopen jaren.

Wolfenstein

• 96 berichten
  • 0 stemmen

Aanstaand weekend de Spongebob Top 100 op Nickelodeon.

melchior7

• 178 berichten
  • 0 stemmen

Die lach van spongebob is aanstekelijk.. maar als je de lach van Octo heb gehoord.. HILARISCH

Minotaures

• 7799 berichten
  • 2239 stemmen

Echt een geweldig serie. En dan met de originele Amerikaanse stemmen. Mijn favoriet blijft toch Patrick de Zeester, wat een droogkloot is dat zeg... Als ik de complete serie voor weinig ergens zie liggen, dan neem ik het mee zonder aarzeling. De film staat nog op mijn lijstje, die zou ik toch graag willen zien. Lijkt me wel een leuke film.

TheLionKingFan

• 904 berichten
  • 127 stemmen

Nieuwere afleveringen zijn minder ,maar blijft hilarisch.

FILM!BOY!

• 246 berichten
  • 1607 stemmen

Als er iets is wat ik vaak heb gekeken toen ik klein was (en nu nog als ik een beetje zit te zappen omdat er niks op tv is en het toevallig tegenkom) was het wel Spongebob. Geniale serie die, hoe oud je ook bent, leuk blijft!

Onlangs de Nederlandse stemacteur en nasynchronisatieregisseur Jan Nonhof geïnterviewd voor onze filmpodcast. Hij doet oa de stem van Octo Tentakel. Kon geweldig enthousiast vertellen over zijn vak. Luister hier naar het inter...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.