menu

Overig / Televisie / Welke Belgische series vinden jullie goed?

zoeken in:
606
mijn vraag is zet ze in jullie eigen volgorde.
de volgende zijn er.

1. Spoed.
2. aspe
3. flikken.
4. sedes en belly
5. witte

mijn volgorde.

nu mogen jullie de 5 belgische series in jullie eigen volgorde plaatsen.

succes

Het Eiland .... dat is het.

De series die je noemt, zijn wat mij betreft zeker niet de beste. Bij mij komen dan eerder :

Het Geslacht Depauw
Het Eiland
De Parelvissers
Matroesjka's (geen idee of het juist geschreven is)

uit de oude doos :
de collega's

voor kinderen :
Dag Sinterklaas
Kulderzipken

arkadi
Misschien moeten de nederlanders hier maar niet op reageren anders roept iedereen Samson en Gert of de kampioenen.

arkadi schreef:
Misschien moeten de nederlanders hier maar niet op reageren anders roept iedereen Samson en Gert of de kampioenen.

Flikken keek ik vroeger was altijd wel leuk.

Maar tegenwoordig niks.

arkadi schreef:

De vraag is natuurlijk door een Nederlander gesteld, en de series die hij opnoemt worden vlgns mij in Nederland (ondertiteld ) vertoond.

606
KrisV schreef:
(quote)

De vraag is natuurlijk door een Nederlander gesteld, en de series die hij opnoemt worden vlgns mij in Nederland (ondertiteld ) vertoond.

Ja dat klopt ik ben een ras echte Hollander.

flikken en spoed op nederland 1 , 2
aspe op rtl 4
sedes en belly op nederland 2.
witte ??

en ondertiteld

Eigenlijk kijk ik zelden Belgische series.
Vroeger erg genoten van de Raf & Ronny show en sommige stukken uit In De Gloria. Man Bijt Hond, niet echt een serie, maar met momenten extreem grappig. En voor de gezelligheid kijk ik al eens een keer naar Witse.
En oh ja, Blind Date is ook altijd amusement verzekerd .

Windkracht 10 en Flikken is het enige wat ik wel leuk vond. FC de kampioenen vind ik echt geen bal aan, je moet echt van die humor houden.

Windkracht 10 was leuk, Flikken, Witse, Spoed, ook wel Verschoten en Zoon, de Kotmadam, FC de kampioenen, aspe (hoewel ik het niet echt volg) en voor mij de topper is THUIS!!!! Maar, pff, waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar, want ik vind dat we hier in België best wel veel leuke series hebben.

In De Gloria als echte topper. En Alles Kan Beter, maar dat kan je niet echt een serie noemen zeker ?

Het eiland was schattig, maar ook niet meer dan dat. Van de rest krijg ik doorgaans koude rillingen (type Flikken).

Samson!! Maar dat mag ook niet zeker?

Mug
Liegebeest, Merlina (en Postbus X), en natuurlijk Plons! Mag dat wel als Nederlander zijnde?

Liegebeest zou een goeie zijn in de Engste Kinderserie KO. Die vingers .... *brrrrr*

kos
Inderdaad, die figuren vond ik ook iets te raar vroeger.

arkadi
De belgische series zijn net zo slecht als de Nederlandse wat mij betreft.
Vaak echt tenenkrommend.
Zag pas nog een aflevering van volgens mij 1 of andere belgische ziekenhuisserie waar een man zijn vrouw vermoorde die overspel pleegde en toen ze dood was hij haar in haar armen nam en erg verdrietig werd en het ambulancepersoneel niet binnen liet omdat hij wel voor haar zou zorgen.

Vond het wel komisch,maar dat was vast niet de bedoeling.

Bob & George!

kos
BoordAppel schreef:
Bob & George!
.

Mug schreef:
Merlina (en Postbus X)?
Je vergeet Interflix

Mug
Voor die spin-off was ik toen echt iets te oud voor geworden...

Van recentere tijden, De Grote Boze Wolf Show, werelds! [ook met vingers!]

Terug naar Oosterdonk!

lowhusky
samson & gert VOND ik vroeger leuk maar VOND is verleden tijd.

miepke
flikken en spoed vind ik wel leuk

Van de 5 series die genoemd werden moet ik niet te veel weten.
Geef mij maar Meester, hij begint weer of Buiten de Zone, Het Geslacht De Pauw of In de Gloria, maar laat ik ook De Kolderbrigade met Gaston & Leo niet vergeten.

Voor mij is de beste serie het eiland, dan is het wat moeilijk tussen flikken en witse en heterdaad.
Dat zijn voor mij denk ik wat de betere serieus in ons land

Matroesjka's, lijkt me wel duidelijk.

Ik kijk enorm graag naar series maar de Belgische laat ik toch liever aan mij voorbijgaan, ik vind de meesten gewoon enorm zwak

De enigen die ik wel héél goed vond: Buiten de zone en Matroesjka's
De Parelvissers was ook meer dan ok voor een Vlaamse productie maar ik vond dat nogal overroepen
Het Eiland heb ik helaas nooit gezien

dulcinea schreef:
Ik kijk enorm graag naar series maar de Belgische laat ik toch liever aan mij voorbijgaan, ik vind de meesten gewoon enorm zwak

De enigen die ik wel héél goed vond: Buiten de zone en Matroesjka's
De Parelvissers was ook meer dan ok voor een Vlaamse productie maar ik vond dat nogal overroepen
Het Eiland heb ik helaas nooit gezien

OP het Eiland mogen we fier zijn als belgen

Een vriend van mij is verzot op Het Eiland en hij gaat me ze allemaal laten zien. Ik ben benieuwd!
Die serie is van de mensen die ons ook al In De Gloria brachten, dus ik verwacht iets goeds.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.