- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series

SergioMalick
-
- 1084 berichten
- 1682 stemmen
Het afgelopen jaar heb ik veel tv series gekeken en ben ik vaker na 1 seizoen gestopt dan dat ik verder keek. Het pijnpunt zit hem vooral in het gebrek aan sfeer en een te grote focus op plotontwikkelingen.
Mijn top 6
1. Rectify
2. Mad men
3. Twin Peaks
4. Friday Night lights
5. The Leftovers
6. Carnivale
Bonus: Freaks and Geeks
Tips zijn meer dan welkom! Het grootste deel van de populaire series (waaronder die van HBO) heb ik volgens mij geprobeerd.

Pecore
-
- 919 berichten
- 1677 stemmen
Romanzo Criminale, fantastisch misdaad-epos over de rise and fall van de magliana bende in Rome een paar decennia geleden.

Alathir
-
- 2110 berichten
- 1622 stemmen
1. Spartacus
2. The Walking Dead
3. Banshee
4. Strike Back
5. Prison Break
6. Outlander
7. Teen Wolf
8. Daredevil
9. Person of Interest
10. Narcos
11. Rome
12. Gotham
13. Breaking Bad
14. Game of Thrones
15. Supernatural
16. Vikings
17. The 100
18. Arrow
19. The Flash
20. Penny Dreadful
Series van een seizoen heb ik er niet tussen gezet. Almost Human of Constantine bijvoorbeeld mochten zeker hernieuwd worden maar dus niet. Black Sails, Fargo (nog niet zoveel van gezien), The Leftovers, Into the badlands, Grimm, Agents of Shield, Agent Carter, The Originals, Legends of Tomorrow en wellicht nog wel enkelen waar ik niet kan opkomen vallen uit de boot.
Hannibal, House of Cards, Ray Donovan zijn series die ik allemaal na 4 afleveringen gestopt ben, niet mijn ding.

GoodOldJack
-
- 1338 berichten
- 4559 stemmen
Twin Peaks en The Sopranos torenen eenzaam boven al de rest uit.
Ook leuk: Game Of Thrones, Firefly, Lost, Prison Break seizoen 1 (seriously dood en verderf aan de mensen die die laatste seizoen in mekaar gebokst hebben, denk er ook niet aan om het nieuwe recente seizoen te bekijken), Lewis, Sherlock, Friends, The Simpons, Fawlty Towers, Blackadder, Freaks and Geeks (zonde dat hier geen tweede seizoen van gekomen is), De Familie Backeljau, Beau Sejour en dat zal dan wel het voornaamste zijn denk ik.

durange
-
- 101 berichten
- 61 stemmen
Game of Thrones
Breaking Bad
The Office (US)
Sunny
Gilmore Girls
Friends
King of Queens
Seinfeld
13 Reasons Why

Marcel_van_Hooijdonk
-
- 42 berichten
- 0 stemmen
The Wire
The Sopranos
Game of Thrones

The Eraser
-
- 1 berichten
- 25 stemmen
1. The Wire
2. Six Feet Under
3. The Leftovers
4. Twin Peaks
5. Black Mirror
6. Mad Men
7. Breaking Bad
8. Fargo (seizoen 1 en 2)
9. Westworld
10 Better Call Saul

TornadoEF5
-
- 5580 berichten
- 1571 stemmen
1. Friends
2. Lost
3. Prison Break (seizoen 1 tem 3, seizoen 1 misschien wel beste seizoen in een serie ooit)
4. The Big Bang Theory
5. Eigen Kweek
6. Two and a Half Men
7. Vikings seizoen 1
8. The Borgias seizoen 1
9. F.C. De Kampioenen
10. Avatar: The Last AIrbender
Ik moet nog 7 afleveringen van Friends kijken, en dan ben ik er klaar mee. Daarna kijk ik nog wat series die ik opgenomen heb op TV (want het staat een beetje vol). Salamander seizoen 2, Gomorra seizoen 1, Tabula Rasa seizoen 1 (dat ik dit weekend ga bingen denk ik) en drie seizoenen van Banshee (dat wordt mijn volgende grote serie). En ik ben ook nog bezig met The World at War waar ik ongeveer halfweg zit.
Daarna wellicht Sons of Anarchy, 13 Reasons Why, Vikings, Game of Thrones, Breaking Bad, Rome, The Wire, The Sopranos, Twin Peaks, Mad Men misschien House of Cards binnen een paar jaar, een pak natuurdocumentaires. Wat recente dingen zoals Westworld, Fargo, The Man in the High Castle, Stranger Things, Wolf Creek, The Crown, Designated Survivor, enzovoort. En zou ik bijna nog vergeten, Black Mirror (want daar heb ik de hype van opgevangen deze maand).

Brotherlord Acid
-
- 10 berichten
- 12 stemmen
Gezien:
Banshee (dit is misschien wel de beste van de afgelopen jaren!)
Boardwalk Empire
Sons of Anarchy
Game of Thrones
Vikings
Spartacus
Rome
Black Sails
Ben nog bezig met:
Ray Donovan
The Walking Dead
(zijn gelukkig alle twee weer erg goed terug gekomen)
Moet ik nog kijken:
Outlander
The Sopranos
Westworld
The 100
Fargo
Narcos

kappeuter (crew films)
-
- 74561 berichten
- 5936 stemmen
Patrick Melrose (2018) vond ik ook sterk.
Bodyguard (2018) wil ik zeker nog eens zien.

kos
-
- 46463 berichten
- 8665 stemmen
Bodyguard is wel aardig maar Line of Duty van dezelfde makers nog beter.

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ja, Line of Duty was werkelijk fantastisch vond ik!
Met Wanderlust het beste wat ik dit jaar gezien heb.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Als kijker van TV-series op Blu-ray heb je als de series van label Lumière zijn mooi pech. Ze brengen nu alleen nog maar DVD's uit. Blu-ray -achtige kwaliteit is alleen vanaf hun site te kopen en te zien, na eerst abonnee geworden te zijn.
Zo is bijvoorbeeld Springvloed-seizoen 1 nog wel op Blu-ray, maar seizoen 2 alleen op DVD verkrijgbaar.
En was tv-serie The Bridge/Broen per seizoen op Blu-ray, nu boxset met alle seizoenen alleen op DVD.
Bron: helpdesk Lumière.
Jammer. Ik ga toch echt niet via een laptop of desktop films of tv-series kijken. Die kunnen niet het niveau van een Blu-ray speler halen.

John Milton
-
- 23038 berichten
- 12651 stemmen
Jammer. Ik ga toch echt niet via een laptop of desktop films of tv-series kijken. Die kunnen niet het niveau van een Blu-ray speler halen.
De aangekochte serie(s) kunt u gemakkelijk streamen op televisie scherm, rechtstreeks via Lumiereseries.com of via de Lumière Series app door middel van:
Google Chromecast
via de Google Chromebrowser vanop uw desktop of laptop (Windows en Mac)
via de Lumière Series app voor alle Android en alle iOS apparaten
Apple TV
Met behulp van een HDMI-kabel van uw pc of laptop (Windows en Apple) naar uw TV."
Geen van deze oplossingen in huis? Ik stream alles van mijn pc of telefoon naar mijn tv, en dat kan tot 4k ultra HD aan toe. Plex of Chromecast. Blu-ray blijft altijd de hoogste bitrate hebben, maar ik geef alsnog de voorkeur aan streamen.
Zou me alleen zorgen maken met zo'n kleine speler wat er gebeurt als hij failliet gaat. Dan ben je je licentie en toegang kwijt natuurlijk tot die digitale bestanden.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@John Milton. Die mogelijkheden halen het niet met de prestaties qua beeld en geluid plus gemak van een multi-player. De uitstekende video-unit in deze speler(s) laat zelfs de beeldverschillen tussen HDMI-kabels nog goed zien. Een desktop/laptop beeldkaart is niet te vergelijken met die in een multi-player, waar een heel apparaat omheen gebouwd is (gescheiden voedingen per audiokanaal, aparte voeding video-unit, Sabre-DACs voor audio, etc.).
Dus niet (meer) voor tv-series van Lumiere.be...

Shinobi
-
- 4298 berichten
- 2530 stemmen
The 20 Best TV Dramas Since ‘The Sopranos’.
Leuk geschreven artikel.

John Milton
-
- 23038 berichten
- 12651 stemmen
@John Milton. Die mogelijkheden halen het niet met de prestaties qua beeld en geluid plus gemak van een multi-player. De uitstekende video-unit in deze speler(s) laat zelfs de beeldverschillen tussen HDMI-kabels nog goed zien. Een desktop/laptop beeldkaart is niet te vergelijken met die in een multi-player, waar een heel apparaat omheen gebouwd is (gescheiden voedingen per audiokanaal, aparte voeding video-unit, Sabre-DACs voor audio, etc.).
(embed)
Dus niet (meer) voor tv-series van Lumiere.be...
Maar ik snap je teleurstelling, qua beeld en geluid wint een goede 4K blu-ray schijf nog steeds, zeker met een goede player.

Brix
-
- 19525 berichten
- 4894 stemmen
Capitaine Marleau "ontdekt" (beter laat dan...)
Deze speurneus slaat alles dat ik tot nog toe gezien heb aan excentrieke politiefunctionarissen..
Geweldige hoofdrolspeelster!
Vhttps://www.tvgids.nl/serie/eigenzinnige-speurneus-capitaine-marleau/

Duke Nukem
-
- 1635 berichten
- 1892 stemmen
Een update van mijn favoriete tv-series in chronologische volgorde van uitzending, en dus niet in volgorde van mijn voorkeur.
01. Columbo (1968-2003)
02. Monty Python's Flying Circus (1969-1974)
03. The Persuaders (1971-1972)
04. Alias Smith and Jones (1971-1973)
05. Little House on the Prairie (1974-1983)
06. Fawlty Towers (1975-1979)
07. Saturday Night Live (1975- )
08. The Life and Times of Grizzly Adams (1977-1978)
09. Centennial (1978-1979)
10. Not the nine o'clock news (1979-1982)
11. Shogun (1980)
12. Magnum, P.I. (1980-1988)
13. Blackadder (1982-1983)
14. Alas Smith and Jones (1984-1998)
15. A bit of Fry & Laurie (1987-1995)
16. Keek op de week (1988-1993)
17. The Simpsons (1989- )
18. Jiskefet (1990-2005)
19. Friends (1994-2004)
20. Will & Grace (1998-2006)

Harmonica Man
-
- 280 berichten
- 0 stemmen
1 The Shield
2 The Soprano's
3 Line of Duty
4 Queen of the South
5 Columbo
6 Johan Falk
7 The Bridge
8 Fawlty Towers
9 Blackadder
10 Miami Vice

RaoulDuke
-
- 373 berichten
- 894 stemmen
1. The Soprano's
2. Twin Peaks
3. True Detective
4. The Wire
5. Mindhunter
6. Breaking Bad
7. Fargo
8. Game of Thrones
9. Deadwood
10. Six feet Under.
Comedy:
1. Fawlty Towers
2. The Office (brits)
3. Seinfeld
4. Monty python
5. Spaced
6. Bottom
7. Trailer park boys.
8. Rick and Morty
9. Blackadder
10. Married with Children

John Milton
-
- 23038 berichten
- 12651 stemmen
Een van de beste dingen die ik dit jaar zag wat series betreft. Undone maakt echt schitterend gebruik van de mogelijkheden die animatie biedt op het vlak van storytelling. Echt heel goed... 8x20 minuten is bovendien niet een te grote aanslag op je tijd.

Geralt of rivia
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
1 game of thrones
2 ncis
3 the x files
4 ncis
5 stranger things
6 baantjer
7 the simpsons
8 arrow
9 flash
10 disenchantment

des1
-
- 1713 berichten
- 981 stemmen
Silent Witness op donderdagavond (RTL8 geloof ik) is een prima serie, altijd in twee afleveringen achter elkaar waarin we ons door een whodunnit heen worstelen. Likable characters in het CSI team.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Kortom, "The whole series was done with a wink and a smile".

TornadoEF5
-
- 5580 berichten
- 1571 stemmen
Echt bijna niets gekeken de afgelopen 2-3 jaar, ben wel van plan om het terug een beetje op te pakken. Nu bezig met Avatar: The Last Airbender seizoen 1, gisteren aflevering 12 gekeken. Eerlijk gezegd, het was in mijn herinnering beter dan nu. Dat is het probleem met tv-series, er is amper iets dat me kan bekoren, ondanks de trend dat iedereen en elke regisseur waar ook ter wereld zich begint te wagen aan tv-series (waarschijnlijk meer vrijheid), maar voorlopig is het echt zoeken.
1. The End of the F**cking World (enkel seizoen 1 gezien)
2. Friends (alle 10 seizoenen gezien)
3. The Big Bang Theory (eerste 8 seizoenen gezien, seizoen 5 en 8 zijn niet zo super wow, vermoedelijk zijn seizoen 9 tem 12 het niet waard, en zal dit wel zakken)
4. Two and a Half Men (eerste 2 seizoenen gezien, echt heel leuk, maar wellicht ook geen consistent niveau later)
5. Prison Break (seizoen 1 is één van de drie beste TV-serie seizoenen dat ik ooit heb gezien, seizoen 4 is dan weer het slechtste seizoen dat ik ooit gezien heb, valt er dus vroeg of laat ook wel uit).
6. Eigen Kweek (seizoen 1 en 2 heel leuk, seizoen 3 slecht)
7. Tabula Rasa (niet slecht, maar ook niet top 10 worthy, maar bij gebrek aan betere dingen dat ik gezien heb)
8. Lost (wel leuk, maar ook niet memorabel eerlijk gezegd)
9. Ben 10: UItimate Alien (beter dan de originele serie, omdat de sequel series veel meer volwassen van toon zijn)
10. Avatar: The Last Airbender (voorlopig nog, maar het is gewoon te kinderachtig met momenten, en het mag ook wel iets "complexer", maar genoeg te beleven desondanks voor volwassenen)
Tja, vermoedelijk zal op een gegeven moment alles er gewoon letterlijk uitvallen behalve nummer 1.
Ik heb mijn top 250 films opgemaakt. Enkel The End of the F**cking World zou erin staan, en meteen ook op 1 als het een film was. Friends misschien ook als de 10 seizoenen als 1 entry werden beschouwd. Prison Break - seizoen 1 ook als seizoenen apart als een entry beschouwd worden, maar als geheel, not even close.
https://i.imgur.com/7aGR1da.png
Dit zijn alle series die ik graag "dit jaar" zou willen zien, of toch zeker de kleinere ervan (en 1 of 2 grote: GoT, Vikings)