• 155.418 films
  • 9.296 series
  • 27.654 seizoenen
  • 604.241 acteurs
  • 346.322 gebruikers
  • 8.760.718 stemmen

Televisie beter dan films!

zoeken in:

hormann

• 12 berichten
  • 0 stemmen

Ik schrijf een artikel over de vraag of televisie met series als 24, The Sopranos en Six Feet Under eindelijk serieus de concurrentie aan kan met Hollywood. Heb je daar een mening over? Mail me dan!

Gerhard Hormann

Verslaggever

kappeuter (crew films)

• 69440 berichten
  • 5537 stemmen

Concurrentie aangaan met.. ? Volgens mij is dat nergens voor nodig. Mensen kijken tv-series EN mensen kijken films. Series kun je thuis op tv volgen, op een vast terugkerend tijdstip. Voor (nieuwe) films moet je meer moeite doen.

Het een komt niet in de plaats voor het ander, als je het mij vraagt.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat Mr. Hormann bedoeld dat de betere tv-series hedentendage beter zijn als vijf of tien jaar geleden...

Meer in de stijl van Hollywood, misschien?

Series als Band of Brothers en the

Sporanos kunnen zeker de vergelijking aan met de betere films, qua sfeer, personages, verfilming en dergelijke.

Maar films en series zijn ook altijd wat anders geweest- ze zijn complementair, ze vullen elkaar prima aan. Wat dat betreft is er niet zozeer sprake van echte concurrentie. Wel hebben series van de afgelopen jaren (Friends, Ally McBeal, 24, Sopranos, band of Brotheres) voor zulke hypes gezorgd, die voor die tijd ongebruikelijk waren voor series- zelfs voor de beste. Deze series kun je nu zelfs allemaal op dvd kopen- iets wat ongebruikelijk was voor series.

Wat dat betreft zie ik wel een soort stijging in kwaliteit, maar ook in interesse naar, de betere tv-serie.

kos

• 45735 berichten
  • 8267 stemmen

Series als La Piovra 1 t/m 4 en Twin Peaks (beide meer dan 10 jaar geleden ), schat ik toch wel 3 klassen hoger in als die huidige series hoor.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Die series mogen inderdaad ook genoemd worden bij de betere series.

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

ik vind dat The Shield zich wel degelijk kan meten met de betere films, script, muziek, acteerwerk, camerawerk, regie van die serie is gewoon zeer sterk.

de belevenissen in die serie zijn zo interresant, dat ik die vaker wil zien, dan in een film van slechts 90 of 120 min.

ik vind 13 afl. per jaar, al veel te weinig.

hetzelfde geldt ook een beetje voor series als The Commish, Raven, Crime Scene Investigation, Profiler en Millennium.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.