• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Deadwood (HBO)

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Review van de Blu-ray boxset: link.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Al Swearengen

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2407 stemmen

Dogie Hogan schreef:

Review van de Blu-ray boxset: link.

Weet iemand of die bluray boxset ook in Nederland te koop is met Engelse ondertiteling (wel zonder doven tekst). Importeren kan eventueel ook, op Play.com bijvoorbeeld hebben ze alleen de dvd boxset. Als er dan toch bluray is ga ik daar liever voor

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Martijnnn. Ík heb de 3 seizoenen op DVD (3 boxsets) en overweeg deze serie op Blu-ray te kopen nu prijs zo gezakt is.

Moet nog ff checken of de DVD's ook NL subs hebben; kwamen toendertijd ook via Play.

Verwacht de Blu-ray release niet snel in NL .

De blu-ray boxset met Engelse subs is nu $ 77 (€ 57) bij Amazon.com; dat zal ie in NL nooit kosten.

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2407 stemmen

Kijk dat is al wat, de andere bluraybox die ik vond had alleen Engelse ondertiteling voor de doven. Bedankt.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Mr. Wu

(afbeelding)

Petitie

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Weer bezig met een herziening maar manmanman, wat is Deadwood toch briljant. Indrukwekkende set pieces, geniaal script, een sublieme cast en die development . Die tiraden van Al blijven echt epic . Charismatisch en geniaal acteur ook die McShane.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Naomi Watts schreef:

Weer bezig met een herziening maar manmanman, wat is Deadwood toch briljant. Indrukwekkende set pieces, geniaal script, een sublieme cast en die development . Die tiraden van Al blijven echt epic . Charismatisch en geniaal acteur ook die McShane.

Hier idem, en kan je conclusies alleen maar onderschrijven!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tirades .

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, dat zo'n serie maar 4 pagina's heeft. Eén van de beste series ooit, terwijl er genoeg serie threads zijn die 20+ pagina's tellen. Zwaar opndergewaardeerd. Zal tijdens mijn herziening wel wat neerpennen hier. Qua aankleding, sfeer en decors ook echt indrukwekkend.

Ga je de nieuwe Milch Luck ook kijken Dogie? Of vind je de setting niet zo interessant?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, dat zo'n serie maar 4 pagina's heeft. Eén van de beste series ooit, terwijl er genoeg serie threads zijn die 20+ pagina's tellen. Zwaar opndergewaardeerd. Zal tijdens mijn herziening wel wat neerpennen hier. Qua aankleding, sfeer en decors ook echt indrukwekkend.

Inderdaad, verbaast mij ook .

Heb ik ook met (mini) tv-serie Western BROKEN TRAIL (2006), 1 pagina.

Naomi Watts schreef:

Ga je de nieuwe Milch Luck ook kijken Dogie? Of vind je de setting niet zo interessant?

Volg nu nieuwe tv Western HELL ON WHEELS, maar haalt niet bij HBO's DEADWOOD, na 2 afleveringen gezien te hebben.

DEADWOOD steekt, nog steeds ver, ver boven andere Westerns uit.

Hell on Wheels (2011) vs Deadwood, quote:

'What made Deadwood such a great ensemble is that the characters were serviced. This show is not doing that it's mostly using broad tropes. Instead of giving introspection and serious depth. At times it feels like a cop out. If this show creators wanted just to be judged on it own merits why did they sell their show to AMC. AMC has for the last couple of years been catering to audience who love quality TV. So it too much expect a high quality Western at least half as good as Deadwood. Which show is not even close to a fourth of'.

Onbegrijpelijk ook, dat de cocksuckers van HBO met nieuwe tv-Western DOC HOLLIDAY gaan beginnen, ipv verder te gaan met DEADWOOD-seizoen 4.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Misschien moet ik dit ook maar eens op m'n lijstje zetten.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

AHWA schreef:

Misschien moet ik dit ook maar eens op m'n lijstje zetten.

Zeker doen! DEADWOOD: een ijzersterke en tot nu toe onevenaarde must-have (tv-) Western met alleen 3-dimensionale karakters tegen een prachtige setting, prima cast en met een uitstekende editing!

Reprise: review Blu-ray DEADWOOD boxset (met screenshots):

Deadwood: The Complete Series Blu-ray

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Uit Deadwood scrapbook: nog enige memorabilia:

De officiële filmposter:

(afbeelding)

Memorabel: Mr. Wu: "America!" (seizoen 3):

(afbeelding)

The real Deadwood, Zuid-Dakota:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Saloon #10, waar Wild Bill Hickock in de rug geschoten is:

(afbeelding)

2011: geduldig wachten op opnames DEADWOOD - seizoen 4 & 5:

triest aanblik: verlaten Gem Saloon...

(afbeelding)

Idem Seth en Martha Bullocks huis:

(afbeelding)

Idem Seth en Martha Bullocks huis, eind van de straat; heerlijke Western sfeerfoto

(afbeelding)

Idem, rechts halfstenen huis van weduwe Alma Garrett Ellsworth:

(afbeelding)

Idem Cy's The Bella Union saloon...

(afbeelding)

Deputy Charley Utter's transportlokatie

(afbeelding)

De beruchte Saloon Nr.10, waar Wild Bill Hitchcock zijn laatste adem uitblies...

(afbeelding)

[Lokatie set Deadwood: Melody Ranch in Santa Clarita, CA )

(afbeelding)

'Deadwood':, quote: 'So Many Great Characters, So Many Great Actors, So Little Time...'

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

Ik was helemaal vergeten dat Anna Gunn (Breaking Bad) hierin zat . Maar wat een genot is het weer, ik krijg nu nog meer zin in Luck. Milch is a mastermind.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Naomi Watts schreef:

^. Milch is a mastermind.

Ah, nu is het kwartje gevallen; Milch is ook de tekstschrijver van Deadwood. Onderstaande tekst/scene tussen Al en Mr. Wu...

"Who?"

"WU?"

"WHO?!!?"

.. is van zijn hand! Geniaal en grandioos vertolkt::

Bovenstaande scene speelde zich hier af:

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Het échte Deadwood, in 1888.

(afbeelding)

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Brix. De tv-serie 'Deadwood' speelt zich af rond 1876 toen Deadwood nog een (wettelloos) kamp was voor en van de goud-en gelukzoekers in de naburige bergen, Sioux grondgebied in Zuid-Dakota.

Scenarioschrijver David Milch had 5 seizoen voor 'Deadwood' uitgetrokken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

En nog ff terug gekomen op Al en Mr. Wu, heerlijke interactie. Ik ga echt altijd kapot om Al, zijn interactie met E.B. is echt priceless . Vooral als E.B. herhaalt wat Al net heeft gezegd en dan die tirade van Al .

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Dogie_Hogan schreef:

@Brix. De tv-serie 'Deadwood' speelt zich af rond 1876 toen Deadwood nog een (wettelloos) kamp was voor en van de goud-en gelukzoekers in de naburige bergen, Sioux grondgebied in Zuid-Dakota.

Scenarioschrijver David Milch had 5 seizoen voor 'Deadwood' uitgetrokken.

I know.

Dat was natuurlijk het jaar dat Hickok naar de eeuwige jachtvelden vertrok.

Helemaal rechts op de foto zie je gebouwen die wel iets hebben van de filmsets.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

@Brix. Lokatie set tv-serie 'Deadwood" is de Melody Ranch in Santa Clarita, Californië; daar zijn ook de foto's gemaakt van mijn post d.d. 30 november j.l., 7:43 uur.

Reprise: op de set van 'Deadwood':

Beelden uit het echte Deadwood: deel cast 'Deadwood' bezoekt 't Bullock Hotel voor interview (part 1):

Om de omgeving van Deadwood op afstand te verkennen is dit een mooie clip.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Deadwood 'slum-area' 1876

(afbeelding)

Postkaart met ingekleurde foto uit 1876

(afbeelding)

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Ik ben zo wat vluchtig door de eerste afleveringen van Deadwood gelopen en het wordt mij niet geheel duidelijk wat nou de hoofdlijnen van deze serie zijn.

Lieden die zich louter van platitudes bedienen, lange dialogen rond een Chinees met een taalachterstand en spraakgebrek, gecocksucker dat het alleszins een aard heeft; er moet toch iets méér zijn? Anders kan ik het brede enthousiasme maar lastig duiden.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Niet vluchtig er doorheen, maar gewoon per aflevering goed volgen, dan wordt e.e.a. wel duidelijk. Alle kleurrijke personages zijn 3D karakterstudies adhv David Milch & Co.. Hoofdlijn is ontwikkelijk goudmijnkampement Deadwood, van wetteloos (2 salooneigenaren maken eerst de dienst uit) naar meer geregulierde mijnstad en politieke regel en bemoeizucht o.a. (miljonair George Hearst, 4e seizoen). Verder de surival van pioniers en gouddelvers met diverse achtergronden, waaronder inderdaad Mr. Wu. En inderdaad geen Hollywoodcensuur qua taalgebruik. Western-script is nog steeds onovertroffen en alom wordt nog steeds gewacht op een doorstart van deze masterpiece (terecht IMDb *9/10)..

IMDb: Deadwood (TV Series 2004–2006) - IMDb

Meesterlijk: Who vs Wu:

The Killing of Wild Bill Hickok :

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

De enige reden waarom ik deze serie niet ben gaan kijken, is omdat de serie niet afgerond is en schijnbaar ook een abrupt einde heeft. Mochten ze een final season gaan maken of een duidelijke afsluiting, dan ga ik deze kijken.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Abrupt einde kan ook weer niet gezegd worden. Aan eind 4e seizoen versterkt die Hearst uit Deadwood en staat weer open hoe nu verder met de status van Deadwood.

De schrijvers hadden nog 1-2 seizoenen nodig om verhaal echt compleet te maken.

Heb de serie nu 4x gezien en huidige einde zeker als niet storend ervaren. Wacht tot de prijs voor de Deadwood Blu-ray boxset nog iets zakt, dan zal ik die zeker kopen.

Een 'kleine' compensatie is dat door de voortdurende vraag naar doorstart van Deadwood, de schrijvers van de huidige succesvolle tv-Western Hell on Wheels hun serie meer op Deadwood laten lijken, zeker het 2e seizoen.

In Deadwood zitten meerdere plots, kortom, ik zou de serie zeker gaan kijken.

Alle afleveringen (zonder extra's) in 1 DVD boxset zijn momenteel HIER voor slechts € 31 incl. porto.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

De babes van Deadwood...

(afbeelding)

Thomas83

• 4024 berichten
  • 3630 stemmen

Deadwood is een speciale serie. De allerlaatste aflevering voelt misschien een beetje als een anticlimax na al die opgebouwde spanning, maar het is nu eenmaal een serie die zijn eigen weg gaat en nooit kiest voor makkelijke actiescènes of sentiment. Seth Bullock is een hoofdpersoon die aanvankelijk erg sympathiek overkomt, ook al heeft hij zijn gebreken met zijn korte lontje en gedraagt hij zich nogal stijfjes, tot op het vervelende af soms. Maar intussen probeert hij ook het goede te doen, op te komen voor het recht, en zo is hij net als elke inwoner van Deadwood een karakter met goede en slechte kanten. Hij is nogal rap met het pistool, maar misschien wel typerend voor de serie is dat hij na aflevering 1 of 2 geen serieus schot meer lost.

Intussen zijn de prachtige politieke spelletjes en list en bedrog belangrijke onderdelen van de serie. Grote spin in het web is, zeker in het eerste seizoen, Al Swearengen. Gewoon een onvergetelijk personage. Fantastisch gespeeld en in het eerste seizoen gaat er zoveel dreiging van hem uit. Elke scène met hem is gewoon genieten, vooral als hij onder vier ogen is met een ander personage. Die scènes met Mr. Wu zijn ook gewoon hilarisch.

Humor ontbreekt zeker niet, maar de serie is toch vooral heel rauw, grof, politiek incorrect en vrouwonvriendelijk (de personages dan). Maar toch hebben ook de inwoners van Deadwood uiteindelijk wel hun goede kant en waardes, zo wordt vooral duidelijk als Hearst betrokken raakt en eigenlijk een beetje de rol van grote bad guy overneemt van Swearengen. Soms wordt een goede kant of achtergrond van een personage op een lekker subtiele manier getoond, zoals in de fantastische scènes in de finale van seizoen 1, waarin Doc Cochran in een werkelijk schitterende monoloog tot god spreekt en hem vraagt Reverend Smith tot zich te nemen, waarna Swearengen in de volgende scène op zijn geheel eigen manier te hulp schiet.

Vooral die monoloog van Cochan is zo ongelofelijk mooi en fantastisch gespeeld. Deadwood zit vol sublieme acteerprestaties, maar McShane en Dourif vind ik wel echt het beste. Deze opeenvolgende scènes zijn mijn favoriete moment in heel de serie. Een mooi voorbeeld ook van hoe de lekker dramatisch en bloemrijk geschreven teksten echt kunnen werken (daar is niet altijd sprake van vind ik). Ook de perfect subtiel invallende muziek raakt me elke keer weer. Ook al omdat die in Deadwood zo spaarzaam gebruikt wordt, altijd ook enkel instrumentaal.

Ik vind het ook wel erg leuk hoe allerlei bekende historische figuren een rol spelen in de serie. Calamity Jane wordt ook zo ongelofelijk sterk vertolkt. Van Wild Bill had ik graag nog meer willen zien. Zonde dat hij zo snel al uit de serie verdwijnt. Eigenlijk vond ik seizoen 1 zelfs even wat minder worden na zijn dood. Cochran, Utter, Ellsworth en Jane zijn ook echt van die personages waar je om gaat geven omdat ze zo sympathiek kunnen zijn. En dan zijn er ook nog personages die je lekker een beetje kunt haten, zoals de heerlijk gladde Cy Tolliver, Hearst natuurlijk en de zwakke en zielige Farnum. Elke keer weer mooi om zijn plannetjes te zien backfiren, haha.

Het is trouwens wel echt opletten wat betreft de dialogen en politieke spelletjes en alianties die worden gesmeed. Soms moest ik even een stukje opnieuw kijken omdat ik er niet met mijn volle aandacht bij was, en dat kun je je bij Deadwood niet echt permitteren. Het taalgebruik zorgt er ook voor dat het niet altijd even makkelijk te volgen is. Soms wordt ook iets niet direct verteld maar meer subtiel in beeld gebracht. Tof ook dat je het kamp langzaam aan ziet uitgroeien tot een klein dorpje.

Wat nog een belangrijk punt is in de serie, in mijn ogen, is hoe geweld en de dood worden behandeld. Van beiden komt natuurlijk het nodige voor, maar altijd komt het over als iets verschrikkelijks wat de betrokkenen niet koud laat. Dat gevecht tussen Dan Dority en Captain Turner is ook nogal bruut en een van de meest heftige gevechten die ik ooit in een serie of film heb gezien. Vooral de afloop natuurlijk, als Dority Turners oog eruit rukt. Ik keek haast op tegen het gevecht, zo goed werd de spanning opgebouwd, maar dat het zo af zou lopen had k niet verwacht.

Jammer dat de serie uiteindelijk niet verder is gekomen dan drie seizoenen, want er zat nog zoveel meer in. Als je ziet hoe prachtig alles er uitziet zal het wel een dure serie zijn geweest, maar gezien de kwaliteit is het toch zonde dat er niet meer afleveringen gemaakt zijn. Matige series kunnen soms seizoen na seizoen gemaakt worden, en intussen zijn dit soort pareltjes dan geen lang leven gegund. Dat is zuur.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Zelf net de eerste 4 episodes gekeken, en ik ben er nog niet helemaal over uit. Telkens heb ik na zo'n 25 minuten de neiging om het af te zetten, maar kijk hem dan ook zonder na te denken gewoon af. Komt waarschijnlijk door de vele personages, waardoor het wie is wie wat lastig op zijn plaats valt. De setting en sfeer zijn in ieder geval wel echt fantastisch.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Personages uit elkaar vallen vind ik wel meevallen. Die Hearst vind ik wel erg irritant, neig om dan door te spoelen.

De makers hadden 6 seizoenen in gedachten voor deze topper op Western gebied.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.