menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Deadwood (HBO)

zoeken in:
In Duitsland en NL verschijnen deze maand seizoen 1 en 2 op Blu-ray (in Duitsland goedkoper).

Waarom deze keuze en niet die mooie 3 seizoenen boxset zoals in zone-A?!

http://i40.tinypic.com/2nc1mvs.jpg

Heb de serie eens uitgekeken. Veel doorspoelen! Hier en daar goeie scenes, prachtig decor en kostuums ,heel goeie acteurs die het gezeur van een langdradig verhaal moeten spelen. 'k Spoelde het veel door en kon dan nog het verhaal volgen. Had dit een film geweest was dit een meesterwerk geweest maar nu...boring.

Even een vraagje:

ben van plan om aan deze serie te beginnen. Maar ik heb ergens gelezen dat de NL ondertitels op de dvd erg matig zijn. Nu overweeg ik om gewoon de Engelse boxset te kopen. Mijn Engels is niet slecht en er zijn ook Engelse ondertitels dus dat moet zeker lukken.

Wat ik wilde vragen: serie speelt zich af in het verleden, dus ik vermoed dat het taalgebruik wat archaïscher is? Of vergis ik me?

Klopt m.b.t. taalgebruik; via Youtube clips kun je daar al aardig beeld van vormen.

NL vertaling is vermoedelijk door (goedkope) studenten/stagiares gedaan, die geen weet hebben van de typische Western terminologie (outlaws wordt wettelozen, saloon wordt café, ranch wordt boerderij, gunslinger wordt scherpschutter o.i.d., etc.), dus gaan voor de UK release.

PS
Ik loer al jaren op een betaalbare Blu-ray release en biedt dan mijn 3 R-2NL Deadwood DVD boxsets aan.

Okee, dank je voor het snelle antwoord Dogie_Hogan Overweeg inderdaad om de UK release dan aan te schaffen.

Uiteindelijk toch maar de boxset met NL subs aangeschaft.

Ondertussen seizoen 1 afgekeken. Fantastische serie: enorm veel oog voor details, hoog realiteitsgehalte, bij momenten erg ruig en rauw, stuk voor stuk interessante personages. Favoriet is uiteraard Al Swearengen (hoe kan het ook anders?), uitstekend vertolkt door Ian McShane. Wat een baas. Maar ook de Doc is een erg sterk personage, net als Seth Bullock. En wat gezegd van Calamity Jane

Hoogtepunt van seizoen 1: wanneer Swearengen uit pure goedheid (geen ironie) de predikant uit zijn lijden verlost. Eén van de weinige keren dat Swearengen uit goedheid handelt. Erg onder de indruk van die scène.

Op naar seizoen 2.

@Jawaddedadde. En daarna tv-Western Hell on Wheels ('HoW') . In 3e seizoen HoW aanloop naar Deadwood-niveau, maar lopende 4e seizoen passeert HoW dit Deadwood niveau met gemak.

JB.
Dat lijkt me sterk Dogie. Tenminste, het is persoonlijke smaak. Voor mij is Deadwood de beste serie ooit.
Hell on Wheels heb ik een seizoen van gezien, pakte me niet echt. Maar jouw bericht maakt me dan wel weer benieuwd of het niveau zo gestegen is in die serie...

@JB. Sinds seizoen 3 heeft HoW nieuwe scriptschrijvers, wat deze tv-reeks ten goede gekomen is (t.a.v. scenario's, uitwerking karakters, camerawerk/editing, etc.). Heb ook alle afleveringen van Deadwood gezien (3x), en zeker seizoen 4 van HoW doet niet onder voor Deadwood, integendeel. Misschien speelt ook mee dat er veel minder spoorwegaanleg te zien is en dat de gebeurtenissen zich grotendeels in en om een stad (hier Cheyenne, Wyoming) afspelen. En evenals in Deadwood, gaat het in Cheyenne ook aardig wetteloos aan toe, inclusief de onvermijdelijke intriges.

Tja en de bekende 'Deadwood-mud' is in HoW ook in ruime mate aanwezig, heeft aan 't einde van seizoen 2 wel afhaken van een (populaire) leading-role gekost, maar afijn, gaf ook meer ruimte voor de ontwikkeling van de overgebleven personages en introductie van nieuwe castleden, waarvan voor mij Jack Weber een uitschieter is, wiens performance en rol ook goed gepast zou hebben in Deadwood.

Kortom, seizoen 1 van HoW is zeker niet representatief voort deze tv-Westernserie, die hopelijk een 5e seizoen tegemoet mag zien, wat helaas Deadwood niet gegund was. Hoewel, de vaste cast moet dan altijd maar beschikbaar zijn en zin hebben ivm de continuïteit, en dat had bij meer seizoenen van Deadwood ook kunnen opspelen, en kan kijkcijfers kosten. De HoW crew heeft bijvoorbeeld tot nu toe 3x script moeten aanpassen i.v.m. vertrek van leading-roles uit 't 1e seizoen (personages Lily Bell (in 2012), Sean McGinnes (in 2013) en Elam Fer-guson (in 2014).).

Dogie_Hogan schreef:
In Duitsland en NL verschijnen deze maand seizoen 1 en 2 op Blu-ray (in Duitsland goedkoper).

Waarom deze keuze en niet die mooie 3 seizoenen boxset zoals in zone-A?!

(afbeelding)

blu-ray box 1-3 40 euro met kortingscode BX11

dvd box 1-3 25 euro

Geen geld. Maar ik ga wel voor de Blu-ray, ziet er geweldig uit in 1080p dit!

edit: nevermind, schijnt een brakke editie te zijn, Zie hier:DW limps into UK

Was het niet om Ian McShane, had ik er helemaal niet naar gekeken.

Zo, het zit erop. Seizoen 2 en 3 ook afgekeken. En de sterke lijn van seizoen 1 wordt gewoon doorgetrokken. Fantastische setting, heerlijke dialogen, geweldige personages... het zit er allemaal in. Seizoen 2 begint gelijk sterk met de clash tussen Bullock en Swearengen. Vreesde even dat deze laatste door zijn opspelende nierstenen fysiek niet meer zo dreigend zou zijn, maar dat is gelukkig niet het geval.

Verder worden in seizoen 2 & 3 een aantal nieuwe personages geïntroduceerd, de ene al interessanter dan de andere (Mrs Bullock, Wolcott, Hearst). Ook oude personages worden verder uitgewerkt en onderlinge relaties uitgediept. (Jane, Joanie Stubbs, Utter, E.B.)

Seizoen drie is één langgerekt hoogtepunt met de constante confrontatie tussen Swearengen (en eigenlijk het hele kamp) en Hearst. Ook een heel sterk personage.

Jammer dat ze bij seizoen 3 gestopt zijn, want het voelt bij lange na niet 'af'. Had er gerust nog een seizoentje meer van kunnen zien.

Leuk tot nu toe, ben aan S1 begonnen. Elke seconde dat die Jane in beeld is, gaat er iets dood binnenin mij helaas.

Geweldig mocht het doorgaan.

Meh, zou liever een vierde seizoen zien eerlijk gezegd.

Ja wie niet. Maar had je daar nog op gerekend dan? Dit is onverwacht goed nieuws!

Tien jaar na datum? Dit is geen Twin Peaks. Swearengen zeker in een rolstoel? En hoe oud zijn Sanderson of Callie niet al? Laat dit in Godsnaam met rust en verzin iets nieuws binnen het 'westerngenre'.

WELCOME BACK TO F UC KING DEADWOOD!!

Er komt een Deadwood film: Wow! Geweldig nieuws: Deadwood - the movie: ‘Deadwood’ Reunion Movie on HBO — Premiere Date, Spoilers | TVLine

Info IMDb 7 jan. 2016.

This is fan-c*cksucking-tastic!!!

Ik las het ook vanmorgen. Made my day.

Ik zag het, ja. Jezus, dat heeft te lang op zich laten wachten, maar soit....FUCKING DEADWOOD KOMT TERUG! Nu Carnivalé nog.

En dat scenario schijnt serieus goed te zijn. Helaas nog niet zeker of de film effectief gemaakt wordt, maar hoop doet leven.

Als je een serie maakt brei er dan een einde aan, al is het een klote einde. Wat een een anti-climax!

nightbreed schreef:
Als je een serie maakt brei er dan een einde aan, al is het een klote einde. Wat een een anti-climax!
Daar mag je HBO voor bedanken, niet David Milch, die baalde als een stekker.

Maar: er is hoop - ‘Deadwood’ Movie Update: HBO Exec Praises David Milch’s ‘Terrific’ Script | Variety

Overigens heb ik de serie meermaals herkeken ondanks het gebrek aan einde.

John Milton schreef:
Daar mag je HBO voor bedanken, niet David Milch, die baalde als een stekker.

Maar: er is hoop - ‘Deadwood’ Movie Update: HBO Exec Praises David Milch’s ‘Terrific’ Script | Variety

Overigens heb ik de serie meermaals herkeken ondanks het gebrek aan einde.

Aáh, zo dus! Bedankt voor de info!

De film wordt niet vergeten.

Een seizoen erbij zou nog altijd fijner zijn, maar kom. Een film is ook niet min. Nu hopen dat niemand het laat afweten, nadat we Powers Boothe hebben moeten afgeven.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.