- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Gilmore Girls
Gilmore Girls

Carolien1603
-
- 19 berichten
- 36 stemmen
Jeeeeej Gilmore Girls dag !!
Ik ga me de aankomende weken onthouden van internet, ik moet mezelf in bescherming nemen tegen spoilers.
Mijn moeder en ik gaan de afleveringen verspreidt bekijken ( ik ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud).
Iedereen veel kijkplezier!

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ha, wat is dit heerlijk! Voelt totaal niet geforceerd, waar ik voor vreesde. Geweldige humor ook weer met o.a. Kirks Öööber en Rory's vriend die iedereen inclusief zijzelf vergeet.
Alexis is ook veel beter op dreef dan verwacht. En het is ook nog eens in 4K!
Wat heb ik hier lang op gewacht. Zo'n opluchting dat het recht doet aan de oorspronkelijke serie.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Winter gezien. Heel mooi weer. In het begin voelen de dialogen iets te overvol aan, maar dat gevoel is heel snel weg. Al die kleine grapjes die er tussendoor komen, dat maakt deze dialogen zo goed. Op naar Spring.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wat is die scène met Paris trouwens geweldig geschreven en geacteerd!

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Alle chapters gisteren meteen gekeken. Vooral Fall is steengoed. Merk toch net het verschil tussen de twee chapters die Amy geschreven heeft en de twee van Daniel. Die van Amy zijn toch iets beter. Paris, Emily en Lorelai maken de meeste indruk. Hoop dat er nog een vervolg komt.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik ben er ook doorheen. Ergens wel cru dat je na negen jaar wachten in een dag weer klaar bent. Maar het was het wachten zeker waard.
Als het tenminste écht echt klaar is. Ik denk het eigenlijk wel, Palladino heeft haar final four words er eindelijk uit mogen gooien, ook al zou je die naast 'de cirkel is rond' ook kunnen opvatten als een nieuw begin. Ook wel knap dat Jess en Logan al die tijd respectievelijk Rory's Luke en Chris bleken te zijn zonder dat je het echt doorhad.
En ook erg mooi dat Edward Herrmann zo'n mooi uitgebreid eerbetoon heeft gekregen over meerdere afleveringen. Die tranen waren ongetwijfeld echt.
Al met al doet A Year in the Life alles meer dan goed. Prachtig dat misschien wel de mooiste serie aller tijden alsnog het einde heeft gekregen dat het verdient. Nu alleen nog hopen op een mooie complete blu-raybox.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik lees nu dat de actrice die Gypsy speelt ook de rol van Berta speelt. Was me niet opgevallen.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik lees nu dat de actrice die Gypsy speelt ook de rol van Berta speelt. Was me niet opgevallen.
Huh? Nee, totaal niet. Van Miss Patty herkende ik trouwens ook alleen de stem.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ah, en Jack Smith was natuurlijk Leland Palmer. Herkende hem maar kon hem niet plaatsen.

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Winter gezien. Heel mooi weer. In het begin voelen de dialogen iets te overvol aan, maar dat gevoel is heel snel weg. Al die kleine grapjes die er tussendoor komen, dat maakt deze dialogen zo goed. Op naar Spring.
Dit.
We moesten ook even wennen, maar al snel zaten we er helemaal in. Blijft een super fijn wereldje om in te vertoeven. En hoe fijn dat één episode anderhalf uur duurt!
Snel verder met Spring. En alvast misschien gewoon maar weer s01-07 binnenhalen

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Klaar. Toegegeven, het is geen perfect seizoen. Ik vond Summer wat minder, maar ik herriner me uit de originele serie ook wel mindere delen. Maar Gilmore Girls heeft wel altijd het hart op de juiste plek. En wat dat betreft is dit gewoon één van de beste series ooit. Zo herkenbaar ook soms! Misschien ook wat zwaarder (melancholischer) dan de originele seizoenen, maar daardoor misschien nog mooier..

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen