• 15.758 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.019 gebruikers
  • 9.372.679 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

Ataloona

• 734 berichten
  • 4259 stemmen

John Milton schreef:

Pilot van Underground gezien, nieuwe serie van WGN over slaven.

Ik zit erover te denken om mijn activiteiten in dit topic naar TV meter te verplaatsen, vandaag account aangemaakt daar. Eens zien hoe dat bevalt

Ook maar eens gedaan. Dit topic, en die van GoT en TWD waren immers toch de enige waarin ik echt actief was hier.

Nu maar hopen dat ik het nog weleens op kan brengen om ook echt wat over series te schrijven. Zeker de series, die ik in een langer verleden heb gezien. Ben in ieder geval van plan om series die ik vanaf heden kijk van een berichtje te voorzien. In ieder geval tof om bij het begin van zo'n forum aanwezig te zijn

Anyway, Underground staat ook klaar om eerdaags eens te gaan zien. Vond die mannelijke hoofdrolspeler met zijn bijrol in Friday Night Lights erg overtuigend. Zegt niets over Underground, maar toch een aardig acteur.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik was er niet helemaal kapot van, maar slecht was het evenmin.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4259 stemmen

Ik trapte juist op basis van een pilot in de valstrik die The Shannara Chronicles heet. Even omgekeerd.

Twee hele aardige (doch heel teenage) eerste afleveringen. De rest was een werkelijke puinhoop.

Bij Underground kijk ik daarom de kat nog wel even uit de boom. Wellicht wordt de - juiste - toon nog gezet.

Lana*

• 51 berichten
  • 30 stemmen

Ik ben momenteel bezig met the walking dead seizoen 5 en vind het een geweldige serie! Op mijn to watch list staat nog game of thrones, iemand nog suggesties? Is z nation wat?

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

Inmiddels zit ik in seizoen 5 van The Sopranos en ik moet zeggen, het is een geweldige serie maar nog steeds beschouw ik The Wire als de beste serie die ik heb gezien. Met The Sopranos heb ik op een gegeven moment wel genoeg gehad van de scenes omtrent de psychiatrist, Junior Soprano's persoonlijke drama, Tony's vriendinnetjes en die minnares van zijn vader. Ik wist vantevoren dat het op zichzelf een drama serie is met een maffia-tint maar toch had ik meer maffia-gerelateerde scenes gezien.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

House S2 zit erop, de seizoensbeoordelingen doe ik op TVmeter.

De eerste 4 afleveringen van S3 erg sterk! Zowel de cases als ontwikkelingen rond de hoofdpersonen. Vooral eerstgenoemde had ik niet verwacht, aangezien die bij S2 af en toe verveelden.

kelama3

• 343 berichten
  • 179 stemmen

Ik kijk nu naar het derde seizoen van Black Sails,pfff goed zeg!

Het eerste seizoen is wat traag,maar het bouwt toch lekker op, en dan gaan ze (de trossen) los! Gewoon effe volhouden hoor want je krijgt spijt als je stopt.

Zeer goed acteerwerk van vrijwel allemaal onbekenden, prachtige shots,spanning,subtiele humor,en keiharde actie!

Een aanrader voor mannen EN vrouwen!

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Je hoort er hier nooit iemand over, maar ik hoorde in een van mijn filmpodcasts iemand wiens mening ik respecteer goede dingen zeggen over Bosch. Hij zei dat fans van The Wire het een kans moesten geven (those who care for a carefully constructed cop show). De trailer spreekt voor mij niet direct The Wire kwaliteit uit, maar het is wellicht een poging waard.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

John Milton schreef:

Je hoort er hier nooit iemand over, maar ik hoorde in een van mijn filmpodcasts iemand wiens mening ik respecteer goede dingen zeggen over Bosch. Hij zei dat fans van The Wire het een kans moesten geven

Vorig jaar een paar episodes van gezien. Die Titus Welliver vind ik een karakteristieke acteur met een markante kop.

Zo ook in Bosch; onbeholpen, humeurig en eigengereid. Maar The Wire? Werkelijk geen énkele overeenkomst. In mijn herinnering althans.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Indeed. Ik zie dat ook totaal niet terug (in de trailer althans). Maar misschien doelde hij meer op season arcs, goed geschreven karakters en realisme? Ik heb geen idee. Maar van dat soort superlatieven (of eerder: vergelijkingen) word ik wel warm...

Ik ken die Titus Welliver voornamelijk uit Lost en SoA, al heb ik hem inmiddels op veel plekken op zien duiken.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

danuz schreef:

11.22.63 is een lekker mysterieuze time travel serie waarin James Franco naar de 60s reist om JFK te redden.

Na 4 episodes ben ik afgehaakt. Het is allemaal té avontuurlijk naar mijn smaak.

Franco en z'n hulpje doen ook de godganse tijd zo druk. Wat infantiel op momenten, 11.22.63 kent geen rauwe randjes.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

John Milton schreef:

Indeed. Ik zie dat ook totaal niet terug (in de trailer althans). Maar misschien doelde hij meer op season arcs, goed geschreven karakters en realisme? Ik heb geen idee. Maar van dat soort superlatieven (of eerder: vergelijkingen) word ik wel warm..

In de serie is de collega rechercheur van Bosch de acteur die tevens de rol van Marlo Stanfield vertolkte in The Wire. Wellicht dat de vergelijking eveneens daar uit voortgekomen is.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Het kan. En ik zag die Lieutenant Daniels ook volgens mij.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Titus Welliver... Ik weet niet wat maar ik heb iets tegen hem. Kan natuurlijk altijd veranderen bij een briljante rol. Verder een interessant plot, maar de ratings zijn niet zo bijzonder. Misschien ooit in de toekomst, moet eerst The Wire zelf nog zien.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

John Milton schreef:

Het kan. En ik zag die Lieutenant Daniels ook volgens mij.

Klopt. Zijn rol is vrijwel identiek; die van stoïcijnse straightliner.

Overigens heb ik vannacht de laatste episode van The Night Manager gezien. Fraai gestileerde miniserie hoor.

Een ware Le Carré mijns inziens. Wisselende settings, exotische oorden; géén fast paced action werk - vanzelfsprekend. Aanrader.

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

Dus....heb vandaag The Sopranos afgerond. Al in al, een erg sterke serie, 1 van de besten die ik tot nu toe heb gezien maar zoals dat al impliceert, niet de allerbeste. Dat is nog steeds The Wire voor mij. Op een gegeven moment had ik wel genoeg van Tony's gezin (vooral Carmela bleh), al zijn vriendinnetjes, die psycholoog Melfi en zijn zus Janice (bleh). Laten we eerlijk zijn, de maffia-scenes waren het meest interessant van de serie.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Aan Banshee seizoen 4 begonnen.

Verder weinig, bar weinig, dat mij momenteel ook maar énigszins aanspreekt.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Majestics schreef:

Dus....heb vandaag The Sopranos afgerond. Al in al, een erg sterke serie, 1 van de besten die ik tot nu toe heb gezien maar zoals dat al impliceert, niet de allerbeste. Dat is nog steeds The Wire voor mij. Op een gegeven moment had ik wel genoeg van Tony's gezin (vooral Carmela bleh), al zijn vriendinnetjes, die psycholoog Melfi en zijn zus Janice (bleh). Laten we eerlijk zijn, de maffia-scenes waren het meest interessant van de serie.

Het is juist de bedoeling van de gehele serie dat je inkijk krijgt in de alledaagse dingen van iemand bij de Maffia. Dat is zoals de beschrijving ook zegt de insteek. Dat het leven niet zo vanzelfsprekend is ook niet als je bij de maffia bent en je hebt een gezin.

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

606 schreef:

(quote)
Het is juist de bedoeling van de gehele serie dat je inkijk krijgt in de alledaagse dingen van iemand bij de Maffia. Dat is zoals de beschrijving ook zegt de insteek. Dat het leven niet zo vanzelfsprekend is ook niet als je bij de maffia bent en je hebt een gezin.

Ja, ik had vantevoren mezelf ingelezen over The Sopranos en ik verwachtte ook inderdaad een drama-serie met een maffia-thema dan een serie puur over de maffia. Toch zie ik dit eigenlijk als een minpunt want na 3/4 seizoenen had ik wel genoeg van die gezinsdrama.

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

De punten die Majestics aangaf zijn voor mij ook één van de redenen dat ik The Wire beter vind. Ik heb alle seizoenen van The Sopranos met meer dan plezier gezien (heb de serie ongeveer 6 keer gezien nu), maar het overdreven gezeur en materialistisch denken van bijvoorbeeld Carmela, Meadow en Janice werd ik aan het eind wel een beetje moe van.

Maar toch een gave serie met veel toffe personages waar je hun eigen kant ook van te zien krijgt en volgt. Bijvoorbeeld Christopher en Paulie in de Pine Barrens aflevering of dat stuk dat ze ruzie krijgen om de rekening bij een restaurant en Christopher een baksteen tegen het achterhoofd van die ober gooit met alle gevolgen van dien).

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik ben op aanraden van de heren van de /Filmcast op Netflix begonnen aan een lopende FX serie die hier wat minder bekend is, The Americans (2013 - ). Nu tien afleveringen gekeken, en ik ben er behoorlijk over te spreken. Erg interessant om de koude oorlog te bekijken vanuit de ogen van twee Russische geheimagenten die zich als dekmantel voordoen als All American Family in het Amerika van begin jaren tachtig. Mysterie, spanning, drama en actie. Keri Russel kicks ass. Duidelijk te zien dat het cable TV is, met niet iedere aflevering een plotje wat opgelost moet, maar langere verhaallijnen en karakters die mettertijd ontwikkeld worden. Yes, I like it. En als ik de ratings op Rotten Tomatoes zie, dan gaat het alleen maar beter worden.

Crappy kwaliteit, maar ik vond niets beters.

Tevens American Horror Story een tweede kans gegeven, en hoewel het nu beter beviel en prima vermaak is, prefereer ik toch iets meer de series die wat meer in de realiteit geworteld zijn. Hoeft niet allemaal The Wire te zijn qua gritty realism, maar AHS is weer het andere uiterste. Did like the maid though.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

(verwijderd) schreef:

House S2 zit erop, de seizoensbeoordelingen doe ik op TVmeter.

De eerste 4 afleveringen van S3 erg sterk! Zowel de cases als ontwikkelingen rond de hoofdpersonen. Vooral eerstgenoemde had ik niet verwacht, aangezien die bij S2 af en toe verveelden.

Helaas. Inmiddels tot S3E18 gezien en het wordt steeds (letterlijk, aangezien ik laat in de avond kijk) slaapverwekkender. Na S3 tijd voor een (voorlopige) break.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Nu met Rectify bezig. Nu bij seizoen 2.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Dit ziet er best (veel)belovend uit:

Misdaadserie van HBO Europe (Roemenië in dit geval)

Glacius

• 4297 berichten
  • 3031 stemmen

Ziet er goed uit.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Ongelooflijk. Gestopt met House, 3 afleveringen voor het einde van seizoen 3. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen. In 1 seizoen is mijn lof voor de serie verdwenen. Datgene wat seizoen 1, 2 en het begin van 3 wel bevatten is ineens verdwenen, maar wat datgene is weet ik ook niet.

De aankomende 2 maanden serie-loos m'n P (grotendeels) zien te halen en dan in de zomervakantie eindelijk weer Sons Of Anarchy, waar ik 2 jaar geleden de 1e 2 seizoenen van gezien heb maar toen stopte omdat de serie destijds nog niet volledig uitgebracht was. Enthousiast als een gek.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Ik ben maar eens begonnen aan een herziening van Mad Men. Afgelopen maand was mijn zelfvertrouwen een beetje gedaald en hunkerde ik maar weer eens naar Don Draper. Shouders omhoog, rustig blijven en charmes uitstralen.

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Doorheen mijn tot nog toe korte levensduur maar 2 series intensief gekeken nl. Twin peaks (alle afl.) en True detective s.1

Daar hou ik het voorlopig bij want die kunnen naar mijn gevoel niet overtroffen worden.

Misschien vind ik True detective (S1!) nog sterker dan lynch zijn fictieve nachtmerrie-dorp.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Goh, die staan niet eens in mijn top 5.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

- De Jacht (2016)

- The Paradise (2013)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.