• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.063 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

kevin_vp schreef:

Doorheen mijn tot nog toe korte levensduur maar 2 series intensief gekeken nl. Twin peaks (alle afl.) en True detective s.1

Daar hou ik het voorlopig bij want die kunnen naar mijn gevoel niet overtroffen worden.

Misschien vind ik True detective (S1!) nog sterker dan lynch zijn fictieve nachtmerrie-dorp.

Die kunnen inderdaad niet worden overtroffen als je niks anders ook een kans gunt.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Om de wederhelft te plezieren de eerste twee afleveringen van Starz' Outlander gekeken (hier o.a. op Netflix en volgens mij HBO), over een Engelse vrouw die per ongeluk in het Schotland van 1743 terecht komt.

Niet onaardig, en ik stond positief versteld van Lotte Verbeeks (in een leuke bijrol) accent. Maar het is voor mijn smaak toch iets te glossy en geromantiseerd. Het woord kitscherig (al valt het heus wel mee) is toch een paar keer door mijn hoofd gegaan, en het niet geweldige gebruik van kleurenfilters of net iets te duidelijke studioshots helpen ook niet mee. Een kniesoor die erop let misschien, maar dat ben ik nou eenmaal.

Me niet zozeer verveeld, maar wel gelijk mijn vriendin gemeld dat ze zich niet in hoeft te houden om in de toekomst zonder mij verder te kijken mocht ze daar zin in hebben. En dat had ze. Aangezien ik vanavond pas om 22 uur thuiskom kan ik al wel raden dat ik die inderdaad met kleine binge-oogjes op de bank aan zal treffen.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

(verwijderd) schreef:

De aankomende 2 maanden serie-loos m'n P (grotendeels) zien te halen en dan in de zomervakantie eindelijk weer Sons Of Anarchy, waar ik 2 jaar geleden de 1e 2 seizoenen van gezien heb maar toen stopte omdat de serie destijds nog niet volledig uitgebracht was. Enthousiast als een gek.

Besloten om tot die tijd The Blacklist (nu S2) te hervatten. Toffe serie. Beetje afleiding tussen al het leren door, maar ook weer geen absolute top. Perfect leek me zo.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

SoA ga je nog erg van genieten, in elk geval tót het laatste seizoen.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Dat zei/zegt ook iedereen over Dexter John. Kon ik ook totaal niet inkomen destijds. Al zat ik zover in de wereld van Dexter dat ik het zelfs prima had gevonden dat het laatste seizoen uit niets anders bestond dan Dexter bezig zien zijn met zijn sociale contacten, of gewoon pork sandwiches etende op een terras in Miami... Ja, ik was vrij verslaafd.

De eerste 2 seizoenen SoA waren echt puur goud. Daarop gebaseerd al een nummer 3 plek in mijn TVmeter top-10. Kan zo maar eens nummer 1 of 2 worden, al wordt Dexter of Prison Break voorbijstreven een helse klus. Ik kan nu al niet wachten.

Warp

• 963 berichten
  • 3047 stemmen

Geen. Ik heb Breaking Bad 2 keer gekeken en sinds dien ben ik in een zwart gat gevallen. Narcos vond ik erg goed maar dat is nu wachten op seizoen 2. Fargo seizoen 2 vind ik toch minder dan het eerste. Daarnaast komen Game of Thrones en The Walking Dead veel in mijn omgeving voor maar ben ik bij beide afgehaakt. Misschien dat ik Game of Thrones nog ooit een kans geef.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Oh maar het is nog steeds wel de moeite waard hoor Teejey, het laatste seizoen! Het is alleen imho wat minder goed dan die ervoor. Maar grappig dat je Dexter aanhaalt, daar kan ik op het eind ook niets meer mee, had van mij na seizoen 4 mogen stoppen eigenlijk. Voor mij streeft SoA trouwens Prison Break en Dexter absoluut voorbij, maar we gaan zien wat jij vindt! Heel veel plezier alvast man.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Iemand die 11.22.63 kijkt?

Naar het boek van Stephen King die ook al geweldig was, waar iemand (James Franco) terug in de tijd gaat om de moord op JFK te voorkomen. Heb op de laatste aflevering na het nu volledig in 1 zit uitgekeken! Slechts 8 afleveringen, een erg lange film eigenlijk, maar zakt vrijwel nergens in.

Erg vermakelijk, spannend en verslavend. Aanrader!

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik wilde het wel proberen eigenlijk! Nog niet aan toegekomen.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Boek was erg goed. Ben daarom bang om aan de serie te beginnen.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Jellesteeg schreef:

Boek was erg goed. Ben daarom bang om aan de serie te beginnen.

Ben halverwege afgehaakt. Werd mij écht te onnozel.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

synec schreef:

Iemand die 11.22.63 kijkt?

Had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar wel: 11.22.63 (2016) - TvMeter.nl

24 'Meter' gebruikers, met een gemiddelde stem van 4.00*. Staat op mijn kijklijst sinds zonet, dank.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik vrees ook voor wat Norman Mailer zegt. Maar als er tijd is volgt wellicht alsnog een kijkbeurt.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Onnozel? Tja, wat verwacht je ook bij een tijdreis verhaal van Stephen King... Het hele concept blijft natuurlijk absurd. Ik geef anders wel toe dat ik soms 'onnozel' werd van Jake (Franco) zijn soms wel erg nochalante gedrag voor iemand die terug in de tijd gaat

Ik kom uit op een 8/10 voor deze serie, misschien zelfs een 8,5/10 door het einde. Goed vermaak en kijkt lekker weg! Mysterie/romantiek/thriller/sci-fi/humor... Op entertainment gehalte alleen doet het echt weinig mis. Maar ik ben dan ook een sucker voor tijdreis verhalen en het hele JFK complot theorie boeit me wel. Daarbij zijn het maar 8 afleveringen, dus het is niet dat je je moet gaan binden aan enkele seizoenen. Je binged er trouwens zo doorheen.

Gewoon de pilot kijken zou ik zeggen, het geeft een goede indicatie van wat komen zal, en dan kun je zelf wel uitmaken of je verder wilt.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Sound advice!

k.grubs

• 180 berichten
  • 341 stemmen

De serie Marseille op Netflix (original), met een walrusachtige Gerard Depardieu, mooi gemaakt en vermakelijk. Borgen meets Penoza met een scheutje ranzige sex.

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Nog 2 episode's van Banshee te gaan. Helaas houd het dan op:(

Ik denk dat ik daarna weer is een seizoen van The Walking dead ga oppakken.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Gruwelijk 2e seizoen van The Blacklist gezien (4.5* TVmeter), hell yeah Reddington!

Het lijkt erop dat mijn vakantie de aankomende week ingaat. Sons Of Anarchy komt steeds dichterbij...

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Toch nog even besloten een kortere serie te kijken voor SOA.

Twin Peaks. Ben heel benieuwd.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

- Springvloed/Springfloden (2016) - seizoen 1

- Hell on Wheels (2016) - seizoen 5

- Banished (2015) - seizoen 1

Tip: http://www.tvmeter.nl/

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Inmiddels bij S02E08 met Twin Peaks, wat een bijzondere serie. Typisch Lynch, lekker maf!

Seizoen 1 een 4/5* gegeven (TVmeter), doordat ik toch een paar karakters/verhaallijnen een stuk interessanter vond dan bijvoorbeeld de legendarische Cooper, James, Donna Audrey, karakters met bijbehorende verhaallijnen die voor mij 5/5* scoren.

Seizoen 2 bevalt nog steeds erg goed. Het laatste kwartiertje van aflevering 7 zojuist scoorde bijvoorbeeld echt 6/5*, heerlijk einde.

bortecine_90_50

• 25 berichten
  • 118 stemmen

The arrow seizoen 5

Pierre1988

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ik kijk graag naar films, maar vind het leuker om naar series te kijken. Daarnaast ben ik ook een sportliefhebber, vooral voetbal en wielrennen.

Ik kijk nu naar Orange Is the New Black (S1. Afl 9).

Ook heb ik gisteren de 1ste aflevering van The Night Of (HBO) gekeken, vond de eerste aflevering erg goed. Ben benieuwd naar het vervolg!

Ik heb meerdere series op mijn lijstje staan, welke van de onderstaande series zouden jullie als eerste gaan kijken?

Mijn Lijstje:

Game of Thrones (Twijfel)

Ray Donovan

Bloodline

Happy Valley (BBC Mini Serie)

Blacklist

Sons of Anarchy (Ik wacht tot dat alle seizoenen op Netflix staan)

Hannibal

Peaky Blinders

Better Call Saul

Rectify

Dexter

Fargo

Sherlock

Twin Peaks

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Zelf vind ik Game of Thrones daarvan het best. Vanwaar de twijfel bij jou?

Daarna komen voor mij Sherlock en Fargo.

Verder zijn Hannibal, Peaky Blinders en Better Call Saul mij ook erg goed bevallen.

Dexter is de eerste paar seizoenen ook goed, maar wordt daarna een stuk minder.

De rest heb ik (nog) niet gezien.

Pierre1988

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Gh8st schreef:

Zelf vind ik Game of Thrones daarvan het best. Vanwaar de twijfel bij jou?

Daarna komen voor mij Sherlock en Fargo.

Verder zijn Hannibal, Peaky Blinders en Better Call Saul mij ook erg goed bevallen.

Dexter is de eerste paar seizoenen ook goed, maar wordt daarna een stuk minder.

De rest heb ik (nog) niet gezien.

Bedankt voor je advies! Waarom ik twijfel over Game of Thrones, omdat ik hou van realistische series. Ik hou absoluut niet van sciencefiction, Game of Thrones heeft toch wel een klein beetje iets van sciencefiction of zie ik dat verkeerd?

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Pierre1988 schreef:

(quote)
Bedankt voor je advies! Waarom ik twijfel over Game of Thrones, omdat ik hou van realistische series. Ik hou absoluut niet van sciencefiction, Game of Thrones heeft toch wel een klein beetje iets van sciencefiction of zie ik dat verkeerd?

Nou, science fiction komt er niet aan te pas. Fantasy echter wel

Maar, hoewel het zich allemaal in een fantasy wereld afspeelt, voert dat niet de boventoon. Zeker in het begin niet. Het gaat toch vooral om de politieke intriges tussen enkele hoogstaande families.

Ik zou gewoon eens een aflevering of twee kijken, als het je toch niet ligt heb je dus nog genoeg anders te kijken.

Willem Verheij

• 40 berichten
  • 120 stemmen

De laatste tijd kijk ik tijdens de lunch Alfred J Kwak.

Het heeft een heel verhaal en als kind had ik maar iets van de helft gezien. Ik vind het zowiezo altijd wel interessant om als volwassene dingen terug te zien die een grote impact op mij hadden als kind.

En deze serie nam kinderen echt serieus, zoveel themas werden besproken die andere tekenfilms vaak niet aandurfden.

Racisme, de apartheid, politiek, oorlog in het midden oosten, walvisjagers, de corrupte kerk, kapitalisme, Hitler...

En een tweede aflevering die mogelijk nog dramatischer is dan de red wedding.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Op het moment erg aan het genieten van het eerste seizoen van Netflix Original Bloodline, die ik al langer wilde zien. De familie Rayburn staat in de Florida Keys bekend als een respectabele familie, maar achter die facade blijkt een behoorlijk verleden en flink wat wrevel te zitten. Na 3 afleveringen was het erg aan me gegroeid. Heerlijk broeierige season arc storytelling met fijne acteurs. Ben Mendelsohn is weer fenomenaal.

Aanrader voor de liefhebbers van niet-hapklare brokken.

Als dat klaar is Stranger Things maar eens proberen, ik hoor goede dingen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

The Borgias (aan de helft)

deze herfst beginnen we met Game of Thrones. House of Cards, Breaking Bad, The Wire en Rome wil ik trouwens ook eens zien. Moet eigenlijk nog heel wat kijken. Friends kijk ik traditioneel ook graag. The Big Bang Theory is ook wel een leuke sitcom (zit hier bij seizoen 9 al). En de miniserie Wolf Creek wil ik ook wel eens zien. Het aanbod is te groot.

En The Walking Dead is zo boring geworden, gestopt bij zesde aflevering van seizoen 5 omdat ik plots inzag dat ik het niet meer graag zag... (seizoen 1, 3 en 4 waren goed (1 duidelijk het beste)) . Eigen Kweek vind ik ook een heel aangename serie (beste Belgische serie voor mij). Ik kijk ook heel wat documentairereeksen (zoals de Apocalypse-reeksen, of docu's op NPO2, Canvas of NaGeo). En van Discovery Channel kijk ik alleen programma's van Bear Grylls, want de rest is boring en saai. David Attenborough ook een meester in zijn vak trouwens. Ik hoor hem graag bezig. Er is gewoon veel te veel op deze wereld.... .

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Sons Of Anarchy, in 3 daagjes alweer bij S01E11. Pfffff dit is al weer zo geweldig, laat staan wanneer ik bij S03E01 ben, wanneer de seizoenen komen die ik nog nooit eerder heb gezien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.