• 15.774 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.245 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Illum Sphere schreef:

(quote)

Wat is er dan niet realistisch aan Mr. Robot?

Ik bedoel nog niet eens zozeer het verhaal (al zie ik dat ook niet zo snel gebeuren irl) maar met name het geheel van karakters, de dialogen die ze voeren, dynamiek in onderlinge verhoudingen, dat soort zaken. Het blijft wat dat betreft toch network television (al is het technisch gezien basic cable, USA Network) voor mij. Wel een van de meer intrigerende qua concept, dat wel, al vielen epi 3 en 4 wat tegen.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Inland Rabbit schreef:

Voor mensen die het nog niet kennen:

You're The Worst is met afstand 1 van de leukste nieuwe comedyseries dit jaar. 2 eikels van mensen die eigenlijk iedereen haten en geen zin hebben in een relatie worden toch verliefd op elkaar. Een erg standaard romcom-plotje, maar de uitwerking is super. De serie voelt ook meer Brits aan, maar dat komt mede omdat de hoofdpersoon Brits is. Qua humor ergens tussen Black Books, Shameless en Its Always Sunny in Philadelphia. Donker spul in ieder geval.

Alle 10 de afleveringen gezien. De relatieperikelen en de dialogen tussen de 2 hoofdpersonen vermakelijk en genoeg om te blijven kijken maar de andere karakters mateloos irritant en ongeloofwaardig.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind Eliot geweldig en dat Zweedse stel ook heel ziek eigenlijk.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

- Orange is the New Black (seizoen 3)

- Frasier (seizoen 4 - herkijk)

- The Ultimate Fighter (seizoen 20)

Moet ik nog meer verder (shortlist):

- True Detective (seisoen 2)

- The Americans (seisoen 3)

Wachten op nieuwe seizoenen:

- The Walking Dead

- Homeland

- The Big Bang Theory

Masz

• 2 berichten
  • 3 stemmen

-Suits (seizoen 5)

-Bates motel (seizoen 2)

-Ballers (seizoen 1)

-Modern family (seizoen 4)

Vooral Bates motel heeft me positief verrast! Eerste afleveringen even doorbijten maar daarna in 1 dag het eerste seizoen gekeken. Ballers (HBO) is ook een leuke serie! Is te volgen via HBO, eerste seizoen is nog bezig.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Naomi Watts schreef:

Rectify. Tweede seizoen is begonnen. Beste serie op dit moment en eigenlijk lachwekkend dat zo weinig mensen dit kijken.

5 epi's gekeken nu en ik geef je gelijk. Echt heel erg sterk. De serie neemt heerlijk zijn tijd, is heel goed geschreven en een heeft een HBO/AMC waardige cast (leuk om beide henchmen van Swearengen te zien, zowel Johnny als Dan, en creator Ray McKinnon speelde ook de priester in Deadwood), maar de hoofdrol is echt uitmuntend gecast. Cinematografie is trouwens ook niet onaardig. Geen Arkapaw niveau, maar het stijgt zeker boven de gemiddelde serie uit.

Zou ook wel eens mijn beste lopende serie kunnen worden na het ongeluk dat True Detective heet. Naomi Watts heeft dus een terecht punt (en natuurlijk de andere users die Rectify al noemden), dit moeten echt meer mensen kijken.

Disclaimer: mensen met slow-burner allergie better look elsewhere.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

5 epi's gekeken nu en ik geef je gelijk. Echt heel erg sterk. De serie neemt heerlijk zijn tijd, is heel goed geschreven en een heeft een HBO/AMC waardige cast (leuk om beide henchmen van Swearengen te zien, zowel Johnny als Dan, en creator Ray McKinnon speelde ook de priester in Deadwood), maar de hoofdrol is echt uitmuntend gecast. Cinematografie is trouwens ook niet onaardig. Geen Arkapaw niveau, maar het stijgt zeker boven de gemiddelde serie uit.

Zou ook wel eens mijn beste lopende serie kunnen worden na het ongeluk dat True Detective heet. Naomi Watts heeft dus een terecht punt (en natuurlijk de andere users die Rectify al noemden), dit moeten echt meer mensen kijken.

Disclaimer: mensen met slow-burner allergie better look elsewhere.

Dit zou zomaar eens mijn beste serie ooit kunnen worden al heb ik Lost hoog zitten. Ik vind de cast op alle vlakken geweldig en de sfeer is heerlijk.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Momenteel:

The X Files (Seizoen 1)

House (Seizoen 6)

Wacht op:

Doctor Who (Seizoen 9)

Better Call Saul (Seizoen 2)

Broadchurch (Seizoen 3)

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Momenteel

Gangsta (Anime)

God Eater (Anime)

Penoza

Overspel

Fear The Walking Dead

The Strain

Brix

• 19677 berichten
  • 5114 stemmen

Deel 1 van de nieuwe Belgische VRT één misdaadserie "T", met in de hoofdrollen Koen de Bouw en Ella Leyers, was pakkend genoeg om uit te kijken naar de volgende afleveringen.

De Bouw is sowieso een acteur van klasse, en zet het intrigerende, eigenzinnige, zelfs bizarre hoofdpersonage professor (in de criminologie) Jasper Teerlinck( een man met smetvrees en autistische trekjes) sterk neer.

Opvallend is ook de bijzondere en fijne muziek van de serie, die er soms nogal ongebruikelijk in verweven zit.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Hell on Wheels V

Penoza IV

Overspel III

Broen/The Bridge III

Downton Abbey VI

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Er gaat voor mij net iets te veel tijd zitten in series, dus mijn voorkeur gaat uit naar series met weinig seizoenen en/of afleveringen.. Uiteraard een paar uitzonderingen!

Op dit moment kijk ik

True Detective seizoen 1

Fear the Walking Dead

Wayward Pines

Under the Dome seizoen 3...

Wacht op

The Walking Dead

Gestopt met

Supernatural, want ieder seizoen heeft verdomme 24 afleveringen en seizoen 11 gaat bijna van start

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Oei. Die is toch wel heel anders dan hoe ik hem zelf zou maken. The Wire en Six Feet Under bungelen rond de dertig, en Deadwood ontbreekt totaal. Heel wat anders dan Mijn top tien van Amerikaanse series van vorig jaar.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Oei. Die is toch wel heel anders dan hoe ik hem zelf zou maken. The Wire en Six Feet Under bungelen rond de dertig, en Deadwood ontbreekt totaal. Heel wat anders dan Mijn top tien van Amerikaanse series van vorig jaar.

Was dat jou lijst? De helft was bij mij niet eens in een lijst gezet.

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Ik vind die Top 100 lijst sowieso een beetje te veel van het goede.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Dat was mijn lijst qua american cable series, ja. SoA is daar na het laatste seizoen vanaf geraakt. Maar das op zich niet raar toch? Dat zou andersom net zo zijn, vermoed ik. Onze smaken verschillen ondanks overlap zeker wel. Ben wel benieuwd welke je er niet op zou zetten dan

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Dat was mijn lijst qua american cable series, ja. SoA is daar na het laatste seizoen vanaf geraakt. Maar das op zich niet raar toch? Dat zou andersom net zo zijn, vermoed ik. Onze smaken verschillen ondanks overlap zeker wel. Ben wel benieuwd welke je er niet op zou zetten dan

SoA is er één van hahahahaha

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Sense8 geprobeerd, maar ondanks het interessante gegeven toch na een paar afleveringen afgehaakt. Steekt allemaal leuk in elkaar, maar de afzonderlijke verhalen willen me maar niet pakken.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Afgehaakt

FTWD

Te cliché en matig acteer werk. Het is voor mij niet boeiend genoeg om te blijven kijken. Mist ook diepgang die TWD wel heeft. Gemiste kans.

Blindspot

Ben je fan van NCIS, Bones of Blacklist dan is dit leuk maar hou je er niet van dan beter overslaan.

Heroes Reborn

De vrijwel nieuwe cast met vele saaie karakters + houterige maar ook versnelde vercht scènes is dit een vrij nutteloze Reborn die geen enkele toegevoegde waarde heeft als mini serie.

kelama3

• 343 berichten
  • 179 stemmen

Net begonnen aan Love/hate, Ierse dramaserie over de gangsterwereld in Dublin.

Hij is al ouder,uit 2010, maar loopt nog steeds ( 5 seizoenen )

Als hij zo blijft,ben pas bij de vijfde aflevering hoor lol, kijk ik ze allemaal!

Spannend,hard, bovengemiddeld goed en ja, ik hou ervan.

Af en toe verschrikkelijke muziek,maar ja het is niet anders.

En nog een echte aanrader, NARCOS, over het leven van de drugsdealer Pablo Escobar.

In een ruk uitgekeken, keihard,rauw,haast onvoorstelbaar maar toch echt gebeurd.

Wel met een voice-over,maar het is geen docu.

Kijken,echt!

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Momenteel kijk ik Californication. Narcos schijnt inderdaad ook erg goed te zijn.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Voice over stoorde mij bij narcos wel behoorlijk, maar een epi is wel weinig om te oordelen.

Love/hate daarentegen sprak me wél erg aan, toen ik de eerste en misschien tweede (not sure) epi zag. Maar: ik kan er geen (Engelse) subs voor vinden. Zelfs de legale dvd in Ierland heeft nul subs voor zover ik kan zien, en met dat soort accenten wil ik toch wel wat ondersteuning. Ihnn cââse Aah deunt kneuw whot thèrrr sayinnn

kelama3

• 343 berichten
  • 179 stemmen

John Milton schreef:

Voice over stoorde mij bij narcos wel behoorlijk, maar een epi is wel weinig om te oordelen.

Love/hate daarentegen sprak me wél erg aan, toen ik de eerste en misschien tweede (not sure) epi zag. Maar: ik kan er geen (Engelse) subs voor vinden. Zelfs de legale dvd in Ierland heeft nul subs voor zover ik kan zien, en met dat soort accenten wil ik toch wel wat ondersteuning. Ihnn cââse Aah deunt kneuw whot thèrrr sayinnn

Hahaha, geweldige taal dat Iers,maar inderdaad, niet te volgen als het te snel gaat!

Hij staat momenteel op Netflix,gelukkig met ondertitels.

Het is op zich niet zo heel erg duur vind ik,9 euro voor Netflix,zeker niet als je seriefreak bent,,maar je moet het wel kunnen missen natuurlijk.

Heb ook nog even gekeken voor die subs,maar vreemd genoeg nergens te vinden,das toch gek...

Hoop dat je het alsnog gaat vinden,succes!

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Aaaaah, maar ik heb Netflix hoor. Alleen heb ik hem momenteel ingesteld op Amerikaanse Netflix, eens kijken of hij daar ook op staat, anders moet ik hem weer even terugzetten op Nederland. Goede tip!

Edit: Love/Hate staat inderdaad met Engelse subs op (ook de Amerikaanse) Netflix. Fijn, want het is met die Ierse accenten soms handig om mee te kunnen lezen. Dan kan je Queen's English nog zo goed zijn... Helpt niet altijd bij deze jongens

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

kelama3 schreef:

(quote)

Hahaha, geweldige taal dat Iers,maar inderdaad, niet te volgen als het te snel gaat!

Hij staat momenteel op Netflix,gelukkig met ondertitels.

Het is op zich niet zo heel erg duur vind ik,9 euro voor Netflix,zeker niet als je seriefreak bent,,maar je moet het wel kunnen missen natuurlijk.

Heb ook nog even gekeken voor die subs,maar vreemd genoeg nergens te vinden,das toch gek...

Hoop dat je het alsnog gaat vinden,succes!

Netflix is idd niet duur maar ik als serie freak vindt het aanbod zeer matig voor fans die series op de voet volgen. Een ander punt is dat stream diensten geen Full HD kunnen streamen omdat de bandbreedte dit niet aan kan (max 1gb) plus het geluid dat vaak aac is in plaats van dolby digital.

Illum Sphere

• 538 berichten
  • 904 stemmen

Raffael77 schreef:

(quote)

Netflix is idd niet duur maar ik als serie freak vindt het aanbod zeer matig voor fans die series op de voet volgen. Een ander punt is dat stream diensten geen Full HD kunnen streamen omdat de bandbreedte dit niet aan kan (max 1gb) plus het geluid dat vaak aac is in plaats van dolby digital.

Waarom is Penny Dreadful dan beschikbaar in 4K op Netflix?

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Illum Sphere schreef:

(quote)

Waarom is Penny Dreadful dan beschikbaar in 4K op Netflix?

Er staat ook 1080P op.

Hoe dit werkt is simpel. Stream werkt met buffer systeem. Een volledige film wordt misschien wel in 1000 stukjes geladen per stukje in een buffer. De reden hiervoor is dat je geen mogelijkheid hebt om de film in zijn geheel via data netwerk te laden.

Ze gebruiken een downscaled techniek. Haal je tot 30% van de beeldkwaliteit van de film weg dan valt dat nauwelijks op. Bij geluid doen ze dat ook. (Dit werd eerder ook gebruikt om van DVD9 naar DVD5 te gaan.) Hier had je een speciaal burn progje voor.

Je ziet bij itv ook regelmatig aac als geluidsbron ook in surround. Dat is voor een film maar 100 mb in 320kb kwaliteit.

Bij stream wordt er dus continu een buffer aangemaakt zodat je een film kan bekijken ook bij netflix.

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Momenteel mee bezig of bijna beginnen:

How to Get Away With Murder S02

Fear The Walking Dead S02

Rick and Morty S01

Fargo S02 (vanaf oktober)

Homeland S05 (vanaf oktober)

The Walking Dead S06 (vanaf oktober)

Penoza S04

South Park S19

Family Guy S14

The Wire staat nog altijd klaar om aan te beginnen, kom er alleen nog steeds niet aan toe.

cucciolo

• 491 berichten
  • 1100 stemmen

Vanavond op Canvas:

Eerste teaser Bevergem - YouTube

Kan haast geen misser worden xD

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Momenteel bezig met de tv-serie Scream, valt me niks tegen! Lekker plat natuurlijk, maar het kijkt heerlijk weg. Opvallend bloederig ook voor een MTV-show.

En zojuist zijn AHS Freak Show en iZombie toegevoegd aan Netflix, kom tijd te kort!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.