- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Fantastische eerste aflevering van Game of Thrones seizoen 4. Héél moeilijk om nu weer 'n week te moeten wachten op aflevering 2..
k.grubs
-
- 180 berichten
- 341 stemmen
Zweedse krimi serie 'Arne Dahl' op Netflix. Ja, de zoveelste scandinavische serie. Erg fijn, heb in enkele dagen seizoen 1 gezien, maar seizoen 2 hebben ze niet. Dan maar eerst House of Cards afkijken. Luxeproblemen...
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Iemand die mij aan kan geven wel Zweedse series de hoogste slagingskans hebben bij een verstokte HBO kijker? goed acteerwerk, cinematografisch in orde etc...
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Gisteren de eerste drie epi's van Orphan Black gezien, niet onaardig, maar mijn vriendin was enthousiaster dan ik. Toch ietsie teveel 'network television' naar mijn smaak, al was het voor BBC America al heel wat wat je zag. Ik moet nog een paar epi's zien voor ik echt kan oordelen.
Vreemd aantrekkelijke hoofdrolspeelster trouwens, soort mix van Michelle Rodriguez, Summer Glau, Catherine Zeta-Jones, Vanessa Hudgens en Jessica Alba, oké, met een vleugje paard erin. Maar toch. Wow.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mijn huidige serie rotation, die altijd uit 5 series bestaat:
- The Vampire Diaries
- Boardwalk Empire
- Pretty Little Liars
- Shameless
- American Horror Story
Met als luchtige rotation tussendoortjes:
- Enlightened
- The League
- Greek
En wekelijks volgend op dit moment:
- Game of Thrones
- Mad Men
- Devious Maids
- Arrow
- Faking It
- Fargo
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Jup! Bij vlagen zag ik dat er wel in hoor! Maar het was bij al die namen steeds maar even moet ik zeggen. Een vlaag van herkenning en weg was het weer. Echt een eclectische schoonheid dus. 
Je zou verwachten dat mensen aanstoot zouden nemen aan het vleugje paard, maar nee hoor 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De moeder van mijn kinderen, het ligt gevoelig
.
Ik heb de pilot gezien en geen enkel moment hetzelfde idee gehad. Maar goed all in the eye of the beholder.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Tatiana Maslany of Vanessa H? prittie
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Faking it, NW? Nice 
Also, +1 voor Greek
Zelf volg ik momenteel: Game of Thrones, Faking It.
Agents of SHIELD, Once Upon A Time en Arrow zo af en toe een ep.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Impressies op Faking It volgen nog, maar ben niet negatief
.
wolvesstep
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Beste serie van het moment : les revenants! Mysterieuze dramaserie met ijzersterke cast en bezwerende muziek van Mogwai... Top!
Voor de Vlamingen: staat integraal op rex van Telenet .... Ooo en voor allen; een 15 euries id mediamarkt
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Hmm kan ook weer met Arrow, Hannibal, Supernatural en Hell on Wheels verder. Binnenkort Vikings en Les Revenants ook maar eens proberen. Als laatste 2e seizoen van Banshee en Bates Motel gezien.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik ben na 6 of 7 epi's met Orphan Black gestopt. Te ongeloofwaardig voor mij en ik vond het maar matig geschreven.
Hmm Binnenkort Les Revenants ook maar eens proberen..
Ben ik ook benieuwd naar sinds ik er over las in een nieuwsbericht over de US remake
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Ziet er interessant uit 
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3031 stemmen
Is wel een typische uitspraak voor Hanich idd.
Jitse
-
- 140 berichten
- 698 stemmen
Ik kijk redelijk wat series en heb nu bijna gedaan met Dexter en True Blood. Ik ben op zoek naar een nieuwe serie om te kijken, ben niet meteen op zoek naar een specifiek genre. Iemand een suggestie, een must see?
Kuzey Tekinoglu
-
- 40 berichten
- 668 stemmen
Bates Motel! Prequel van de welbekende film van Hitchcock. Een ware aanrader.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Meeste spul is afgelopen dus even een kleine update van waar ik mee de komende (zomer) maanden mee ga vermaken.
Net mee begonnen/lkijk achterstand:
True Blood
Lillyhammer
Hemlock Grove
Penny Dreadful
Heeft lang geduurd, maar eergisteren eindelijk begonnen met True Blood. Ik keek er eigenlijk een beetje tegen op, maar ben in twee dagen al door seizoen 1 heen, en heb vooralsnog alleen maar lof. Lillyhammer en Hemlock waren natuurlijk ook een must voor iemand die zowel House of Cards en OITNB in zijn top 10 series zou zetten. Penny Dreadful momenteel iets minder enthousiast over, maar vermakelijk none the less.
Wekelijks volgend:
Last week tonight
Faking It
Fargo
Orphan Black
Silicon Valley
Stuk voor stuk prachtseries. Faking It is een van de fijnste luchtige high-school tussendoortjes in serieland en Orphan Black behoort denk ik al tot een van mijn favoriete 40 minuten series. Geen grootsheid, maar damn, wat een tempo. Silicon Valley behoort ook al tot mijn persoonlijk favoriete sitcoms en Fargo is gewoon outright top 10 materiaal. Al blijft de pilot wel de beste episode tot nu toe.
Beginnend deze zomer (weer):
Orange is the new black
Suits
Halt and catch fire
The Leftovers
Extant
Belangrijkste is natuurlijk OITNB. Nog een ruime week wachten, maar de agenda heb ik al lang van te voren vol gekliederd met vlaggetjes en feest. Eigenlijk best zonde om het te gaan bingewatchen, maar denk niet dat ik de verleiding kan weerstaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Rectify. Tweede seizoen is begonnen. Beste serie op dit moment en eigenlijk lachwekkend dat zo weinig mensen dit kijken.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Rectify. Tweede seizoen is begonnen. Beste serie op dit moment en eigenlijk lachwekkend dat zo weinig mensen dit kijken.
Ik had er zelfs nog nooit van gehoord, terwijl ik toch niet onwetend ben. Staat op de lijst Naomi, al schijn ik eerst Orange is the new Black te moeten kijken van mijn vriendin (waarom kies JIJ aaaaaaltijd de series?!
)
Edit: looks Promising
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik had er zelfs nog nooit van gehoord, terwijl ik toch niet onwetend ben. Staat op de lijst Naomi, al schijn ik eerst Orange is the new Black te moeten kijken van mijn vriendin (waarom kies JIJ aaaaaaltijd de series?!
)
Edit: looks Promising
Lijkt me ook echt wat voor jou JM. Wacht je bevindingen met smart af. 
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4259 stemmen
Ik probeer Rectify ook al tijden aan vrienden aan te raden, maar kennelijk worden die tips alleen opgevolgd als een serie ook echt in het nieuws komt. (Lees: BB en GoT) Seizoen 1 toen direct in één nacht gekeken en sindsdien heeft het me eigenlijk niet meer losgelaten. Erg gestileerd, indrukwekkende acteerprestaties en fenomenale - haast filmische - pacing en uitgerekte scenes. Dikke aanrader inderdaad 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik probeer Rectify ook al tijden aan vrienden aan te raden, maar kennelijk worden die tips alleen opgevolgd als een serie ook echt in het nieuws komt. (Lees: BB en GoT) Seizoen 1 toen direct in één nacht gekeken en sindsdien heeft het me eigenlijk niet meer losgelaten. Erg gestileerd, indrukwekkende acteerprestaties en fenomenale - haast filmische - pacing en uitgerekte scenes. Dikke aanrader inderdaad
Voor mij is een aanrader van iemand wiens smaak ik een beetje ken voldoende hoor. Maar ik weet wat je bedoelt, ik krijg Six Feet Under er ook bij een hoop mensen niet door ('Mwehhh homo's, ik weet het niet hoor'), hoe goed ik het ook omschrijf en aanprijs.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Wat een slechte reden om Six Feet Under niet te kijken! Ik ben er zelf ook nog mee bezig hoor, zit momenteel in seizoen 3, maar ik heb er geen haast mee. Ik vind het namelijk niet echt een binge-watch serie, omdat het toch wel zwaar is van tijd tot tijd.. Maar ik ga het zeker nog een keer afkijken en hoop dat meerdere mensen het een kans zullen geven. Het is namelijk wel echt een goede serie! 
Oh en last week tonight with John Oliver is echt zo geniaal! Ook echt een aanrader voor mensen die niet alleen scripted series kijken..
Jitse
-
- 140 berichten
- 698 stemmen
Nog steeds geen een
haha leuk om te weten 
Dying Rose
-
- 1315 berichten
- 3421 stemmen
Ben dit jaar Breaking Bad begonnen en de lovende reacties zijn begrijpelijk. Nu seizoen 3 beginnen en hopen dat de verwachtingen meer dan ingelost worden.
Daarnaast de opvolger van het sterke Pillars of the Earth bekeken nl. World Without End en ook de 3 seizoenen van het ijzersterke Johan Falk heb ik achter de kiezen. Vreemd dat niemand hierover een woordje spreekt. Een box die zeker aan mijn verzameling wordt toegevoegd.
Tevens Persons Unknown bezig, maar niets noemenswaardig en ook The Following S2 belooft - door het overdreven proberen vindingrijk te zijn - na 5 afleveringen een mindere te worden.
Nog op mijn lijstje: Six Feet Under, True Blood (vervolg), Penny Dreadful (occasioneel).
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Van de week met Orange is the New Black begonnen, echt een geweldige serie!
Ook ben ik begonnen met Arrow en True Detective staat ook nog op het lijstje 
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Ik kijk momenteel naar Gang Related, erg goede serie!! Helaas nog maar zes afleveringen gepindakaast,maar kon niet langer wachten lolll
Ook kijk ik naar True Detectives,wat een prachtserie pfff Matthew en Woody 
Inmiddels ook bijna klaar met seizoen 2 van House of cards, geweldig! Kevin Spacey aarghh zo goed!
Aanraders hoor!