- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Wat de heren NW en Ajax sarcasme in zien vind ik toch wel ver gezocht. Of misschien kennen ze Jordy wel heel persoonlijk.
Het is gewoon iets makkelijker als je hier al langer zit en dezelfde discussie al 10 keer hebt voorbij zien komen (met steeds dezelfde conclusie)
.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Bedankt voor jullie zeer nuttige en positieve bijdragen, zoals steeds. Bedoel je dit soort sarcasme?
Ja, dat soort sarcasme alleen moet je niet aangeven dat het sarcastisch is want dat is niet de bedoeling van sarcasme of je moet er...not! achter zetten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hoe lang duurt die film? Twee en een half uur. Pff dat is lang, dan zetten we wel een aflevering van Arrow op.
Je bent je er van bewust dat je een film even goed in delen kan bekijken hoop ik. Je doet precies alsof je ervan overtuigd bent dat het merendeel van de mensen ADHD zouden hebben.
Dus je krijgt dan een hele grote bult mensen op zo'n site die vooral over de populaire commerciële series slap gaan ouwehoeren. Daar ga ik mij iig niet bij aansluiten.
Hier wordt anders ook veel geouwehoerd over populaire films en ook veel over series, sport en nog meer stuff die weinig of niets met film hebben te zien.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
maar in mijn ogen zijn er maar 10% van de series interessant om een rating te geven, meningen te schrijven en over te discussiëren en die series zijn hier alsnog te vinden in de topics. Iemand die een uitgebreide mening gaat geven over 'Goede Tijden, Slechte Tijden' of de aflevering van gisteravond gaat bespreken is hel op aarde.
I agree. Dat is ook de reden dat voor mij seriemeter niet hoeft, ondanks dat ik dol ben op (bepaalde) series. Er zijn er maar een paar waarvan ik benieuwd ben naar de mening van anderen en dat is voornamelijk bij lopende series, dat je kijkt wat iemand van de meest recente aflevering vond. Bij True detective vond ik dat leuk, bij TWD gaat het wel, maar bij komedies of slappe popcorn series als Arrow of Agents of Shield, laat staan échte meuk als GTST moet ik er niet aan denken dat te moeten schiften. Ok, je kunt met eenzelfde update systeem werken als hier, maar voor mij persoonlijk zou het een site zijn met 90% troep, omdat ik de meeste series matig tot enorme bagger vind en slechts een klein gedeelte goed tot steengoed.
Like I said, een subforumpje is voor mij dus echt voldoende om af en toe eens te kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bedankt voor jullie zeer nuttige en positieve bijdragen, zoals steeds. Bedoel je dit soort sarcasme?
Ja sorry, je kan ook een beetje moeite doen met het begrijpen van iemand zijn bericht. Lees je een beetje in zou ik zeggen, alle oude topics en berichten staan er gewoon nog.
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan
Bedoelde het niet vervelend.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Vind het een beetje raar dat jij zo'n site wil puur en alleen voor anime. Anime is gewoon totaal niet groot in Nederland. Ik kijk meer naar het algemeen plaatje van zo'n site. Dan kun je toch beter naar site gaan die puur en alleen er is voor anime, die zijn er toch ook? Series zijn de toekomst en daarom is zo'n site wel interessant maar de meeste series zijn wat een tijdschrift is tot een boek wat series zijn tot een film. Lijkt me echt verschrikkelijk verder hoor talkshows en gameshows reviewen en erover discussiëren.
Vind het een beetje raar dat jij zo'n conclusie trekt. Ik kijk tientallen series, waaronder toevallig ook anime, waar ik dus óók over zou praten op een tv serie-site. Ik heb nooit gezegd dat ik het puur voor anime zou willen (en ál zou ik wel enkel op zo'n site komen om wat animes te recenseren en te bespreken, wat dan nog?). Dat anime niet groot is in Nederland vind ik ook zo'n rare opmerking. Waar baseer je dat op, je persoonlijke vriendenkring? Het wordt niet zoveel bekeken als een Game of Thrones, maar ik ken genoeg mensen die van anime houden.
Game- en talkshows vind ik imo ook niet interessant om over te praten, ik probeerde enkel te verduidelijken dat er dan ook nog veel moet besloten op vlak van wat er toegelaten wordt, en afhankelijk daarvan meer interessante discussies kunnen plaatsvinden op zo'n site.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Je bent je er van bewust dat je een film even goed in delen kan bekijken hoop ik. Je doet precies alsof je ervan overtuigd bent dat het merendeel van de mensen ADHD zouden hebben.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om een film in delen te bekijken want dan krijg je niet de gehele ervaring mee zoals die zou moeten. Daarom vind ik de bioscoop nog wel relevant want dat is de enige plaats waar de film 'in controle' is. Telefoon uit, donkere zaal en het enige wat er is, is de film op de grote scherm waar al jou aandacht naar toe gaat. Er is geen afleiding maar alleen de film die over het grote scherm rolt. Ik doel niet op ADHD maar eerder op attentiespan die echt wel veranderd is ten opzichte van laat ik zeggen 50 jaar geleden. Vind het wel een interessant onderwerp om daarover te praten. Ik krijg toch best wel opmerkingen als ik een film op zet van 'gaat er nog iets gebeuren?' Als er na een half uur niks gebeurt beginnen mensen ongeduldig te worden en grijpen ze al snel naar hun telefoon om Candy Crush te spelen.
Hier wordt anders ook veel geouwehoerd over populaire films en ook veel over series, sport en nog meer stuff die weinig of niets met film hebben te zien.
Daar kun je allemaal zelf voor kiezen.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
In mijn vriendenkring kijken veel mensen Anime. En met utter dedication. Ikzelf kijk soms wat en wil nog bepaalde animes zien die hoog aangeschreven staan.
Maar anime heeft zo'n trouwe fanschare dat er toch al talloze sites aan gewijd zijn? In het Nederlands misschien minder, maar in het Engels heel veel, toch? Lijkt me ook interessanter als fan dan allerlei noobs (zoals ik) die onzin uitkramen op een algemene site waar Anime ook af en toe aan bod komt.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Vind het een beetje raar dat jij zo'n conclusie trekt. Ik kijk tientallen series, waaronder toevallig ook anime, waar ik dus óók over zou praten op een tv serie-site. Ik heb nooit gezegd dat ik het puur voor anime zou willen (en ál zou ik wel enkel op zo'n site komen om wat animes te recenseren en te bespreken, wat dan nog?). Dat anime niet groot is in Nederland vind ik ook zo'n rare opmerking. Waar baseer je dat op, je persoonlijke vriendenkring? Het wordt niet zoveel bekeken als een Game of Thrones, maar ik ken genoeg mensen die van anime houden.
Game- en talkshows vind ik imo ook niet interessant om over te praten, ik probeerde enkel te verduidelijken dat er dan ook nog veel moet besloten op vlak van wat er toegelaten wordt, en afhankelijk daarvan meer interessante discussies kunnen plaatsvinden op zo'n site.
Anime en de Nederlandse cultuur hebben niks met elkaar te maken vergeleken met Anime en de Aziatische cultuur waar Anime wel héél groot is. Ik baseer dat op mijn referentiekader waar ik zoals iedereen alles op baseer, wil niet zeggen dat dat de waarheid is. Lijkt mij allemaal redelijk underground en niche.
Ik dacht dat jij zo'n site interessant vindt juist voor de Anime maar dan heb ik dat verkeerd begrepen. Maar zelfs al is Anime een stuk groter dan ik dacht dan moeten die mensen ook nog bereid zijn om zich op Seriemeter/Tvmeter aan te melden en daar bijdragen aan te leveren.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Ik zou het inderdaad voor meer gebruiken, maar je krijgt dan ongetwijfeld te maken met mensen met een eenzijdige smaak, dat heb je op moviemeter ook. Maar daar ging het ook niet over, point is dat er genoeg interessants is om een serie-site levend mee te houden. Althans voor serie-liefhebbers, als je in het algemeen niet veel met series hebt dan is zo'n site misschien niet voor jou.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Anime is zeker niche maar wel een erg vocale niche, dus voor fora en sites als de -Meter sites op zich wel geschikt. Al is het geen groep die zo'n hele site kan dragen natuurlijk.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Ik zou het inderdaad voor meer gebruiken, maar je krijgt dan ongetwijfeld te maken met mensen met een eenzijdige smaak, dat heb je op moviemeter ook. Maar daar ging het ook niet over, point is dat er genoeg interessants is om een serie-site levend mee te houden. Althans voor serie-liefhebbers, als je in het algemeen niet veel met series hebt dan is zo'n site misschien niet voor jou.
Ik kijk best wel veel series hoor maar voor mij gaat dat allemaal redelijk snel voorbij. Ik ben geen serie addict zoals ik mensen ken met 20 lopende series. Breaking Bad bijvoorbeeld, daar heb ik nu echt wel genoeg over gehoord en hoef daar niet nog meer over te horen. Heel die hype is nu wel echt aan het verdwijnen al heeft het zeker wel een plek gekregen in de cultuur. True Detective heb ik nu helemaal gezien en heb daar eigenlijk ook genoeg over gehoord. Weet niet meer zo goed wat daar nu nog over te zeggen valt zonder in herhaling te vallen. Series zijn meer hypegevoelig en films hebben iets van tijdloosheid heb ik het gevoel, uitzonderingen altijd daargelaten. Of zie ik dat helemaal verkeerd? Heeft allemaal iets te maken met deadlines en cliffhangers en de hele familie entertainen waardoor films altijd een betere kwaliteit in zich hebben, uitzonderingen daargelaten
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Bij series zit er volgens mij nog een groot verschil tussen series die in blok (45 minuten) uitgezonden worden en series die te maken hebben met reclameblokken. Zelfs wanneer die tot één stuk geëdit worden is het effect vaak goedkoop en zie je erg goed waar de overgangen zitten. Die constante herinnering aan het commerciële karakter van een serie doet het medium sowieso weinig goeds.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Series zijn meer hypegevoelig en films hebben iets van tijdloosheid heb ik het gevoel, uitzonderingen altijd daargelaten. Of zie ik dat helemaal verkeerd? Heeft allemaal iets te maken met deadlines en cliffhangers en de hele familie entertainen waardoor films altijd een betere kwaliteit in zich hebben, uitzonderingen daargelaten
Hmm ja, verschil in mening denk ik. Ik hou van films maar vindt series persoonlijk niet onderdoen. Al val ik wel onder je noemer serie addict, kijk nu bijv. rond de 25 lopende series, 5 geeïndige en 2 in de herkijk.
Bij series zit er volgens mij nog een groot verschil tussen series die in blok (45 minuten) uitgezonden worden en series die te maken hebben met reclameblokken. Zelfs wanneer die tot één stuk geëdit worden is het effect vaak goedkoop en zie je erg goed waar de overgangen zitten. Die constante herinnering aan het commerciële karakter van een serie doet het medium sowieso weinig goeds.
Series op tv (met reclame) kijken is inderdaad een mindere ervaring, maar hetzelfde vind ik gelden voor films.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Maar ook zonder reclame zie je perfect waar de reclame had moeten zitten. Mini-cliffhangers, opbouw, ritme en non-overgangen ... gewoon pijnlijk.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Dat zijn series van een andere tijd, en hoewel er nog veel productiehuizen zijn die krampachtig vasthouden aan die formule, zijn er anderen die series zien als een volwaardig medium waarbij je de verhalen een ongekende diepgang kan meegeven om een verhaal te vertellen die enkel te vergelijken valt met de wereldliteratuur.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
The Walking Dead, Vampire Diaries ... recente, hedendaagse series. Maar neem aan dan die HBO dingen wel anders in elkaar zitten.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Haha, die crime series hebben dat ook zoals CSI. Voor elk reclameblok een soort cliffhanger of een spannend melodietje. Dat kan ik ook niet aanzien. Series met een lachband kan ik ook echt niet aanzien maar die zijn langzaam maar zeker allemaal aan het verdwijnen. Super raar vind ik dat. David Lynch vind dat ook raar volgens mij, vandaar Rabbits.
Asaharo, vergelijking met wereldliteratuur heb ik ook gehoord over Mad Men al vind ik het nog steeds een groot verschil al kan je in een serie van x aantal seizoen wel heel goed in de gedachten kruipen van een hoofdpersoon.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Om nog iets toe te voegen over anime-series. Eigenlijk zijn er best wel veel tekenfilmseries die toch anime zijn ook al gaat het niet over traditionele Oosterse verhalen. Een hoop tekenfilmseries die in de jaren 80 en 90 werden uitgezonden op Nederlandse TV over Europese verhalen zoals Heidi, familie Robinson, Maja de bij, Niels Holgersson zijn allemaal van Japanse makelij. Of het allemaal zo niche is weet ik dan toch niet, vocaal zeker wel. Een beetje rondsurfen op het net, doet me toch vermoeden dat de populariteit groot is, en ook wel in Nederlandstalige gebieden, die zien zich vaak genoodzaakt om zich te wenden tot Engelstalige sites. Ze zitten daar ook niet zo mee in veronderstel ik.
Hebben mensen dan nu een minder lange attentie span? Dat vind ik ergens wel een verontrustende ontwikkeling. Niets gebeuren in een film of serie dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Veel actie en vechten zou mij dan al snel de keel uithangen, iemand anders begint te gapen van veel dialoog, een ander is al blij met mooie plaatjes te bekijken zonder dat er eigenlijk echt voortgang is in het verhaal. Ik zou veel sneller mijn geduld verliezen met een serie die wordt onderbroken door reclameblokken, van grote of kleine cliffhangers of de gedachte dat ik nog X afleveringen moet doorworstelen om het einde te kennen, als er al een einde komt.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Asaharo, vergelijking met wereldliteratuur heb ik ook gehoord over Mad Men al vind ik het nog steeds een groot verschil al kan je in een serie van x aantal seizoen wel heel goed in de gedachten kruipen van een hoofdpersoon.
Voor mij is het werk van David Simon wereldliteratuur. Een politiek, sociologisch economisch tijdsdocument. Er is momenteel geen grotere meester dan die man in TV-land. En hij heeft nog maar één mogelijkheid ontdekt om een verhaal te vertellen. En er zijn mogelijkheden. Nu alleen nog mensen met genoeg visie en durf die hun kans durven te wagen in dit medium.
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3665 stemmen
Net aflevering #3 gezien van Cordon vandaag.
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 berichten
- 197 stemmen
Voor mij is het werk van David Simon wereldliteratuur. Een politiek, sociologisch economisch tijdsdocument. Er is momenteel geen grotere meester dan die man in TV-land. En hij heeft nog maar één mogelijkheid ontdekt om een verhaal te vertellen. En er zijn mogelijkheden. Nu alleen nog mensen met genoeg visie en durf die hun kans durven te wagen in dit medium.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
wie zei dat? Annie Drijver gok ik? Ik hoor Aasman of Kisz het niet zeggen.
John Milton
-
- 24225 berichten
- 13388 stemmen
Na mijn tijd. Mooie baan heeft die man, wil ik ook wel 
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Dik twee weken terug Breaking Bad afgerond. Meesterlijke serie. Eerste 2 seizoenen was het traag en soms wat eentonig naar mijn mening. Maar vanaf seizoen 3 was het aan een stuk door genieten.
Vervolgens zat ik met de vraag: welke serie ga ik nu kijken? Beter dan Breaking Bad zou het nooit gaan worden. Toevallig was de laatste episode van True Detective op HBO uitgezonden. Serie van 8 episodes en zeer goed beoordeeld op IMDB. Mijn keuze ging dus naar de nieuwe HBO-serie. En wat een grandioze serie is True Detective zeg. De eerste aflevering is het allemaal wat onduidelijk, en juist dat maakt het wel leuk. Vanaf aflevering 4 is het echt smullen. Echt een dikke aanrader. En ja, hij staat bij mij net zo hoog als dat Breaking Bad staat.
Weer even goed nadenken waar ik zin in heb om een paar weekjes te volgen, en dan ben ik hopelijk weer even zoet.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Ga deze binnenkort ook maar eens proberen:
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Iemand hier inside info over, is Inside Amy Schumer echt goed? Ik heb best wel een hekel aan haar meestal, maar kijkend naar gastrollen van Paul Giamatti, Michael Ian Black o.a. en goeie kritieken op reviewsites, begin ik er haast in te geloven. iemand?
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Ik kijk nu House of Cards op Netflix. Eerste aflevering was even inkomen, maar inmiddels grijpt de serie me goed en zit ik alweer in aflevering 6. Heel knap gemaakt waarbij ik het vooral mooi vind hoe de makers de taaie en soms saaie materie goed weet uit te leggen aan de kijker op een manier die niet stoort. Kevin Spacey is echt geknipt voor de rol van Frank Underwood. Zeer sterk acteur.