• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.045 gebruikers
  • 9.373.663 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Ik heb trouwens niks tegen een "Algemeen" forum ... een forum blijft een community en naast de hoofdmoot moet er altijd ruimte zijn om over andere zaken te praten. Het gaat er vooral om dat er een heel subforum (met aparte threads per serie/programma) bestaat, waardoor de verhouding wat scheef komt te liggen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb voor de aardigheid is de populariteit gemeten van de verschillende door een klassement van het aantal berichten te maken, dit is van enkele uren geleden:

Naam subforum Aantal berichten

Filmgames 663160

Algemeen (overigen) 130243

Gebruikers 115059

Televisie 88893

Toplijsten en favorieten 72741

Algemeen (de site) 48872

Algemeen (film) 39724

Algemeen (filmdragers en apparatuur) 31316

Cast en crew 27858

Koop en ruil 22980

Genres en landen 22744

Festivals en evenementen 15176

Winkels en videotheken 8836

Titels 6682

Nieuws 5951

Spoilers 5759

Moviemeter Pakketservice 3573

Apparatuur 3487

Overige films 2078

Conclusie het merendeel wordt er gepost in filmgames dit terwijl er al een gamemeter is. Op 2 het koetjes- en kalfjesforum waar vooral voetbal en andere sporten veel aandacht krijgen. 3 gaat over gebruikers die zich voorstellen, niet echt een discussieforum maar wel leuke om te hebben, iedereen wordt graag verwelkomd denk ik. Televisie op 4, enigszins wel een link met film maar toch niet waar deze site voor zou moeten staan (zoals Onderhond al opmerkte is er dan voor ieder TV-programma en serie een aparte thread). Op 5 dan toplijsten, ja dat hoort bij het filmgedeelte maar laten we eerlijk zijn, veel mensen planten daar hun lijstje neer en veel sprake van discussie is er toch niet meer. Op 6 Algemeen (de site) en pas op 7 Algemeen (film) is eigenlijk het eerste subforum dat volgens mij het hart van moviemeter zou moeten zijn.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

Conclusie het merendeel wordt er gepost in filmgames dit terwijl er al een gamemeter is.

Lol.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Da's wel een érg rare conclusie ja ... filmgames is een forum voor spelletjes die met film te maken hebben. Knock-outs en filmladders. Veel toepasselijker kan je het niet hebben op een film forum.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Want je gaat ook maar op één subforum kijken ... serieus kerel.

Klikje erbij, zit je weer in het hoofdmenu. Klikje op een nieuwe sectie.

Echt, je zit enorm te mierenneuken met je klikjes.

Dat bericht van alexspy is helemaal hilarisch. De filmgames vergelijken met Gamesmeter...

Verder is het ook een half onderzoek, want de grootste filmdiscussies op een dag worden gewoon in de aparte filmtopics gevoerd die gewoon niet op het forum staan. Alleen al vandaag is er 1,5 pagina bijgekomen. Dat is pakweg een 80 films waar vandaag al wat bij is gepost.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Echt, je zit enorm te mierenneuken met je klikjes.

Oh, daarom dat er speciaal een updates/forum pagina gemaakt is om nét al die klikjes niet te hoeven doen.

En daarom is er specifiek een optie toegevoegd om de filmgames uit die updates te verwijderen, omdat die pagina ook hélemaal door niemand gebruikt wordt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik heel dom ben geweest. Ik had maar beter moeten controleren dat het niet om videogames ging, maar wel degelijk om spelletjes gerelateerd aan films. Duidelijk dat ik deze sectie nooit controleer, maar die rare conclusie blijft mijn eigen schuld dus mea culpa. Aan de andere kant blijft het om spelletjes gaan en niet echt om een discussie over films. Nuja goed van mij mag het best een plaats hebben want het gaat dan toch om films.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Oh, daarom dat er speciaal een updates/forum pagina gemaakt is om nét al die klikjes niet te hoeven doen.

En daarom is er specifiek een optie toegevoegd om de filmgames uit die updates te verwijderen, omdat die pagina ook hélemaal door niemand gebruikt wordt.

Ik ben ook voor een verandering in iemand zijn updates, dat bv jij het televisie deel kan skippen, maar jullie maken er ook wel een groter punt van dan dat het in mijn ogen is. Qua aanwezigheid van series en qua gebrek aan comfort. Het is een gratis forum, je zal ook maar moeten accepteren dat niet alles verloopt naar je smaak.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is een gratis forum, je zal ook maar moeten accepteren dat niet alles verloopt naar je smaak.

Ik denk dat we dat allemaal moeten accepteren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Goto schreef:

(quote)

Ik denk dat we dat allemaal moeten accepteren.

''Wij'' doen dat ook, ''zij'' die veranderingen eisen niet.

Ik neem de minpunten van MM er gewoon bij. Een deel lost Jordy op, een ander deel is gewoon een beleidskeuze van MM die we moeten accepteren. Zoals dat er filmgames zijn, maar ook een televisieforum of een sporttopic.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is een gratis forum, je zal ook maar moeten accepteren dat niet alles verloopt naar je smaak.

Sorry maar dat vind ik een lompe houding. Ik heb lang geijverd voor een recensie filter, die is er uiteindelijk gekomen en wat mij betreft is dat een enorme meerwaarde. Het feit dat het filmgames forum verborgen kan worden komt ook voort uit de vraag van de gebruikers. Zo zijn er tal van zaken (splitsing voetbal/sport thread - waar jij alles van weet) die voortkomen uit voorkeuren en ergernissen van gebruikers.

Als Jordy iets niet wil dat heeft de rest zich daar bij neer te leggen, dat wil niet zeggen dat je je zaak niet mag bepleiten. Zo'n over-de-kop dictatuur is het hier nu ook weer niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, dat zeg ik. Bepaalde taken worden uitgevoerd, maar je kan niet eisen dat een bepaalde sectie verdwijnt. Dat doe jij niet, maar anderen eisten dat wel in dit topic. Een optie dat je geen updates meer kan krijgen voor bepaalde secties lijkt me prima.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, dat zeg ik. Bepaalde taken worden uitgevoerd, maar je kan niet eisen dat een bepaalde sectie verdwijnt. Dat doe jij niet, maar anderen eisten dat wel in dit topic. Een optie dat je geen updates meer kan krijgen voor bepaalde secties lijkt me prima.

En waar eist dan iemand dat deze sectie zou moeten verdwijnen? Dat heb ik althans niet geëist. Ik zou alvast wel ijveren voor een TV-seriemeter en dan lijkt het me ook logisch dat dit subforum ook naar daar mee verhuisd. Gezien de populariteit van series die elk hun eigen topic krijgen zullen er toch wel genoeg enthousiaste personen zijn om aan zo een seriemeter mee te werken. Als je al zoveel leden hebt die films toevoegen, dan zal dat voor series ook wel lukken.

Over de voetbal en sport zal ik maar niet beginnen zeker, dat zal bij een groot deel hier wel gevoelig liggen al krijgen ook die stilaan een heel belangrijke plaats hier.

Fortune

• 4316 berichten
  • 2772 stemmen

Een hele site aan series besteden lijkt mij niet echt interessant qua volume.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Zal ongetwijfeld beter bezocht worden dan Boekmeter en Gamesmeter. En ik kan het weten, want ik ben daar dagelijks te vinden.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Lijkt me juist wel interessant, maar het is al meermaals gezegd dat die er niet gaat komen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

DonOswaldo schreef:

Lijkt me juist wel interessant, maar het is al meermaals gezegd dat die er niet gaat komen.

Reden? Interesse is er anders wel genoeg gezien de populariteit van dit subforum hier. Niemand die zich erachter wil zetten? In 2006 werd het idee als eens geopperd heb ik gelezen.

Zoals Goto al zei als er een boekmeter en gamesmeter zijn die niet zo frequent worden bezocht zie ik niet in waarom er geen seriemeter zou kunnen komen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8152 stemmen

Jordy schreef:

Mijn mening kun je eerder in dit topic vinden: TvMeter.nl gaat er niet komen, aangezien de (potentiele) site mij niet zo interessant lijkt en ik liever andere dingen met m'n vrije tijd doe. Sorry.

Fortune

• 4316 berichten
  • 2772 stemmen

Goto schreef:

Zal ongetwijfeld beter bezocht worden dan Boekmeter en Gamesmeter. En ik kan het weten, want ik ben daar dagelijks te vinden.

Dat het beter bezocht wordt zal misschien wel zo zijn maar in mijn ogen zijn er maar 10% van de series interessant om een rating te geven, meningen te schrijven en over te discussiëren en die series zijn hier alsnog te vinden in de topics. Iemand die een uitgebreide mening gaat geven over 'Goede Tijden, Slechte Tijden' of de aflevering van gisteravond gaat bespreken is hel op aarde.

Boekmeter kijk ik ook elke dag maar lijkt me voor de hand liggend dat het boek een medium is dat vroeger veel belangrijker is dan nu, overduidelijk dat boeken minder populair zijn, samen dat mensen niet zoveel moeite in een ding wil steken voor je eigen plezier, dat zie je ook op moviemeter dat mensen na een half uur afhaken in een film laat staan een boek van 1000 bladzijdes Daarnaast zijn er nog wel meer verschuivingen in de hedendaagse wereld waarom mensen gewoonweg niet (zoveel) lezen maar boekmeter is nog steeds relevant.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Fortune schreef:

(quote)

Dat het beter bezocht wordt zal misschien wel zo zijn maar in mijn ogen zijn er maar 10% van de series interessant om een rating te geven, meningen te schrijven en over te discussiëren en die series zijn hier alsnog te vinden in de topics.

Er zijn juist ontzettend veel series die interessant zijn om te bespreken. Maar als jouw begrip met interessante series zich beperkt tot wat er in het subforum hier wordt besproken dan lijken het er wellicht wat minder. Er zijn genoeg interessant series daarbuiten en sowieso het hele anime-wereldje waar liefhebbers een hele site an sich aan kunnen wijden.

Fortune

• 4316 berichten
  • 2772 stemmen

Hoe groot is het anime-wereldje die zich gaat aanmelden op zo'n site? Geen idee maar volgens mij heel erg klein. Al mijn vrienden kijken series en meer series dan film. Die kijken allemaal Arrow, Game of Thrones en Homeland. Niks mis mee maar eigenlijk kun je wel zeggen dat we in een gouden eeuw van televisie zijn beland waar televisie, film wel aan het inhalen is. Hoe lang duurt die film? Twee en een half uur. Pff dat is lang, dan zetten we wel een aflevering van Arrow op.

Dus je krijgt dan een hele grote bult mensen op zo'n site die vooral over de populaire commerciële series slap gaan ouwehoeren. Daar ga ik mij iig niet bij aansluiten.

Toen ik me hier aanmeldde in 2007 was het televisie topic lang niet zo drukbezocht dan nu en die lijn zal voortgezet worden dus over tien jaar dan kijken we meer series dan film. Dan gaan we van de ene cliffhanger die ons hooked maakt naar de andere. Alsof iemand die Game Of Thrones kijkt opeens een anime serie gaat kijken omdat hij het concept 'series' zo leuk vindt. Het is allemaal meer en meer een hype gebeuren. Lijkt me ook een vreselijk iets om iemand z'n mening over '2 and a half men' te moeten lezen terwijl ik wel een review wil lezen van iemand van een film die mij totaal niet aanspreekt.

We kunnen niet zeggen dat de ene serie wel meer filmisch is dan de andere, die graadmeters zijn te breed en subjectief te bepalen. En voor een serie-meter is het mij te commercieel en mainstream in veel gevallen om me daar ook echt aan te melden al zal het wel een redelijk succes kunnen worden denk ik.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

In het topic TVMeter.NL deed ik dit voorstel voor een seriemeter waarop Jordy antwoordde:

Jordy schreef:

Ja lijkt me leuk, daar zit ik ook op te wachten.

Kennelijk staat hij er nu wel voor open, maar er moet dan iemand zijn die er zich achter wil zetten.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Fortune Ik ben in ieder geval een anime-liefhebber die zich aan zou melden op zo'n site, en zo zullen er wel meer zijn. Overigens zijn er veel vragen die je als oprichter moet stellen bij het maken van zo'n site; Laat je web-series toe? Laat je mini-series toe? Krijgen specials en verfilmingen een aparte discussiepagina? what about reality/game/talkshows? etc etc en kunnen afhankelijk daarvan het aantal 'interessante' series ook al snel toenemen.

Bovendien haal je nu een heel ander punt aan, namelijk het publiek dat op zo'n site af komt. Ik reageerde (en reageer nog steeds) op je punt van dat er maar weinig interessante series zijn om te bespreken of te recenseren.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

alexspyforever schreef:

Kennelijk staat hij er nu wel voor open, maar er moet dan iemand zijn die er zich achter wil zetten.

Maw, Jordy zou het leuk vinden dat er zo'n site zou bestaan maar ziet het helemaal niet zitten om dit binnen het -Meter netwerk op te bouwen.

Met nog andere woorden: leuk, laat me weten als je zo'n site vindt

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

In het topic TVMeter.NL deed ik dit voorstel voor een seriemeter waarop Jordy antwoordde:

(quote)

Lijkt me meer te betekenen: ''als iemand anders een dergelijke site wilt maken, graag, meld ik me ook aan als gebruiker.''

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

alexspyforever schreef:

Je bent niet zo bekend met sarcasme?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Je bent niet zo bekend met sarcasme?

Echt hé...

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Echt hé...

Bedankt voor jullie zeer nuttige en positieve bijdragen, zoals steeds. Bedoel je dit soort sarcasme?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Maw, Jordy zou het leuk vinden dat er zo'n site zou bestaan maar ziet het helemaal niet zitten om dit binnen het -Meter netwerk op te bouwen.

Met nog andere woorden: leuk, laat me weten als je zo'n site vindt

Gelukkig dat ik van jou en Oswaldo wel een degelijk antwoord kan krijgen, dat lijkt me inderdaad duidelijk. Wat de heren NW en Ajax sarcasme in zien vind ik toch wel ver gezocht. Of misschien kennen ze Jordy wel heel persoonlijk.

Fortune

• 4316 berichten
  • 2772 stemmen

DonOswaldo schreef:

Fortune Ik ben in ieder geval een anime-liefhebber die zich aan zou melden op zo'n site, en zo zullen er wel meer zijn. Overigens zijn er veel vragen die je als oprichter moet stellen bij het maken van zo'n site; Laat je web-series toe? Laat je mini-series toe? Krijgen specials en verfilmingen een aparte discussiepagina? what about reality/game/talkshows? etc etc en kunnen afhankelijk daarvan het aantal 'interessante' series ook al snel toenemen.

Bovendien haal je nu een heel ander punt aan, namelijk het publiek dat op zo'n site af komt. Ik reageerde (en reageer nog steeds) op je punt van dat er maar weinig interessante series zijn om te bespreken of te recenseren.

Vind het een beetje raar dat jij zo'n site wil puur en alleen voor anime. Anime is gewoon totaal niet groot in Nederland. Ik kijk meer naar het algemeen plaatje van zo'n site. Dan kun je toch beter naar site gaan die puur en alleen er is voor anime, die zijn er toch ook? Series zijn de toekomst en daarom is zo'n site wel interessant maar de meeste series zijn wat een tijdschrift is tot een boek wat series zijn tot een film. Lijkt me echt verschrikkelijk verder hoor talkshows en gameshows reviewen en erover discussiëren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.