- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
The Wire heeft ervoor gezorgd dat mijn 'standards' voor series veel hoger zijn geworden
Dat heb ik ook, maar daar zijn voor mij ook andere HBO series als Deadwood en Six Feet verantwoordelijk voor. Maar iets kijken voor de leuk is er amper nog bij. Ik moet het wel op zijn minst behoorlijk goed vinden. 'Vermakelijk' just doesn't cut it 
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Dat heb ik ook, maar daar zijn voor mij ook andere HBO series als Deadwood en Six Feet verantwoordelijk voor. Maar iets kijken voor de leuk is er amper nog bij. Ik moet het wel op zijn minst behoorlijk goed vinden. 'Vermakelijk' just doesn't cut it
Precies dat dus. Ik betrap me erop dat ik altijd eerst de IMDB-rating opzoek van een serie. Ik weet nou niet of ik een heleboel slechte series daarmee heb vermeden of juist een paar diamantjes maargoed...meestal zijn de echt goede series wel hoog beoordeeld op IMDB.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Precies dat dus. Ik betrap me erop dat ik altijd eerst de IMDB-rating opzoek van een serie. Ik weet nou niet of ik een heleboel slechte series daarmee heb vermeden of juist een paar diamantjes maargoed...meestal zijn de echt goede series wel hoog beoordeeld op IMDB.
Doe zelf precies hetzelfde. Als de serie een 8 of hoger heeft geef ik het meestal wel een kans. Wanneer lager ga ik toch al snel twijfelen.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Nu volgend/kijkend (zowel nieuw als oud):
- Cheers (S3)
- Friends (S8, herziening)
- Hell on Wheels (S5)
- Seinfeld (S4)
- Shane (S1)
- True Detective (S2)
- Vikings (S2)
+ af en toe een aflevering van een oude westernserie (Rawhide, Gunsmoke, The Virginian etc.)
Wachtende op nieuwe seizoenen van (o.a.):
- Banshee (S4)
- Bloodline (S2)
- Longmire (S4)
- Nashville (S4)
- Poldark (S2)
- Turn: Washington's Spies (S3)
Interessante nieuwe series:
- American Crime Story
- Westworld
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
Momenteel:
Orange is the New Black (S1)
Mad Men (S7)
Ballers (S1)
True Detective (S2)
Veep net afgesloten.
Peaky Blinders staat klaar.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Is niet zo slim want soms staan er series bij die een hoge rating krijgen maar ik vind ze niets aan en andersom bij lagere ratings dat ze veel beter zijn.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Een hoge rating is idd geen garantie voor succes, maar ik betwijfel ten zeerste of ik een serie kan vinden onder een 8.0 op IMDB die ik goed vind. Wel een interessante vraag. De meeste zeventjes zijn bij mij 5jes of 6jes, of zelfs lager
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Een hoge rating is idd geen garantie voor succes, maar ik betwijfel ten zeerste of ik een serie kan vinden onder een 8.0 op IMDB die ik goed vind. Wel een interessante vraag. De meeste zeventjes zijn bij mij 5jes of 6jes, of zelfs lager
Ik denk wel dat als je niet vaak series kijkt je minder snel een serie gaat kijken of sneller afhaakt omdat de opbouw langer duurt.
Ik weet niet wat jij echt leuk vind dus blijft het altijd een smaak verschil dan dat een serie daadwerkelijk goed of slecht is. Zo is dat ook bij films.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
True. Maar je brengt me wel op een idee! Alle series die ik een waardering heb gegeven eens in een list zetten van goed naar slecht
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik stem tot een vijf en meestal als ik het minder goed vind dan een vijf krijgt een serie of film een één.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Momenteel:
House (Seizoen 5) Amerikaanse Netflix
Midsomer Murders (Seizoen 3) Amerikaanse Netflix * Deels al gezien op tv *
Battlestar Galactica (Seizoen 1) Nederlandse Netflix
Hyouka (Anime)
Binnenkort:
The X-Files - Amerikaanse Netflix
Star Trek: The Next Generation - Amerikaanse Netflix * Deels al gezien *
Lilyhammer - Nederlandse Netflix
Fargo - Nederlandse Netflix
Doctor Who - De orginele serie - Amerikaanse Netflix * Vanaf 2005 de nieuwe serie wel gezien *
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Heerlijke serie
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
baspls Hoe is Lilyhammer?
Ik ben groot The Sopranos freak en aangezien aangezien Steven van Zandt (die in The Sopranos speelde) hier de hoofdrol heeft, was ik benieuwd naar die serie.
Maar nog steeds niet gezien.
Ik kan ook niet wachten om The Wire op blu-ray te zien. Had die serie ook heel lang op het oog. Wilde toen de DVD box aanschaffen, maar toen las ik over de blu-ray box.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
baspls Hoe is Lilyhammer?
Heb voorlopig alleen de pilot gezien en die vond ik erg sterk.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Lang niet meer gepost zie ik.
Series die ik op dit moment volg:
- Lilyhammer (S1)
- Rectify (S3)
- Strike Back (S5)
- Suits (S5)
- True Detective (S2)
In afwachting van nieuwe seizoenen:
- Banshee
- Daredevil
- Game of Thrones
- House of Cards
- Man Seeking Woman
- Orange Is the New Black
- Sense8
- The Last Man on Earth
- The Leftovers
- The Walking Dead
- Unbreakable Kimmy Schmidt
Recentelijk afgerond (afgelopen half jaar):
- About a Boy
- Friday Night Lights
- Justified
- Revenge
Na één seizoen mee gestopt (afgelopen half jaar)
- Marco Polo
- The 100
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik ga nog een poging wagen. Misschien vind ik hem nu leuker
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Is niet zo slim want soms staan er series bij die een hoge rating krijgen maar ik vind ze niets aan en andersom bij lagere ratings dat ze veel beter zijn.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is.
Ja weetje, ik heb helemaal geen zin om series te kijken waar cheesy romantische subplots 30% van een gemiddelde aflevering zijn of een serie waarin personages totaal niet logische beslissingen nemen, of een serie waarbij de schrijvers gewoon lui zijn zoals The Walking Dead waarin totaal uit het niets ineens zombies opduiken puur om geforceerde spanning te creeëren terwijl het bij mij irritatie opwekt juist omdat het zo geforceerd en niet logisch is. Hier blinkt The Wire bijvoorbeeld in uit, natuurlijk is het personage Omar een beetje over-the-top maar de rest is zo verbluffend realistisch en logisch in beeld gebracht, je hebt echt het gevoel dat je naar de werkelijkheid kijkt in plaats van een TV-serie.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ja weetje, ik heb helemaal geen zin om series te kijken waar cheesy romantische subplots 30% van een gemiddelde aflevering zijn of een serie waarin personages totaal niet logische beslissingen nemen, of een serie waarbij de schrijvers gewoon lui zijn zoals The Walking Dead waarin totaal uit het niets ineens zombies opduiken puur om geforceerde spanning te creeëren terwijl het bij mij irritatie opwekt juist omdat het zo geforceerd en niet logisch is. Hier blinkt The Wire bijvoorbeeld in uit, natuurlijk is het personage Omar een beetje over-the-top maar de rest is zo verbluffend realistisch en logisch in beeld gebracht, je hebt echt het gevoel dat je naar de werkelijkheid kijkt in plaats van een TV-serie.
Ik ben het deels mee eens echter S2 & 5 bij The Wire zijn voor mij geheel overbodig. De overstap van ghetto naar maffia vond ik echt waardeloos. Het was saai net als op de boerderij in TWD maar ook misplaatst omdat het verhaal niet meer zo op de agenten gericht was. Seizoen 5 was totaal overbodig en duidelijk een uitmelk proces. Het verhaal achter alle journalisten sloeg op een tang als een varken en had totaal niets meer te maken met het oorspronkelijke verhaal.
Toch is The Wire een must see serie omdat er veel goeds in zit. Kwa politie serie ook goed. (Mocht je hier van houden kijk ook eens naar Low Winter Sun, Awake en Murder In The First)
Ik ga series ook niet volledig ontleden want dan verpest je het kijken maar het geheel moet overkomen. Het moet iets met je doen maar dat is toch een persoonlijk gevoel dus een persoonlijke smaak wat ik al eerder zei.
Ik ben wel van mening dat veel mensen met de verkeerde instelling naar TWD zijn gaan kijken en uiteindelijk minder blij zijn met het resultaat dan dat ze verwacht hadden. TWD is trouwens niet mijn favoriete serie maar wel goed genoeg om te blijven volgen.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Voor mensen die het nog niet kennen:
You're The Worst is met afstand 1 van de leukste nieuwe comedyseries dit jaar. 2 eikels van mensen die eigenlijk iedereen haten en geen zin hebben in een relatie worden toch verliefd op elkaar. Een erg standaard romcom-plotje, maar de uitwerking is super. De serie voelt ook meer Brits aan, maar dat komt mede omdat de hoofdpersoon Brits is. Qua humor ergens tussen Black Books, Shameless en Its Always Sunny in Philadelphia. Donker spul in ieder geval.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Gestopt met Justified, kon er maar niet goed doorheen komen. Gisteren begonnen aan Mr. Robot. Momenteel bezig met True Detective S02, en heb van Suits en Hannibal allebei nog het laatste seizoen staan.
Wanneer ik dat weer allemaal bij heb gekeken, wil ik beginnen aan The Wire (finally..).
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Benieuwd wat je van The Wire gaat vinden Jelle
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Benieuwd wat je van The Wire gaat vinden Jelle
I'll keep you updated!
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
The Americans was het niet. Volgende: The White Queen.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik ben ook alvast weer begonnen Jellesteeg. 4e keer zal het zijn gok ik. Erg benieuwd hoe het zal zijn in breedbeeld.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
En ja hoor, terwijl de hipste en tofste series op Netflix staan te wachten ben ik met m'n vierde ronde Gilmore Girls begonnen. Hoezo verslavend...
Nu wel voor het eerst in HD overigens, is m'n excuus.
PjotrBee
-
- 4 berichten
- 70 stemmen
True detective s02 net afgekeken. Anders (meer actie) maar net zo goed als s01.
Begonnen met Mr.Robot. Na Halt and Catch Fire weer een erg goede IT-nerds serie..
En nu lees ik hieronder uit de posts dat Rectify al weer seizoen 3 erop heeft zitten. Werk te doen!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Begonnen met Mr.Robot
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Wat is er dan niet realistisch aan Mr. Robot?
Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
Spartacus. Beetje laat, alweer, misschien. Maar we zijn nu bijna door de serie heen en het is hartstikke leuk.
En Grimm. Bij s1 nog, maar dat wordt wel de volgende serie.
Lost Girl geprobeerd, maar wat is dat verschrikkelijk, zeg. Daar ben ik mee gestopt.
Afterlife, in één week de twee series gezien. Best vermakelijk.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
The Last ship seizoen 2 aflevering 8
Erg goed en realistisch gemaakt en spannend.
Hemlock Grove nu Seizoen 1 tot en met aflevering 5.
Duister en spannend.