menu

Overig / Televisie / MASH

zoeken in:
Chainsaw (moderator)
Ik zag dat er nog geen topic bestond over de comedyserie M*A*S*H*, naar mijn mening toch wel één van de meest vermakelijke series die ik op dit moment ken. De serie was een spinoff van de amusante film van Altman (met Sutherland en Gould in de hoofdrol) en werd een groot succes. De serie bevat lekker vlotte en sterke dialogen en hilarische personages. Maar ook de reeks acteurs die hun ding doen zijn zeker niet de minste; met name Larry Linville, David Ogden Stiers, McLean Stevenson en Alan Alda, die naast de hoofdrol ook nog eens veel afleveringen heeft geregisseerd, spelen hun rol fantastisch.

Niet zo lang geleden was alweer de laatste aflevering op TV te zien geweest, maar gelukkig begint RTL5 weer bij het begin. Elke avond om 18.45 uur.

Col. Potter: I said fire that weapon.
Hawkeye: All right.
Hawkeye (to the gun): You're fired.
Hawkeye (to Potter): I did it as gently as I could.

Frank Burns: I know I'm a real asset.
Hawkeye: You're only off by two letters.

Frank Burns: You disgust me!
Hawkeye: You're right, Frank... I discussed you with everyone I know and we all find you disgusting.

Hmm ken het niet eens, ga het is gauw bekijken dan want ik ben gek op komedie series, zit gewoon flauwe humor in en mij krijg je wel gauw aan het lachen dus heb altijd de grootste plezier dan!

Thx voor de tip!

Chainsaw schreef:
Ik zag dat er nog geen topic bestond over de comedyserie M*A*S*H*

Ik heb M*A*S*H* (met sterretjes) geregeld langs zien komen op het forum, dus hij moet wel ergens zijn.

Film vroeger weleens gezien, maar serie niet. Te lang geleden om er nog wat van te kunnen zeggen.

Vond de film destijds verschrikkelijk. Heb nu tientallen afleveringen van de serie gezien en die zijn werkelijk geweldig. Moet toch nog maar eens een poging wagen met de film.

De film is goud waard. Behoort tot het beste van Robert Altman.

Maar als de film goud waard is, dan is de serie diamant. Dit is de moeder aller comedy series uit de USofA. Geweldige dialogen, heerlijke typetjes. Heel af en toe een beetje gedateerd en neigend naar NCRV-moraliteitsgezeur, maar voor het leeuwendeel nog altijd scherp en actueel.

Lijkt de serie op de film qua grappen? De film vond ik namelijk tamelijk humorloos.

Chainsaw (moderator)
Vind persoonlijk wel dat qua grappen en toon de serie en de film veel van elkaar verschillen.

Verbazingwekkend, dat er maar zo weinig berichten zijn gepost over dé meest fantastische komedieserie aller tijden. Mash is zo grappig! We kijken er naar als we aan het eten zijn. Echt mega grappig, om te zien hoe de oorlog in Korea word neergezet.

Klinger, Radar, Hawkeye, Frank, Margaret... Geweldige typetjes.
Tijdloze humor, net als Allo allo.

Ik mis de acteur die Frank neerzette, nog elke dag als ik ernaar kijk. Hij was echt tof.
Maar ik vind Klinger ook echt zo mooi. Elke keer verbaas ik me weer over welke pogingen hij nou weer uithaalt om eruit te kunnen.

Ik lach echt in een deuk in de aflevering met die kameel.
Prachtige scenes en rake grappen maken deze serie echt tot een all time favoriet.

In Overigen > Televisie > M*A*S*H 4077:

Een van de beste series ooit geproduceerd.

In Memoriam

Vandaag 10 jaar geleden is Larry Linville overleden.

Hij was de acteur die Major Frank Burns speelde.

De film is een belediging voor het succes van de serie

War is hell.

Wat een serie. Zojuist de laatste aflevering van 11 seizoenen gekeken. Het is gedateerd, soms wat stuntelig, nu en dan zelfs flauw, maar de impact die het achterlaat is geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.