Oz
Bananen Man
-
- 13 berichten
- 0 stemmen
Wie kent deze (naar mijn mening) topserie? En wat vinden jullie ervan?
R.
-
- 66 berichten
- 3613 stemmen
Top! Helaas zenden ze het niet meer uit! en kan ik nergens de series op dvd of vhs vinden
.
sebas83
-
- 131 berichten
- 0 stemmen
probeer ro-disc.nl is hebben ze seizoen 1-3 en vanaf volgende maand ook seizoen 4
LEIDENAAR
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Vanaf aanstaande vrijdag seizoen 1 in de winkels!!Mensen deze serie is een echte aanrader!
De naam zal niet echt gelijk aanspreken,maar het is een serie over de gevangenis oz.
Een gevangenis waar je niet in wilt zitten!Geloof me,de gevangenis in prison break is een speeltuin vergeleken met oz.
Een erg harde serie die niks verhult(harde moorden,verkrachtingen) en af en toe verrassende slachtoffers heeft want niemand is veilig in OZ.
Op lost na mijn favoriete serie,en voor fans van lost: Mr eko en michael hebben ook hoofdrollen in deze serie!
Absolute aanrader en volgens mij is seizoen 1 maar 20 euro...
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Is het al de 28ste???? Duurt lang!
Sprong 'n gat in de lucht toen ik las dat seizoen EINDELIJK op dvd uitkomt. Ik weiger ook pertinent naar Prison Break te kijken, want niets gaat boven Oz. Zow!
rob-1983
-
- 72 berichten
- 36 stemmen
seizoen 1 is al uit hoor? ik heb hem namelijk thuis.of bedoel je iets anders met de 28ste
LEIDENAAR
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Ik heb seizoen 1 ook al op dvd..maarre zag in de veronica gids 28ste staan..maybe hij ook..maarre bij de free record shop is die te koop..
Jammer dat seizoen 1 zo kort is!:(
Overgewicht
-
- 48 berichten
- 38 stemmen
Ja echt een super serie dit!
Morgen ga ik season 3 kopen.
Zal meteen is vragen wanneer season 4 uitkomt.
Poes
-
- 55 berichten
- 51 stemmen
Wereld-serie!!!
Seizoen 1 en 2 al gezien.
Seizoen 3 gekocht en staat voor het weekend op het programma.
hein74
-
- 18 berichten
- 13 stemmen
na jaren deze serie gevolgd te hebben, op verschillende zenders. ben ik blij dat ik eindelijk mijn collectie van oz compleet heb. het is de voor ganger van prison break, alleen deze is veel meer realiteit (af en toe iets teveel sex erin). en is vrij hard, maar nergens gaan het geloof waardige eraf. toppertje
catdog
-
- 1417 berichten
- 2023 stemmen
Heerlijk verslavende serie. Goed uitgewerkte karakters ook met realistische dialogen ook en goede acteerprestatie. Het enige wat me af en toe een beetje stoort is dat er elke aflevering er geprobeerd wordt om iemand om te leggen. Gaat het er echt zo heftig aan toe dan ? Zit momenteel midden in Seizoen 5. Karakters als Schillinger, Kareem Said en Omar White vind ik echt geweldig !
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Een van mijn favoriete series.
Keek het vroeger al op rtl 5 en heb ze nu op dvd.
Een serie met veel verschillende karakters waar door de seizoenen meer karakters bijkomen en sommige afvallen.
Het ene karakter is beter dan het andere maar goed geacteerd word er over het algemeen wel in OZ.
Er zitten genoeg boeiende karakters in die ervoor zorgen dat OZ alle seizoenen boeiend blijft.
Favoriet van mij is Adebisi,en daarna komen karakters als Ryan O'Reilly,Kareem Said,Schillinger en Omar White.
Ook Leo Glynn vind ik een sterk karakter.
De serie speelt zich continu af in de gevangenis,en de sfeer zit er elke aflevering goed in.
Dreiging in OZ is altijd aanwezig,iets wat een serie als Prison Break juist niet had.
Zowiezo zijn de karakters,acteer-prestaties,enz veel beter dan in Prison Break.
Hoewel OZ af en toe een beetje eentonig lijkt te worden(denk dat ze er goed aan deden om te stoppen hoewel OZ voor mij ook wel door had mogen gaan met een 7e seizoen) blijft het niveau wel altijd sterk,en verslapt het zelden.
Verhaallijnen als de haat/liefde-relatie tussen homo's Keller en Beecher werd ik af en toe wel erg zat,en sommige scenes met betrekking tot het geloof had ik ook niet altijd veel mee.
Maar voor de rest zijn de verhaallijnen altijd erg sterk met de gevaarlijke criminelen die altijd aan overleven moeten denken.
Ook is het mooi dat in tegenstelling tot Prison Break het duidelijk is dat OZ zich niet aan een leeftijds-grens hoefde te houden en werd uitgezonden op een betaalzender,want hoe kan je nou echt die realistische sfeer met sex en geweld in een gevangenis neerzetten als je het niet mag laten zien?
Precies,Prison Break heeft die sfeer ook niet. OZ wel.
Aanrader deze serie!
catdog
-
- 1417 berichten
- 2023 stemmen
Heb deze serie Vrijdag afgerond.. toch een wat onbevredigd einde aan zo'n top serie. De serie had wel wat weg van een soap.. er leek geen einde aan te komen en dat hoefde ook helemaal niet omdat het niveau constant bleef en geen seconde verveelde. En dit plotselinge en onafgemaakte einde laat mij enigszins beteuterd achter. Toch echt een topserie ! Heb mij 6 seizoenen lang iedere keer weer vermaakt !
Ryan O'Reilly, Kareem Said, Vern Schilinger, Omar White, Miguel Alvarez, Claire Howell, Simon Adebisi, Tim McManus en al die anderen ! Stuk voor stuk geweldig uitgedachte karakters. Zelfs karakters als Dino Ortolani die enkel in Episode 1 te zien was laten een indruk achter.
En dan die geweldige speeches van Augustus Hill de hele tijd !
Jammer dat het maar 6 Seizoenen heeft mogen duren.. ik hoop stiekem op nog nieuw leven.. maar het zal er niet van komen denk ik. Maar zeg nooit nooit met zo'n open einde als dit.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
@ Catdog
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met het onbevredigende einde maar aan de andere kant snap ik niet zou goed wat je dan zou willen.
Ik zelf bleef ook achter met een gevoel van; Tja,het had nog wel door kunnen gaan.
Maar als ik dan bedenk hoe ik zou willen dat het zou eindigen weet ik het ook niet.
Het is op zich een aardig realistische serie,en we kunnen moeilijk verwachtten dat onze anti-helden in de gevangenis vrijgelaten worden en gelukkig worden,of dat er een bom ontploft en iedereen in OZ dood is.
Ik denk dat je gewoon geen ander einde aan deze serie ken plakken,want zelfs als je nog een extra seizoen erbij doet dan heb je straks hetzelfde probleem.
Het is een gevangenis met gevangenen die jaren en jaren moeten zitten en sommigen levenslang en wij hebben kort mee kunnen kijken hoe het eraan toe gaat en wij stoppen met kijken en het leven in de gevangenis gaat gewoon weer verder.
En tja,zonder karakters als Schillinger,Said,Adebisi,Glynn,White en Keller zijn er toch aardig wat kleurrijke personages vertrokken en die kun je opvullen natuurlijk maar dan wil je aan het einde van het volgende seizoen weten hoe dat verder gaat.
Snap je beetje waar ik op doel,dat een open einde wel moet.
Maar ik vind het bijvoorbeeld ook jammer dat een nieuw personage zich niet echt heeft laten zien.
Weet zijn naam niet maar in het laatste seizoen kwam een gozer OZ binnen die net een travo leek met z'n kleren en hij had vage ogen(lenzen) en hij had een nieuwe drugs bij zich.
Hij zei in een persoonlijk gesprek met Alvarez(ze kenden elkaar al)dat die OZ uiteindelijk zou overnemen.
Maar daarna hebben we hem amper meer gezien.
Toch jammer dat dat soort karakters nog binnenkomen,maybe een link naar Said Kareem die ooit hetzelfde zei?
Om ons te laten zien dat er gewoon weer nieuwe personages binnenkomen met dezelfde ideeen en plannen en dat het eindeloos zo doorgaat?
Ik vind het einde ook onbevredigend maar aan de andere kant ook niet omdat het nou eenmaal niet anders kan 
Tharoy
-
- 313 berichten
- 511 stemmen
Wat een serie zeg. Zojuist seizoen 1 afgerond, en ik ben echt verbijsterd. De personages, de setting; het is zo briljant gedaan. Dit is hoe de gevangenis verfilmd moet worden. Ik vind met name de verandering die Beecher door maakt ontzettend boeiend. Ik kan me heel goed in hem vinden.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
@ Tharoy,heb je inmiddels al meer gezien?
Opvallend dat deze topic zo weinig gebruikt wordt,kennen mensen deze serie dan niet,van HBO,wat vaak al garant staat voor kwaliteit.
Dit is 1 van de beste series die ik ooit heb gezien en raad het ook iedereen aan.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
S03E08: Might be able to get a cab now. 
Zelden zo'n geniale quote gehoord.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
We zegt dat? Dan moet ik wel heel diep graven in me geheugen en nog geen idee wie het zegt en wat die ermee bedoelt.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Poet als z'n verband eraf mag (hij en nog een of twee homies waren in de keuken verbrand door Adebisi) en hij half wit blijkt te zijn.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Poet als z'n verband eraf mag (hij en nog een of twee homies waren in de keuken verbrand door Adebisi) en hij half wit blijkt te zijn.
Ik weet precies waar je het over hebt,alleen die quote kan ik me niet herinneren maar zeker briljant ja
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Lag echt plat net. Die mimiek van Poet alleen al, fantastisch.
Sowieso een geweldige serie. Zit al ruim over de helft van de serie, en heb maar weinig zwakke momenten gezien. Heerlijk dat je van zo'n serie met een behoorlijke speelduur (56x50 minuten) gewoon constant hoog niveau kan verwachten.
Favoriete personage is O'Reily, al is eigenlijk elk karakter wel memorabel.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
O'Reilly is fantastisch ja,maar mijn favoriet is zonder meer Adebisi.
Ook Kareem Said steekt voor mij ver boven de rest uit,Schillinger is vet karakter.
Maar zoals je zegt zijn er veel memorabel,zelfs Dino die helaas alleen de 1ste aflevering meedeed.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Adebesi, Alvarez (vind de Latinos overigens veruit de minst boeiende "belangrijke" gang), O'Reily, Saïd en Schilinger daarentegen zitten er al vanaf het begin (of net erna) in en blijven groeien. Blijf ook de ontwikkeling van Beecher leuk vinden.
Vind van de nieuwkomers vooral Keller tof. Net iets minder intelligent en manipulatief dan O'Reily, maar ook hij kan er wat van.
Verder wel twee totaal verschillende personages.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Welke series kijk jij nog meer?(Leg zo wel uit waarom ik het vraagin betrekking tot OZ)
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Maak eerst deze serie af, daarna S03 van Chuck en S06 van Lost. Als ik daar klaar mee ben is Dexter hopelijk alweer een tijdje bezig. En anders begin ik aan Sopranos. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Ok,je kent natuurlijk al die 'nurse' die ook in Dexter speelt,ook moet je opletten wat Doakes doet ook mee,niet in de afdeling OZ maar in death row zit die. Angel Batista verschijnt ook nog in OZ,hele coole rol,na de goedaardige Angel uit Dexter is het totaal anders.
Miles uit Lost gaat ook nog mee doen en natuurlijk herken je Mr Eko al in Adebisi.
Vind het wel vet om bekenden erin te zien. Ook uit series als The Wire.
Maar ik vroeg me af of je Six Feet Under keek,want die partner van Dexter in SFU,die donkere dus,is dat nou dezelfde gozer als de rechterhand van Kareem Said?Maar ja,als jij dat niet kijkt weet je het ook niet.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Van Six Feet Under heb ik ooit de eerste aflevering gezien, vond het niet al te boeiend. Hoor er veel goede verhalen over, dus ga er nog wel een keer serieus voor zitten.
Nog meer bekende gezichten:
Harold Perrineau als Hill in Oz en Michael Lost en Judy Reyes als Tina Rivera [vrouw van de bewaker wiens ogen zijn uitgestoken] in Oz en Carla in Scrubs. Luis Guzmán (El Cid), J. K. Simmons (Schilinger) en Ernie Hudson (Glynn) zie ik verder geregeld in films opduiken.
Zal er ook vast nog een paar zijn vergeten.
Wat vond je trouwens van Shirley Bellinger?
Herinner je die nog?
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Ja die herinner ik me zeker nog,getikt wijf haha,de ontmoeting tussen haar en Adebisi is prachtig. S*ck my d*ick!!!
Vergeet gastrolletje van LL Cool J niet,en natuurlijk de vrouw van Tony Soprano(De vrouwelijke bewaakter die vanaf seizoen 1 meedoet.)
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ja die herinner ik me zeker nog,getikt wijf haha,de ontmoeting tussen haar en Adebisi is prachtig. S*ck my d*ick!!!
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Hmmm Adebisi heeft al ze gevoelige kant laten zien toen de ff zo gek deed,onder meer met de zoon van Schibetta maar ja,het raakt hem echt.
Wat wel vet is aan deze serie is dat er altijd spanningen zijn,niemand is veilig,overal loert gevaar,iets wat Prison Break (
) totaal niet heeft.