- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Het Eiland
Het Eiland
Tompie film
-
- 96 berichten
- 129 stemmen
De eerste sitcom van Jan Eelen, die na 'In de Gloria' moest proberen de hoge verwachtingen in te lossen. Wat mij betreft is hij daar grotendeels in geslaagd. Met quasi dezelfde acteurs als in 'In De Gloria' maakt hij er een feest van om naar te kijken. Ik ben erg benieuwd naar de tweede reeks (van opnieuw zeven afleveringen) die over twee weken op zaterdag op TV1 begint.
Nog fans of tegenstanders van deze serie op deze site?
Beter of slechter dan 'The office'? Of niet te vergelijken?
Mijn favoriete afleveringen van de eerste reeks zijn: aflevering 5 ('op het dak' ) en 7 ('Satan' ). Wat zijn die van jullie?
braambes
-
- 559 berichten
- 1343 stemmen
Ik heb één aflevering gezien, nr. 5 (op het dak) en die was idd heel erg hilarisch. Wrm ik niet kijk naar de andere? zaterdagavond = film !
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
WAAAAAT ????? Komt er een tweede serie van Het Eiland ??? Fantastisch!!! Geweldige serie is het!
Met dezelfde acteurs ?
(excuses voor mijn enthousiasme)
Mijn favoriete afleveringen zijn aflevering 2 en 5 ... 6 en 7 moet ik nog zien. Die heb ik begin dit jaar ook gemist. (maar eigenlijk zijn ze allemaal leuk)
citybird
-
- 4964 berichten
- 4079 stemmen
Inderdaad fantastische serie, hoop dat de tweede reeks ook zo goed wordt. Tweede reeks start trouwens op zaterdag 22 januari 2005 om 21.35 uur op TV1.
Ik denk het wel, ik heb wel gelezen dat er een nieuw personage (Bucky Laplasse) komt vertolkt door Lucas Van den Eynde.
chrissie
-
- 749 berichten
- 4892 stemmen
Eigenlijk gaat het niet echt om een tweede serie. De reeks is volledig opgenomen in 13 delen maar door tijdschema's op canvas konden er vorig jaar maar de helft uitgezonden worden. Vandaar ook de beslissing van de VRT om de reeks van in het begin opnieuw uit te zenden. Het verhaal gaat immers gewoon verder.
Een klein maand geleden moest ik overigens voor mijn werk een aantal cursussen volgen: people management, tasks, changes, teamwork en planning.
Sommige quotes uit Het Eiland komen letterlijk uit dergelijke cursussen. Ook wij kregen o.a. de opdracht meer schouderklopjes uit te delen in het genre van "Ik ben blij dat je in mijn team zit". Ik heb de reeks dan ook van harte aanbevolen bij onze leraar want die bleek ze niet te kennen. Al wat je NIET mag doen, wordt in de reeks natuurlijk wel gedaan.
Qua satire en komedie toch weer topklasse.
Tompie film
-
- 96 berichten
- 129 stemmen
Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat gaan tussen Alain en Sammy. Die acteur die SAmmy TANghe speelt, doet dat echt goddelijk!! Zoals zijn bek soms open valt: hilarisch gewoon. Kan ik BLIJVEN naar kijken. Of hoe hij in aflevring acht zei: 'Ach pijn, wat is dat, gewoon fijn met een p. Maar dat is nog niet het ergste: de pijn die ik vanbinnen, diep van binnen voel, dat is veel erger' Volgens mij heeft hij het dan over zijn gevoelens voor Alain, waar hij wellicht van vermoedt dat ze onbeantwoord zullen blijven. We zullen zien. Cynalgo, go go, go go!
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Aflevering 8 was wellicht de minste tot nu toe, een soort overgangsaflevering waarin veel veranderingen in één keer zijn doorgevoerd. Toch bevatte hij ook nog genoeg hilarische stukken. Leukste vond ik het moment waarbij nieuwkomer Bucky zich voorstelde tijdens een meeting. Via de laptop zette hij klassieke muziek op en begon een 'emotionele' speech te houden die eindigde met: "Cynalgo, go go. go go!!" Prachtig!
Verder blijven Alain en Sammy voor mij de twee leukste personages. Frankie was ook leuk bezig trouwens ( "gemixt door ene vriend van mij, op zijne computer" en dan dat dansje erbij ), de gezichtsuitrdukkingen van Guido blijven ook fantastisch! En Michel als 'ingenomen' man.
Tot nu toe zeker de leukste komedieserie die ik gezien heb. Kijk ook eens op www.heteiland.be[/url].
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Ik vind er niet zo veel aan. In de Gloria vond ik geweldig, maar dit niet.
Al moet ik wel zeggen dat ik er tot nog te bitter weinig van gezien heb. Maar de stukken/afleveringen die ik al wel heb gezien wisten me niet te overtuigen.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4079 stemmen
Goed nieuws voor de fans van "Het Eiland". De serie verschijnt binnenkort op dvd. De exacte releasedatum is nog niet gekend. Op de dvd zullen o.m. de proefaflevering waarin Lucas van Den Eynde de rol van Michel op zich neemt, enkele bloopers en weggeknipte scènes te zien zijn.
(Bron: één teletekst)
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Er komen steeds meer fansites voor de serie.
Op www.het-eiland.be[/url] staan een paar erg leuke dingen. Dit filmpje bijvoorbeeld: http://www.het-eiland.be/?link...
Quido
-
- 14638 berichten
- 6056 stemmen
Dvd box verkrijgbaar vanaf oktober dit jaar!
chrissie
-
- 749 berichten
- 4892 stemmen
en dit samengaand met de uitzending van de volledige reeks, na elkaar, in verschillende culturele centra in het Vlaamse land, HOERA !!!
Yoke
-
- 32 berichten
- 64 stemmen
Ja het eiland was (of is) gewoon FANTASTISCH!!! Een lust voor het oog en de lachspieren natuurlijk. Alain en Sammy zijn inderdaad hylarisch. (Ook in de nieuwe clip van Admiral Freebee!) Vooral de aflevering met Lesly was onvergetelijk. Jan Eelen zou de nobelprijs van de Humor moeten krijgen!
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik von het eigenlijk vanaf bucky laplasse een stuk minder alleen maar als SAmmy TANghe die vogelpikpijljes in zijn kop heeft zitte fantastisch gevonde
Pieter Montana
-
- 6644 berichten
- 2219 stemmen
Er komen steeds meer fansites voor de serie.
Op www.het-eiland.be[/url] staan een paar erg leuke dingen. Dit filmpje bijvoorbeeld: http://www.het-eiland.be/?link...
"Gij hebt al genoeg gedaan!"
gotti
-
- 14038 berichten
- 5702 stemmen
Hehe...
"Boe....zei de koooeeee...."
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1800 stemmen
"Gij hebt al genoeg gedaan!"
Leuk filmke met Roos
Zijn er nog zulke filmkes buiten de reeks?
arnodw
-
- 203 berichten
- 2505 stemmen
Nu weer elke zondagavond heruitzendingen van Het Eiland. Ik heb ze al zo vaak gezien, maar het bijft grappig. In de eerste aflevering, wanneer Frankie begint te zingen ter nagedachtenis aan Jean: "Excuses, ik dacht dat het wel gepast was, Michel."
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1800 stemmen
Ze blijft goed e.
Heb ze al een keer of 3 gezien volledig en hoe je meer je ze bekijkt hoe meer je nog ziet soms en hoe goed ze blijft.
Hilarious
-
- 1856 berichten
- 2217 stemmen
Het Eiland is geweldig! Echt hilarisch en de personages zijn ook super, de lach van Alain, de jaloersheid van Frankie, Sammy,...
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
SAmmy TANghe, dat die Prothu dat zag, was echt zaaaaaaalig! die werd zo zot als een achterdeur (was ze al, maar toen nog zotter), man en dan den Bucky, kan er ook wat van
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30650 berichten
- 5276 stemmen
Het lijkt allemaal nogal overdreven, alhoewel...
Ik werk zelf als bediende bij een overheidsinstelling en ik kan u verzekeren dat dergelijke personages en toestanden zich wel degelijk afspelen. Voor elk figuur uit de reeks kunnen we wel iemand op onze dienst aanwijzen. De collega die altijd lachend langs komt, maar uiteindelijk toch ongewenst is, we hebben ook een vrouwelijke directeur zoals mevrouw Protut die een zachte manier probeert: (laten we dat afspreken?), hoofden die via positie op die zetel zitten, maar qua gezag niet al te veel uitstralen en collega's die zich meer zorgen maken over het spelen van de lotto, de koffie, ... alles behalve het werk zelf zeg maar omdat het nu eenmaal gewoontes zijn die al jaren op die bureau gelden. Het eiland is net als de collega's vroeger een serie die weldegelijk zeer dicht aanleunt aan de werkelijkheid.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1034 stemmen
"Het Eiland" is een van mijn lievelings series!Ik vindt aflevering 7 van reekt 1 idd heel goed.
met Protut die er rotsvast van overtuigt is dat Sammy de Duivel is !
De 1ste reeks vind en blijf is de beste vinden.De 2de reeks is natuurlijk ook leuk.Kortom:Het Eiland is fantastisch!
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2552 stemmen
bijzonder slecht amateur theather
Bedankt voor deze boeiende bijdrage !
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
bijzonder slecht amateur theather
Helemaal niet mee eens, gewoon zalig geacteerd!!