menu

Overig / Televisie / De Nationale Wetenschapsquiz

zoeken in:
Yak
We zitten er weer klaar voor. Maar een Nationale Wetenschapsquiz zonder Wim T. Schippers is toch potverdorie geen Nationale Wetenschapsquiz? Grr.

En geen liedjes om de kandidaten aan te kondigen!! De verschraling, oh oh.

De quiz kon me gestolen worden, maar Schippers was hilarisch.

Yak
Hoi hoi, de liedjes zitten er wel in.

Oh, is het al geweest? Er deed nog wel een bekende van me mee...

Yak
herman78 schreef:

Oh, is het al geweest? Er deed nog wel een bekende van me mee...

Toevallig prof. dr. Jan Zaanen, hoogleraar Theoretische Natuurkunde aan de Universiteit Leiden en aan Stanford University? Hij had namelijk gewonnen en ging met de bokaal naar huis.

Overigens wordt de quiz herhaald op zaterdag 1 januari om 14.40 uur op Nederland 3.

Ik miste Schippers wel een beetje, maar Karen van Holst Pellekaan en Lenette van Dongen deden het ook geweldig leuk. De quiz kan wat mij betreft nog jaren vooruit.

Ik weet nog wel dat het mij bij de Nationale Wetenschapsquiz van (geloof ik) 3 jaar geleden nogal dwars zat dat er 1 vraag gewoon een fout antwoord kreeg. Het ging over waterverplaatsing van een onderzeeboot. Bij de uitleg waren ze alleen vergeten de inhoud van de boot mee te rekenen. Oei oei.

Yak schreef:
(quote)

Toevallig prof. dr. Jan Zaanen, hoogleraar Theoretische Natuurkunde aan de Universiteit Leiden en aan Stanford University? Hij had namelijk gewonnen en ging met de bokaal naar huis.

Nee, alhoewel ik die naam wel ben tegengekomen in de Mare (ook in het kader van deze quiz). Ik was even in de war met Wetenschapsquiz voor studenten.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.