• 12.308 nieuwsartikelen
  • 166.119 films
  • 10.733 series
  • 30.939 seizoenen
  • 623.901 acteurs
  • 195.092 gebruikers
  • 9.109.479 stemmen

Miami Vice

zoeken in:

donnie B.

• 632 berichten
  • 0 stemmen

E 59,95, 22 afleveringen + bonusmateriaal!

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Heb deze namiddag nog eens een aflevering gekeken op VT4 (was al een jaar geleden dat ik nog eens gekeken heb) en is idd erg leuke serie! Leuke liedjes trouwens

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

heb onlangs de dvd van seizoen 1 gekocht, moet nog 3 afleveringen en dan zit het er helaas weer op.

super politieserie met heerlijke muziek.

er valt één aflevering tussen uit, waarin Crockett en Tubbs niet in meededen althans niet meer dan 1 minuut, die aflevring was wat komischer maar hoorde er niet in thuis wat mij betreft.

Ewing Oil

• 146 berichten
  • 49 stemmen

Vorige week heb ik het eerste seizoen ook binnen gekregen van Miami Vice. echt super kan niet wachten op de volgende seizoenen.

mikey

• 28612 berichten
  • 5035 stemmen

Miami VIce is

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Wtf, hoezo zo weinig posts hier??? Met afstand de beste politieserie ooit gemaakt! Lekker rauw, gewelddadig en erg gaaf natuurlijk met die overdreven muziek, kapsels, zonnebrillen, fel gekleurde kleren, ferrari's, speedboten etc. etc. etc.

maw, Sonny en Rico =

moviecrazy91

• 35 berichten
  • 1502 stemmen

DVD box met alle 5 de seizoenen net binnen. Inmiddels al bijna het hele eerste seizoen gezien. Geweldige serie! _0_

ghostman

• 5723 berichten
  • 5 stemmen

Miami Vice + Ferrari 365 GTB/4 (Daytona Spyder) + Dire Straits = 24k GOLD !!!

YouTube - Miami Vice: Brothers in Arms

moviecrazy91

• 35 berichten
  • 1502 stemmen

Inmiddels alle seizoenen gezien.

Kan niks anders zeggen dan _O_ GEWELDIG!

In mijn beleving de beste Tv serie ooit, en verschrikkelijk jammer dat er maar 5 seizoenen zijn

kos

• 46271 berichten
  • 8558 stemmen

5 maar?? in mijn herinnering waren het er toch meer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Miami Vice was echt een hele goede politie-serie ja.

Dat sfeertje is niet meer geëvenaard daarna.

Synthesizer-tijdperk!

thunderball

• 5722 berichten
  • 1377 stemmen

kos schreef:

5 maar?? in mijn herinnering waren het er toch meer.

Ja, ik twijfelde ook al toen ik vorige week die dvd box zag liggen.

Ik wil dan wel meteen de hele serie compleet hebben, dus nog maar even gewacht met kopen.

Maar het zou best kunnen natuurlijk, daar Veronica de hele serie een paar jaar te laat iedere week uit zond en je dus ook niet meer echt opvolgende seizoenen had.

Later nog in het begin van RTL5 de hele serie iedere werkdag er door gejaagd. Begonnen ze geloof ik rond vijven er mee.

Toen heb ik er nog een hele zooi op oude videobanden op genomen. Alle coole afleveringen heb ik wel.

Niet vergeten dat er ook een heleboel flutafleveringen tussen zaten, waar niet veel aan was.

Je had altijd per seizoen vijf of zes echte goede afleveringen. Ook altijd eentje met die baas Castillo (of iets in die trend) in de hoofdrol, al dan niet met Samourai zwaard om zich heen zwiepend.

kos

• 46271 berichten
  • 8558 stemmen

haha, Castillo in de hoofdrol waren er niet zo veel hoor. Wel Zito en Switek samen of 1 van de dames.

Maar Veronica zond volgens mij wel elk seizoen chronologisch uit.

thunderball

• 5722 berichten
  • 1377 stemmen

Ik heb er zeker vijf of zes met Castillo in de hoofdrol. Die vond ik eigenlijk altijd het gaafst. Uiterst coole rol. Hij zei ook bijna niks.

Kwamen Crockett en Tubbs binnen met een heel verhaal.

Zei Castillo alleen zonder amper op te kijken: Keep me informed.

Ja Veronica en RTL5 hebben op de pilotaflevering na (die zond Veronica op het einde uit, omdat eerst die op video uitgebracht werd in Nederland) allebei alles van begin tot eind in de goede volgorde uitgezonden.

Wat ik altijd wel zonde vond dat Veronica het beginstukje altijd achter de titels uitzond. Op de BBC deden ze het geloof ik wel goed.

Hum... ik begin er echt weer zin in te krijgen.

Ik ga toch maar eens achter die box aan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik kijk nu weer geregeld Miami Vice op ZDF. Top-serie. 1 van de beste ooit gemaakt vind ik. Sfeer is perfect, gave muziek, mooie vrouwen.

Sonny en Rico zijn ook na al die jaren nog het perfecte politie-duo.

Beetje humor erin zo nu en dan. Erg verslavend. Martin Castillo is inderdaad zo'n lekkere droogkloot, maar wel een echte baas. Wat hij zegt gebeurt gewoon klaar. Ken hem naast Miami Vice vooral uit de film American Me. Daar vind ik hem ook goed spelen en ook zo kalmpjes.

Past gewoon bij hem. Kortom topvermaak zelfs na al die jaren.

ghostman

• 5723 berichten
  • 5 stemmen

"Owing more to 1960s European art cinema than to any television dramas being made at the time, Miami Vice superimposed ripped-from-the-headlines details about drug smuggling, arms dealing, and covert war onto a pastel-noir dreamscape and gave American TV its first existential drama."

Vice precedent: Michael Mann's existential TV drama

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Heerlijke serie

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Wat een stijl heeft deze serie toch .Super decadent, met die art-deco villa's in dat tropische landschap, de gestileerde pastel-look, de Italiaanse designerpakken, de sportauto's, de speedboten, die geweldige synthpopsoundtrack... Een must voor fans van jaren '80 popcultuur.

Bovendien zit er in veel van de afleveringen nog een aardige cynische thematiek (ondanks de glamour is het eigenlijk een neo-noir) en een schets van een aantal wereldproblemen van die tijd.

Voor de Belgen: het komt nu om 8 uur 's morgens weer op 2be. Vervelend uur, maar dan kan je het opnemen en later op videoband kijken (en hoe stoer is dat ?)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige serie, Martin Castillo is absoluut mijn lievelingspersonage. Wat een kerel is dat, een echte man zoals je ze niet vaak tegenkomt. Ik ben nu halverwege seizoen 3, maar dat Larry Zito (toch wel één van de belangrijkste personages) zou sterven had ik nooit verwacht.

kos

• 46271 berichten
  • 8558 stemmen

Kan me die aflevering nog heel goed herinneren inderdaad. 1 van de meest memorabele momenten uit de hele serie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Derde seizoen achter de rug. Echt een topserie. Er komen ook wel heel veel bekende acteurs voorbij in een bijrol. Gisteren nog een jonge Benicio Del Toro gezien.

Zelfs Helena Bonham Carter vond ik erg goed, terwijl ik haar normaal helemaal niet graag zie. Wel jammer dat ze maar 2 afleveringen meespeelt. Ik dacht dat haar relatie met Sonny wel serieus zou zijn, maar helaas.

Jonesy

• 409 berichten
  • 159 stemmen

Gisteren voor de verandering brothers keeper weer eens gezien. Blijft een prachtige opening voor een serie, en doet niet onder aan de gemiddelde actiefilm als je het mij vraagt. Trouwens Nomak, ik moet eerlijk zeggen dat het na seizoen 3 wel wat minder wordt. die belachelijke aflevering Missing hours. Aliens in miami vice en james brown in superslechte special effecten. "legendarisch slecht"

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het er niet mee eens dat het minder wordt na seizoen 3. Integendeel zelfs, de serie blijft ijzersterk, een zeldzame slechte aflevering doet daar niets aan af. Ik heb net de elfde aflevering van het 5de seizoen gezien, prachtige eindscène in het ziekenhuis nadat Castillo wordt neergeschoten.
Deze scène dus.

En A Bullet for Crockett heeft de beste openingsscène van alle afleveringen.

Rique: Colombia 6, Miami 2.
Crockett: I put a 100000 on Miami.

Geweldig, dit had zo geregisseerd kunnen zijn door Michael Mann.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Net Freefall gezien, de laatste aflevering. Wat jammer dat er maar 5 seizoenen zijn van deze prachtige serie. Ik heb echt spijt dat het nu gedaan is. En wat een einde, een einde waardoor er geen weg meer terug is. Het is echt gedaan.

Favoriete personage: Martin Castillo

Beste opening: A Bullet for Crocket

Beste einde: Miami Squeeze & Freefall

Beste aflevering: Bushido, maar de keuze is moeilijk. Er zijn echt veel geweldige afleveringen.

RaoulDuke

• 370 berichten
  • 881 stemmen

Net weer begonnen aan seizoen 1. Heb toendertijd (in de jaren '80) van dit seizoen maar enkele afleveringen gezien, en ben pas in het tweede seizoen echt verslaafd geraakt aan de serie.

Zojuist de dubbele pilot-aflevering bekeken, en snap weer waarom ik hem destijds zo goed vond. Geweldig jaren-80 sfeertje, puntige dialogen, en lekker vet aangezette cliche's. Verder sfeervolle beelden van Miami by night en 'n toffe soundtrack.

De pilot levert al meteen 'n paar onvergetelijke scenes op, zoals bijv. die waarin ze naar de haven rijden om drugsbaron Calderone in te rekenen onder de klanken van "Something in the air" van Phil Collins.

Nog 21 episodes te gaan, Yes !!

kos

• 46271 berichten
  • 8558 stemmen

Classic shit, de In the Air Tonight scene. Michael Mann .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Serie kan zich nu nog met gemak meten en overtreft eigenlijk alle politie-series ooit gemaakt.

Phantasm

• 6929 berichten
  • 6852 stemmen

Ik vond de serie wel aardig, maar wel wat teveel gebaseerd op drugs en heroine afleveringen, had van mij wel wat meer variatie in gemogen.

DDT

• 334 berichten
  • 6931 stemmen

Ik heb alle 5 jaar op DVD gekocht een paar jaar geleden en nu ben ik alle afleveringen aan het herzien.Kzit momenteel halverwege jaar 2, er doen heel wat acteurs mee die toen in hen beginperiode zaten en later doorbraken.En ja die muziek in de serie is prachtig,die jaren 80 stijl ook,....

Kanne90

• 5 berichten
  • 17 stemmen

Wat een fantastische serie, ben nu halverwege seizoen 4 en baal ervan dat ik er bijna doorheen ben. Tijd om deze serie op blu ray uit te brengen!

Bobby Briggs

• 173 berichten
  • 7330 stemmen

Blu ray is in aantocht !!!

rokkenjager

• 2862 berichten
  • 1685 stemmen

Wat een geweldige serie zeg. Ben hier helemaal verslaafd aan.

Vdk_Movie

• 375 berichten
  • 451 stemmen

Beste politie serie ooit naar mijn mening, de muziek, kledingstyle, belichting, kapsels, acteurs echt alles klopt, vooral de legendarische Tubbs, Crockett & Castillo maken dit kunststukje compleet. Miami Vice liet de stad Miami weer bloeien na veel negativiteit door drugs en criminaliteit. Helaas heb ik de 80's niet meegemaakt, maar ben toch verliefd op die periode, ik vrees dat we zo'n tijd nooit meer krijgen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.