- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Silver Surfer
The Silver Surfer

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik ben op zoek naar een Sci-Fi waarin de mensheid geconfronteerd wordt met buitenaards leven. Maar dit buitenaardse leven mag er geen zijn zoals in Alien of Independence Day. Dat is troep. Dit buitenaards leven moet op de eerste plaats intelligent zijn en niet het simpele uiterlijk hebben van een slijmerige monster uit een willekeurige kinderfilm.
Ik denk dat ik het antwoord hierop heb gevonden: The Silver Surfer moet verfilmd worden!
Wie kent deze ondergeschatte, maar naar mijn mening 'beste' Marvel-held? Waarom hoor ik er niets meer over? Was het te hoog gegrepen voor Fox? (kwam namelijk altijd op Fox Kids)

Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
The silver surfer is nooit een succes geweest omdat 't zo'n ongelofelijke zeikerd was
Let maar niet op mij hoor, ik heb gewoon wat tegen ss. Moraalridder pur sang. Let wel: ik heb enkel de comic gelezen en nooit de cartoon gezien.
Close encounters of the third kind mischien iets voor jou?

sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ken hem enkel van de reclame in andere bekendere comics , hij is allesbehalve bekend geworden.

bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
the fantastic four gaan verfilmd worden, in de comic is ss geïntrodiceerd als een heraut van Galactus

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
The silver surfer is nooit een succes geweest omdat 't zo'n ongelofelijke zeikerd was
Let maar niet op mij hoor, ik heb gewoon wat tegen ss. Moraalridder pur sang.
Ja, van wat ik me ervan kan herinneren was Silver Surfer inderdaad een beetje een moraalridder. Soms heel erg sentimenteel. Maar dat probleem heb je zo'n beetje bij alle Marvel-helden.
Spider Man met zijn 'oom Ben' bijvoorbeeld.
Of Wolverine die ons er keer op keer wijst wat voor een 'loner' hij is.
Of Jean Grey die elke telepathische 'sessie' met een kreet beëindigt.
Of Captain America... Ja, zijn naam zegt al genoeg.
Het is het thema dat me aanspreekt bij The Silver Surfer. Het leven op de utopische wereld Zenn-La wordt verstoord door de 'planeteneter' Galactus (Call me eater of planets. Call me Devourer of Worlds. Call me Galactus. To sustain myself, I must consume the essences of heavenly bodies. It has always been so, and so it shall ever be.). De jonge Norrin Radd offert zich op voor zijn planeet en wordt Galactus' 'bediende'. Zo krijgt hij bovenmenselijke krachten en reist van het ene sterrenstelsel naar het andere.
Dit is sci-fi op zen best, vind ik. Maar misschien moet ik gewoon genoegen nemen met de cartoon. Een slechte verfilming zal roet in het eten gooien.
CEotTK: ja, die staat dus op mijn lijstje. Ik heb alle hoop dan ook op deze film gevestigd, want nog geen enkele Sci-Fi heeft mij echte voldoening gegeven tot nu toe.
Ik ga hem deze week maar eens eindelijk huren dan...

bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
Probeer anders Enemy Mine eens. Die vond ik ook altijd erg interessant, en gaat ook over intelligente aliens.

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ja bedankt. Misschien is dat inderdaad ook wel wat (uitgaande van het plot).

Onderhond
-
- 87051 berichten
- 11743 stemmen
Dus een domme actieheld uit een willekeurige kindercomic mag wel ? (een pissige reactie ontsproten uit een stevige fascinatie voor Giger's designs) .

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Waarom ik Alien troep noemde is, omdat ik gewoon niets heb met slijmerige monsters. Verder wel een opmerkelijke film natuurlijk...
Ja, dit ziet er wel mooi uit enzo, maar het doet me gewoon heel weinig. Sci-fi wordt dan meer 'horror' in mijn ogen, terwijl sci-fi gewoon sci-fi moet blijven.
Definitie in het woordenboek: (genre van) in de toekomst spelende verhalen waarin vooruitgang van natuurwetenschappen en techniek een grote rol speelt.
In films als Alien en ID-4, speelt deze vooruitgang géén grote rol: daar wordt de nadruk meer gelegd op het 'slijmerige monster'-aspect.
Aan de woordenboekdefinitie wil ik overigens zelf nog toevoegen dat ook filosofie aan bod zou moeten komen. Dit alles in ogenschouw genomen, moet ik concluderen dat tot nu toe alleen '2001' en 'Solyaris' mij hebben kunnen bekoren.
Dus een domme actieheld uit een willekeurige kindercomic mag wel ?
The Silver Surfer ervaar ik niet als een held uit een kindercomic. Het is te 'zwaar' voor kinderen.
Of beter gezegd: het zou te zwaar moeten zijn. Want ik merkte inderdaad dat Marvel het niet al te moeilijk heeft willen maken, om het kinderpubliek niet te verliezen.
Maar wanneer de 'kinderlijke' aspecten eruit gefilterd worden (en het niet al te Hollywood-achtig wordt), dan ben ik ervan overtuigd dat het resultaat fantastisch zal zijn.
P.S. Het is misschien net alsof ik mijn mening als vaststaande feiten presenteer. Is niet mijn bedoeling...

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Overigens: met sci-fi bedoel ik hier alleen films waarin het universum en/of buitenaards leven op de een of andere manier een rol spelen.
Anders zou ik ook The Matrix moeten noemen in het rijtje van 2001 en Solyaris.

Onderhond
-
- 87051 berichten
- 11743 stemmen
Het probleem is eigenlijk gewoon dat Alien helemaal geen sci-fi is. Het is op zich een doodgewone horrorfilm die zich per ongeluk in de ruimte afspeelt (nu ja, per ongeluk) ... feit is dat die geavanceerde technologie hier geen grote rol speelt, behalve dan om wat rond te vliegen tussen planeten.
Ik heb het verder ook niet op die slijmerige monsters, maar de alien blijft verder toch wel m'n zwakke plek. Alles wat een predator moet zijn, ideaal gedesigned en het blijft gewoon mijn knuffeldiertje .
Sorry trouwens voor het off-topic geneuzel, ik laat jullie lekker verderpraten

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Het probleem is eigenlijk gewoon dat Alien helemaal geen sci-fi is. Het is op zich een doodgewone horrorfilm die zich per ongeluk in de ruimte afspeelt (nu ja, per ongeluk) ... feit is dat die geavanceerde technologie hier geen grote rol speelt, behalve dan om wat rond te vliegen tussen planeten.
Eens.

Is helemaal niet offtopic.

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Wat óók nog een goede sci-fi zou kunnen zijn (ook al komt er geen buitenaards leven in voor), is de vrij onbekende roman 'De Eeuwige Adam' van Jules Verne:
In his tale 'The Eternal Adam' a far-future historian discovers the 20th-century civilization was overthrown by geological catalysms, and the legend of Adam and Eve becomes both true and cyclical.

bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
anatolia, heb je al eens naar de serie farscape gekeken??

bioscoopzaal
-
- 2805 berichten
- 4325 stemmen
En anders is de miniserie "V" en het vervolg "V - The Final Battle" ook nog een absolute aanrader.

bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
V is idd erg goed, we come in peace ( maar ondertussen!!!!)

aryan
-
- 986 berichten
- 1730 stemmen
http://www.google.nl/search?so...
de eerste link aan klikken (of andere links kan ook). Het lijkt er dus op dat er een film komt

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Bedankt aryan.
Ik heb wel gemengde gevoelens nu. Blij zijn omdat mijn wens vervuld wordt? Of het ergste vrezen vanwege Vin Diesel in de hoofdrol?
Maar iets zegt me dat ik Diesel gewoon kon verwachten en dat ik nu dus niet moet zeuren...

Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
anatolia, heb je al eens naar de serie farscape gekeken??
Nee, was die dan te zien op de Nederlandse tv?
En V ook?

bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
farscape komt elke zaterdag op yorin, met hele coole aliens, eens een keer niet allemaal humanoïde, maar wel intelligent