menu

Overig / Televisie / Dead Like Me

zoeken in:
op yorin is sinds 3 weken dead like me, een erg grappige serie over het afterlife, zeker een aanrader. erg sarcastische blik op het afterlife, beetje zoals six feet under

Ondertussen alweer een paar maand geleden dat ik seizoen 1 gezien heb van Dead Like Me maar het is inderdaad een erg leuke en verrassende serie. Zit eigenlijk alweer te wachten op seizoen 2, wat geloof ik pas in oktober in de vs op tv komt.

aaaaaaaaH! dead like me..iets om voor thuis te blijven toch..?Of anders opnemen..
echt super serie..die een lekker spot met de dood..gewoon grappig..en soms..jah..heel soms..heeft een enkele aflevering ook nog een betekenis..al ben ik er niet goed in om die te vinden..;)

weet iemand al of er nog meer seizonen zijn?

Yep, ondertussen zijn ze in de VS bij de helft van seizoen 2.

ik las op d epubliekvoorlichting van rtl nl, dta voorloppig dlm niet wordt uitgezonden door yorin

Kan me nog goed herrineren dat ik op een nacht niet kon slapen en een beetje zat te zappen en op dit stuiten.
Vond het gelijk een geweldige serie, en heb daarna iedere dag tegen mijn slaap gevochten om het te kunnen volgen vond het dan ook erg jammer dat de zender dat dit uitzende (weet echter niet meer welke dat was) bij het einde van seizoen 1 stopte. Heb daarna nog met een hoop mensen gesproken of ze de serie konden, maar niemand bleek er van gehoord te hebben. Sinds die tijd ben ik het een beetje uit het oog verloren, echt hoog tijd dat ik de dvd box eens ga kopen, wat die is nu een heel stuk goedkoper als eerst.
Kan de serie aan een hoop mensen aanraden, het isniet zo heel bekend maar als je eenmaal aan begonnen bent is het echt verslavend, een heerlijke kijk op the afterlife, met een hoop sarcastische grappen.

Erg vreemd dat er maar zo weinig mensen de serie gezien hebben, het is echt een geweldige serie vol heerlijke droge/sarcastische humor een creatieve verhaallijn en een erg aanstekelijk sfeertje, wordt hoog tijd dat ik de boxen eens ga aanschaffen.

Leuke serie, geweldige humor en jammer dat de serie hier zo onbekend is!!

Inderdaad, de serie verdiend veel meer aandacht...

Jammer dat de serie gestopt is. Binnekort in ieder geval straight to dvd film, ben erg benieuwd.

Ja heb het ook gehoord, heb seizoen 2 nog steeds niet gezien en ik moet daar maar snel eens naar op zoek gaan dan.

http://www.youtube.com/watch?v=bDyZB7Udga4

Hier de trailer. Reggie is goed opgedroogd. Een leuke switch dat de zussen weer wat meer contact krijgen.

Nu iedere zondag op Comedy Central, gaat dat zien mensen (geweldige serie)

Waar gaat het nou eigenlijk over? Ik snap er geen drol van.

Het gaat over een meisje die komt te overlijden en uitverkoren wordt om zielen te plukken van mensen voor ze de dood vinden. Daarnaast volgen we ook haar familie en hoe die omgaan met haar dood en natuurlijk de groep mensen (andere doden) met wie ze werkt. Het klinkt allemaal reuze ingewikkeld maar als het het eenmaal volgt is er niets vaags aan, echt zo'n vergeten serie die tot de toppers allertijden behoord, alles is aanwezig, emotie, humor (hele scherpe) humor, en erg goed acteerwerk.

Hier wat beter uitgelegt,
http://www.imdb.com/title/tt0348913/plotsummary

Heb zonet trouwens voor de eerste keer sinds een jaar of twee weer een aflevering gezien en ik vond het nog steeds geweldig. Hoop overgens dat ze ook het tweede seizoen uit gaan zenden want dat heb ik helaas nog nooit gezien.

Ik heb helaas elke aflevering al minstens 2x gezien. Maar het is erg jammer dat seizoen 2 niet in nederland verkrijgbaar is. Ik kan hem nergens vinden

Nee klopt ik zelf moet het eerste seizoen ook nog op dvd aanschaffen, het tweede seizoen heb ik wel eens in import winkeltjes zien liggen maar daar was het helaas een euro of 40/50 en dat is me toch echt iets te duur. Wat ik ook best jammer vind is dat zo weinig mensen deze serie gezien hebben en het zo ongelofelijk onderschat is.

Leuke serie als luchtige tegenhanger aan six feet under. Vroegtijdig gestopt, helaas.

ey mensen ik heb is een vraagje. waar kan je dead like me seizioen 1 kopen. want ik zoek me rot maar vind het nergens.

AHWA
Persoonlijk vind ik Dead Like Me maar een rommelige serie. Het acteerwerk is zeer matig, de humor is zelden meer dan een glimlach waard en de plots zijn vaag en de regels van het reaper-zijn al helemaal.

Dan is Reaper toch stukken beter.

Dat kan natuurlijk, ieder zijn eigen smaak.

Vind het overgens behoorlijk klote dat ik die dvd box nergens kan vinden.

AHWA
Play.com heeft de Dead Like Me-boxen.

Ook seizoen twee?. Dacht dat die enkel in Amerika was uitgebracht, zal wel import zijn.

Heb zelf eindelijk het eerste seizoen in bestelling staan, heb het (op twee afleveringen) na express niet gevolgt via CC omdat ik geen zin had om zo lang te wachten en de hele hap gewoon graag achter elkaar wou zien. Kan in ieder geval niet wachten tot hij binnenkomt en ik mijn kijkplezier weer kan herbeleven.

Vannacht eindelijk weer aan de serie begonnen en ondanks dat het even duurde eer ik weer in het sfeertje zat heb is ontzettend genoten, vier aflevringen plus de pilot gezien overgens. Het oogt af en toe wat rommelig maar het frisse sfeertje in combinatie met de emotie en sarcastische humor is heerlijk, de acteurs doen het leuk en de- verhaallijnen wisselen van aardig tot erg goed. Zodadelijk weer verder kijken en hopen dat ik er weer net zo van zal genieten als gister.

Wel erg jammer overgens dat het tweede seiozen nergens te vinden is in Nederland.

Gister weer een reeks afleveringen gekeken en ik moet zeggen dat het behoorlijk- verslavend is, vooral de humor is zo lekker scherp. Zo jammer dat de box maar vijftien afleveringen telt en ik er hierna alweer doorheen ben, zal daarna ook snel eens op zoek gaan naar het tweede seizoen.

AHWA schreef:
Persoonlijk vind ik Dead Like Me maar een rommelige serie. Het acteerwerk is zeer matig, de humor is zelden meer dan een glimlach waard en de plots zijn vaag en de regels van het reaper-zijn al helemaal.

Dan is Reaper toch stukken beter.

Wat zal ik zeggen, Dead Like Me isniet helemaal een comedy. Daarvoor worden er toch ook teveel serieuze onderwerpen aangesneden. Dat je het rommelig vindt, snap ik niet goed. De reaper-regels zijn heel duidelijk, al zijn ze niet altijd even eerlijk (Georgia Lass: "Verdomme, ik ben 16 jaar en de eerste man die mijn naakte lichaam aanraakt is de lijkschouwer"). Mijn favoriete elementen van de serie: De norse commentaren van de hoofdpersoon, de meest onwaarschijnlijke manieren waarop de 'slachtoffers' aan hun einde komen en de absurde obsessie voor eten van de 'hoofdreaper'. Dele scherpe dialogen, die naadloos kunnen overlopen van kolder naar een diepgang die je zelden in een Amerikaanse serie tegenkomt.

Flonker schreef:
(Georgia Lass: "Verdomme, ik ben 16 jaar...
Ze is dus 18, dat wordt duidelijk in de serie vermeld.

niethie schreef:
(quote)
Ze is dus 18, dat wordt duidelijk in de serie vermeld.

Klopt, vergissing van mij...

Leuke serie. Jammer dat het na twee seizoenen afgelopen was, toen begon het net los te komen wat mij betreft. Meer progressie in de personages en interessantere verhaallijnen.

Er is nu wel een film van gemaakt, helaas wel zonder Mandy Patinkin en Laura Harris.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:24 uur

geplaatst: vandaag om 02:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.