- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Gebroeders van Es
De Gebroeders van Es

gotti
-
- 14006 berichten
- 5522 stemmen
Ik meen dat Marco en Tommy van Es vorige jaar hun tv debuut maakten met de hilarische serie sketches "Hokjesgeestigheden"
Vanavond op Nederland 3 om iets over half negen, komt hun tweede 'show' op televisie.
Een stukje wat ik las in de Veronica gids:
[i]De broertjes Marco en Tommy van Es laten in hun nieuwe programma "Dit wil Nederland!" het gewone volk aan het woord. Wat willen zij eigenlijk?
Vorig jaar maakten de Gebroeders van Es hun tv debuut met "Hokjesgeestigheden". Dit jaar komen ze terug met het actuele, sartirische programma "Dit Wil Nederland!". In tijden van nieuwe politiek en de afbraak van het poldermodel willen de broers Marco en Tommy van Es graag van de gewone man weten wat hij eigenlijk wil. Acht weken lang zitten de heren in hun huiskamerstudio, waar zij worden bijgestaand door enkele bekende en een aantal nieuwe personages.
Zelf zeggen ze over de serie: "De vette jaren zijn voorbij. We zitten weer gezellig in een reccesie. De gebalde vuisten van links staan weer lijnrecht tegenover de gevouwen handjes van rechts. Kortom, het gaat weer nergens over. Tijd voor een platform. Tijd voor "Dit Wil Nederland!".
En voor de liefhebbers (waar ik d'r ook één van ben): de clown is terug!!
[clownstem]Ja....da vin'k wel leuk...[/clownstem]
Zal wel weer erg hilarisch worden vanavond...

gotti
-
- 14006 berichten
- 5522 stemmen
Tweede poging:
Dinsdag 31 mei; NL 3; 19.50 uur:
Gebroeders van Es: Nederlands Instituut voor de Toevallige Voorbijganger
8-delig sartirische straatcom waarin de Gebroeders van Es zoch onder de mensen begeven om erachter te komen wie van hen zich mag sluiten bij het Nederlands Instituut voor de Toevallige Voorbijganger. Marco en Tommy van Es kruipen ook weer in de huid van typetjes als de rappers Abesch en Halil, Ricardo de Clown en vele anderen.
bron: VPRO Gids
Als dit net zo goed word als de vorige serie is het weer 8 weken lachen geblazen!

gotti
-
- 14006 berichten
- 5522 stemmen
Iemand gezien. Het was wel weer erg lollig. Vooral de typetjes Abesch en Halil waren (weer) erg treffend. De dvd van "Hokjesgeestigheden" schijnt er trouwens aan te komen.