- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Satire koningshuis
Satire koningshuis
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Nu heel politiek Den Haag weer eens in rep en roer is over de satirische programma's die het koningshuis zouden beschadigen wil ik wel eens weten welke programma's MM-bezoekers bekijken en wat ze er van vinden.
Persoonlijk vind ik Cafe de Wereld (Vara Laat) de leukste. Erg grappige tekenfilm met geweldige imitaties van Balkenende, Andre Hazes, Johan Cruijf enz.
Egoland (BNN) heb ik 1 keer gezien en is wel aardig. Tevens ook de grofste die ik heb gezien (Prins Berhard als Berhardshond, rancuneuze maxima die Bea om zeep probeerd te helpen, Alex die als een loser wordt afgeschilderd).
Kopspijkers Cabaret is erg wisselend, de ene keer erg leuk de andere keer erg voorspelbaar. Afgelopen week waren Balkenende en Beatrix wel weer erg grappig.
Mijn top 3:
1. Cafe de Wereld (Vara Laat)
2. Kopspijkers Cabaret
3. Egoland
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Zijn er nog meer programma's met satire over het koningshuis trouwens?
Droopy
-
- 357 berichten
- 406 stemmen
Ja, op radio 538 worden regelmatig bestaande nummers voorzien van andere teksten. Het laatste voorbeeld was, malle babbe met speciale tekst voor Mabel.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
gaat niet echt hard, dit topic... Heeft nu echt niemand Cafe de Wereld ooit gezien?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3178 stemmen
1 x gezien en hoewel ze allemaal erg goed waren nagedaan vond ik het niet echt grappig. Egoland heb ik nog nooit gezien. Kopspijkers vind ik meestal wel leuk. Deze keer was t erg grappig met de koningin en Balkenende. Iedereen vind die Paul Groot helemaal geweldig maar niemand haalt t bij Erik van Muiswinkel. Elke keer weer helemaal raak, wie hij ook nadoet.
gotti
-
- 14040 berichten
- 5713 stemmen
Cafe de Wereld kijk ik iedere avond. Kopspijkers kijk ik iedere week (eigenlijk ook alleen om het caberet, de rest vindi k veel minder geworden) en egoland heb ik helaas nog niet gezien. Van mensen gehoord dat het wel erg grappig is.
kappeuter (crew films)
-
- 73770 berichten
- 5869 stemmen
Van Cafe de Wereld vind ik het onvergefelijk dat de stemmen nauwelijks gelijkenis vertonen met die van de real ones.
Quido
-
- 14638 berichten
- 6058 stemmen
Café de Wereld is idd een geweldig onderdeel van Vara Laat! Cabaret bij Kopspijkers is ook (meestal) leuk en Egoland is ook wel grappig.
moviefreak#1
-
- 14310 berichten
- 22092 stemmen
Ja dit slaat natuurlijk nergens op. Dit lijkt mij niet echt zinvol van Balkenende en de zijnen om hier serieus op in te gaan. Ik weet niet of die heren ook wel is de grappen horen die in DIT WAS HET NIEUWS langskomen ? Trouwens zowiezo het allerenigste programma op de nederlandse TV waar mensen mij voor mogen wakker maken (of storen als ik een film kijk ). Kopspijkers roeleert ook trouwens en zeker die Owen Schumacher die wat mij betreft een geweldige satire levert op oa. JP Balkenende (en Zalm is ook geweldig )
Balkenende laat de satires met rust
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Van Cafe de Wereld vind ik het onvergefelijk dat de stemmen nauwelijks gelijkenis vertonen met die van de real ones.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3178 stemmen
Net weer Cafe de Wereld gezien en ik vind het gewoon niet grappig. Leukst nog vond ik de opmerking van Beatrix: nee dank je, we hebben al een van Gogh in huis. Ook al geen dijenkletser.
Stemmen zijn idd ook niet goed. Mullisch lijkt echt nergens op en wie moest die ene zijn die met Mullisch over dr kalender begon. Toch niet Tatjana? Want anders was die wel erg bedroevend na gedaan.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Mulish met Cruijf vond ik wel grappig... ondekking van de Wereld... ondekking van het totaalvoetbal
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
van wat ik gezien heb, vond ik het vooral flauw, Fabeltjeskrant voor volwassenen. bah
gotti
-
- 14040 berichten
- 5713 stemmen
Inderdaad zijn de stemmen van Café de Wereld niet echt leuk, maar om de meeste grappen kan ik echt wel lachen hoor.