- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Narcos (Netflix)
Narcos (Netflix)
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Nieuwe Netflix-serie Narcos gaat over de Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar. In de jaren tachtig groeide deze man uit tot een van de rijkste en tevens beruchtste criminelen ooit. De serie die tien afleveringen zal gaan tellen, en dus op een waargebeurd verhaal is gebaseerd, gaat op 28 augustus exclusief bij Netflix in première.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Trailer is in ieder geval veelbelovend.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Ahaa, hopen dat deze beelden rond Escobar het beter gaat doen dan 'Medellin' in Entourage 
Deze komt zeker op mijn lijstje!
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Kijk is aan, hier ben ik wel geïnteresseerd in! Ik hoop dat de sfeer serieus is en een beetje duister a la Scarface, en geen clichematig dramagedoe.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Kijk is aan, hier ben ik wel geïnteresseerd in! Ik hoop dat de sfeer serieus is en een beetje duister a la Scarface, en geen clichematig dramagedoe.
Escobar heeft +- 8000 doden op zijn naam staan, ik denk dat het dus vooral steenhard wordt.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Bij zulke films en series vraag ik me altijd af: zou je de persoon, in het geval je er niet tot nauwelijks wat van af weet, even googelen? Of juist niet? Wat is het beste voor de kijkbeleving?
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Bij zulke films en series vraag ik me altijd af: zou je de persoon, in het geval je er niet tot nauwelijks wat van af weet, even googelen? Of juist niet? Wat is het beste voor de kijkbeleving?
Ik denk niet dat het veel uitmaakt voor je kijkplezier. Als ik dan toch een antwoord moet geven op je vraag raad ik je aan om pas na de serie Escobar even te googelen zodat je de informatie achteraf kan vergelijken met de serie.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Ik denk niet dat het veel uitmaakt voor je kijkplezier. Als ik dan toch een antwoord moet geven op je vraag raad ik je aan om pas na de serie Escobar even te googelen zodat je de informatie achteraf kan vergelijken met de serie.
Hmm, neem Noah, een film die van alle kanten wordt afgekraakt vanwege de ongeloofwaardigheid, terwijl ik, zonder die historische kennis, het gewoon een prachtige film vond.. achja, het blijft lastig. Maar ja, laten we t bij Narcos houden in dit topic 
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Zelf wist ik al het een en het ander van deze man, maar heb toch nog wat meer over 'm opgezocht nadat ik de trailer zag. Ik denk dat door die extra informatie je sneller in de serie zult zitten, al is dat nooit 100% zeker.
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Hmm, neem Noah, een film die van alle kanten wordt afgekraakt vanwege de ongeloofwaardigheid, terwijl ik, zonder die historische kennis, het gewoon een prachtige film vond.. achja, het blijft lastig. Maar ja, laten we t bij Narcos houden in dit topic
Maar zou je minder genieten van de film als je wist dat het historisch gezien niet klopt?
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Maar zou je minder genieten van de film als je wist dat het historisch gezien niet klopt?
Nee, dat weet ik zeker. Daarom snap ik niet dat mensen er zo'n groot issue van maken..
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Trailer heeft mijn interesse ook gewekt. Ben erg benieuwd!
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Fijne trailer weer. En dat massagraf!(!!)
donmarko22
-
- 84 berichten
- 117 stemmen
Ik zou eerst het boek van Nico Verbeek ergens op te kop proberen te tikken en uitlezen voordat je aan de serie begint.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Ik zou eerst het boek van Nico Verbeek ergens op te kop proberen te tikken en uitlezen voordat je aan de serie begint.
Ik zal hier aan denken als ik hier tijd voor heb, thanks.
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Vandaag is die gereleased, tot nu toe gematigd positieve reviews die het 'verslavend' noemen maar niet een serie die in de toekomst als classic beschouwd zal worden.
Cinemaniak
-
- 566 berichten
- 513 stemmen
Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad om deze serie te bekijken, maar hij staat hoog op mijn to-watch-list. Ik denk dat reviews zo vlak na de release te weinig kunnen zeggen over of het wel of geen klassieker wordt. Het lijkt mij erg voorbarig in elk geval. Welke serie werd nu wel direct gebombardeerd tot klassieker?
Ben erg benieuwd in hoeverre de makers aan banden gelegd worden, door het op (grotendeels) ware feiten gebaseerde, verhaal. Die beperking van vrijheid is in zekere zin een belemmering voor het maken van een echte klassieker.
Macady
-
- 315 berichten
- 760 stemmen
Eerste 4 afleveringen gezien. Tot nu toe aardig positief, zonder al teveel spanning blijft het boeien. Casting vind ik niet bij elk personage even geslaagd. Benieuwd of er nog een versnelling plaatsvind in de resterende afleveringen. Tot nu toe 3*
donmarko22
-
- 84 berichten
- 117 stemmen
4 afl gezien en ik vind m super. Ik vind de casting juist een sterk punt. Pablo en lehder lijken echt op hun personages (Gacha wat minder). Mooi gefilmd en behoorlijk waarheidsgetrouw. Mede doordat er echte nieuws beelden worden gebruikt. Aanrader
StiflersMom
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In een stuk alle afleveringen achter elkaar gekeken. Verslavende serie. Dat het op waarheid berust is maakt het interessant, eveneens als de echte nieuwsbeelden die er tussendoor worden gebruikt. Aanrader!
Macady
-
- 315 berichten
- 760 stemmen
4 afl gezien en ik vind m super. Ik vind de casting juist een sterk punt. Pablo en lehder lijken echt op hun personages (Gacha wat minder). Mooi gefilmd en behoorlijk waarheidsgetrouw. Mede doordat er echte nieuws beelden worden gebruikt. Aanrader
Ik vond pablo in het begin tegenvallen, maar hij groeit wel enorm in zijn rol, die echte beelden zijn inderdaad vet. Net afl 5 gezien, erg sterk...
freedomtown
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Heerlijke serie tot nu toe (afl. 4)
Wat me echter wel opviel was dat er in aflevering 1 gezegd wordt dat er nog geen mobiele telefoons waren, maar alleen satelliet telefoons. Vervolgens belt de DEA-agent de Colombiaanse agent op om de locatie door te geven van een hitman. Deze Colombiaanse agent pakt op met een mobiele telefoon?
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
WOW! Al bij afl 8. Super goed gemaakt. Wat een snelheid in de serie!
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Trailer was vrij mager maar ga het toch maar proberen.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Dit leek me eerlijk gezegd niets, maar ik hoor en lees er zoveel positieve dingen over dat ik het binnenkort maar eens ga kijken. Eerst even wat andere series afronden.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Netflix heeft 'm vernieuwd voor een tweede seizoen.