• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.990 stemmen

Girls (HBO)

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

(afbeelding)

Created by and starring Lena Dunham ("Tiny Furniture"), the show is a comic look at the assorted humiliations and rare triumphs of a group of girls in their early 20s. Dunham wrote and directed the pilot of the series, which she executive produces along with Judd Apatow and Jenni Konner.  The cast also includes Jemima Kirke, Allison Williams, Adam Driver and Zosia Mamet.  Episodes were shot in New York. The ten-episode season debuts April 15th 2012.

Zin in. De male buddy city vibe series die HBO bracht met Entourage en How To Make It in America kennen we, nu is het tijd voor de vrouwen. Fijne cast ook.

Preview

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Staat genoteerd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Om het wachten te doden. Erg veel zin in, positieve reviews, toffe cast en Dunham schijnt het toch te flikken. Ook de betrokkenheid van Apatow zal de boel veel goed doen. Hopelijk weer een fijn komisch drama over een vriendengroep in de grote stad. Eindelijk een serie die de leegte van How to make it/Entourage kan opvullen? Ik geloof er in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goede pilot. Het grote pluspunt is toch wel dat de dames geen karikaturen zijn maar 'echte' personages. Met hun tekortkomingen, die ze zelf ook erkennen. Voor sensatie moet je niet wezen want het is vooral uit het leven gegrepen. Dunham is een aardige protagoniste en ook fijn om haar als showrunner te hebben, wel mis ik de chemie nog tussen de vier dames en meer uitdieping rond de drie vriendinnen van Hannah. Al verwacht ik dat dit wel opgelost wordt naarmate de serie meer episodes kent. Veelbelovend, afwachten waar dit naar toe gaat.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Ah leuk, dees staat erop.

Van Dunham kende ik Tiny Furniture, wat ik niet direct een aanrader zou noemen. Redelijk narcistisch. Dat narcistische vinden we hier ook wel terug (evenals een paar dezelfde cast members) en dan denk ik bij mezelf "get over it".

Het karakter van Dunham komt uit een rijk gezin, maar krijgt opeens geen geld meer. Nu moet ze het zelf doen en dat betekend in haar ogen ongeveer hetzelfde als de apocalyps. Niet zeuren, doe er wat aan!

Wat dit anders maakt dan Tiny Furniture, is dat er hier personen zijn die ongeveer hetzelfde denken als ik. You don't want to work at Mcdonalds? Its great working there!

Maar ik weet het nog niet. Karakters die vooral zeuren om bijna niets. Zie hier nog wel potentie in, maar dan moet de serie wel zelfbewust met zijn thema blijven omgaan, anders wordt het 1 grote zeiksoap.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik heb de pilot gezien, maar ben niet razend enthousiast. Vond het maar druilerig en mieperig. Ik zal de volgende episode ook nog een kans geven, ben ik daarna nog niet om dan laat ik het beter links liggen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik vond het nog wel meevallen. Samen met de mrs gekeken, en volgende week weer. Best een paar grappige oneliners, en een lekker realistisch sfeertje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spot on .

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Heel matige pilot. Erg upper-middle-class-white-people ook. Dan had ik toch veel liever een nieuw seizoen van HTMIIA

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tweede ep was...het is een beetje een vage serie dat z'n draai nog niet helemaal gevonden heeft. En die seksscenes zijn...hmm...

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Ok, ik stop hiermee. Vind het ook een vreemd blok wat HBO hier neerzet. Binnenkomen met het redelijk scherpe VEEP en dan een soort koude douche met Girls. Lijkt me ook niet bepaald hetzelfde doelpubliek, maar das een ander verhaal.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Derde aflevering nogal stuurloos voor mij. Zitten wel een paar grappige dingetjes in, maar echt geweldig is het nog niet.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Nee, ik haak ook af. Niks voor mij. Dan ga ik liever op zoek naar een andere serie die me wel blijft boeien.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Wat ziet dit er ver-schrik-ke-lijk uit zeg. Magistraal ook hoe Dunham (afgaande van de promotie materiaal) een all-white cast weet te verwerven in New York, de meest multi-culturele stad in de wereld?...

Om maar niet te beginnen over haar amateuristische debuut Tiny Furniture, dat voor redenen onbekend een Criterion release wist te vergaren. Bah.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het blijft een wat rare serie, maar ik vond aflevering 4 toch alweer iets beter.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik zat niet te wachten om de vader en moeder van Hannah naakt te zien....nee. Rare serie. Niet bijzonder goed, wellicht iets te realistisch.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zeer positieve verhalen van actrices die het in New York hebben gemaakt. Van Evan Rachel Wood tot Lea Michele, van Lindsay Lohan tot Maggie Gyllenhaal. Zeer positief, dat biedt hoop voor als de serie straks klaar is en ik het seizoen er door duw.

l-d

• 276 berichten
  • 641 stemmen

In Overigen > Televisie > Girls:

Nieuwe serie over 4 meiden halverwege de 25....zou het geen comedy willen noemen, meer een opeenstapeling van awkward moments...Heel herkenbaar dus!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

Wat ziet dit er ver-schrik-ke-lijk uit zeg. Magistraal ook hoe Dunham (afgaande van de promotie materiaal) een all-white cast weet te verwerven in New York, de meest multi-culturele stad in de wereld?....

Meh beetje onzin. Voel niet dat ze expres heeft gekozen voor een all white cast. Deze serie straalt heel erg Dunham eigen wereld uit, die is waarschijnlijk gewoon erg wit. Zou het veel vervelender vinden als we dan een excuus negerin erin moeten zien. Is ook wel een typisch milieu waar ze zich in bevindt. Sowieso nogal kortzichtige reacties hier. Mogen oude dames hun borsten weer niet in beeld, pfff.

De serie heeft bij mij ook wat tijd nodig. Dunham is lelijk en eigenlijk best vervelend, maar het is ook wel weer eerlijk en best komisch. Ik ben geboeid.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Macmanus schreef:

Meh beetje onzin. Voel niet dat ze expres heeft gekozen voor een all white cast. Deze serie straalt heel erg Dunham eigen wereld uit, die is waarschijnlijk gewoon erg wit. Zou het veel vervelender vinden als we dan een excuus negerin erin moeten zien.

't Was afgaande van de promotie materiaal, zoals ik al zei, waar mijn (wellicht voorbarige) conclusie uit bestond. Heb nog geen enkele aflevering gezien en ben het eerlijk gezegd ook niet van plan; ik blijf erbij dat het succes achter Dunham mij een onverdiende mysterie blijft; alsof er een ontzichtbare kracht aan het werk is (wellicht Apatow) die plots besloot n.a.v. haar povere debuut haar naar succes te propelleren.

Verder blijf ik maar koude rillingen krijgen dat ze in dezelfde zondagavond lineup staat als Game of Thrones (David Benioff en David Weiss) en Veep (Armando Iannuci), showrunners die daadwerkelijk de strepen op hun lapel hebben verdiend.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Die moesten ook ooit beginnen. Heb haar films niet gezien (zie jou stem ook niet bij haar enige film op MM btw) maar ik denk dat mensen een eigenzinnige stem in haar zien. De serie is vrij goedkoop om te maken en HBO geeft haar een kans. Ik kan dat alleen maar prijzen. Veep eerste aflevering deed me totaal niet denken aan een frisse nieuwe komedie. Weinig grappig zelfs, maar ik zal die nog een paar keer proberen.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Macmanus schreef:

(zie jou stem ook niet bij haar enige film op MM btw)

Niet afgekeken is geen stem van mij.

Tuurlijk moet elk talent ergens beginnen, maar zoals ik al opmerkte; bij Dunham lijkt er een hele machine aan het werk te zijn om haar op gang te krijgen; die onterechte Criterion release; NW die al opmerkte dat allerlei (bekende) actrices haar vocaal prijzen en ophemelen op Twitter en dergelijk; waar zijn deze geluiden m.b.t. alle andere showrunners? Klinkt onzinnig m.b.t. dit onderwerp maar heb echt het idee dat zij alle kanalen uit haar vriendjespolitiek hiervoor aan het inzetten is.

Wil 't overigens hierbij laten, ik ben nogal errug aan het haten voor een serie die ik niet eens kijk; wellicht dat ik dit eens 'per ongeluk' op televisie meepik en het compleet verkeerd blijk te hebben m.b.t. Dunham's talenten

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Zo briljant is het niet, dus je zou best weleens gelijk kunnen hebben. Veep is veel beter aan het worden, maar kende wel een moeilijke start voor mij.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Meh dat zijn allemaal randzaken die niets met de serie te maken hebben verder. Ze (en de groep eromheen) zal vast wel aan promotie doen. Vreselijk wijf is het! Lijkt me vrij logisch voor een serie met alleen maar no names. Itt een Veep of een populaire boekenreeks als Game of Thrones. Ik Twitter verder niet, maar kan me niet voorstellen dat niemand van de bekende mensen ooit iets goeds heeft gezegd over die series.

Ik begrijp best dat de serie buiten je comfort zone treed (zie al de reactie, te realistisch) en het is ook best een vrouwen serie. Die mannen ook wel door de herkenbaarheid kunnen waarderen zoals ondergetekende. Maar het af doen als iets waardeloos wat alleen maar op tv is omdat ze veel vriendjes heeft in de bizz vind ik onzin. Vind het bewijs daarvoor ook wat karig.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Zucht... zal eerdaags de pilot eens bekijken.

Nu niet die "edit" knop meer aanraken

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Alleen als je het ook echt een kans wil geven

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Heb nog géén minuut gezien en ben er nu al vrij vocaal erover, geloof me, als Dunham m'n kostbare dertig minuten verspilt zul je het merken hier

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Klopt wel enigzins, Dunham is gewoon ween rijkeluiskindje (is naar het schijnt redelijk verwend e rijke ouders etc.), die het toevallig makkelijk voor elkaar kreeg haar film op Criterion te releasen. Who knows why, want het is het label onwaardig, dat en het past gewoon niet bij de films die er doorgaans opkomen.

Voor de mensen die Girls maar zozo vinden, wees blij dat je Tiny Furniture niet hebt gezien. Het egocentrische gezeur van Dunham is daar nog veel meer aanwezig. In dat opzicht is de serie een verbetering, maar dat komt waarschijnlijk omdat het nu behapbaar is gemaakt door de lengte van een aflevering.

Fortune

• 4313 berichten
  • 2772 stemmen

Heb 4 of 5 afleveringen gezien.

Ik vind dit een behoorlijk geweldige serie eigenlijk. Moet altijd wel lachen om de situaties en sommige dialogen. Veel sex maar vind het nergens banaal worden ofso gewoon behoorlijk grappig en realistisch maar voornamelijk redelijk verfrissend.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Aflevering 1 gezien. Leuk. Mensen die zich ergeren aan de zelfingenomenheid: Dunham is daar heel zelfbewust over vind ik, en maakt die verwendheid net belachelijk.

Ook mooi in beeld gebracht, met een sfeervol kleurpalet van vnl. bruin-beige tinten. De (niet al te grote) rol van Alex Karpovsky, die je in zowat alle Amerikaanse indiefilms van de laatste jaren ziet, deed me erg lachen (McDonald's-monoloog, opiumthee). Een groot talent is dat.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.