• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.913 stemmen

This Is England '86 (2010)

zoeken in:

canciser

• 938 berichten
  • 558 stemmen

Verenigd Koninkrijk

Drama

200 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Shane Meadows en Tom Harper

met Thomas Turgoose, Vicky McClure en Jo Hartley

Terwijl Shaun bezig is met zijn laatste examens, begint hij te beseffen dat hij langzaam maar zeker volwassen wordt en in het Engeland van de jaren '80 zijn eigen levensweg moet zien te vinden. Gelukkig moeten zijn vrienden dezelfde obstakels nemen en heeft het leven voor ieder van hen verrassingen in petto. Woody, Lol, Smell, Gadget, Milky; allemaal zijn ze op zoek naar de liefde, een lach, werk en iets wat op een toekomst lijkt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goede film. Akteerwerk vond ik erg overtuigend. Personages waren zoals in deel 1 apart maar erg goed. Het verhaal is wel iets minder als deel 1, en misschien ook wel te lang. 3,5*

Apster

• 1461 berichten
  • 6920 stemmen

Gaat dit ergens uitegzonden worden op tv?

aSMoDeuS

• 1119 berichten
  • 5045 stemmen

Apster schreef:

Gaat dit ergens uitegzonden worden op tv?

Het is de Britse televisie geweest. Wil je de serie zien, dan raad ik je aan om 'm te kopen (dan wel te downloaden).

Fortune

• 4313 berichten
  • 2772 stemmen

Kun je dit als een vervolg zien op de film This is England?

aSMoDeuS

• 1119 berichten
  • 5045 stemmen

Fortune schreef:

Kun je dit als een vervolg zien op de film This is England?

Ja, dat is het. En er zit ook een This Is England '90 aan te komen.

jacknina

• 9 berichten
  • 0 stemmen

aSMoDeuS schreef:

(quote)

Het is de Britse televisie geweest. Wil je de serie zien, dan raad ik je aan om 'm te kopen (dan wel te downloaden).

hallo ik kan deze serie nergens vinden heb je een linkje voor mij?

alvast bedankt!

Gamepy

• 14 berichten
  • 6930 stemmen

Op ebay te vinden vanaf 20€

Fortune

• 4313 berichten
  • 2772 stemmen

Eerste 2 afleveringen gezien en het is uiterst vermakelijk.

Op het moment geef ik een 3.5, en definitief cijfer als ik alles heb gezien.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

Zitten hier dezelfde acteurs in als in de voorganger? Dit was de film op het IFFR waar ik het meest in werd meegesleept. Super tv-serie!

Case1

• 2 berichten
  • 3 stemmen

Heerlijke serie, iets lichter dan de film, wat mij persoonlijk wat beter afging.

jtsterkenburg

• 153 berichten
  • 1324 stemmen

erg jammer dat woody een complete loser is geworden in deze serie. en nog meer personages zijn minder subtiel dan in de film. Shaun blijft wel een erg gaaf karakter en de scooterbende is echt fantastisch! De rol van Combo vond ik het allermooist, prachtig hoe hij uiteindelijk tot een soort van inkeer is gekomen en een enorme held wordt eigenlijk. Verder ben ik het er niet mee eens dat deze serie lichter is dan de film. Vond het op een gegeven moment zelfs wat teveel worden. In de film heb je het mooie contrast met het fantastische begin, vol kameraadschap, terwijl het hier eigenlijk alleen maar een en al treurnis is.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

TV-mini-serie-vervolg op het geweldige This Is England!

Dezelfde personages - maar dan 4 jaar later.

Film verdeelt de aandacht wat meer over de personages en behalve Shaun slijt het jeugdige er langzaam een beetje af.

Relatieproblematiek, schimmen uit het verleden en baantjes in plaats van het National Front.

Mooi vervolg!

DV1984

• 275 berichten
  • 2906 stemmen

Net zoals de film weer erg vermakelijk! Shaun was idd. iets rustiger geworden,jammer dat het slechts 4 afleveringen waren!

scorsese

• 13165 berichten
  • 11076 stemmen

Uitstekende aanvulling op This Is England. Zoals de titel al doet vermoeden, speelt het geheel dus 3 jaar later af. En de personages zijn ook gegroeid en wat verstandiger geworden. De eerste helft is vrij luchtig en humorvol en hier wordt de spanningsboog van de originele film (het opbreken van de vriendengroep) soms wel wat gemist. Het tweede gedeelte is een stuk dramatischer met een aangrijpende scene tegen het eind aan.

In ieder geval een geslaagde manier om wat meer tijd door te brengen met de kleurrijke personages en ze wat beter te leren kennen, en deze mini-serie doet zeker geen afbreuk aan de film.

CannabisFristi

• 49 berichten
  • 0 stemmen

Briljant!

Werkelijk een meesterwerk dit.

Shane Meadows schenkt de wereld hier 200 minuten vol drama, van ongekend niveau.

Er word geweldig geacteerd en het verhaal zit ijzersterk in elkaar.

Het montagewerk zorgt op sommige momenten voor kippenvel.

Wat voornamelijk komt door de, net als in de film, waanzinnig goede soundtrack.

Kritiek is overbodig, zelden zo op het puntje van mijn stoel gezeten.

Ik kijk met smart uit naar het volgend seizoen, wat "This is England '90" zal heten.

Dit is een visueel hoogstandje, een aanrader 1e klas!!!

Absoluut 5 sterren waard.

DV1984

• 275 berichten
  • 2906 stemmen

This is England '88 is ook alweer een paar weken op de Engelse tv. De film en '86 waren fantastisch!

homerjay

• 327 berichten
  • 581 stemmen

This is England 86 was een erg mooi vervolg op een goede film. Het begint ondanks de uitzichtloosheid vrij vrolijk en krijgt een zeer zwaar einde.

De 88 versie vond ik dan weer een stuk minder. Woody zit gevangen in het burgelijke bestaan en we zien Shaun worstelen met relaties en Lol proberen haar verleden te verwerken. Maar verder gebeurd er eigenlijk niets. Jammer. Hopelijk een herkansing met een '90 versie.

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Televisie > This Is England '88:

Blijft leuk om te volgen.

De tweede mini-serie als vervolg van de film. 3 afleveringen van 3 kwartier. Het speelt 5 jaar na de gebeurtenissen in de film. De personages zijn ouder geworden, gegroeid, veranderd, maar vooral nog steeds verbonden met elkaar.

De voornaamste focus is gericht op de personages Lol en Woody, en natuurlijk Shaun.

Helaas werken niet alle verhaallijnen en voelt het soms wat kaal. Toch blijft het boeiend genoeg. De reden hiervoor zijn de sterke dialogen en het acteerwerk. Ook in dit deel is weer de pianomuziek van Ludovico Einaudi te horen. Jammer alleen dat het haast gebruikt wordt als een gimmick.

Had gelezen dat er plannen zijn voor een derde deel, genaamd This Is England '90.

Wie weet zien we Shaun nog in zijn midlifecrisis.

Andere kijkers?

DV1984

• 275 berichten
  • 2906 stemmen

Op de facebook van This Is England 90 is te lezen dat het dit keer over de ravescene van de Engelse club Hacienda gaat waar in die tijd veel acid house gedraaid werd en over de voorbereidingen van het wk voetbal in Italie. Ben weer benieuwd, hopelijk word hij wat beter dan 88 die vond ik een beetje tegenvallen!

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Heb deze een tijdje laten liggen maar ten onrechte merk ik nu. Genoten van de eerste twee afleveringen van '86. Was helemaal vergeten dat Joseph Gilgun (hilarisch personage ook in Misfits) in 'This is England' meespeelde.

Vandaag de laatste twee afleveringen gezien, geweldig slot!

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

Los van het geheel vond ik dit een zeer overtuigende scene. De acteur die Woody speelt laat zijn personage enorm natuurlijk overkomen. Petje af.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

'88 ook gekeken. Vooral de laatste aflevering ontzettend sterk. Woody (Joseph Gilgun) inderdaad erg goed. Hopelijk hervat Meadows snel het filmen van TiE '90.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Gisteren This is England en This is England '86 gekeken. Erg goed allebei, al vond ik '86 beter. De personages worden wat meer uitgediept. Net de eerste aflevering van '88 gezien, zo te zien is deze ook wel leuk. Maar Shaun heeft nog steeds niet geleerd om lippenstift van zijn gezicht te halen

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

Zal niet lang meer duren denk ik dat het laatste deel te bekijken is. Ik heb er i.i.g. zin in.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

Ik heb er ook weer zin in, maar ze moesten toch zelfs nog beginnen met filmen?

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

Hm.. Ja, de bronnen verschillen nogal. Kan ook best zijn dat het pas aan het eind van dit jaar een keer afgerond is. Geduld dus voor nu.

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

Het duurt nu niet lang meer. Trailer. Fools Gold in de soundtrack. Ik heb er zin in.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Top!

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Voor de liefhebbers van Meadows & de This is England reeks: de eerste aflevering van This is England '90 is gisteren uitgezonden

(10/10 voor de trainingspakken alleen al )

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Thanks!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.