- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The River
The River
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Nieuwe horrorserie van de regisseur van The House of Wax en Orphan en van de makers van Paranormal Activity. Vanaf 7 Februari 2012 op ABC.
Cast o.a. Katie Featherston (Paranormal Activity 1 en 2),Joe Anderson (The Ruins,The Crazies) en Bruce Greenwood (Dinner for Schmucks.Eight Below)
Plot: The River vertelt over wildlife expert en tv-persoonlijkheid Dr. Emmet Cole (Bruce Greenwood). Met zijn vrouw Tess (Leslie Hope) en zoon Lincoln (Joe Anderson) reist hij de hele wereld over voor de opnames van één van de meest populaire shows op televisie. Als hij voor opnames diep het ongerepte Amazone-gebied ingaat, blijft hij langer weg dan de bedoeling.
Als zijn familie zes maanden later de hoop op zijn terugkeer bijna heeft opgegeven, gaat het gps-alarm van Emmet plotseling af en kan men hem opsporen. Om de reddingsoperatie in de moeilijk begaanbare Amazone te bekostigen besluit men om er een reallife docu van te maken. Moeder en zoon gaan met een team van producent Clark (Paul Blackthorne), technicus Emilio (Daniel Zacapa), de sexy en slimme Lena (Eloise Mumford) en bodyguard Captain Kurt Brynildson (Thomas Kretschmann) de jungle in voor de zoektocht naar de wildlife expert.
Trailer: YouTube - The River New ABC Series Official Trailer (Premier 2011 Fall)
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Had de trailer een tijdje terug al gezien, en het ziet er goed uit. Kan best wat worden, dus ja ik ga het zeker volgen. Jammer dat het nog even duurt 
komerad
-
- 467 berichten
- 403 stemmen
Lijkt me leuk toch maar even wat reviews afwachten. (hocus pocus series durven al eens tegenvallen)
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Naar deze serie kijk ik ook erg uit. Cast & crew lijken ruim capabel genoeg om een goede serie neer te zetten. Genre: fantasy / mystery / horror / adventure - helemaal mijn ding!

Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Net de trailer gezien en lijkt me tof genoeg om eens te proberen.
Ik krijg een beetje het lost-gevoel bij het zien van de trailer. Jungle, mysterie en slechte CGI
Ook bovenstaande poster doet me aan lost denken.
komerad
-
- 467 berichten
- 403 stemmen
Kijk er ook erg naar uit, ziet er veelbelovend uit alhoewel "from the director of paranormal activity" mij toch wat behoedzaam maakt.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Over een halve week zullen we het zien...
Fangs (crew films)
-
- 1474 berichten
- 4777 stemmen
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen gezien en ik vond het een erg leuke serie. Nu ben ik wel erg snel over de lijn getrokken met een opzet als deze (mysterieuze dit, bovennatuurlijke dat), maar het was erg spannend, vooral de tweede aflevering, en de Paranormal Activity opzet werkte goed. Ik moet alleen zeggen dat de personages wat beter uitgewerkt kunnen worden. Hoofdpersoon Lincoln werkt, maar alle andere bij-personen kunnen zeker wat complexer geschreven worden. Als de personages en de drama beter geschreven worden, dan heeft ABC hier zeker iets interessants op handen. Vermakelijk, spannend en ik ben benieuwd naar aflevering drie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hoe zit het met de rol van Featherston, is die een beetje aanzienlijk?
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Lijkt interessant, maar lijkt me ook een concept dat niet langer dan 1 seizoen moet draaien.
susannef
-
- 5 berichten
- 734 stemmen
Ben heel benieuwd hiernaar, ga snel kijken! Beetje zoals Lost of niet?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Featherston zit er nog niet in, kan ook niet vinden dat ze er in gaat komen. Vond de eerste twee eps erg leuk. Hoog tempo, lekker griezelen in het oerwoud. Concept van found footage materiaal werkt erg goed in serie vorm. Gek genoeg nog vrij weinig eerder gedaan in serievorm.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Thanks, ik vond het al zo gek, kon er ook helemaal niets van vinden namelijk.
Ik heb wel een zwak voor het found footage concept en leek me ook prima in serievorm werken. Goed om te lezen dat het ook daadwerkelijk goed werkt. Hopelijk dat het geen infantiele horror wordt a la American Horror Story. Dat Oren Peli hier achterzit ipv de bedenkers van Glee is ook wel een wereld van verschil.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik ben dan wel een grote liefhebber van AHS. Maar dit is anders. Minder infantiel weet ik dan weer niet, bij horror niet mijn grootste angst.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
De eerste twee afleveringen gezien en ik vond het wel wat. Vooral de tweede aflevering was ontzettend spannend met die aap en die enge poppen. Ook was er meer uitdieping van de cast en werden er een paar trucjes gebruikt die mij elke keer weer de stuipen op het lijf jagen zoals het been trekken, het bezeten zijn van iets en die enge poppen die ineens de andere kant op kijken. Wat dat betreft echt een horror serie die zijn genre waardig is. Voor mij dan tenminste want ik heb altijd wel iets met dat 'hand held' camera werk, komt stukken realistischer over. Ook het verhaal spreekt me wel aan, ben nu al heel erg benieuwd wat er nog staat te gebeuren en wat er met die vader is gebeurd.
Ja ik ben wel om, ik ga dit zeker verder kijken! De eerste aflevering was niet zoveel, maar de tweede was stukken beter als ze deze stijgende lijn zo volhouden kan dit een geweldige horror serie zijn! 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
He, dit klinkt wel leuk zeg. Had er nog niets over gehoord/gelezen. Van het weekend maar eens kijken samen met mijn vriend, na American Horror Story kunnen we wel een nieuwe serie gebruiken om samen te volgen.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Featherston zit er nog niet in, kan ook niet vinden dat ze er in gaat komen.
Ik verzin het niet, het blijkt alleen om een gastoptreden te gaan in een aflevering die nog moet komen. Destijds stond ze op wikipedia bij de vaste cast.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die geruchten waren inderdaad.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Gisteravond 2 afleveringen gezien, ofja, 1,5 eigenlijk want ik was natuurlijk weer in slaap gevallen.
Vriendje had 't wel afgekeken en was erg enthousiast, dus vanochtend nog even de tweede helft van aflevering 2 afgekeken, en ook ik ben positief. Prachtige locaties, erg mooi en sfeervol gefilmd en lekkere spanning! Dit gaat zeker een serie worden die ik blijf volgen. Doet me soms een beetje aan Lost denken, maar dan zelfs wat creepyer en sfeervoller. Positief!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Aflevering 1 gezien en een beetje van 2. Aardig, maar niet echt mijn ding. Denk niet dat deze hoog op de to-seelijst komt.
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
Gisteren de 1e 2 afleveringen gezien en nog niet helemaal onder de indruk. Vriendin-lief was wel erg enthousiast en kan niet wachten op de volgende afleveringen 
Ik vond het ietwat rommelig overkomen allemaal. De handy-cam manier van filmen kan ik vaak wel waarderen maar bij deze ergerde ik me er af en toe aan. Het kwam wat geforceerd over.
3 voorbeelden
: 1 van de 1e scenes waarin de moeder haar zoon ging oppikken uit de kroeg, gewoon onrealistisch dat dit gefilmd word...
De vrouw die uit het graf kwam, tuurlijk had 1 van de crew daar in alle paniek een camera kunnen laten staan maar ik vond het wel erg toevallig waardoor ik zoiets had van film het dan op de traditionele manier.
Het gesprek tussen de zoon en die blonde meid aan de rand van de boot waarin gebruik werd gemaakt van 2 verschillende shots. Op een gegeven moment schakelde ze over op het 2e shot en toen had ik weer zoiets van.. tsja doe het dan niet..
Ik moet het allemaal nog maar zien met deze serie. Ik vond het gedeelte waarin ze aan land gingen wel erg spannend en ik wil zeker kijken waar deze serie heen gaat maar enthousiast ben ik zeker nog niet.
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 berichten
- 76919 stemmen
Gisteren de eerste 2 afl. gezien maar de serie komt niet echt binnen en het is inderdaad erg rommelig, niet mijn ding.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik verzin het niet, het blijkt alleen om een gastoptreden te gaan in een aflevering die nog moet komen. Destijds stond ze op wikipedia bij de vaste cast.
In de laatste ep zat ze indd. Blijft nog steeds leuk. Tempo is zo een plus. Niets rommeligs aan.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Als TS ook maar eens begonnen aan de dubbele pilot aflevering. Helaas was dit meteen ook het laatste wat ik van deze serie ga zien
Met deze redelijke cast en locatie(s) zit er aardig wat potentie in maar er wordt bijna niks uitgehaald in de eerste 2 afleveringen. Oppervlakkige personages,nauwelijks spanning,hak op de tak verhaal. En ik had zulke hoge verwachtingen 
Genre op IMDB klopt ook voor geen meter. Actie/horror staat er. Wat ik zag leek meer op een flauwe fantasyserie uit de Disney studio's. Niks mis mee als je er van houd maar dat is niet wat ik verwachtte.
Peli en Serra hebben in het verleden redelijk goed werk afgeleverd op horrorgebied maar de lage score op een aantal sites en mogelijke 'canceling' van deze show verbaast me niks.
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik vond de aflevering van deze week (de voorlaatste?) weer sterker dan de vorige, ik erger me nog altijd mateloos aan die moeder maar dat had ik ook in 24 dus ligt beetje aan de actrice vrees ik.
Voor de rest vind ik de serie echt wel niet zo slecht als velen beweren, bij momenten best creepy en de sfeer is perfect, verhaal is misschien soms een beetje te rommelig maar potentieel genoeg. Jammergenoeg zal het waarschijnlijk bij dit ene korte seizoen blijven, daar heb ik me al bij neergelegd, hoop alleen dat ze het een beetje kunnen afronden in die laatste aflevering.
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
De laatste 2/3 afleveringen waren redelijk vermakelijk maar enthousiast ben ik nog steeds niet.
Ik zal de serie niet gaan missen als die gecanceld word en ik hoop in dat geval op een redelijke afronding dit seizoen.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik moet aflevering 7 en 8 nog kijken, maar de laatste paar afleveringen vielen tegen. Jammer, verwacht ook niet dat dit een lang leven beschoren is.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Vorige week de serie afgekeken en de laatste 3 afleveringen vond ik erg sterk. Met name de scenes in dat enge gebouw met die zombies en natuurlijk de exorcisme van Lincoln. Spannend! Erg genoten van deze horror serie. Ga het toch wel missen, maar wie weet komen er nog wat episodes, het was tenslotte een open einde 
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Wil deze steeds gaan kijken, maar iedere keer doe ik het toch maar niet. Ben bang dat ik tijd investeer in een serie die geen bevredigend einde zal krijgen.door de waarschijnlijke cancel van de serie.