menu

Overig / Televisie / Blackadder

zoeken in:
Corporal Punishment is mijn favoriete aflevering, Blackadder die door de eigenaar (lees: Generaal Melchett) van een door hem vermoorde duif "berecht" gaat worden in Court Martial met als enige verdediging Luitenant George en Captain Darling als aanklager......

Instant classic.

Blackadder:"Aaand.... who are you?"
Soldaat:"We are your firing squad sir!"

Net Back and Forth gezien, een soort vervolg op de Blackadder serie, die zich in de huidige tijd afspeelt, maar waar Blackadder gaat tijdreizen en zodoende toch in het verleden komt. Helaas veel te kort, maar daarom niet minder hilarisch.

robertus65
Is deze Back and forth uitzending officieel in Nederland uitgegeven op dvd? Ik heb alleen hiervan een zeer slechte tv opname.

Hilarische serie

Zalige karakters:

Baldrick

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=00SlNX1rFLE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=328Q79GoR7g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Percy

https://www.youtube.com/watch?v=QZyO8lH4Y1k

Lord Flasheart

https://www.youtube.com/watch?v=Lx3eH-E6v5E

https://www.youtube.com/watch?v=h3jEdW1zYDU

Hilarische quotes:

https://www.youtube.com/watch?v=8SNbHvFqQQo

robertus65 schreef:
Is deze Back and forth uitzending officieel in Nederland uitgegeven op dvd? Ik heb alleen hiervan een zeer slechte tv opname.

Nee, dat denk ik niet. Ik heb hem ook ooit gezien op televisie. De extra Blackadder-episode is ooit gemaakt voor een uitzonderlijke gebeurtenis, maar weet niet meer precies dewelke? (nieuwe millenium?)
Heb er ooit naar gezocht, maar geen Nederlandstalige dvd-uitvoering, vermoed ik.

Hij is in ieder geval wel op de pindakaas te vinden. Heb em een tijdje op mijn pjoeter gehad.

Leuke fragmenten AGE-411. Zag gisteren op Canvas de aflevering (fragment 3 + 4) waarin Lord Flasheart de aanstaande vrouw van Blackadder kaapt, leuk!

Persoonlijk vind ik de vierde serie het hoogtepunt van de reeks, omdat Tim McInnerny, Stephen Fry en Hugh Laurie daarin in elke aflevering meespelen. De personages zijn ook heerlijk.

Het einde van de reeks is absoluut legendarisch.

jirachi03
Meesterlijke comediserie .

Als ik het goed zag speelde Hugh Larie(Dr Greg HOuse) ook een rol in de loppgraven.( die drukke ja)

Vond deze reeks zeker niet slecht, heb ze tijdje geleden eens geleend van mijn schoonbroer en moet zeggen de eerste serie vond ik het slechtse.
Nadien toch veel gelachen met de serie.
Het is wel humor waar je voor moet zijn maar het was zeker goed voor mij.
En wat me vooral bij blijft is het zinnetje: yes darling, echt hilarisch

jirachi03
Hugh Larie kon echt te gek acteren. Letterlijk en figuurlijk XD

Mijn favoriete quote is van General Melchett:

It will be the greatest victory since the Winchester Flower Arranging Team beat Harrow by 12 sore bottoms to 1!

Mijn favoriete comedy ooit, zonder twijfel. Beste aflevering vind ik Head (met de per abuis geliquideerde Ponsonby), beste serie Blackadder goes Forth.

https://www.youtube.com/watch?v=unO3bLMVmaU

Gloaters

Geweldige humor dit, en Atkinson doet het fantastisch in de hoofdrol.

"The Black ADDER"!

heb overlaatst een DVD-box aangeschaft mat daarin de 4 seizoenen in: "The Black Adder", "Blackadder II", "Blackadder The Thirth" en "Blackadder Goes Forth". Nu ik moet zeggen dat ik, welliswaar in tegenstelling tot vele andere, de eerste reeks toch de beste vond. Ik weet nog dat ik bij sommige afleveringen van Seizoen 1 (in de Middeleeuwen) echt bijna over de grond rolden van het lachen. Echt hilarisch.

Welliswaar vond ik Seizoen 2 (tijd van Queen Elizabeth) net iets minder, maar desalniettemin toch zeer grappig. De derde reeks (eind 18de begin 19de eeuw) was ook wel zeer goed! en ook bij de laatste reeks (WO1) heb ik ook hard moeten lachen. Heb de 4de reeks trouwens nog niet volledig uitgezien. Nog zo'n 2 afleveringen te gaan. Maar tot nu toe vind ik Seizoen 1 toch nog steeds de beste.

Net Blackadders christmas carol weer opgezet,ieder jaar vaste prik.Briljant

Seizoen 1 bekeken en niet zo heel enthousiast.

De humor is over het algemeen zeker aanwezig. Onoverkomelijk probleem voor mij is dat de losse afleveringen zo `n 30 minuten duren en daarmee veel te langdradig zijn. Ik weet zeker dat deze serie beter voor mij had gewerkt als de losse afleveringen minstens 15 minuten korter zouden duren. Nogal hit and miss humor voor mij, waardoor ik het ene moment aan het lachen ben en het andere moment stierlijk verveeld op mijn horloge kijk. Voorlopig dus afgehaakt!

Acteurs Blackadder hebben plannen voor nieuwe reeks afleveringen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik heb dit nog nooit gezien, wel het nodige over gehoord. Is dit echt de moeite van het kijken waard en krijg je dan die typische Britse humor te zien?

Moeilijk te zeggen, ik weet natuurlijk niet precies jouw smaak qua humor, maar het is wel van die typische smiechtige Engelse humor, incl. Engelse woordgrappen zoals alleen Atkinson, dat zo mooi op een sarcastische manier kan uitspreken.

Ieder seizoen speelt zich ook in een andere belangrijke tijdsperiode in de Engelse geschiedenis af. Zo is het eerste seizoen de middeleeuwen en het laatste seizoen tijdens de Eerste Wereldoorlog. De hoofdpersoon, gespeeld door Atkinson, is altijd een vrij, laffe, luie en geniepig figuur, die iedere aflevering probeert een slag te slaan, maar praktisch altijd met het deksel op zijn neus eindigt.

Verder wordt hij bij gestaan door bekende namen als het toen destijds bekende komische duo Fry en Laurie (die laatste tegenwoordig bekend als de titelfiguur in de Tv serie House), Miranda Richardson en zelfs Rick Mayal duikt een aantal keren op.

Over het algemeen wordt de eerste reeks als de minst grappige gezien (hoewel daar over te discussiëren valt), maar wellicht beginnen bij reeks twee en als die bevalt, kun je altijd nog de eerste bekijken.

kos
Denk idd dat je bij de latere reeks moet beginnen. Episch.

Eerste seizoen in de Middeleeuwen is inderdaad nogal lastig door te komen. Vond vooral het seizoen rond de Eerste Wereldoorlog leuk.

thunderball schreef:
Moeilijk te zeggen, ik weet natuurlijk niet precies jouw smaak qua humor, maar het is wel van die typische smiechtige Engelse humor, incl. Engelse woordgrappen zoals alleen Atkinson, dat zo mooi op een sarcastische manier kan uitspreken.

Ik ben dol op de typische Britse humor

Ga dit maar eens proberen binnenkort.

Geweldig nieuws inderdaad! Ben benieuwd of het daadwerkelijk door gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:30 uur

geplaatst: vandaag om 14:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.