menu

Overig / Televisie / Series die je helemaal gezien hebt

zoeken in:
Fangs (crew)
Onderstaande series heb ik helemaal gezien. Er zitten echter ook wel een aantal series tussen die slechts 1 of 2 seizoenen hebben gelopen. Taken en Kingdom Hospital kun je ook zien als miniserie. Over PSI Factor en Poltergeist ben ik niet helemaal zeker.

"Afterlife" (2005)
"Bionic Woman" (2007)
"Blade: The Series" (2006)
"Bonekickers" (2008)
"Day Break" (2006)
"Dead Last" (2001)
"Dracula: The Series" (1990)
"Early Edition" (1996)
"Eli Stone" (2008)
"Fawlty Towers" (1975)
"FlashForward" (2009)
"Flodder" (1993)
"FreakyLinks" (2000)
"G vs E" (1999)
"Ghost Whisperer" (2005)
"Haunted" (2002)
"Heroes" (2006/II)
"Invasion" (2005)
"Jericho" (2006)
"John Doe" (2002)
"Kingdom Hospital" (2004)
"Life on Mars" (2006)
"Lost" (2004)
"Moonlight" (2007)
"Mr. Bean" (1990)
"Painkiller Jane" (2007)
"Paradox" (2009)
"Point Pleasant" (2005)
"Poltergeist: The Legacy" (1996)
"Prison Break" (2005)
"PSI Factor: Chronicles of the Paranormal" (1996)
"Robin Hood" (2006)
"Surface" (2005)
"Taken" (2002)
"The A-Team" (1983)
"The Chronicle" (2001)
"The Dead Zone" (2002)
"Threshold" (2005)
"Traveler" (2007)
"Vexed" (2010)

Lost
Deadwood
The kingdom (riget)
Golden years
Shaka Zulu
South park
Carnivale

Friends: leuke sitcom, maar wel een erg voorspelbare en vaak ook makkelijke. Inmiddels niet meer zo leuk om te zien, maar voor zolang het duurde erg leuk. Heb sommige afleveringen al zeker vijf keer gezien.

Seinfeld: net als Friends een leuke sitcom, maar deze werd alleen maar leuker naarmate de serie vorderde met als hoogtepunt de laatste twee seizoenen waarin men vaak echt helemaal los ging.

Twin Peaks: toffe serie van David Lynch. Vooral het eerste seizoen is erg de moeite waard en wil ik gerust nog eens opnieuw bekijken. In het tweede seizoen zakt het allemaal een beetje in, al zijn de eerste en de laatste aflevering daarvan allebei zéér de moeite waard.

Ik heb according to jim helemaal gezien en ik heb op deze site kunnen zien wat voor series er momenteel op tv komen en ik zag dat ze weer de zevende seizoen van According to Jim tonen op vt4 om 19u25.
Misschien staan er nog andere series op die jullie misschien willen zien ?
hier is de link: www.mijn-tv-gids.be

Groetjes
Claudine

Nomak
Series waarvan ik zeker ben dat ik ze volledig heb gezien:

- 24
- Miami Vice
- New York Undercover
- Ninja Scroll
- Kung Fu
- Kung Fu: The Legend Continues
- Pacific Blue
- Prison Break
- Renegade
- Raven (Amerikaanse martial arts serie)
- The Fresh Prince of Bel-Air

Series die ik graag wil zien:

- ER (uitstekende serie, helaas ben ik veel te laat ingestapt en heb ik maar enkele seizoenen gezien)
- Zatôichi (eerste seizoen in bezit, is ook het enige seizoen dat is uitgebracht op dvd)
- The Wire (erg benieuwd, veel goeds over gehoord)
- OZ (erg benieuwd, veel goeds over gehoord)
- Walker, Texas Ranger (Chuck Norris)

Metalfist schreef:
Buffy, The Vampire Slayer (eerste kennismaking met Whedon = genius)
Angel (minder als Buffy maar Whedon = nog altijd genius)
Stargate SG1 (veel afleveringen van op televisie gezien en dan de box gekocht. Erg de moeite waard al waren de Ori wat minder)
The O.C. (rijkeluiskindjes maar de personages zijn geweldig)
Veronica Mars (Kristen Bell... Do I need to say more?)
Friends (eerste serie die ik echt volgde en de serie haalt een constant niveau)
Heroes (wisselt af en toe maar ik vond het wel een uitstekende serie om te kijken, vanaf begin tot einde)
4400 (erg cool concept en uitstekend uitgewerkt)
Fawlty Towers (Cleese is hilarisch maar wel een erg korte serie)
Monty Python's Flying Circus (hier en daar een paar mindere afleveringen, het 4e seizoen behoort tot het minst leuke, maar ook geniale humor)
Twin Peaks (het bewijs dat Lynch erg goed een verhaal weet te vertellen. Spannend en angstaanjagend met een climax om u tegen te zeggen, alleen jammer dat je de moordenaar vrij snel weet)
Battlestar Galactica (1978) (heerlijke camp)
Galactica 1980 (vooral gezien doordat het een rechtstreeks vervolg is op de reeks uit '78 maar is wel beduidend minder. Het is het wel waard om te zien want de laatste episode is de beste uit heel de reeks)
That '70s Show (gewoon gevolgd op televisie, niet voor te hebben maar wel leuk)
Journeyman (leuk concept, alleen is het gecancelled terwijl de laatste afleveringen eigenlijk beter en beter werden)
Death Note (anime reeks die erg sterk in elkaar zit)

Ik loop gelijk met Chuck maar waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een aantal.

Will & Grace heb ik vandaag ook afgerond. Niet een serie die ik perse moet hebben maar wel een goede serie om in de morgen voor ik naar school moet te kijken terwijl ik een tas cornflakes eet.

edit: Charmed heb ik ook helemaal gezien

melvddonk
Serie's die ik helemaal gezien heb:

- Full House
- Charmed
- Prison Break
- South Park
- King of Queens
- Family Guy

Ik ben op het moment Allo, Allo aan het kijken. Man wat is dat een heerlijke serie! Ik ben niet zo een comedy-liefhebber en ik kan nauwelijks kijken naar sit-coms. Maar wat is Allo, Allo genieten.

Nog steeds mijn all-time favourite komedie serie, ook al heb ik hem al 10x gezien, is natuurlijk:
Friends.

Verder series waarvan ik echt alles heb gezien (of misschien op 1 of 2 aflevering na) zijn:
(vroeger)
Lois & Clark
The A-team
21 Jump Street
Baantjer
Flodder
Sam Sam
Vlaamse Pot
Kees en co
(recenter)
Midsomer Murders
Rome
Sherlock

Ik vond Lois & Clark altijd heel leuk vroeger, maar volgens mij keken ook heel veel mensen dat. The A-team is natuurlijk ook een all-time favourite. 21 Jump street is wel leuk, maar inmiddels wel wat gedateerd. Ik weet niet of het nu nog steeds zo leuk is om te zien.Veel afleveringen gingen over kwesties die toen heel erg leefden, zoals veel discriminatie naar zwarten of hiv/aids of abortus.
De Nederlandse series keken we met veel plezier, maar ik vraag me ook af of het nu nog steeds even leuk is. Ik denk dat als ik nu bv. weer Baantjer zou kijken ik het misschien niet meer zou volhouden. Te vaak gezien. Flodder denk ik weer wel.
Ik vind Midsomer Murders echt een topserie. Heft heeft een ontzettend Engels sfeertje en daar houd ik nou toevallig van. Als je Engeland leuk vind is deze serie heel tof.
Rome vond ik echt meesterlijk: eindelijk wordt het oude Rome rond 70 - 27 v. chr. een beetje op een betere, meer uitgewerkte en meer realistische manier neergezet. Waarbij niet alleen het 'marmeren Rome' in beeld is, maar veel en veel meer, ook van het rijk. Spannende serie.
Sherlock was erg kort, maar het kijken waard. Een nieuwe, moderne variant van het originele karakter.

Heb net de hele serie Band of Brothers gezien! Erg mooie serie. Laat goed zien hoe de oorlog nou echt gevoerd werd! Deze kan ik dus ook aan mijn lijstje toevoegen!

Lost, The Wire, en The Shield. Waarschijnlijk That '70's show en Frasier ook, al heb ik die niet linear gekeken. Bij Twin Peaks ben ik blijven steken bij midden seizoen, net na de moord is opgelost.

- Friends
- Lost
- Mr. Bean
- Oz
- Prison Break

En dat is het eigenlijk zo'n beetje. Ik ben nog bezig met "The Wire" en 'FlashForward" en series als "Entourage", "Glee", "The Simpsons", South Park" en dergelijke lopen allemaal nog.

Twin Peaks
Sopranos
South Park
Dexter
Lost
The Office UK
Extras
Curb Your Enthusiasm
Seinfeld
Friends
True Blood
Peepshow
Frasier
Rome
Battlestar Galactica
The Fresh Prince of Bel-Air
Malcolm in the Middle
Band of Brothers

* Jiskefet,alles gezien tot aan de musical (meer een reeks aflevingen)
* Tom Sawyer (vroegere tekenfilm serie)
* Bassie en Adriaan (meer een reeks aflevingen)
* James Bond (mag ik dit een serie noemen of een reeks films?)
* Mr Bean (films waren wat teleurstellender)
* Flodder
* Raven (kwam vroeger op Belgie 1 of 2, ook heel tof.)
* Booker
* King of Queens

én natuurlijk "Baywatch" (wie heeft het niet gezien?)

Rest kan ik me momenteel niet bedenken

Ik vergat nog:

- Breaking Bad
- It's Always Sunny in Philadelphia

Even een nieuwe update:

Buffy, The Vampire Slayer (eerste kennismaking met Whedon = genius)
Angel (minder als Buffy maar Whedon = nog altijd genius)
Stargate SG1 (veel afleveringen van op televisie gezien en dan de box gekocht. Erg de moeite waard al waren de Ori wat minder)
The O.C. (rijkeluiskindjes maar de personages zijn geweldig)
Veronica Mars (Kristen Bell... Do I need to say more?)
Friends (eerste serie die ik echt volgde en de serie haalt een constant niveau)
Heroes (wisselt af en toe maar ik vond het wel een uitstekende serie om te kijken, vanaf begin tot einde)
4400 (erg cool concept en uitstekend uitgewerkt)
Fawlty Towers (Cleese is hilarisch maar wel een erg korte serie)
Monty Python's Flying Circus (hier en daar een paar mindere afleveringen, het 4e seizoen behoort tot het minst leuke, maar ook geniale humor)
Twin Peaks (het bewijs dat Lynch erg goed een verhaal weet te vertellen. Spannend en angstaanjagend met een climax om u tegen te zeggen, alleen jammer dat je de moordenaar vrij snel weet)
Battlestar Galactica (1978) (heerlijke camp)
Galactica 1980 (vooral gezien doordat het een rechtstreeks vervolg is op de reeks uit '78 maar is wel beduidend minder. Het is het wel waard om te zien want de laatste episode is de beste uit heel de reeks)
That '70s Show (gewoon gevolgd op televisie, niet voor te hebben maar wel leuk)
Journeyman (leuk concept, alleen is het gecancelled terwijl de laatste afleveringen eigenlijk beter en beter werden)
Death Note (anime reeks die erg sterk in elkaar zit)
Charmed (wederom geen serie om perse in huis te hebben maar vooral de eerste seizoenen zijn erg sterk).
Will & Grace (niet een serie die ik perse moet hebben maar wel een goede serie om in de morgen voor ik naar school moet te kijken terwijl ik een tas cornflakes eet)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dharma & Greg (van dezelfde makers als The Big Bang Theory en Two and a Half Men en bij vlagen geniale situaties tussen twee compleet verschillende families)
Firefly (Whedon wist me niet op dezelfde manier vast te grijpen als bij Buffy en Angel maar de serie had gerust mogen doorlopen, de geniale film Serenity bewijst dat er echt nog wel wat in het verschiet lag)

En ik loop gelijk met:
Highschool of the Dead (anime over zombies, zeker niet slecht en ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen)
Chuck (de ratings in Amerika bleven dalen waardoor het 5e seizoen het laatste wordt maar dan kunnen ze het in ieder geval een waardig einde geven in plaats van met de makers hun voeten te spelen)
Big Bang Theory (gewoon een geweldige mix van hilarische personages)
Glee (vlotte nummers, mooie sets en een heerlijk feel-good gevoel)

En dan volg ik nog:
Dollhouse seizoen 2
Pushing Daisies seizoen 2
Gossip Girl seizoen 2
Married with Children seizoen 6
Dexter seizoen 3

Dit heb ik tot nu toe gezien: (toch de seizoenen die tot nu toe zijn uitgezonden in de VS)

24
Arrested Development
Band Of Brothers
Blue Mountain State
Breaking Bad
Deadwood
Dexter
Fawlty Towers
Friday Night Lights (totaal onbekende en zwaar onder gewaardeerde serie)
Lost
Mad Men
Prison Break
The Sopranos
True Blood

(+ Friends, The Simpsons, Family Guy, Southpark, That 70's Show, The Fresh Prince of Bel-Air)

Dit ben ik nu aan het kijken:
Game Of Thrones
The Walking Dead

Dit staat daarna op de planning:
Boardwalk Empire
The Shield
The Wire

ANIME:
Heb ik gezien: Rurouni Kenshin
Wil ik nog zien: Death Note, Full Metal Alchemist

Als er mensen zijn die series kennen die wel tussen het lijstje zouden passen mogen mij altijd een berichtje sturen!

AHWA
CrazyDavid schreef:

Friday Night Lights (totaal onbekende en zwaar onder gewaardeerde serie)

Onbekend en ondergewaardeerd? Valt toch allemaal reuze mee, best een populaire serie volgens mij. Ik ken best wel wat mensen die het volgen.

AHWA
Op MovieMeter dan

Degene die het kijken zijn toch wel positief? Weinig negatiefs gelezen daar. Underexposed is het dan weer wel al vind ik het meer dan prima gewaardeerd.

@CrazyDavid Nip/Tuck, 6 Feet Under, Rome, Curb Your Enthusiasm, Sons of Anarchy en Justified.

Stargate: SG-1 9.5/10 Heerlijke typische Sci-fi.
Battlestar Galactica 9.5/10 Voor mensen die afgeschrikt worden doordat het Sci-fi is, Don't be! Prachtige uitgediepte karakters en een mooi en episch verhaal vol mysterie. Aanrader!!!!!!!
FireFly 9/10 Uniek, grappig maar vooral scherp.
Terriers 9/10 Zie Firefly.
Stargate: Atlantis 8.5/10 Zie SG1
Life 8.5/10 Ondergewaardeerde procedural met een sterke Damien Lewis.
Veronica Mars 8/10 Leuk en luchtig kijkt erg fijn weg. Sterke rol van Bell matig derde seizoen.
Numb3rs 7/10 Goede procedural maar inferieur aan Criminal Minds en NCIS
Wire in the Blood 7.5/10 Engelse versie van Criminal Minds met langere afleveringen. Briljante rol van Robson Green
Heroes 7/10 Erg sterk eerste seizoen daarna zeer matig.
Prison Break 7/10 Zie heroes
V 7/10 Bijna alles is matig aan V maar toch bijzonder entertaining
Dollhouse 7/10 Unieke Sci-fi procedural die zijn potentie nooit heeft bereikt behalve in de finale van seizoen 1.
Flashforward 6.5/10 Leuke serie die doet denken aan de film vantage point. Weet de middelmaat niet te ontsnappen door inwisselbare karakters.
Day Break 6.5/10 Originele actie serie. 1 seizoen dus gewoon kijken
The Event 5/10 Zie flashforward maar dan veel slechter.
Harper's Island 4/10 Slasher film maar dan in serie vorm.
Happy Town 3/10 maar 7 afleveringen gelukkig. Vaag en oninterresant.

En dan heel veel die nog lopen zoals Dexter, House, Fringe, en Supernatural. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan ook nog een paar waar ik een pauze heb genomen zoals The Shield, The Wire, en Damages.Nogal zware kost.

melvddonk
Serie's die ik helemaal gezien heb:

- Full House
- Charmed
- Prison Break
- King of Queens
- Family Guy
- 10 Things I Hate About You
- Hannah Montana

Verder ben ik bij met de volgende lopende series: The Vampire Diaries, Modern Family, True Blood, Jersey Shore en Pretty Little Liars.

Ik heb op een laag pitje staan op het moment: Desperate Housewives (aan het wachten op de dvd) , Big Bang Theory, South Park, How I Met Your Mother en van Matroesjka's moet ik het tweede seizoen nodig eens bekijken.

FC de kampioenen
Beverly Hills 90210 (oude)
Prison Break
Verborgen gebreken (Seizoen 3 moet ik nog zien)
SamSam
Vlaamse Pot
Toen was geluk heel gewoon
Flodder
Mr Bean
Kees & Co
Married with Childeren
Noppen en Naaldhakken
Grey's Anatomy
LOST (Ga ik mee starten)

Ik wil nog binnenkort beginnen aan The Simpsons, Southpark, Glee en Beavis & Butthead.
Dawson's Creek staat nog in onze kast (misschien toch maar nog eens proberen)...

Die van mij zijn :

24
Prison Break
Heroes
The Shield
The Sara Connor Chronicles
Jericho
Flashforward
4400
Invasion
Star Trek

Geüpdate lijst:

Grote series:
-Zorro (1957)
-Batman: The Animated Series
-Lois & Clark: The New Adventures of Superman
-Smallville
-Lost
-Heroes

Mini-series:
-Floris
-The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1981)
-De Zevensprong
-Mr. Bean
-Band of Brothers
-Star Wars: Clone Wars (2003)

Fangs schreef:
Onderstaande series heb ik helemaal gezien. Er zitten echter ook wel een aantal series tussen die slechts 1 of 2 seizoenen hebben gelopen. Taken en Kingdom Hospital kun je ook zien als miniserie. Over PSI Factor en Poltergeist ben ik niet helemaal zeker.

"Afterlife" (2005)
"Bionic Woman" (2007)

Klein vraagje hoe kom jij aan zo een nettelijst met het jaartal erachter? Heb je dit handmatig gedaan of via een website?

Fangs (crew)
zyntex schreef:
Klein vraagje hoe kom jij aan zo een nette lijst met het jaartal erachter? Heb je dit handmatig gedaan of via een website?

Ik heb op IMDb een lijst gemaakt met tv-series die ik helemaal heb gezien. Die heb ik gewoon gekopieerd en geplakt, maar dat was nog met de oude IMDb-opmaak. Dat lukt nu niet meer.

Sinds een tijdje geleden ook Fawlty Towers gezien.

Dus;
- The Walking Dead (afwachtend tot februari)
- Highschool of the Dead
- Dragonball Z
en Fawlty Towers zijn de enige series die ik geheel af heb gekeken en bij sommige nog afwachtend.

Een klein lijstje vergeleken met de meeste hier... Ik ben ook geen serie-kijker, slechts een handvol vind ik wel leuk, doe mij maar liever films.

disneystore
South Park heb ik alle afleveringen gezien volgens mij, behalve het laatste seizoen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:17 uur

geplaatst: vandaag om 21:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.