menu

Overig / Televisie / Nikita

zoeken in:
Nog geen topic voor de nieuwe Nikita ? Nou hier is hij dan maar.

The series stars Maggie Q as Nikita, a spy and assassin who has gone rogue. She is now working to bring down Division, the secret government agency which recruited her. Meanwhile, Division trains its next crop of young killers.

Bron: Wiki (What Else)

Pilot is zeer sterk met een heeeeerlijkkkeee twist aan het einde. En ook de vervolg afleveringen zijn zeker niet slecht. Buiten het feit dat dit vooral eyecandy is met de prachtige vrouwen en actie hebben de characters veel meer om het lijf dan de gemiddelde actie serie. Alleen Nikita zelf mist nog de nodige charme wat toch wel belangrijk is voor een serie als deze.

Vind het qua eyecandy wel tegenvallen, alleen Fonseca dan. Ben wel benieuwd om te kijken of ik het wat vindt, al heeft het geen prioriteit.

AHWA
Dan kijk ik liever Alias, daar ben ik pas bij seizoen 1. Deze komt daarna nog wel ooit. Vond de oude Nikita-serie nou ook niet zo geweldig. Alleen het muziekje blijft hangen.

Alias is gewoon heel goed, en vergelijkbare serie idd.

Ook hier mee begonnen, moest wel wennen aan een niet-blonde Nikita maar ze doet het best goed.

De oude serie keken we altijd, maar kan ik me niet altijd meer even goed herinneren. Wel leuk dat de bekende namen zoals Division, Birkhoff en Michael erin zitten.

Het lijkt er na 3 afleveringen wel op dat Nikita continu missies van Division probeert te saboteren met behulp van Alex. Dat kan op den duur behoorlijk gaan vervelen als er niet meer twists, plotwendingen komen tezamen met een meer diepgaander doorlopend verhaal. Komen die er niet, dan voorspel ik een voortijdig einde van de serie.

Ok heb tot en met episode 8 gezien, moet zeggen dat het tegen mijn verwachting in steeds beter wordt. Op dit moment toch 1 van mijn favoriete series. Het is al bevestigd dat er sowieso 22 episodes komen dit 1e seizoen. Mooi.

mrdig schreef:
Ok heb tot en met episode 8 gezien, moet zeggen dat het tegen mijn verwachting in steeds beter wordt. Op dit moment toch 1 van mijn favoriete series. Het is al bevestigd dat er sowieso 22 episodes komen dit 1e seizoen. Mooi.

Seizoen 2 is in amerika al begonnen ze zijn nu bij de 7e aflevering. ik vind het een geweldige serie!

Raffael77
Prima te doen en vind dit seizoen al eigenlijk beter starten dan 1 maar wel vermakelijk is de serie Nikita

skullcandygirl94 schreef:
(quote)

Seizoen 2 is in amerika al begonnen ze zijn nu bij de 7e aflevering. ik vind het een geweldige serie!

7 afleveringen alweer? Mooi man, altijd leuk om wat meer episodes achter elkaar te kunnen kijken. Ben benieuwd naar seizoen 2. Seizoen 1 was toch zeker vermakelijk: 3.5 cq 4 *

l-d
Ben nu bij de 9e aflevering van seizoen 2 en ik moet zeggen, het krijgt meer diepgang.. Ben benieuwd waar dit de komende tijd heen gaat, helemaal nu er iemand uit de vorige Nikita serie is opgedoken!

melvddonk
Heb het eerste seizoen helemaal gezien en ik moet zeggen: Ik ben addicted! Erg leuke serie, met voldoende spanning, hier en daar wat leuke twists en boeiende personages.

Op naar seizoen 2 !

l-d
Toch wel erg spannende laatste 2 afleveringen!

Seizoen 3 is inmiddels alweer begonnen en opzicht een prima start.

Erg fijne serie overigens dit, zocht alweer naar een leuke spy-serie o.d. na Alias en 24 herzien te hebben en deze sloot mooi aan. Nikita is tof, Shadow Walker is een baas en Percy is een perfecte bad guy. Meeste series hebben altijd wel een karakter/actrice dat me niet aanstaat, hier is dat Alex. Niet dat ze nou zo slecht acteert of het karakter nou zo irritant is, is het gewoon niet voor mij. Verder gewoon prima- actie en spy-vermaak, leuke plot-ontwikkelingen en zeer cool om te zien hoe ze Nikita een andere dimensie meegaven zo tegen het einde van seizoen 2 (bij haar ontvoering). Leunt niet al teveel op z'n cliffhangers deze serie (zeker niet het begin van dit nieuwe seizoen), maar dat voelt ook wel verfrissend, zeker na eerdergenoemde series.

Eerste 2 afleveringen van seizoen 3 beginnen vrij rustig, doch vermakelijk, maar hier zal ook wel weer gewoon een prima actievol seizoen uitrollen. Baalde wel een beetje van het idee het zonder Percy te moeten doen, en mis hem eerlijk gezegd nu al, maar denk dat dat ook wel goed komt.

Alex (Lyndsy Fonseca) is eigenlijk de enige goede reden om die serie te kijken...

Let's agree to disagree.

Op advies van een vriendin ga ik toch maar eens aan deze serie beginnen. Hopelijk vanavond en anders morgen. Cast vind ik trouwens perfect met West, Q en Fonseca. Ben benieuwd

Nomak
Ik ben er ook mee begonnen, eerste seizoen zit er bijna op. Prima serie hoor. Helaas heb ik niet veel tijd om er in sneltempo doorheen te vliegen.

De reden om te kijken is natuurlijk Maggie Q.

Laatste nieuws:

vanaf feb. as weer terug op tv!!
Iedere zo. op VOO

Over 2 daagjes begint het vierde/laatste seizoen van 6 episodes, heb er zin in ga het wel missen daarna =[

Ik zie dat ik me nog niet uitgelaten heb over de finale, die de toepasselijke naam 'Canceled' kreeg. Ik ga het wel missen in ieder geval. Toegegeven, eerste 2 seizoenen tot aan Percy z'n dood en de semi-opdoeking van Division waren het best, maar de film wist daarna ook goed verder te bouwen en bleef altijd wel aardig op niveau. Had op z'n minst graag een wat uitgebreider laatste seizoen gezien, maar zo'n hoog tempo seizoen had ook wel wat. In de finale wordt alles lekker afgewerkt en kon eigenlijk ook niet meer misgaan voor mij; vond het fijn hoe het nu is verlopen maar had het even mooi gevonden als Nikita wel echt 'ontspoord' was.

Laatste seizoen op VOO nu iedere zo. avond
Amanda is weer lekker op dreef

Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.