- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Holland Sport
Holland Sport

Apollinisch
-
- 21263 berichten
- 0 stemmen
- Holland Sport - weblogs.vpro.nl
Holland Sport. Een helft van de vandaag uitgezonden seizoensafsluiter, meer heb ik van dit programma niet gezien. Maar daar gaat verandering in komen. Laat me niet langer afschrikken door de suffe titel. Te beginnen met de prachtige filmpjes van onder meer cameraman Rob Hodselmans. Zijn optreden in De Wereld Draait Door (zie link bovenin dit bericht) trok al mijn aandacht - een cinematograaf met visie en oog voor detail! - maar op iets als dit durfde ik niet te rekenen. Ontzettend sfeervol. Ook mooi:

starbright boy (moderator films)
-
- 20992 berichten
- 4206 stemmen
Erg fijn programma, ja. Toch wel (en vooral door de weergaloze filmpjes inderdaad) een van de kroonjuwelen van de publieke omroep.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3089 stemmen
Holland Sport doet wat Top Gear ook kan: je enthousiast maken voor zaken waar je je niet voor interesseert. Ik geef niet zoveel om autos maar Top Gear is een erg leuk programma. Ik geef ook niet zoveel om wielrennen of roeien maar Holland Sport maakt ook dat voor me interessant.
Wilfried de Jong is een erg goede presentator en stelt altijd de juiste vragen. Hij doet het prima alleen, al vind ik het toch jammer dat Van Nieuwkerk niet meer meedoet. Leuke programmaonderdelen ook: de quiz, het fietsen en zeker ook die filmpjes inderdaad. Erg mooi.

Reijersen
-
- 520 berichten
- 3983 stemmen
Ik kijk dit programma al jaren. Tijdje geleden ook meer dan terecht onderscheiden met die Nipkow-schijf. Wereldprogramma dat ik nooit wil missen en anders altijd terugkijk op internet.

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Het beste programma wat Nederland te bieden heeft imo.

Tomson_
-
- 248 berichten
- 3044 stemmen
Ik kijk niet zo vaak tv, maar hier ga ik toch altijd wel even voor zitten. Ik vind het vooral te prijzen dat er niet alleen aandacht wordt besteed aan de 'grote' sporten, maar dat elke sport zo nu en dan de aandacht krijgt die het verdient.
Ik heb dit veel liever dan al die praatprogramma's over voetbal, ook al ben ik een voetbal liefhebber!

Reijersen
-
- 520 berichten
- 3983 stemmen
En het gaat vaak ook niet eens over de sport, maar over de sporter of een bepaalde techniek of innovatie in die sport.

Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Ik kijk op de maandagavond meestal VI op rtl 7, dit is altijd de dinsdag nog op TV als programma gemist geloof ik. Zo keek ik het vroeger in ieder geval vaak.

Reijersen
-
- 520 berichten
- 3983 stemmen
Gister was weer de eerste aflevering van dit seizoen. Het is wat vernieuwd (qua decor). Blijft een geweldig programma!

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Eén van de beste programma's op de Nederlandse televisie met geweldig werk van cameraman Rob Hodselmans.

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Helemaal meee eens, prachtige beelden schiet ie.

kappeuter (crew films)
-
- 69552 berichten
- 5547 stemmen
Wilfried de Jong stapt in deze 'roadmovie' zelf op de fiets en rijdt over de kasseien van de klassieker Parijs-Roubaix. Lukt het hem om ongeschonden over de stenen te komen? Onderweg ontmoet hij Servais Knaven, Fabian Cancellara, Kurt Asle Arvesen en 'Mister Parijs-Roubaix' Roger de Vlaeminck. Kijk donderdag 5 april 21.35 uur op Nederland 3