• 12.192 nieuwsartikelen
  • 165.484 films
  • 10.682 series
  • 30.856 seizoenen
  • 622.895 acteurs
  • 194.872 gebruikers
  • 9.094.496 stemmen

Slechte series

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Omdat het voorspelbaar is, en niet een klein beetje ook.

Lost seizoen 1 is een introductie op de serie van de serie

Veranderen ze alle karakters en wordt het fijner gefilmd? Mwha, zie ik niet gebeuren. Ik ga geen tientallen uren steken in een serie die me vanaf het begin al niet zint. Er zijn enorm veel series die dat wel doen.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Zulke sitcoms zijn altijd voorspelbaar. Dat is ook vaak de kracht. Sitcoms spelen ook op dezelfde locaties af en met dezelfde mensen in hun zelfde rol.

Over Lost: ja, ze veranderen de karakters behoorlijk ja. Met een hoop gebeurd echt bizar veel. Fijner gefilmd? Ben geen camera-kenner, maar wat was er mis mee?

Als je van een serie met mysterie en sfeer houdt, dan zou ik het gewoon nog een kans geven. Absoluut 1 van de meest briljante series ooit. Zeer vernieuwend en bijzonder.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zulke sitcoms zijn altijd voorspelbaar. Dat is ook vaak de kracht. Sitcoms spelen ook op dezelfde locaties af en met dezelfde mensen in hun zelfde rol.

Mja...dat is de definitie van een sitcom. Maar dan mag het nog wel verrassen, doe mij maar Frasier Slim geschreven én grappig.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Heb ik te weinig van gezien. Deed me nooit echt wat, maar kan er niet over oordelen.

Er zijn trouwens zat vlot geschreven sitcoms hoor. The Big Bang Theory is een hele goede op dat gebied.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat ontken ik ook niet. TBBT heb ik tot halverwege het tweede seizoen bekeken. Vond het eerste seizoen erg leuk maar als ik de reacties (en ontwikkelingen) een beetje zie, dan zie ik verder kijken niet zo zitten, vond het al steeds minder worden .

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

TBBT houdt al 4 seizoenen een constant hoog niveau hoor. Als je seizoen 1 leuk vond, zou ik lekker doorkijken. Heerlijke serie.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

Prison Break (muv eerste seizoen) en 24: flauw, bombastisch formulewerk dat zichzelf véél te serieus neemt

My Wife and Kids: ergerlijkste personages die ooit op het scherm verschenen, met de minst grappige van de verderfelijke Wayans-clan

Sex and the City: oppervlakkige rommel die een hele generatie vrouwen dreigt te corrumperen

Alle (Discovery)reeksen over boten, visvangst, motoren e.a. techno-nerd toestanden

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3597 stemmen

Sex and the city en de Gooische Vrouwen series heb ik ook nooit iets aan gevonden, snap ook niet wat er zo leuk aan is. Sowieso weinig goede NL series, de meeste zijn ook al van de buis, neem een Floor Faber, en die serie met Jennifer Hofman etc.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Oeh ik heb er nog één: The Walking Dead Laat zoiets nou aan een goede regisseur over..

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

yeyo schreef:

Prison Break (muv eerste seizoen) en 24: flauw, bombastisch formulewerk dat zichzelf véél te serieus neemt

Ja joh, laten we in een thriller-serie over zwaar terrorisme lekker humor en flauwekul stoppen..

24 heeft PRECIES de sfeer wat je nodig hebt. Formulewerk? Er gebeurt echt genoeg wat niemand aan zag komen. Ontplofte nukes, dode president, aanslagen op de meest bizarre plaatsen en ga maar door. 24 staat juist bekend als erg vernieuwend en verrassend. Oke, richting het einde van de serie gaat het wat op elkaar lijken, maar dat doet daar niks vanaf.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja joh, laten we in een thriller-serie over zwaar terrorisme lekker humor en flauwekul stoppen..

Wie zegt er iets over humor en flauwekul? Enkel een beetje zelf-relativering is wel op zijn plaats in zo een implausibele storylines. Zelfs in de gemiddelde Hollywood blockbuster wordt er luchtiger omgesprongen met dit soort "my god, they've kidnapped the president..again" nonsens.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Formulewerk? Er gebeurt echt genoeg wat niemand aan zag komen. Ontplofte nukes, dode president, aanslagen op de meest bizarre plaatsen en ga maar door.

Nog nooit een actiefilm gezien zeker? Zijn allemaal zéér voor de hand liggende wendingen. Met formulewerk bedoel ik ook meer dat 24 (net als Prison Break) in elke aflevering dezelfde opbouw, structuur en vervelende audiovisuele trucjes gebruikt om spanning op te roepen. Erg monotoon en repetitief.

Ajax&Litmanen1 schreef:

24 staat juist bekend als erg vernieuwend en verrassend.

Bij wie dan? Bij mijn weten was enkel het 'real time' concept enigszins vernieuwend.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

1. 24 is juist enorm serieus bedoeld. Als het luchtig zou zijn dan was er niks aan. Het is juist leuk dat het bloedserieus is.

2. Genoeg actiefilms gezien. 24 heeft juist een hoop verrassende wendingen. Ook gaan er regelmatig vaste personages dood. Buiten Jack is niemand zeker van zijn leven. Dat de structuur hetzelfde is heb je wel een punt mee ja.

3. Ja, ik doelde op dat real time concept.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

The Oceanic Six schreef:

1. 24 is juist enorm serieus bedoeld. Als het luchtig zou zijn dan was er niks aan. Het is juist leuk dat het bloedserieus is.

Maar de thematiek wordt langs de andere kant totaal niet serieus behandeld. Als het nu nog een realistische weergave was van counter terrorism.. maar de scripts zijn redelijk absurd en duidelijk geschreven door paranoïde, conspiracy theory nuts (geen toeval dat de serie 2 maand na 9/11 gelanceerd werd). Niet dat daar per se iets mis mee is. De beste actiefilms uit de jaren '80 zijn ook zwaar geïnspireerd door de Reagan politiek, maar gingen veel luchtiger om met hun onderwerp.

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Maar de thematiek wordt langs de andere kant totaal niet serieus behandeld. Als het nu nog een realistische weergave was van counter terrorism.. maar de scripts zijn redelijk absurd en duidelijk geschreven door paranoïde, conspiracy theory nuts (geen toeval dat de serie 2 maand na 9/11 gelanceerd werd). Niet dat daar per se iets mis mee is. De beste actiefilms uit de jaren '80 zijn ook zwaar geïnspireerd door de Reagan politiek, maar gingen veel luchtiger om met hun onderwerp.

Maar omdat het allemaal wat over the top is wil het niet zeggen dat de insteek niet bloedserieus is. De complotten en aanslagen zijn wat vergezocht, maar je moet ook wel 24 afleveringen vol krijgen.

Je punt over 9/11 is natuurlijk wat onzinnig, want ze zijn natuurlijk al ruim voor die aanslag met het schrijven en produceren van seizoen 1 bezig geweest. Het kan wel zijn dat Amerikanen 24 zo mooi vonden omdat ze een Amerikaanse held zagen die de strijd aanging met terroristen. Al was deel 1 nog niet echt bezig met buitenlands terrorisme. Het ging in seizoen 1 over een aanslag op de Amerikaanse president.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar omdat het allemaal wat over the top is wil het niet zeggen dat de insteek niet bloedserieus is.

Die zaken zijn voor mij dus onverenigbaar, daar verschillen we van mening.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

Die zaken zijn voor mij dus onverenigbaar, daar verschillen we van mening.

Waarom kan dat niet? De insteek van jaren '80 éénmanslegerfilms als Rambo, Invasion U.S.A. en Missing in Action is ook bloedserieus, en toch zou je kunnen zeggen dat die films over the top zijn.

24 is bloedserieus en dat is maar goed ook. Als het luchtig zou zijn had ik het links laten liggen. 24 is waarschijnlijk het beste wat ik ooit heb gezien op het gebied van actie, en dat komt vooral door éénmansleger Jack Bauer.

Ik ben het wel met je eens dat Prison Break slecht is, seizoen één uitgezonderd natuurlijk.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

Hmm, vind ik toch van toon heel anders: ik denk bij die films meteen aan Stallone die in onderhemdje en bandana door de jungle paradeert, Norris die à la the Roadrunner de bad guys uitschakelt in Invasion USA of zijn volledige steun put uit een Amerikaanse vlag in Missing in Action 2. Het is moeilijk om precies uit leggen, maar ik vind die 80's actiefilms alleszins erg sympathiek en zelf-relativerend in hun overdrijvingen. Simpel en to the point.

24 poogt naar mijn inzien teveel om hard, grimmig en zelfs gesofisticeerd uit de hoek te komen. Jack Bauer vind ik ook een erg onsympathieke, vervelende vent, met zijn hoogdravend, hees gefluister altijd. Teveel het archetype van de gedrilde professional. Bronson, Stallone, etc.. wisten meestal toch iets menselijk en charmant in hun rol te verwerken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet wat je bedoelt over die jaren '80 films, en we kunnen het dan wel zien als zelf-relativerend. Maar eigenlijk wordt het toch gewoon serieus gebracht hoor. Maar dan is 24 ook zelf-relativerend. De gedachte dat Jack Bauer de enige man is die een opdracht tot een goed einde kan brengen is gewoon leuk en relativerend op zich. Jack Bauer, James Braddock of John Rambo, zoveel verschilt het echt niet. Zelfde soort helden, ander tijdperk.

Ik weet niet hoeveel seizoenen van 24 jij hebt gezien, dus ik ga zeker geen spoilers weggeven, maar er zijn genoeg momenten waar Jack Bauer heel wat emotie in zijn rol weet te leggen. Hij is hard, spijkerhard zelfs, maar er zijn momenten waar het zelfs hem allemaal even te veel wordt en waaruit blijkt dat hij ook maar een mens is.

yeyo

• 6310 berichten
  • 4477 stemmen

Ik heb misschien te weinig van de serie gezien om mij echt over Jack Bauer uit te spreken, maar ik vind het alleszins geen treffend personage. Ook de verplichte emotionele scènes komen te gemaakt over, beetje protocollair.

Misschien heeft het inderdaad met een verschil van tijdperk te maken. Terwijl ik de 80's actiehelden meestal kan waarderen, walg ik van personages als Gerard Butler in Law Abiding Citizen, Denzel Washington in Man on Fire en de twee 'Bad Boys'. Soms lijkt het alsof we zijn aan het evolueren naar een ideaal van een egocentrische, stuurse, onsympathieke helden.

brymj

• 758 berichten
  • 807 stemmen

Scrubs

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

1 na beste serie ooit

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

Sex and the city en de Gooische Vrouwen series heb ik ook nooit iets aan gevonden, snap ook niet wat er zo leuk aan is. Sowieso weinig goede NL series, de meeste zijn ook al van de buis, neem een Floor Faber, en die serie met Jennifer Hofman etc.

Dat heb ik ook echt nooit begrepen. Ik heb van beide series de eerste seizoenen in huis, maar ben daar al afgehaakt. Ongelofelijk saai, humorloos en er gebeurd weinig bijzonder.

Verder heb ik niet veel Nederlandse series gezien, maar ik vond Voetbalvrouwen nog wel te doen.

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3597 stemmen

Voetbalvrouwen was met Nicolette en Bas Muijs? Ja, die zapte ik ook niet direct weg als die op tv was, maar echt gevolgd.. nee.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ja, die inderdaad. Ik vond Nicolette en Bas ook meteen de leukste personages. Heb het wel helemaal gevolgd en af en toe erg moeten lachen om die twee.

Spartaan1986

• 3586 berichten
  • 2075 stemmen

According to Jim

The Big Bang Theory

ibendb

• 4306 berichten
  • 2612 stemmen

Sex and the City

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

Spartaan1986 schreef:

The Big Bang Theory

Hoe kan je dit nou niet leuk vinden?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Snap ik ook niet. Met According to Jim en Sex and the City ben ik het overigens helemaal eens.

Spartaan1986

• 3586 berichten
  • 2075 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hoe kan je dit nou niet leuk vinden?

Geen idee. Ik vind Two and a Half Man van Chuck Lorre echt geniaal en onwijs grappig. Bij de Big Bang Theory kan er bij mij nog geen eens een glimlach vanaf. Wellicht moet je erg intellectueel en hoogbegaafd zijn om het grappig te vinden. Wat ik zie is een stel matige acteurs, enorme overacting en totaal niet leuke oneliners. Ieder zijn smaak.

alcapachino

• 293 berichten
  • 108 stemmen

What now?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.