menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Koopfilms

zoeken in:
Komen alle films die direct op dvd (etc.) uitkomen, eerst nog langs de videotheek, of zijn er ook veel films die direct in de winkel liggen zonder eerst een bioscoop of videotheek te hebben gezien?

En wat doet Moviemeter daarmee? Zijn daar ook overzichten van?

Wat ik ervan weet:

Sommige films worden echt speciaal voor de DVD-markt gemaakt. Soms zijn dit vervolgen als Starship Troopers 2 of Wrong Turn 3, soms zijn dit onafhankelijke kleine films, vaak (maar lang niet altijd) actie of horrorfilms.

Op MovieMeter kan je volgens mij bij Statistieken zien wanneer de film in de bios kwam of in de videotheek kwam te liggen. Op IMDB.com kan je zien dat een film meteen op DVD is uitgebracht door de toevoeging (V), van video.

Een aantal films worden in Amerika wél in de bios uitgebracht, maar in Nederland gaan ze meteen naar DVD. Starship Troopers 3 is naar ik meen zo'n film, maar met dit gedeelte van het verhaal ben ik niet helemaal bekend.

kappeuter (crew)
Er zijn op MovieMeter geen overzichten van films die direct op dvd verschijnen.
Simpelweg omdat we geen speciale aanduiding voor deze categorie hanteren.
Meestal komen straight-to-video films gewoon uit in de videotheek en zul je ze dus gewoon bij de videotheekreleases kunnen vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.