menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Arthaus dvd

zoeken in:
Dit DVD label wat door het Duitse Kinowelt wordt uitgegeven is een zeer opmerkelijke. Dat komt vooral door haar enorme aanbod. Ze hebben vele uitgebreide boxsets van beroemde regisseurs van de autereurscinema (zoals Ingmar Bergman, Werner Herzog, Wim Wenders, R.W. Fassbinder) en enkele erg interresante series.

Zo is er de ARTHAUS Collection, een colctie van arthouse films zoals wij hier de QFC hebben. Alleen heeft ARTHAUS veel mooiere en luxere artwork/verpakking, altijd uitgebreide boekjes met informatie en meer exlusieve titels. Link: http://www.arthaus-collection.de/

De ARTHAUS PREMIUM reeks mag wat mij betreft de Duitse MOC/Criterion Colletion worden genoemd. Zeer luxe uitgaves van films met veelal twee tot drie discs. Enorm veel extra's, schitterende kwaliteit en zoals alle flms van dit label in de orginele taal. Ook bijna altijd in een mooie box. Ik heb de bijzonder goede ervaring met Orson Welles' MacBeth die werkelijk prachtig gerestaurerd op DVD staat. Zowel in de bioscoopversie als de ongesneden originele versie met de originele geluidstrack. Deze dubel disc zit tjokvol extra's waaronder een live opname van een door Welles geregiseerde theaterversie van "MacBeth" uit 1936. Link: http://www.arthaus.de/archiv.php

Qua boxsets vind ik haar Herzog/Kinski set een hele mooie. alle films plus een DVD met Kinski: Mein Liebster Feind en de befaame Making Of van Fitz Carraldo

Ik vroeg mij af of jullie ook ervarinen hebben met dit label, en zo ja wat vinden jullie er van?

Pik altijd de films uit de rekken met Holländische untertitel

Gast
geplaatst: vandaag om 22:16 uur

geplaatst: vandaag om 22:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.