- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- De Filmfreak
De Filmfreak
kappeuter (crew films)
-
- 73626 berichten
- 5858 stemmen
Site van distributeur De Filmfreak. Op hun site kun je ook voordelig films bestellen.
Bijvoorbeeld een selectie arthouse titels voor € 7,99
Klik op 'dvd actie'
Titels o.m. 2LDK, Primer, Code 46, Audition.
Nog een tip van mij:
Walkabout (Nicolas Roeg) € 9,95
Geen verzendkosten!
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
Ook een nieuw sublabel genaamd Fuji.
"binnenkort volgt meer informatie over ons nieuw label waarop we Japanse filmklassiekers zullen uitbrengen "
Ik ben benieuwd welke titels. Eigenlijk is er aan klassieke titels geen gebrek, wel aan betaalbare klassieke titels. Eureka! en Criterion zijn leuke en mooie uitgaven, maar onbetaalbaar.
starbright boy al iets in de 'wandelgangen' gehoord?
kappeuter (crew films)
-
- 73626 berichten
- 5858 stemmen
Volgende titels zullen worden uitgebracht in september 2007:
The District wordt uitgebracht op het Filmfreak label
Taxidermia wordt uitgebracht op het Taxidermia label
We Feed The World wordt uitgebracht op het IDFA's Delicatessen label
Olivier etc. wordt uitgebracht op het Idfa's Delicatessen label
Rhythm is it! wordt uitgebracht op het Idfa's Delicatessen label
Dirty Maria wordt uitgebracht op het MushiMushi label
Raigyo wordt uitgebracht op het MushiMushi label
Andere titels voor het najaar 2007
KOINOBORI: het NIEUWE Filmfreak-label voor Japanse klassiekers (o.a.
The Human Condition, The Idiot en Vengeance is Mine)
Frozen Land zal worden uitgebracht op het Filmfreak label
Forever (Heddy Honigmann) komt uit op het Cinema Delicatessen label
Black Gold en The Monastery zullen uitkomen op Idfa's Delicatessen label
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
Vengeance is Mine
Hoewel een meesterwerk natuurlijk is er aan labels die deze klassieker uitbrengen geen gebrek. Maar goed, laten we het initiatief eerst nog toejuichen...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Overgenomen dus van Total Film (waar die film al eerder op uitkwam, was dat nu niet van A-Film?)
Het Delicatessen label blijft interessante docu's afleveren, blijkbaar is het een succes.
starbright boy (moderator films)
-
- 21595 berichten
- 4577 stemmen
starbright boy al iets in de 'wandelgangen' gehoord?
Jazeker, ik had zelfs al een lijstje gepost in het Japanse filmtopic. Dit is wat ik weet dat gaat komen:
> Vengeance is mine (Imamura)
> Three outlaw samurai (Gosha)
> The human condition (Kobayashi)
> Violent cop (Kitano)
> Face (Sakamoto)
> The Assassination (Shinoda)
> Twentyfour eyes (Kinoshita)
> Heat wave (Gosha)
> The idiot (Kurosawa)
> Harakiri (Kobayashi)
> Samurai gold seekers (Gosha)
> Scandal (Kurosawa)
> Tracked (Gosha)
> Boiling point (Kitano)
> Gonza the spearman (Shinoda)
> Quiet days of firemen (Takenaka)
> Hiruko the goblin (Tsukamoto)
> Tragedy of Japan (Kinoshita)
> Pistol opera (Suzuki)
Deels al her en der ( MOC, Criterion, andere labels) te krijgen, deels ook moeilijker/niet.
Ook via filmfreak interessante titels van Contact film in aantocht:
Jia Zhangke box (5-disc)
Buongiorno, notte
Schizo
The Weather Underground
Tropical malady & Blissfully yours
Pier Paolo Pasolini box (7-disc)
Beide zijn langere termijn-lijstjes.
Filmfreak heeft een zeer interessante collectie titels inmiddels en hun DVD's zijn vrijwel altijd prima.
-
- 21595 berichten
- 4577 stemmen
Overgenomen dus van Total Film (waar die film al eerder op uitkwam, was dat nu niet van A-Film?)
Denk dat je in de war bent met een andere film. Vengeance is Mine komt voor het eerst in Nederland uit.
Total film is overgenomen door A-film, met alle films die daar verschenen zijn. Net als Brght Angel trouwens.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Was in de war met een aantal oudjes van Suzuki inderdaad. Vengeance is Mine draaide nog een keertje (eenmalig) hier in het filmhuis een jaar geleden, en dan ga ik allerlei vreemde associaties maken. Zijn we ondertussen wel gewend, neem ik aan...
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
Dank sb!
Er staan gelukkig ook moeilijkere titels tussen. Sommige ken ik helemaal niet. Wie is in hemelsnaam Gosha? Of val ik nu ook maar weer eens door de mand (gezellig samen met Mug)
Als Pistol Opera een mooie originele beeldratio behandeling krijgt én een beetje vlot uit wil komen kan ik alvast niet wachten...
-
- 21595 berichten
- 4577 stemmen
Ken Gosha ook nauwelijks. Heeft volgens mij in de zestiger jaren een aantal samuraifilms gemaakt en is daar vooral bekend om.
Sakamoto en Takenaka zeggen me ook niet veel trouwens.Die laatste blijkt vooral acteur in een hele zwik interessante japanse films die ik bijna allemaal nog niet gezien heb.
Ik ben zelf het blijst met Tragedy of Japan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
Sakamoto en Takenaka zeggen me ook niet veel trouwens.Die laatste blijkt vooral acteur in een hele zwik interessante japanse films die ik bijna allemaal nog niet gezien heb.
Face zag ik ooit in Rotterdam op het IFFR. Nogal degelijk drama, maar de Japanse criticus die de film inleidde was erg enthousiast over Sakamoto en zjin films. KT (Asiamania) is ook van zijn hand en dat is niet een reden om gelijk in 's mans oeuvre te duiken. Degelijk dus.
Takenaka ken ik voornamelijk als acteur, vooral bij Tsukamoto. Of zijn films ook die richting op gaan weet ik niet, maar als dat het geval is, zijn er hier op MM genoeg fans lijkt me.
Ik ben zelf het blijst met Tragedy of Japan.
Ja dat lijkt me ook wel fraai, al ligt Twenty-Four Eyes al een tijd ongezien bij mij thuis.
Derekbou
-
- 281 berichten
- 3590 stemmen
Ik las net op het forum van dvd.nl dat de eerstvolgende titels die op het Koinobori-label uitgebracht gaan worden Harakiri en The Assasination zijn. Iemand hier die dit kan bevestigen en misschien ook de release datum weet?
Ik zit eigenlijk vooral op de oudere films van Kitano te wachten, maar hierover zal nog wel niet zoveel bekend zijn zeker?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Vraag me af welke film dit is. Neem aan de film van Shinoda....
(edit: zie dat dat inderdaad zo is in de post van starbright)
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
MIJN ADVIES:
Bestel NOOIT MAAR DAN NOOIIT iets bij Filmfreaks via hun website. Ondanks dat ik direct via iDeal betaald heb ontvang ik sindsdien aanmaningsmails van DocDataPyaments (no reply je weet wel), dat ik nooit betaald zou hebben.En dat dan in een Paasweekend - zodat ze ook niet bereikbaar zijn.
De toon wordt steeds dreigender. FilmFreaks is te beroerd om te reageren op mijn berichten hierover en ook het versturen van kopiën van afschriften e.d. via de mail helpt geen zier. Vandaag was e rdus weer een mail over mijn betalingsachterstand.
Ik ben het inmiddels behoorlijk zat, dat mag duidelijk zijn.
Ik hoop dat de hele zaak op de fles gaat - echt consumenten service van helemaal nada-niks-noppes. Aardige films, maar die koop ik dan wel elders.
Je bent gewaarschuwd! En ik zet mijn strijd maar voort.
Mochizuki Rokuro
-
- 18919 berichten
- 15085 stemmen
MIJN ADVIES: [...]Je bent gewaarschuwd! En ik zet mijn strijd maar voort.
Blijkbaar boos genoeg geworden ditmaal. Werd er vandaag over teruggebeld. Het is opgelost. Goeie service
elias229
-
- 242 berichten
- 712 stemmen
mensen die niet van de films van filmfreak houden moeten die ook niet zien.
alle films van de filmfreak collectie (code 46, man of the year, white lightnin, crack willow, i love your work, wristcutters, cargo 200, lights in the dusk,......)
dit zijn alleaal specialere films in een niet normale maar héél erg goede sfeer.
de regie en de acteurs zijn film per film bijna perfect !
de verfilming misschien soms iets minder maar toch nog heel goed.
ze hebben allemaal één uniek en speciaal verhaal.
wat heel moeiijk te verfilmen is.
ik kan begrijpen dat sommige mensen een aantal films hiervan een beetje saai vinden.
maar als je op die saaie momenten let op alle details die de reggiseur er heeft ingestoken kan het niet meer saai zijn.
ze zorgen er soms zelfs voor wanneer er saaiere momenten in de film komen (zonder spreken of net te veel spreken,...) dat het dan in een speciale omgeving wordt gefilmd zodat je je gedachten op die omgeving kan richten !
de filmfreak collectie is mijn favoriete collectie
stuk voor stuk top films!
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Erg fijn DVD-label moet ik bekennen. Heb al ontzettend veel films door Filmfreak gezien en in bezit.
Aankomende Tiger Releases op DVD:
Het zal me niet verbazen als de nieuwste film van Pablo Larraín (Post Mortem) op het IFFR van 2011 te zien is.
Dit lijkt me een typisch Hubert Bal fonds productie.
kappeuter (crew films)
-
- 73626 berichten
- 5858 stemmen
De titels uit de catalogus van het Filmfreak label Koinobori zijn blijvend in prijs verlaagd. Alle dvd's zijn voortaan voor 9,95 per stuk verkrijgbaar.
mister blonde
-
- 12506 berichten
- 5515 stemmen
Veel van die titels zijn bij FRS en van leest (alleen in de winkel!) 5 euro. In elk geval Human Condition 1 t/m 3, Face, Violent Cop en Boiling Point.
Fikret8
-
- 6127 berichten
- 4175 stemmen
En de overige titels zijn voor 7 euro bij bol te krijgen.
-
- 21595 berichten
- 4577 stemmen
Filmfreak gaat (via Lowave) het experimentele filmproject (bestaande uit maar liefst 95 korte films!) Human Frames op DVD uitbrengen
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 berichten
- 197 stemmen
Dat klinkt als een erg interessant project. Hopelijk wordt de DVD-box een beetje betaalbaar.
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 berichten
- 197 stemmen
Dat klinkt als een erg interessant project. Hopelijk wordt de DVD-box een beetje betaalbaar.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Weer een aantal interessante Filmfreaks / Contact Film DVD-releases:
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Buiten de DVD's van Grandma Lo-fi: The Basement Tapes of Sigrídur Níelsdóttir en het werk van Brillante Mendoza gaan ze ook nog leuk spul uitbrengen van het IDFA-, IFFR-, Concact Film- en Imagine Film-Label:
Once Upon a Time in Anatolia (Blu-Ray)
Elena (+ Soundtrack | Op aanvraag van mij!)
Monsieur Lazhar (Blu-Ray)
La Clé des Champs (Blu-Ray)
Ben bereid om op mijn blote knieën Filmfreaks hiervoor te bedanken.
dimi303
-
- 3247 berichten
- 3339 stemmen
Heel mooie titels vooral naar het werk van Brillante Mendoza ben ik al geruime tijd op zoek. Enkel nog maar Tirador ( Slingshot ) op dvd kunnen bemachtigen. Kinatay en Lola, hopelijk komen de vroegere werken ook aan bod van deze schitterende cineast.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Oh, wat is Filmfreaks weer lekker bezig.
En nog twee interessante films van regisseur Diego Lerman:
En één van de hoogtepunten van het Filmfestival van Imagine vorig jaar: Juan of the Dead!
beavis
-
- 6594 berichten
- 14057 stemmen
zo, Tan de Repente, dat is heel wat IFFR's geleden... staat sindsdien al ergens op mijn wensenlijstje om eens te zien. Goed bezig inderdaad
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Te gek nieuws:
http://www.filmfreaks.nl/media/inlays/ohwillyinlay.jpg
Oh Willy (Emma De Swaef / Marc James Roels | Short)
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Toch wel weer goed nieuws. Ben benieuwd wat ze verder nog gaan uitbrengen ...
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Goed nieuws want ze gaan het debuut van Ricky Rijneke alsnog uitbrengen. De DVD bevat ook de korte film Wing: The Fish That Talked Back.
Het slechte nieuws is dat Free in Deed geen DVD-release gaat krijgen. Direct op VOD. Kortom de Nederlandse DVD-markt loopt nu echt op zijn laatste benen.