• 13.911 nieuwsartikelen
  • 171.905 films
  • 11.455 series
  • 32.510 seizoenen
  • 635.108 acteurs
  • 197.279 gebruikers
  • 9.234.512 stemmen

Franse films op dvd

zoeken in:

kos

• 46511 berichten
  • 8703 stemmen

Daartegenover komen er wel steeds meer franse klassiekers op DVD uit toch?

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Ja dat wel:

Garde à Vue, César et Rosalie, Les Diaboliques, Les Valseuses en Le Salaire de la Peur (helaas in kleur...) schieten me te binnen.

brucecampbell

• 3292 berichten
  • 7009 stemmen

Ook films (met ned subs) met Alain Delon zijn zeldzaam, hoewel er toch een publiek voor is, denk ik.

Wie kan mij helpen?

Ik heb een paar jaar geleden een Franse film gezien, maar ik weet de titel niet meer!

De film gaat over eenaantal vriendinnen. Eén van die vriendinnen werk als lerares en krijgt een verhouding met een zoon van één van haar vriendinnen. Het gaat over vriendschap en de liefdes van de vriendinnen.

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Franse films voor 5 euro! (Ro-Disc)

o.a. Garde a Vue, Innocence, Irreversible, Passion d'Amour (Ettore Scola!)

Mochizuki Rokuro

• 18930 berichten
  • 15753 stemmen

kappeuter schreef:

Franse films voor 5 euro! (Ro-Disc)

o.a. Garde a Vue, Innocence, Irreversible, Passion d'Amour (Ettore Scola!)

Ik zag het ook ja, krijg hun nieuwsbrief ook. Fijne zaak en snelle verzending.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8453 stemmen

Wages of Fear laten liggen, is de ingekleurde versie.

Knisper

• 13022 berichten
  • 1266 stemmen

Ik ben als in een reflex op fiets gesprongen en heb meteen Innocence en Irreversible voor 10 euro totaal gekocht. Mooie deal lijkt me.

Wouter

• 18698 berichten
  • 3052 stemmen

Quentin schreef:

Wages of Fear laten liggen, is de ingekleurde versie.

Zet je tv op zwartwit

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Irreversible

Nou Kappeuter, daar is die dan, eindelijk voor 5 euro op dvd

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Als het Seul Contre Tous was, had ik m gekocht.

Films die ik 3,5 sterren geef hoef ik niet in bezit te hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18930 berichten
  • 15753 stemmen

kappeuter schreef:

Als het Seul Contre Tous was, had ik m gekocht.

Films die ik 3,5 sterren geef hoef ik niet in bezit te hebben.

Dat doet vermoeden dat je Seul Contre Tous nog niet hebt gezien

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

sinterklaas

• 11759 berichten
  • 3288 stemmen

Paradiso heeft er ook een hoop uitgegeven

brulletje

• 2 berichten
  • 1 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Franse misdaadfilms kopen op internet:

waar kan ik het beste franse misdaad films op internet kopen ?

brulletje

• 2 berichten
  • 1 stemmen

franse misdaad films recent je kan me ok mailen ?

Fikret8

• 6150 berichten
  • 4209 stemmen

Ligt er maar net aan welke Franse misdaadfilm(s).

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Heb gister een geweldige Franse misdaadfilm gezien.

Vreemd dat het zo'n onbekende film is gebleven, heb me

ontzettend onverwacht vermaakt ermee.

Ni Pour, ni Contre (Bien au Contraire) (2002)

Weet niet of het overal te verkrijgen is.

LaCosaNostra

• 167 berichten
  • 42 stemmen

Le Clan Des Sicilians is ook zo lastig te vinden

Boenga

• 2559 berichten
  • 1491 stemmen

http://www.dvdigital.nl/

Misschien vertel ik niks nieuws, maar dvdigital.nl heeft een aparte afdeling Franse films (met nl ondertitels)... (meer dan wat ik België kan vinden...)

Boenga

• 2559 berichten
  • 1491 stemmen

Steeds groter aanbod, en voor het grootste deel goedkoper dan de rechtstreekse concurrenten, bij http://www.cosmox.nl/ - http://www.cosmox.be/

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 2 dagen geleden een film besteld bij bol.com:

Lacombe Lucien

Ik weet niet of alleen de titel Frans is, maar ik denk dat de film zelf ook Frans is. Ik heb hem nog niet binnen.

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Leuke film voor een koopje:

bol.com | Les Soeurs Fachees

93.9

• 3124 berichten
  • 4204 stemmen

In Film > Algemeen > Franse DVD vaak met Nederlandse ondertitels:

Was laatst in de Fnac in Frankrijk en verbaasde me dat heel veel (hier in Nederland moeilijk te verkrijgen) DVD's daar te kopen zijn met ondertitels in het o.a Duits, Italiaans, Engels en Nederlands.

Zo wie zo natuurlijk zeer goed dat er ondertiteling in alle denkbare talen is.

Laten we eerlijk in een 'goede wereld' zou iedere dvd die uitgebracht wordt voorzien moeten zijn van ondertiteling in alle talen.

Why not? Waarom niet? pourquoi ne pas? perché non?

Een van de verworvenheden van de dvd waren toch de extra's. Bij de eerste DVD's die jaren geleden verschenen zaten naar mijn idee ook vaker subtitels. Maar daar kan ik naast zitten.

Anyway, weet iemand een Nederlandse site waar je gemakkelijk Franse dvd's met Nederlandse ondertiteling kunt bestellen?

starbright boy (moderator films)

• 22035 berichten
  • 4834 stemmen

Waarom? Rechten, zo simpel is het. Meer ondertiteling is alleen mogelijk als het mag volgens de rechten die je hebt. Als je alleen de DVD-rechten voor Frankrijk hebt kan het een eis zijn om alleen Franse ondertiteling op de DVD te zetten zodat de productiemaatschappij de rechten in Vlaanderen en Nederland weer aan een andere partij kan verkopen.

En de DVD-markt van Nederland is vaak één met die van Belgie en Frankrijk. Veel grote filmmaatschppijen zien het als een regio (universal bijvoorbeeld) , vandaar dat er extra veel overlap is. Er zijn ook ontzettend veel Nederlandse releases (veel A-film en filmfreak bijvoorbeeld) die in samenwerking met Franse labels uitgebracht worden. De Franse DVD markt is vaak wel wat duurder dan de Nederlandse.

Boenga

• 2559 berichten
  • 1491 stemmen

starbright boy schreef:

En de DVD-markt van Nederland is vaak één met die van Belgie en Frankrijk. Veel grote filmmaatschppijen zien het als een regio (universal bijvoorbeeld) , vandaar dat er extra veel overlap is.

Een beetje raar, of ik ben traag van begrip: als er zoveel overlap is, hoe komt het dan dat wij hier zo weinig Franse films met NO kunnen vinden? En waarom, als dat overlapt, zijn een aantal titels dan blijkbaar wél in Frankrijk te vinden? Nauwelijks Franse films met NO in België en Nederland, wel Franse films met NO in Frankrijk zelf??? Bizar toch.

En: de vraag van 93.9, gekopieerd en geplakt: weet iemand een Nederlandse site waar je gemakkelijk Franse dvd's met Nederlandse ondertiteling kunt bestellen?

chevy93

• 12736 berichten
  • 1293 stemmen

Nederland heeft geen overlap met Frankrijk, maar met België en Luxemburg. Vandaar dat op de achterkant ook vaak een Nederlandse en een Franse synopsis staat.

Brix

• 19572 berichten
  • 4949 stemmen

Onverkwikkelijk die 'rechten' toestand.

Hetzelfde zie je heel vaak bij de Amerikaanse, Engelse, en Italiaanse films (etc.) die in Duitsland te koop zijn, maar hier niet.

Ondertiteling in tal van talen, behalve in 't Nederlands

Aan die slechte verkrijgbaarheid van Franse films met Nederlandse subs erger ik mij ook zeer.

De gecombineerde Belgische en Nederlandse markt moet toch groot genoeg zijn om zoiets rendabel te maken.

joostfilm

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > MovieMeter pakketservice > Algemeen discussietopic:

Ik ben al heel lang op zoek naar 2 films, maar dan met (liefst Nederlandse) ondertiteling:

1 = Un Elephant ca trompe enormement

2 = nous irons tous au paradis

Deze films zijn wel in Frankrijk bij Amazon.fr te koop, echter zonder ondertitels.

Wie weet waar deze als dvd('s) wel te koop zijn met ondertiteling. Wellicht zijn ze ooit in belgie wel 2-talig aangeboden.

Het zou prachtig zijn als dit et vinden was,. Indien, niet, wie weet hoe je in contact kunt treden met de uitgever/producent ?

kappeuter (crew films)

• 74654 berichten
  • 5943 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.