- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Koop jij internationaal films via internet?
Koop jij internationaal films via internet?

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5454 stemmen
Ik wel! Heel veel
Natuurlijk dan alleen de zeldzame, omdat Nederland belachelijk weinig films op DVD uitbrengt

Zelva
-
- 2186 berichten
- 2692 stemmen
Het loont ook niet echt om voor anderhalve man en een paardenkop zeldzame films uit te brengen.

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5454 stemmen
Nee, maar ze brengen hier alleen domme films uit. Echt de hele mooie brengen ze gewoon niet uit. Ik ken echt een paar titels die zeker aan zou slaan; maarja, zij brengen liever domme films zoals American Pie: Band Camp uit.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ja, bijna al mijn DVD's zijn R-1 en soms ook andere regio's (veel meer keus, betere uitvoeringen en goedkoper)
Daarnaast ook nog vele R0/NTSC's, soms VHS-NTSC.
En wat is er buiten R-2 al niet te koop, o.a: LINK
enz, enz, enz.

lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2220 stemmen
Ik zou wel willen, alleen we hebben geen creditcard die ik kan gebruiken om ze te kopen
Mijn internetkoopjes blijven dus beperkt tot nederlandse verkooppunten.

Quido
-
- 14641 berichten
- 6072 stemmen
Bij welke winkels heb je nou echt geen last van de douane ? Dat is eigenlijk de voornaamse reden dat ik nog niks uit het buitenland heb laten komen ...

BlueSword
-
- 1725 berichten
- 0 stemmen
ik doe dat nooit, ik vind de films hier prima, meestal zijn het oude films die hier niet worden uitgebracht, en die vind ik toch niet leuk.
en probleem is ook dat ik het niet hier kan kijken.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8432 stemmen
Ja hoor bij koreandvds en dvdpacific.

Art
-
- 13507 berichten
- 3602 stemmen
Nee, maar ze brengen hier alleen domme films uit. Echt de hele mooie brengen ze gewoon niet uit. Ik ken echt een paar titels die zeker aan zou slaan; maarja, zij brengen liever domme films zoals American Pie: Band Camp uit.
Dat ze hier alleen maar domme films op dvd uitbrengen ligt waarschijnlijk aan jouw smaak. Als ik jouw stemmen even snel bekijk dan zie ik voor 90%, en misschien zelfs wel meer, titels staan die echt wel hier te verkrijgen zijn. Dan ben ik wel benieuwd wat jij hele mooie titels vindt die hier niet op dvd te krijgen zijn. En wat zijn voorbeelden van zeldzame dvd's die jij in bezit hebt? Ik ben nieuwsgierig

Wouter
-
- 18690 berichten
- 3040 stemmen
Bij welke winkels heb je nou echt geen last van de douane ?
dvdboxoffice.com
Die shippen vanuit Zweden.
Dat is eigenlijk de voornaamse reden dat ik nog niks uit het buitenland heb laten komen ...
heb het maar een paar keer meegemaakt. En allen met pakketjes van Amazon van boven de 60 euro.
Ik bestel vanuit Turkije, Japan, USA, Engeland, Denemarken, overal eigenlijk...

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Bij welke winkels heb je nou echt geen last van de douane ? Dat is eigenlijk de voornaamse reden dat ik nog niks uit het buitenland heb laten komen ...
* DVDPacific-Californië; meer dan 245 transacties, nooit (inklaar) problemen gehad.
*Soms duurder dan DVDPacific en cd-wow.nl:
Loaded247-New Jersy, UK; zo'n 300 transacties, nooit (inklaar) problemen.
*En http://www.cd-wow.nl (nog te weinig ervaring)
Bovenstaande shops hanteren ook prijzen in €.
*http://www.ebay.com (betalen via Paypal): duidelijke afspraken maken over porto. nadeel: hogere porto: in porto wordt vaak Ebay-fee berekend.
Credit card: ca. € 13 p.jaar; en/of Paypal natuurlijk.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dat ze hier alleen maar domme films op dvd uitbrengen ligt waarschijnlijk aan jouw smaak. Als ik jouw stemmen even snel bekijk dan zie ik voor 90%, en misschien zelfs wel meer, titels staan die echt wel hier te verkrijgen zijn. Dan ben ik wel benieuwd wat jij hele mooie titels vindt die hier niet op dvd te krijgen zijn. En wat zijn voorbeelden van zeldzame dvd's die jij in bezit hebt? Ik ben nieuwsgierig
(En geen jaren tot nooit wachten op R2NL releases...)
Neem nou bijvoorbeeld de DOUBLE INDEMNITY Special Edition...
Verder heb ik nog voorkeur voor geluid van NTSC tov PAL.

Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Hun site suggereert Canada.

Wouter
-
- 18690 berichten
- 3040 stemmen
Daar zit het moederbedrijf. Verzending gratis. Handige site die ook op euro's te zetten is. Vaak goedkoper dan elders, maar niet altijd meer tegenwoordig.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Ik bestel veel tv-series op dvd bij Play.com. Snelle levering en nog nooit problemen mee gehad. Ook nog eens geen verzendkosten.

Fikret8
-
- 6143 berichten
- 4201 stemmen
Via Ebay heb ik 2 aankopen gedaan met PayPal als betalingsmethode. Één leverancier uit UK en één uit Italie. Je hoeft er niet per sé een creditcard voor te hebben (waar ik zelf ook niet van in het bezit ben).

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Via Ebay heb ik 2 aankopen gedaan met PayPal als betalingsmethode. Één leverancier uit UK en één uit Italie. Je hoeft er niet per sé een creditcard voor te hebben (waar ik zelf ook niet van in het bezit ben).

lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2220 stemmen
Hoe kan je dan met PayPal betalen? Voor zover ik heb begrepen werkt die site met een creditcard
(Zou zo geweldig zijn als een creditcard overbodig was )

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik bestel nooit internationaal films, nee. Sowieso geen regio 1 want die kan mijn dvd-speler niet afspelen.

tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4006 stemmen
Hoe kan je dan met PayPal betalen? Voor zover ik heb begrepen werkt die site met een creditcard
Zie de opmerking van Anatolia in het topic PayPal.

catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ik bestel nooit internationaal films, nee. Sowieso geen regio 1 want die kan mijn dvd-speler niet afspelen.
Dat heb ik dus ook... Ik vraag nu voor Sinterklaas een regiovrije dvdspeler, zodat ik de eerste regio 1 dvd's met Kerst kan vragen.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik ben inmiddels bijna 2 jaar regiovrij en heb daar nog geen seconde spijt van, integendeel.
Regiovrij maken, (Link 1 ); MM- Link 2
Hoe kan je dan met PayPal betalen? Voor zover ik heb begrepen werkt die site met een creditcard (Zou zo geweldig zijn als een creditcard overbodig was
)
Credit-card (gratis bij ANWB-lidmaatschap) is ca. € 13 per jaar. Ik haal dat er meestal wel uit.
Er zijn n.l. nog goedkope internat. online shops, die geen Paypal accepteren, dan is die cred. card wel makkelijk.
Online-shops als : cd-wow.nl, Amazon (.de, .co.uk, .fr, .com), play.com en dvdpacific.com.
De meester Ebayers en loaded.247.com accepteren wel Paypal.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Mijn volgende dvd-speler zal ook wel regiovrij zijn, maar ik heb vooralsnog geen plannen om een nieuwe te kopen.
Nadeel van veel regio 1 films is dat Nederlandse ondertiteling ontbreekt. Da wil zeggen dat ik sowieso alleen de Engelstalige films kan kopen, al heb ik zelfs die het liefst met ondertitels. Ik heb ook maar 1 film in mijn collectie zonder NL-subs.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nadeel van veel regio 1 films is dat Nederlandse ondertiteling ontbreekt. Da wil zeggen dat ik sowieso alleen de Engelstalige films kan kopen, al heb ik zelfs die het liefst met ondertitels. Ik heb ook maar 1 film in mijn collectie zonder NL-subs.
Je merkt nu wel vaak bij R2NL, hoe slecht en/of samengevat de ondertiteling is.
Gisteren nog L. A. CONFIDENTIAL (R2NL) gekeken , maar nu zonder subs...

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5454 stemmen
ik koop al 3 jaar met paypal hoor
bij mij is mijn dvd-speler, dvd-speler op computer en draagbara dvdspeler regiovrij

suzynatascha
-
- 60 berichten
- 34 stemmen
Ik heb onlangs een dvd besteld (voor het eerst) op de site proxis.be is belgische site niet buitenlands dus, alleen voor de nederlanders dus, maar voor mij niet - als je er nog aan uit kunt nu
Life is a Miracle een Servische film die ik in België niet kon vinden, ik heb hem nu voor nog geen 10 euro via proxis. Heb er wel wat langer op moeten wachten dan 10 dagen maar het is toch gelukt.
En met die heb je geen paypal of creditcard nodig, gewoon per overschrijving heb ik dat gedaan, je kunt ook betalen bij levering bij een Kiala-punt.
Ik ben er heel content van.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Dat heb ik dus ook... Ik vraag nu voor Sinterklaas een regiovrije dvdspeler, zodat ik de eerste regio 1 dvd's met Kerst kan vragen.
- ZELF 1
- ZELF 2 (accepteert ook PayPal)
- Uitbesteden (met levenslange garantie.)

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Mijn volgende dvd-speler zal ook wel regiovrij zijn, maar ik heb vooralsnog geen plannen om een nieuwe te kopen.
Met Engelse subs kan ik films ook wel volgen. Ook zonder subs wel, zolang er niet al te vreemde accenten in zitten. Maar het is een soort van aangewen om films met subs te kijken. Om een of andere onverklaarbare reden vind ik het prettiger kijken. Het valt me ook vaak op dat de ondertitels niet alles ondertitelen, maar dat hoor ik dan alsnog. Ondertitels lezen gaat altijd gepaart met het luisteren.

Fikret8
-
- 6143 berichten
- 4201 stemmen
Ik ben inmiddels bijna 2 jaar regiovrij en heb daar nog geen seconde spijt van, integendeel.
Heb meteen m'n dvd-speler regiovrij gemaakt.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

PS
Goedkope adressen voor R-1 DVD's (prijzen ook in €), o.a.
1. http://www.dvdpacific.com/default.asp
2. http://www5.cd-wow.nl/ (prijzen inkl. porto)