• 155.384 films
  • 9.292 series
  • 27.639 seizoenen
  • 604.202 acteurs
  • 346.070 gebruikers
  • 8.759.125 stemmen

Dvd-speler verslaat videorecorder

zoeken in:

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan nergens meer een videoband vinden

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

DVD-spelers zijn natuurlijk ook heel goedkoop tegenwoordig.

Ik lees echter dat de DVD-*recorder* nog ver achterloopt bij de videorecorder.

Die zijn dan ook aanmerkelijk prijziger.

moviefreak#1

• 14231 berichten
  • 18421 stemmen

Ik moet zeggen dat het me verbaasd. Ik heb toch het idee dat de DVD-recorder nog lang niet ingeburgerd is en dat de meeste mensen gewoon nog netjes hun programma's opnemen met een videorecorder.

Dan zou dit betekenen dat een groot percentage van de gezinnen helemaal geen enkele recorder heeft om iets op te nemen vanaf de televisie.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

In hetzelfde artikel:

Ruim 35 procent van de huishoudens heeft een dergelijke televisie.

En hoeveel van die 35 procent kijken programma's uitgestrekt op het scherm?

Thomas83

• 3541 berichten
  • 3207 stemmen

De meeste mensen hebben tegenwoordig wel een DVD-speler denk ik. Zelfs mijn ouders.

Als ik een videoband in mijn handen heb dan vind ik het ook nogal groot en onhandig in mijn hand voelen. Ik ben al helemaal de DVD gewend.

Ik heb overigens nog wel een videorecorder die ik ook wel eens gebruik om dingen op te nemen.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Wat mij betreft staan ze nog gelijk. Heb pas nog een tv op mijn kamer aangeschaft, met als voorwaarde dat er een video-recorder in zou zitten. Ik neem altijd dingen op met de video-recorder, is gewoon veel handiger en sneller (en daar ben je gewend aan). Maar dingen die niets met tv-uitzendingen te maken hebben kijk ik op DVD.

Ik weet nog wel dat ik een aantal jaar geleden riep dat het nieuwe concept van DVD nooit de videorecorder kon verslaan.

cornelis

• 4741 berichten
  • 671 stemmen

Opnemen op harddisk is stukken eenvoudiger, en beter van kwaliteit.

aegron

• 4030 berichten
  • 928 stemmen

cornelis schreef:

Opnemen op harddisk is stukken eenvoudiger, en beter van kwaliteit.

Het is alleen nog wachten tot die dingen op het prijsniveau van een video-recorder komen. Want ze zijn nog redelijk duur (zeker als je wat meer opslag capaciteit wil).

Zou de harddisk recorder niet worden ingehaald door opnemen vanaf de tv op je computer?

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Hmm, ligt eraan, voor veel mensen is het opnemen met videorecorder normaal. Als de DVD inmiddels geinfiltreerd is in het huishouden dan is de meest logische stap een dvd-recorder. Voor veel mensen is het opnemen via de computer te veel werk of te moeilijk.

Het is leuk voor de kwaliteit en je kan er meteen iets mee doen, maar als je 1,2,3 iets wilt opnemen dan ben je er niet bij gebaad.

cornelis

• 4741 berichten
  • 671 stemmen

Ik doelde op standalone dvd-recorders met een ingebouwde harde schijf. Opnemen wat je wil op de interne schijf (geen computer nodig, werkt net als de videorecorder), en wat je wil voor langere tijd wil bewaren brandt je naar een DVD.

DVD-recorders kosten niet echt veel meer, zeker niet vergeleken met een videorecorder 10 jaar geleden.

Angrod_Pallanén

• 6688 berichten
  • 1042 stemmen

Een echte goede DVD-Recorder met veel geheugen is echt niet goedkoop. Althans, dat ligt er weer volkomen aan wat je goedkoop vindt.

matthijs_013

• 3624 berichten
  • 4947 stemmen

dvds zijn makkelijker want die kan je overal kijken: computer, draagbare dvdspeler..

videoband is erg irritant want die gaan zo snel kapot

mijn eerste dvd was the matrix en toen was die pas net uit, dus zo lang geleden is het nou ook weer niet

VHS will never die!

neo

• 15379 berichten
  • 9095 stemmen

Je steunt vhs tot het bittere eind, als een van de laatste der Mohikanen?

tukkerstein

• 2092 berichten
  • 2898 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik moet zeggen dat het me verbaasd. Ik heb toch het idee dat de DVD-recorder nog lang niet ingeburgerd is en dat de meeste mensen gewoon nog netjes hun programma's opnemen met een videorecorder.

Dan zou dit betekenen dat een groot percentage van de gezinnen helemaal geen enkele recorder heeft om iets op te nemen vanaf de televisie.

Het gaat om dvdspelers, en niet om dvdrecorders. Ik vind dat dvd's eigenlijk te slap zijn, het gebeurt helaas bij mij al te vaak dat dvd's blijven haken die ik heb gehuurd. Bij videobanden heb je dat soort dingen niet. Hoewel je bij de videoband vaak veel ruis en lelijk geluid hebt.

Dogie Hogan

• 13380 berichten
  • 788 stemmen

tukkerstein schreef:

(quote)
Het gaat om dvdspelers, en niet om dvdrecorders. Ik vind dat dvd's eigenlijk te slap zijn, het gebeurt helaas bij mij al te vaak dat dvd's blijven haken die ik heb gehuurd. Bij videobanden heb je dat soort dingen niet. Hoewel je bij de videoband vaak veel ruis en lelijk geluid hebt.
Wanneer het mij te lang duurt, voordat een gezochte film op DVD uitkomt, koop ik de film op VHS. Dat is vorig jaar nog 4x gebeurd. Nu ik qua DVD-speler "regio unlocked" ben, komt VHS-aanschaf eigenlijk nauwelijks nog voor, omdat ALLE films op dvd uitgebracht, zo binnen bereik zijn.

Mbt de DVD schijfjes uit videotheken; ik zou ze altijd goed schoon- maken voor afspelen.

Videobanden zijn veel "gevaarlijker": veelbespeelde banden laten resten achter op de koppen van de video-recorder, en bij elke keer afspelen slijt de videoband iets. Kwaliteit videoband wordt bij iedere keer afspelen wat minder.

Inderdaad, de coating van een DVD-schijfje zou wat sterker mogen zijn, desondanks is de DVD toch een betrouwbaarder medium dan de VHS-tape.

En dan heb ik het nog niet over de beeld- en geluidsverschillen, de luxe van de extra's en de compactheid van de hard-en software.

Daarnaast is 't loopwerk van een DVD-speler stiller dan een VHS-recorder.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.