• 14.188 nieuwsartikelen
  • 172.453 films
  • 11.549 series
  • 32.710 seizoenen
  • 636.476 acteurs
  • 197.468 gebruikers
  • 9.252.479 stemmen

DVD en VHS...en de UMD?

zoeken in:

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

hallo!

Ik hoop dat er op deze site enkele PSP-bezitters zijn die houden van films op hun PSP,anders heb ik deze topic voor niets gemaakt.

Ik vind het HEEL spijtig dat de UMD's stilaan verdwijnen,er komen wel nieuwe uit maar de winkels verkopen ze niet meer!(toch niet in België).Ik zoek al dagen naar The Chronicles of Narnia, Saw en Batman Begins op UMD maar vind ze nergens!!!!

moviefreak#1

• 14374 berichten
  • 24572 stemmen

Ik zag dat Intertoys ze in de uitverkoop had (weet niet of dat nu nog zo is) maar anders moet je even de Videoland binnenlopen, die hebben ook UMD's.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Danku voor de goeie raad!!

In intertoys heb ik al gekeken,maar ik zal eens kijken in Videoland,ik wist niet dat ze daar UMD's hadden.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Ik heb eens gelezen dat men DVD's ging verkopen met de UMD ervan erbij,maar ik vraag mij af of dat doorgaat,want ik heb er sindsdien(en dat is maanden geleden)niets meer van gehoord...

Quido

• 14644 berichten
  • 6084 stemmen

Heb ze wel eens in winkels zien staan, die UMD's. Is er iets speciaals aan dat 'medium', buiten dat ze speciaal voor PSP's gemaakt zijn ?

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Ik snap je vraag niet,wat bedoel je met medium?

Quido

• 14644 berichten
  • 6084 stemmen

Beter gezegd; drager. Net als een VHS of DVD. Is er iets speciaals aan UMD ?

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Nee,gewoon een klein CDtje op PSP-formaat.

starbright boy (moderator films)

• 22085 berichten
  • 4851 stemmen

Volgens mij is dat hele UMD een megaflop. Verkoopt voor geen meter.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

starbright boy schreef:

Volgens mij is dat hele UMD een megaflop. Verkoopt voor geen meter.

Dat vind ik juist spijtig,ik koop graag een filmpje,als we op reis gaan kijk ik dan naar een film in de auto en dat is genieten! Bovendien is de beeldkwaliteit super,er zit veel diepte in.

Quido

• 14644 berichten
  • 6084 stemmen

Maar is die beeldkwaliteit beter dan die van een gewone dvd ?

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Het heeft te zien met de DVD-speler en je TV,maar ik vindt de kwaliteit minstens even goed,maar bij de PSP is het wel kleiner.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Het is in elk geval wel makkelijker een mooi beeld te hebben op een klein scherm dan op zo'n grote TV.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Het is wel spijtig dat je op een UMD-film nooit extra's hebt,ik weet niet waarom

moviefreak#1

• 14374 berichten
  • 24572 stemmen

Vandaag Batman Begins zien liggen bij de MediaMarkt dus blijf zoeken en gij zult vinden

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Danku,maar ik ga morgen al op reis naar Frankrijk en ik heb nu geen tijd meer om daar naartoe te gaan.

Ik zal het dan in Frankrijk kopen,ik heb gezien dat ze het daar in de fnac hebben.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2744 stemmen

Via het internet zijn ze nog wel te krijgen. Kun je er Amerikaanse UMDs op afspelen? In dat geval kan ik je naar amazon verwijzen (heb je wel een creditcard voor nodig), daar komen er ook nog nieuwe uit: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/13988211/ref=dp_brlad_entry/103-3939640-1131045 Waar je dan ook op moet letten is dat je dan geen ondertiteling hebt. NOG een minpunt, het is best wel duur. Zelf heb ik geen verstand van UMD, dus praat niet uit ervaring hier. Houd je ook van series op je PSP kijken? Dan kan ik je misschien verblijden met het nieuws dat The Boondocks - Season 1 op UMD verschijnt.

maxipower25

• 24 berichten
  • 96 stemmen

Ik heb batman begins in Frankrijk gekocht,leuke film!

leroy*

• 31 berichten
  • 630 stemmen

ga k ook nog halen bij van leest 10 euro

leroy*

• 31 berichten
  • 630 stemmen

is saw ook op umd dan? en waar en hoeduur

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.