• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.429 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.722 stemmen

Welke Japanse films zijn te koop in de winkel?

zoeken in:

matthijs_013

• 3627 berichten
  • 5370 stemmen

Ik heb tot nu toe in NL alleen nog maar Ringu, Battle Royale en Azumi 1 + 2 kunnen vinden. Ben fan van Japanse films en heb bijv. Ju-on via eBay uit de VS gekocht. Hoor ik dat deze allemaal gewoon in NL verkrijgbaar zijn. Welke titels heb jij al gezien in de winkel? (Nederlands ondertiteld dus)

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Het lijkt erop alsof je enkel dvd's van asiamania kent, ga eens naar de boudisque bijvoorbeeld, daar hebben ze een grote collectie aziatische dvd's.

moviefreak#1

• 14331 berichten
  • 23069 stemmen

De F.R.S. heeft niet veel maar wel een stuk meer dan de titels die jij nu noemt. Ik denk alleen al even aan 12 verschillende films uit de Akira Kurosawa collectie die los te koop zijn.

matthijs_013

• 3627 berichten
  • 5370 stemmen

Maikeru schreef:

Het lijkt erop alsof je enkel dvd's van asiamania kent, ga eens naar de boudisque bijvoorbeeld, daar hebben ze een grote collectie aziatische dvd's.

wat is dat?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Een winkel waar je o.a. dvd's van Japanse films kunt verkrijgen...oftewel een antwoord op je vraag.

Asiamania is het label van A-Film waar een aantal Aziatische films op zijn uitgebracht.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

in de Fnack (of wordt het nu zonder k geschreven) is er een heel rek vol met asiatische films.

het lijkt daar echt een apart genre te zijn.ja, dat is het uiteindelijk ook een beetje...

films als Ikiru en Rashomon heb ik daar zien staan maar ik weet niet of ze duur zijn...

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

italian schreef:

in de Fnack (of wordt het nu zonder k geschreven) is er een heel rek vol met asiatische films.

het lijkt daar echt een apart genre te zijn.ja, dat is het uiteindelijk ook een beetje...

films als Ikiru en Rashomon heb ik daar zien staan maar ik weet niet of ze duur zijn...

Zonder de K dus: Fnac.

Daar vind je inderdaad wel vrij veel, maar Fnac heeft volgens mij geen filialen in Nederland.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

ik dacht nog om er bij te schrijven dat ik ook niet wist of je die wel in Nederland hebt

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Er is trouwens ook een site van boudisque:

www.boudisque.nl

Hier staat ook wat info over waar er filialen zijn e.d. Verder kan je oudere films van kurosawa in een of andere film collection krijgen, en nog wat andere films heb ik ook in de quality film collection gezien.

Liwwie

• 151 berichten
  • 329 stemmen

Weet iemand of er een NL-release of een import nl-gesubte versie is van Kagemusha? Is dit soms de Criterion-Box????

Ennuh.... de NL-RELEASE VAN HOTARU NO HAKA is op 31 augustus.....

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

italian schreef:

Sommige zijn duur, maar niet alle: vb: Fa Yeung Nin Wa, Tokyo story, Samaritan girl voor 7.5 euro.

Jus-T

• 76 berichten
  • 125 stemmen

Van Leest heeft heel veel "Japanse" films in de verkoop voor 9,99.

www.vanleest.nl / 3 voor 25 actie. Heb zodoende Ikiru en Tengoku to Jigoku besteld. Velen anderen films voor slechts 9,99 (ontzettend veel Filmhuis Collectie)

JohnStacks

• 299 berichten
  • 0 stemmen

er zijn tientallen films die niet op AsiaMania worden uitgebracht die 10 keer beter zijn,,ze kiezen alleen wat ze bevallen wat het westerse bevallen

Onslaught

• 591 berichten
  • 1160 stemmen

In DVD en VHS > Algemeen > Japanse DVD's:

Beste leden van Moviemeter,

Ik vroeg mij af welke Japanse Films er tot nu toe allemaal te verkrijgen zijn in Nederland. Het hoeft niet persee een Nederlandse uitgave te wezen, al heeft dat wel mijn voorkeur.

Ik ben bekend met de releases van Asiamania en een enkele anime films, maar zijn er nog meer films uitgebracht onder andere uitgevers en labels? Zoja, zouden jullie dan willen plaatsen?

Jullie zouden mij daarmee een enorme dienst bewijzen.

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Het label De Filmfreak heeft inmiddels aardig wat Japanse titels uitgebracht:

http://www.filmfreaks.nl

Sinds kort brengen ze ook Japanse klassiekers uit onder het sublabel Koinobori.

Total film heeft ook een aantal Japanse films uitgebracht:

http://www.totalfilm.nl

(o.m. Bin-Jip, The Taste of Tea, Kurosawa collectie)

starbright boy (moderator films)

• 21767 berichten
  • 4665 stemmen

Totalfilm is opgegaan in A-film en veel van de total-titels zijn moeilijk of niet meer te krijgen.

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Welke zijn niet meer te krijgen?

• 21767 berichten
  • 4665 stemmen

Taste of Tea is vrijwel niet meer te koop. Bin Jip en een paar losse Kurosawa's (Rashomon, Seven samurai) alleen nog als Quality Film Collection titel. Nobody Knows gaat ook naar de QFC. De Kurosawa boxen zijn er nog wel. Langzaam gaan volgens mij alle Totalfilm-titels eruit en de commercieel interesantste brengt A-film uit in de QFC.

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Die zijn op dit moment nog wel te verkrijgen.

Taste of Tea

BOL € 11,99

DVDvalley

Bin-Jip normale editie:

Van Leest

DVDvalley

BOL

Nobody Knows

BOL

Dus wie nu bestelt is er nog op tijd bij.

• 21767 berichten
  • 4665 stemmen

Bij DVDvalley lees ik 2-3 weken levertijd. Dat gaat niet meer lukken denk ik.

Onslaught

• 591 berichten
  • 1160 stemmen

Aan de eene kant jammer dan A-film de enigste grote uitgever in de Benelux is...Ze houden zich nauwelijks met Aziatische films bezig en alleen de echt goede titels kopen ze in.

Maar Bin-Jip heb ik al gelukkig. Taste of Tea moet ik nog steeds een zien.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Die zijn op dit moment nog wel te verkrijgen.

Taste of Tea

BOL € 11,99

DVDvalley

Bin-Jip normale editie:

Van Leest

DVDvalley

BOL

Nobody Knows

BOL

Dus wie nu bestelt is er nog op tijd bij.

Die zijn alle drie zowel bij de FRS als de Boudisque te halen.

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Kijk eens aan.

Achmed

• 550 berichten
  • 0 stemmen

Hmm..Mediamarkt (tenminste hier in Den Haag en in Rijswijk) hebben een aparte gedeelte voor Anime en Japanse films. Daar heb ik Zatoichi At Large en Zatoichi in Desperation (op 1 DvD) gekocht. Ze verkopen niet alleen die films die op Asiamania kwamen maar ook andere.

Dat is niet mijn winkel vriend

hofgeest

• 1 berichten
  • 0 stemmen

tegenover centraal station amsterdam,

rechts van het victoria hotel,

in de hasselaerssteeg,

zit een 2e hands game/dvd shop.

die hebben 4 bakken met asia dvd's.

ze hebben ook een kast vol met asia cd's.

japanse en koreaanse muziek.

Game Over? - gameover.nl

zijn elke dag open van 12.00-18.00

groetjes

hofgeest.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.